Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wczoraj jadąc zauważyłem ze jakiś dymek leci z pod maski, odrazu sie zatrzymałem i okazało się że wąż wychodzący ze zbiorniczka wyrównawczego ma dosłownie mikroskopijne przecięcie z którego leciała para wodna i skraplała się pod maską, w sumie w ten sposób wyleciał prawie cały płyn ze zbiorniczka, dolałem z 1,5 litra wody okręciłem taśmą przeciecie i jakoś dojechałem do domu, po drodze wskazówka temp. sie zaczeła przechylać w prawo ale gdy włączyłem na maxa nawiewy to sie utabilizowało i teraz mam pytanie;

czy jak wymienie wąż to musze tez wymieniać płyn w chłodnicy jako ze dolalem troche wody?

i czy silnik mógł się zapowietrzyć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dwa razy TAK.

Płyn wymień < to nie majątek a może dać wymierne oszczędności w zimę>

Zapowietrzył się na bank. Odpowietrz zanim gdzieś wyruszysz.

Ten wężyk też oczywiście wymień.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

tymi korkami to sie bedzie cale zycie odpowietrzac

najlepszy sposob(zwlaszcza gdy wymieniasz caly plyn chlodniczy) jest pompowanie rownoczesnie dwoch wezy

 

jeden z lewej strony ktory wchodzi do budowy termostatu i drugi z prawej strony ktory odchodzi od budowy

 

trzeba to z wyczuciem robic (badac sluchowo czy woda jest zasysana)

 

po takiej czynnosci uklad jest na bank odpowietrzony, mozna jeszcze na sam koniec dla pewnosci odkrecic te koreczki co kolega pisal nizej.

 

BTW nie lej wody...zabijesz chlodnice, zbiorniczek wyrownawczy albo i wiecej

 

temperatura pracy plynu chlodniczego czasami przekracza 110C (przy takiej temperaturze woda wrze tak ze cisnenie robi sie nie do zniesienia dla elementow chlodzenia)

Opublikowano

BTW nie lej wody...zabijesz chlodnice, zbiorniczek wyrownawczy albo i wiecej

 

temperatura pracy plynu chlodniczego czasami przekracza 110C (przy takiej temperaturze woda wrze tak ze cisnenie robi sie nie do zniesienia dla elementow chlodzenia)

 

Jak wlał troche wody to się nic nie stanie, generalnie podstawową cechą płynu jest niska temparatura krzepnięcia, właściwości smarownicze i rzeczywiście wyższa temperatura parowania porównując do wody przy takim samym cisnieniu. Nasze układy znoszą ciśnienie (nadciśnienie) rzędu 2 bar (takie widnieje na korku) a przy tym ciśnieniu woda wrze w temperaturze około 130 stC tak więc nie ma strachu.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.