Skocz do zawartości

BENZYNA vs DIESEL w serii 5, E34,E39,E60 a i inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

W związku z niemal wszędzie pojawiającymi się sporami n/t benzyny i diesla pozwoliłem sobie na założenie powyższego tematu.

Myślę że będzie to właściwe miejsce do przedstawienia swojej opinii dla wszystkich zainteresowanych.

Uprzedzę pytania typu "co ten post ma wnieść do tego działu" ano ma i myślę że wniesie. Myślę że posiadacze benzyny dowiedzą się czegoś więcej na temat diesli i odwrotnie, na tyle dużo, że może przy zmianie auta zmienią też paliwo zasilające.... Ponadto to co się tutaj znajdzie może być przydatne dla wszystkich którzy chcą kupić auto i wahają się w kwestii co wybrać.

Szanowni klubowicze, to że w większości pozostajecie niemal anonimowi nie upoważnia was do arogancji, do pisania złośliwych odpowiedzi itp itd, pamiętajcie, jesteśmy ucywilizowanym gatunkiem, myślącym, więc uszanujmy opinie innych, to różni Nas od zwierząt...

Jeszcze jedno, pamiętajmy że forum dotyczy BMW więc trzymajmy się tej marki.

 

Miłej debaty.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam. Dobry pomysł. Co prawda obecne auto to kolejne BMW ale diesel więc nie zbyt nadaję się do pisania uwag typu benzyna vs diesel. Ale benzynką też pojeździłem. Więc opowiem o dieslu. Pierwsze BMW to to był 525TDS E-34. Bajka :) Kłopoty były jak w większości postów na temat TDSa (głowica...pompa) ale miło się wspomina. Obecne 530D E-39 w automacie ...bajeczka :D Kłopoty...turbinka. Przed zakupem tego auta miałem ofertę E-38 740i ...wrażenie z jazdy...nieporównywalne z tymi, które mam obecnie. Także E-39 540i ...te auta (i 540 i 740) po prostu fruwały :D . Do tej pory pamiętam jak w 740i wcisnąłem kickdown i mimo takiej masy...bez zbytecznego hałasu to auto śmignęło. Ale właśnie ale. Mam taką pracę, że bardzo bardzo często jestem w trasie 'północ-południe' i tu zaczął się dylemat...'kasa'. W mojej firmie płacą mi za delegację własnym autem ..kilometrówkę. I właśnie to zadecydowało nad moim wyborem. W 740i musiałbym albo coś dopłacić z własnej kieszeni...albo wyszedłbym na zero. W 530d na takiej trasie zostaje mi w kieszeni kilka stówek....które i tak są należne autu,,,więc za te pieniądze ono się samo utrzymuje. ALE marzeniem moim jest mieć ...auto do pracy (diesel) i auto dla siebie (benzyna). A jeżeli benzyna to nie mniejszej pojemności niż te w których jeździłem...mniejsze tracą przewagę do diesla. W dieslach moment obrotowy jest atutem THE BEST. Przepraszam za 'rozwlekłość'.

Pozdrawiam.

Memento Mori :-)
Opublikowano

Do PawełH...Wiesz jak to jest na forum :) ...większość czyta 'od szczytu'...więc potraktuj to jak 'odkurzenie tematu' :D

Ja zazwyczaj jak wchodzę na tą stronę ...śledzę tematy od góry...a aż tak daleko być może nie zabrnąłem i nie znalazłem :) .. bez urazy.

Memento Mori :-)
Opublikowano

Wypowiem się i ja :)

Jak widzicie w opisie profilu jest napisane "było E39 530d'03r." Auto po prostu fantastyczne. Niemal bez problemów (z rozwulkanizowanym kołem pasowym wału korbowego przyjechałem z Berlina do Wołomina :cool2: dało rade bez problemu), skrzynia automatyczna rewelacja, to że biegi się zmieniały było widać jedynie patrząc na obrotomierz, trasy ze średnią 160-220 km/h znosił bez kwęknięcia a wtedy zegar wskazywał 8,2L/100km, cicho i kulturalnie ale niestety przy kick down z tyłu czarności mało nie było a wszystko było OK. Ogólnie wrażenia naprawdę super.

