Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów, poproszę o pomoc w sprawie jak w temacie:

Jestem na ostatnim etapie przywracania mojej E39 właściwego stanu... Pozostała mi już w zasadzie tylko klima. Po wymianie wentylatora na 3 pinowy (jakiś osiołek zasadził 4 pinowy i dziwił się, że wentylator kręci cały czas, bez względu na to, czy kluczyk jest w stacyjce, czy nie), kondensera klimatyzacji, uzupełnieniu brakującego przewodu, wymianie sprężarki, która posiadała zagięty wałek oraz napełnieniu klimy okazało się, że wentylator klimy się nie załącza. Napięcie na "+" i "masie" jest, na przewodzie po którym "idzie" sygnał z modułu silnika DME jest napięcie około 0,04V bez względu na to, czy sprężarka chodzi, czy nie (w serwisie od klimy sprawdzili, że ciśnienie daje)... Ponieważ wentylator jest sterowany elektronicznie nie wiem, jak można go sprawdzić w sposób określany jako "na krótko". Dodam, że jak kupiłem wentylator i podłączyłem go to raz na 20-30 s wykonywał 0,5-2 obrotów. Nie wiem dlatego, czy jest to problem wentylatora, czy może modułu silnika (jak osiołki podłączyli 4 pinowy, to na przewód od sygnału silnika zapodali napięcie jak na I biegu 4 pinowego, czyli po dwóch opornikach połączonych szeregowo). Obawiam się czy nie uległ przepaleniu jakiś element elektroniczny w module silnika w obwodzie sterowania wentylatorem klimy...

Może ktoś wie jakim sygnałem (napięcie/inny parametr) jest sterowany wentylator??? I jak ustalić, czy jest w pełni sprawny, a jeśli tak to czy mogło dojść do uszkodzenia sterownika i czy fakt niezmiennego napięcia 0,04V mierzonego na przewodach sygnału i masy może świadczyć o uszkodzeniu sterownika silnika.

Dodam jeszcze, że na kompie jeśli chodzi o DME nie ma żadnych błędów, po skanowaniu AIRCO (mam klimę automatyczną) wyskakuje błąd "temperature control wheel right"... Może ktoś wie czego dotyczy ten błąd???

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Najlepiej włączony silnik.

Do wentylatora klimy dochodzą trzy przewody:

- brązowy, masa, trzeci pin AC Control Modul, sprawdź czy się zgadza.

- czarny, + , do bezpiecznika F75 o wartości 50A, sprawdź czy jest + i czy bezpiecznik OK,

- czerwono-żółty, idzie do ECU pin 4, następnie z ECU pinem 38 kolor niebiesko-szary do czujnika temperatury silnika, następnie z czujnika przewodem czarno-szarym wraca do ECU na pin 39, następnie z ECU pinem 29 przewodem czarno-zielonym wychodzi do AC Control Modul do pinu 17.

 

Na chwilę obecna tyle, jutro tzn dziś ale w ciągu dnia w wolnej chwili dorzucę resztę.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten błąd z carsofta wyskakuje i u mnie.

U mnie oznacza tak mówiąc ogólnie , że nie działa prawa strona klimatronika < nie wiem czemu niestety> Podejrzewam prawy czujnik temperatury albo sam panel.

Ale u mnie nie ma to żadnego wpływu na wentylator.

Myślę , że powinieneś szukać w elektronice bo może ktoś dysponując czteropinowym wiatrakiem , "dostosował" do niego instalację < np. montując jakiś przekaźnik>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
[...]powinieneś szukać w elektronice bo może ktoś dysponując czteropinowym wiatrakiem , "dostosował" do niego instalację < np. montując jakiś przekaźnik>

 

Nie, nie zrobił tego... poddał się po podłączeniu czteropinowego i nie kontynuował swoich działań. Wiem to stąd, że jak kupiłem auto, to przewód "+" na wentylator, na który jest podawane cały czas napięcie (nawet jak kluczyk jest wyjęty) był rozcięty. Po prostu jak on/oni podałączył/-li wentylator 4 pinowy ("masa" do "masy", "+" do "+" II biegu), to on cały czas chodził na drugim biegu. Nie potrafili sobie z tym poradzić i po prostu odłączyli zasilanie poprzez rozcięcie kabla. Nie wiem tylko i mam takie obawy, czy jak "+" I biegu poszedł na kabel po którym idzie sygnał ze sterownika, to czy nie uszkodzili obwodu w sterownku (na przewodzie tego obwodu jest napięcie jak podałem 0,04V)

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Najlepiej włączony silnik.

Do wentylatora klimy dochodzą trzy przewody:

- brązowy, masa, trzeci pin AC Control Modul, sprawdź czy się zgadza.

- czarny, + , do bezpiecznika F75 o wartości 50A, sprawdź czy jest + i czy bezpiecznik OK,

- czerwono-żółty, idzie do ECU pin 4, następnie z ECU pinem 38 kolor niebiesko-szary do czujnika temperatury silnika, następnie z czujnika przewodem czarno-szarym wraca do ECU na pin 39, następnie z ECU pinem 29 przewodem czarno-zielonym wychodzi do AC Control Modul do pinu 17.

 

Na chwilę obecna tyle, jutro tzn dziś ale w ciągu dnia w wolnej chwili dorzucę resztę.

 

Napięcie na zasilaniu wentylatora mam, problem polega na tym, że nie mam metody na sprawdzenie sygnału idącego po żółto-czerwonym przewodzie sterującym (sygnał prostokątny), na którym miernik pokazuje 0,04V i nie zmienia się jak włączę klimę...

A czy możesz mi powiedzieć, gdzie jest moduł hmmm.. AIRCO?

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jeż???

Podobno on też coś z tym wiatrakiem robi?

A wiem po sobie , że jeż nie jest zbyt solidny i może się uszkodzić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Mam już jako taki pogląd na sprawę: kabel z sygnałem dla wentylatora od sterownika silnika nie jest uszkodzony. Za to zauważyłem, że nie ma napięcia na 3 pinie we wtyczce do czujnika ciśnienia klimy (1-masa, 2- sygnał do modułu AC, 3-zasilanie 5V). Teraz muszę się dobrać do modułu klimy...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.