Skocz do zawartości

325tds Czasami brak mocy - jestem nowy w temacie BMW


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chciałbym prosić o pomoc, gdyż nie za bardzo mam do kogo sie zwrócić, gdyż w warsztacie mówią mi ze mam przyjechać jak "TO" sie dzieje a mi przeważnie "TO" ustaje po załóżmy przejechaniu ok 1 kilometra.

 

Moje auto: BMW e36 touring 325TDS z 1997r. (posiadam dopiero od 2 miesięcy)

 

Rzecz w tym, że czasami po uruchomieniu silnika (jak do tej pory to po uruchomieniu ciepłego, czyli np podjechałem pod sklep po zakupy normalnie a po 20minutach jak odpaliłem to już nienormalnie)auto praktycznie nie ma mocy na CAŁYM zakresie obrotów na każdym biegu. Można wciskać gaz w dechę i nic, auto powoli bardzo mozolnie przyspiesza. Następnie po przejechaniu około 0.5 - 2km auto odzyskuje moc i jakby nigdy nic jedzie i przyspiesza normalnie.

Wymieniłem parę dni temu:

Olej + filtr paliwa + filtr powietrza

Czytałem że przyczyną może być zapowietrzony zbiornik paliwa, ale dziś jak mi się to stało to zatrzymałem się i odkręciłem korek paliwa i nie pomogło.

W stacji obsługi każą mi przyjechać jak usterka nastąpi, ale ciężko gdyż jak nastąpi to ustaje i jak do tej pory to zdarzyło mi się to tylko 4 razy w ciągu 2 miesięcy, ale chciałbym wiedzieć co się dzieje i coś z tym zrobić!

Jeśli miałby ktoś jakieś porady to będę wdzięczny.

Opublikowano
Mam te same objawy i mam padnięty sterownik silnika.Moim zdaniem u Ciebie morze to być przepływomierz,turbo albo jakieś inne diabelstwo.Jedz na kompa-tak to my se możemy gdybać.
Opublikowano

miałęm kiedys taki problemik u siebie

w kolektorze dolotowym jestt czyjnik nad pompą paliwową od wtrysków

problemem u mnie było ze styki były zasniedziale posprawdzaj wtyczni moze akurat na cos trafisz OSTATECZNIE PODPINKA CI ZOSTAJE POD KOMPA TAM POWINNO WSZYSTKO WYJŚĆ

TAKI PROBLEM WYSTĘPOWAŁ w moim autku mi to pomogło

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Dlugo mnie nie bylo tutaj.

Dziekuje wszystkim za rady.

Oczywiście posprawdzam wszystko to co pisaliście, czekam rowniez az mechanik z przyjaznego warsztatu wroci z wakacji i podepne auto pod kompa u niego bo w serwisie BMW to takie ceny ze hoho i jeszcze trzeba czekac w dlugiej kolejce.

Jak narazie to od tej pory kiedy napisalem tu na forum ani razu nie braklo mi mocy...jak tylko wyjasnie co tam sie dzialo to podziele sie z wami, byc moze komus tez kiedys pomogę.

 

Dzieki za informacje-pozdrawiam

Opublikowano

No i kolejny "news".

 

BBylem na wczasach swoim BMW i wracalem w okropny upał no i jak troche podusilem mu w dechę to znowu jakby ZERO TURBO.

Puscilem go na luz i tak sie potoczyl na luzie dosc dluzszy kawalek i potem wrocilo do normy.

Jest jeden szczegol, otoz przypatrywalem sie temperaturze na wskazniku na desce i jak strzalka byla na srodku i tak jakby go juz miala przekroczyc to wtedy koniec mocy, po puszczeniu auta na luz, chlodzilo sie i strzalka od temperatury spadla do prawie 1szej kreski i wtedy witamy moc spowrotem.

Potem juz jechalem ostroznie ok 90-100km/h na piątce zeby nie przegrzac bo wydaje mi sie ze to moze problem ze sie przegrzewa ze moze czujnik co pokazuje temperature jest walniety czy jakas cholera?

W tygodniu juz bedzie mechanik i mam nadzieje ze uda mi sie podjechac na kompa, a w miedzyczasie to co o tym myslicie? Zaznacze ze pare tygodni temu pytalem sie mechanika czy strzalka zawsze powina byc w pionie od temperatury a on powiedzial ze nie, bo ja zauwazylem ze nawet po przejechaniu z 20-30km strzalka jest na 1szej kresce?