Teraz jak widzicie jest E39M5;02r. i cóż... Nie ma kategorii w których można by porównywać takie dwa auta żeby była to kwestia sprawiedliwa. M5 cóż, komfort - brak, skrzynia manualna a zwłaszcza lewarek - tragedia, spalanie :cool2: no comment... ale nie jest tak źle, wrażenia z jazdy PO PROSTU NIE DO OPISANIA nie da się wyrazić tego słowami to trzeba poczuć na własnych plecach i karku. Banan na wieki wieków :roll2:

Ale w sumie nie chodziło mi o porównywanie 530D do M5. Chodzi mi raczej o sprawiedliwość, bo tak jeden powie że E60 535d po czipsie jest wściekłą bestią, OK zgadzam się a nawet potwierdzam, ale bądźmy sprawiedliwi, porównajmy 535d nie z 530i ale wyobraźmy sobie 3,0 BiTurbo w benzynie po czipsie, wtedy porównanie będzie uczciwe (dla ścisłości jest w Warszawie E46M3 z kompresorem, silnik standard M3 3,2cm3 do tego dołożony kompresorkit, bez zakuwania silnika itp, cóż to M3 ma 550KM. Co powiecie na takie porównanie, teraz chyba będzie uczciwe....

 

Tak takie tematy są ale mam nadzieję że ten będzie inny, że poprowadzimy dialog grzecznie kulturalnie i na poziomie, bez form obraźliwych itp, to jak mam nadzieję będzie inne od pozostałych "takich tematów"

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano
Ja jeżdżę od dłuższego czasu dieslem i ogólnie nie mogę narzekać. Miałem E34 TDS i mam E39 TDS, ze starszą miałem trochę problemów i po pewnym czasie zmieniłem na E39 a robiłem to w strachu że może być to samo. Okazało się że z punktu widzenia technicznego zakup był udany nic sie nie dzieje przejechalem jakies 25 tyś. i wszystko gra. Żałowałem przez dłuższy czas że nie jest to 3.0d (i tak jest nadal) ale coraz bardziej myślę o benzynie i nie skłania mnie do tego padająca turbina czy wtryski bo wszystko chodzi jak należy ale chcialbym już spróbować czegoś innego, pociągnąć na biegu trochę dłużej a nie wajchować co chwile. Ogólnie trzeba powiedzieć, że decyzję o kupnie diesla czy benzynę przy dzisiejszych cenach paliwa to jest chyba bardziej kwestia kto co lubi a mniej ekonomi.
Opublikowano
Ale chodzi Ci o te cyferki na liczniku kilometrów?
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano

pol zycia dyszlami, i juz nigdy wiecej:) Jedyna przewaga dyszelka to kapke mniejsze spalanie, za to te nowoczesne diesle jak na moj gust dosc awaryjne.

 

A odnosnie porownania jednostki benzynowej do diesela, to tak jak kolega allcar pisal, moze porownamy 3.5d do 3.5i z tym ze oba na podwojnej turbinie, albo odwrotnie 3.5d i 3.5i oba bez turba?? wtedy bedzie uczciwie moim skromnym zdaniem.

 

a prawda jest taka ze kazdy z nas ma nieco inne zdanie w tym temacie i kazdy kupuje to co lubi, ja nigdy wiecej diesla.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale po co w ogóle porównywać pojemnościami czy turbinami? W ten sposób porównanie Golfa GT z BMW 120i np byłoby bez sensu a to właśnie są auta które często się ze sobą zestawia. Silniki zupełnie z innej bajki a jednak dają podobne osiągi i spalanie (BMW trochę nadrabia poprzez Efficient Dynamics).

 

Nie oszukujmy się, diesel o tych samych osiągach co benzyna będzie palił 2/3 tego co benzynowiec i to jest zaleta. Druga to potężny moment dostępny z dołu co w mieście jest bardzo wygodne. Nowe silniki benzynowe z turbo zaczynają tę drugą zaletę niwelować więc niedługo pewnie zostanie tylko spalanie a dzięki zmniejszaniu pojemności i doładowaniu w benzynach i w spalaniu ten wskaźnik pewnie wzrośnie z 2/3 do 3/4 albo i wyżej.

 

Wady diesli oprócz niezbyt miłego dla ucha brzmienia (chociaż BMW akurat potrafi to pięknie polepszyć) to na pewno skomplikowana i droga w serwisie budowa silnika, co powoduje, że są to fajne auta ale jak są świeże, bo potem to już tyle się inwestuje co się zaoszczędzi na paliwie i chyba tylko samopoczucie, że się rzadziej tankuje jest tu pozytywem. :)

 

Co do rozwoju benzyniaków to jest jedno ALE. Polepszanie ich parametrów niestety zaczyna je zbliżać do dieseli pod kątem budowy (turbo, wtrysk bezpośredni) a co za tym idzie będą ich dotyczyć te same bolączki przy większych przebiegach co dieseli i koło się zamyka.

 

Ja od pewnego czasu jeżdżę dieselami ale tylko dlatego, że kupuję je na pół roku i chcę potem łatwo sprzedać, ale planuję kupić benzynę (E60 545i lub 530i jeszcze mam dylemat) dlatego, że kupię takie auto za 60% ceny diesela (o tym samym przebiegu) i nawet jak nie założę gazu to nigdy nie przejeżdżę tej różnicy z zakupu paliwem, nawet biorąc pod uwagę ceny sprzedaży po uwzględnieniu straty wartości.

Opublikowano

Witam

 

Silnik diesla o duzej pojemnosci i mocy w porownaniu z podobnym silnikiem benzynowym (530d vs. 530i lub 330d vs. 330i) to oszczednosc na korzysc diesla jakies 10 zl na 100km (wedlug mnie zadna oszczednosc) a kultura pracy oraz osiagi jednak po stronie benzynki.

Co do awaryjnosci/bezawaryjnosci kwestia sporna ale przy nowym/dosyc nowym(pewnym) aucie ani w jednym ani w drugim przypadku pewnie problemow nie bedzie.

 

Ostatnio mialem okazje pojezdzic 120d spalanie kiedy wsiadalem do auta komp wskazywal 10.5 :jawdrop: mysle sobie ale ktos ta jedyneczke katowal :!: jednak zrobilem niecale 100 km przy dosc dynamicznej jezdzie(calkiem fajne dosyc szybkie autko- jednak nie bede porownywal do 330i :wink:) i spalanie nadal 10.5, gdy wracalem ja zwrocic do serwisu troszke spokojniej jadac spalanie spadlo do 10.4 :lol: jakis czas temu jezdilem 118d i tam spalanie 6.8- 7l no ale wolowaty ten samochod strasznie...

 

pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zobaczcie te 2 filmy, wynika z nich ze 530 i jest szybsze do 200 km?h o ok 8 s, co mnie zaskoczyło, po tych zachwytach na forum nad 530 d,

szkoda, ze nie wiadomo jakiej dokładnie mocy sa oba silniki

 

http://pl.youtube.com/watch?v=ppdYGNVYI7Q&feature=related

 

http://pl.youtube.com/watch?v=CYtROX7nDC4

Opublikowano
zobaczcie te 2 filmy, wynika z nich ze 530 i jest szybsze do 200 km?h o ok 8 s, co mnie zaskoczyło, po tych zachwytach na forum nad 530 d,

szkoda, ze nie wiadomo jakiej dokładnie mocy sa oba silniki

 

http://pl.youtube.com/watch?v=ppdYGNVYI7Q&feature=related

 

http://pl.youtube.com/watch?v=CYtROX7nDC4

Te dwa filmiki sa niezbyt wiarygodne, szczerze powiem że wcale. według nich to 530d przyspiesza do setki w 13 sek. - to dziwne bo mój w 7 sek. (jest bez chipa)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak żeś to wyliczył???????????? Może Ci film powoli szedł? :)
Opublikowano

Te dwa filmiki sa niezbyt wiarygodne, szczerze powiem że wcale. według nich to 530d przyspiesza do setki w 13 sek. - to dziwne bo mój w 7 sek. (jest bez chipa)

 

Hmm mi stoper pokazał ok 7 sek do 100km/h. Ciężko to dokładnie określić bo koleś wdepnął od 10km/h nie od zera. No ale nie 13 sek ;)

 

Ta 530i ładnie idzie, niecałe 7 sek do 100 i ponad 25 sek do 200 to niezłe wyniki, a niektórzy mówią, że 530 wolne jest ;) Choć na str BMW podają dla 530i 6,3 s do 100... EDIT: No chyba, że to wersja przed liftem czy cos takiego ;)

Opublikowano
Zrobiłem sobie takie proste wyliczenie jeśli chodzi o koszty paliwa, porównałem 530d i 540i z lpg. Wychodzi, że koszty paliwa są na podobnym poziomie. Brałem dane katalogowe jesli chodzi o spalanie plus 2l na lpg. Roczne zużycie wychodzi na plus dla 540 o jakies 600zl. Wiadomo że trzeba wziąć pod uwagę więcej czynników ale myślę, że różnica w eksploatacji nie będzie zbyt duża. No ale zawsze jest to jednak 540. Biorąc pod uwagę 530i różnica jest juz ponad 1500zl. Koszt instalacji zwróci sie zależnie od przebiegu (przy 15000 po mniej więcej 16-18 miesiącach). Tak jak wspomniałem wcześniej przy zakupie auta trzeba się juz chyba kierować bardziej co kto lubi bo ekonomia wydaje się być zbliżona. Moję wyliczenia są mocno luźne więc proszę sie nie czepiać szczegółów :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A zakładając, że benzynę z takim samym przebiegiem kupisz dużo, dużo taniej to winner is... wiadomo. :D
Opublikowano

 

Ta 530i ładnie idzie, niecałe 7 sek do 100 i ponad 25 sek do 200 to niezłe wyniki, a niektórzy mówią, że 530 wolne jest ;) Choć na str BMW podają dla 530i 6,3 s do 100... EDIT: No chyba, że to wersja przed liftem czy cos takiego ;)

 

Nowa 530i ma 272KM i 6.3 do 100 starsza ma 231KM i 6.9 do 100.