Czy do cholewki ci mechanicy nie maja pojecia, czy ja sie myle? bo w poprzednim aucie (mialem zawsze benzynowe silniki 1.6litra) zawsze sie nagrzewalo do pionu czyli pewnie ok 90st i tak caly czas trzymalo a tu mi powiedzieli ze w 2,5tds to tak nie jest!

Zaczynam sie doslownie juz denerwowac...

Pozdrawiam was i zycze troche chłodu w cieple dni:P

Opublikowano

No i witam ponownie,

 

Bylem na podpięciu pod kompa.

Problem jaki występował według mechanika po analizie danych z kompa to blokujący się zawór recyrkulacji spalin (EGR) albo ktorys z czujnikow ktory nim steruje. Zawor zostal przeczyszczony łącznie z przejrzeniem czujników (czy jak to się nazywa - te jakby na kolumnie od amortyzatora).

Odrazu okazało się iż sprzęgło wiskotyczne wiatraka jest walnięte i silnik sie niedogrzewa i trzeba je wymienić bo wyje cały czas (jutro to mi mają wymienić).

Niestety na drugi dzień auto od samego rano wogóle nie jechało (brak mocy).

No i nie wiem - narazie to jutro jadę na zmianę tego wiska od wentylatora i po zmianie wracam na diagnostykę silnika jak dalej bedzie mi tracił moc.

Szczerze mówiąc to już mnie to nudzi i złości...

Mam nadzieję że skrót BMW (Będziesz Miał Wydatki) nie będzie dla mnie tak dotkliwy (chociaż to wisko to strasznie drogie do 2,5tdsa).

 

Pozdro

Opublikowano

ja może wtrącę taką sytuację:

Jak tej zimy mi trochę zmroziło dolną część układu chłodzenia to silnik zaczął mi się zdeka grzać tj. wskazówka zaczęła przekraczać pion

...i wtedy właśnie odczuwałem spadek mocy ...tak jakby elektronika automatycznie czuwała nad nie przytarciem silnika ....im dalej wskazówka temp. się wychylała za pion tym większy brak reakcji na pedał gazu.

Co prawda nie zapaliła się czerwona kontrolka na wskaźniku temp. ale jak już przekroczyła jedną kreskę za pionem to kompletne zero reakcji na gaz .....jak ostygł to jechał normalnie.

Jeśli chodzi o wskazówkę temp. ....to myślę, że to fantazja że nie musi być w pionie. Pion oznacza odpowiednią temp. pracy jeśli jest inaczej to albo faktycznie jakiś czujnik, to wisko lub termostat

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Koledzy wprawdzie teraz mam 530D ale jeszcze niedawno w 525 TDS mialem taki sam problem, z tym ze u mnie brak mocy wystepowal na zimnym silniku. Wtedy okazalo sie ze był to zawor EGR o ktorym pisaliści. Wiec go poprostu odlaczylem odpinajac dolny wezyk :D i problemu nie bylo :D pozniej mialem podobny problem z mocą, przybywala i znikala :D coś jak w Hi-Menie :D problem okazal sie błachy. Pod kolektorem ssacym jest czujnik doładowania P51 (nie pamietam czy na 100% tak sie nazywa) i do niego idzie jakis wezyk ktory poprostu w jednym miejscu byl przetarty, kolega mechanik wymianil tez wezyk na nowy i auto uleczone. Mozliwe ze u was wystepuje ten sam problem :D pozdrawiam i życze powodzenia w reanimacji.
Opublikowano
Koledzy wprawdzie teraz mam 530D ale jeszcze niedawno w 525 TDS mialem taki sam problem, z tym ze u mnie brak mocy wystepowal na zimnym silniku. Wtedy okazalo sie ze był to zawor EGR o ktorym pisaliści. Wiec go poprostu odlaczylem odpinajac dolny wezyk :D i problemu nie bylo :D pozniej mialem podobny problem z mocą, przybywala i znikala :D coś jak w Hi-Menie :D problem okazal sie błachy. Pod kolektorem ssacym jest czujnik doładowania P51 (nie pamietam czy na 100% tak sie nazywa) i do niego idzie jakis wezyk ktory poprostu w jednym miejscu byl przetarty, kolega mechanik wymianil tez wezyk na nowy i auto uleczone. Mozliwe ze u was wystepuje ten sam problem :D pozdrawiam i życze powodzenia w reanimacji.

problem jest z lipca wiec pewnie juz rozwiazany :D mozna powiedziec ze wyciągnołeś trupa z szafy :D

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.