 

I tak jak wyzej pisalem diesle o duzej pojemnosci i mocy nie sa zbytnio ekonomiczne..

 

pzdr

Opublikowano

Dieslami jezdze od kilku lat, od pazdziernika zeszlego roku jezdze Focusem z dieslem...

 

...no i akurat w ostatnim tygodniu oddawalem auto na serwis i wzialem zastepcze auto z benzynka (porownywalne moce aut)...

 

...jakie mam wrazenia?

 

1. Po wejsciu do benzynki co swiatla prawie mi gasla, ach to przyzwyczajenie do momentu obrotowego, dodatkowo zero odjazdu z dolu...

2. Zabawa zaczyna sie w benzynce jak ma sie 4 tys obrotow i wiecej - kto w codziennej eksploatacji jezdzi w zakresach 4-6 tys obrotow?

3. Jak zaczalem jechac tak zeby bylo fajnie i zeby auto przyjemnie reagowalo na dodanie gazu (czyt. nie dieslowsko, wciskasz i czekasz az cos sie wydazy) to na jednym baku (bylo ok 50 litrow paliwa) zrobilem ciutke ponad 400 km (aha byla w tym jazda po autostradzie w okolicach 150km/h gdzies przez 1/3 z 250 km przebytych autostrada)...

 

Na codzien jezdzac takim samym autem z dieslem w miescie jezdzac w tej samej dynamice co benzyna mam spalanie na poziomie 8l/100km,

a na trasie z autostrada ok. 6,5-6,7, a bez autostrad okolice 6l/100km.

 

Wnoiski nasowaja sie same...jesli chce sie miec zabawe w benzynie kosztuje to kupe kasy, w codziennej eksploatacji wygodniejszy jest diesel.

Think Locally,

Fuck Globally!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko fajnie tylko porównywanie naprawdę kiepskich silników benzynowych Forda (i to akurat małej pojemności w Twoim przypadku) z najlepszymi na świecie R6-tkami BMW mającymi ponad 200 koni jest trochę nieporozumieniem. Ford ma tak przeciętne silniki, że nawet do Focusa ST musieli wziąć jednostkę napędową od Volvo, bo nie mieli co tam wsadzić.

 

Zresztą zupełnie inaczej pracuje jakieś 1.6 czy 1.8 w porównaniu do 3.0, więc nie jest do końca tak, że nie masz radości i wygody z jazdy benzynową 5tką BMW bez kręcenia na maksa odbrotów. Już nie wspominając co się dzieje po wciśnięciu pedału gazu w 545i lub 550i. :wink:

Opublikowano

mmwmm moze i tak, ale mam tez porownanie 3,0 benzyny od Subaru i 3,0d z 5er'a i odczucia mialem bardzo podobne do tych z Forda...

 

...W Subaru wciskalem gaz i jesli nie zredukowalem biegu, a lepiej i dwoch naraz to auto sie rozpedzalo, ale nie bylo to uderzenie mocy jak w dieslu...

 

...ot jesli chcesz sie bawic czasem na torze i lubisz krecic silniki do wysokich obrotow to benzyna jest dla ciebie, ale ja caly czas uwazam ze w codziennej eksploatacji, wygodniejszy jest diesel (no te dzisiejsze diesle), wlasnie dlatego ze juz z dolu ma duzo momentu obrotowego, ktory ulatwia wyprzedzenie, wcisniecie sie na pas obok itp itd...a benzyna, zanim wyprzedzisz huk w kabinie, ok czasami mile brzmienie, ale na dluzsza mete bardziej meczace...

 

Wiecj napisze jeszcze raz, wg mnie do codziennej eksploatacji, w codziennym ruchu, na polskich drogach wole nowoczesnego diesla...przy wszystkich zaletach benzyny :wink:

Think Locally,

Fuck Globally!

Opublikowano

Przy tej samej pojemności diesel zawsze spali mniej, wiec koszt przejechania 100 km będzie niższy.

Jesli kupić benzyne to minimum 2500/blisko 200 KM, wykorzystuje moc to wiem za co płace. Zwykła przecietne benzynowa 2.0 mondeo tez 12 litrow benz/100 km potrafi spalić, a osiagi żadne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.