Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam taki problem otoz dzisiaj zuwazylem a raczej uslyszalem dziwne cykanie w tylnym prawym kole dzwiek ten slychac tylko przy otwartych szybach. Ma ktos jakis pomysl co to moze byc, odkrecalem kolo ,sprawdzalem opone i nic nie widac, nie mam pojecia co to moze byc, strasznie mnie to denerwuje bo nie wiem czy to drobnostka czy cos powaznego. Prosze o jakies rady
Opublikowano
Jezeli słychać to na nierównosciach jezdni to prawdopodobnie szczęki hamulca ręcznego. Zaciągnij lekko w czasie jazdy ręczny i posłuchaj czy dźwięku ustąpił. Jezeli tak to proponuję zdjąć tarczę hamulcową i sprawdzić co tam się dzieje. Jezeli dziury w jezdni nie mają wpływu na ten dźwięk to może śruby od kół sa za długie i haczą o cos. Miałem kiedyś taki przypadek. Żeby poradzić cos więcej to przydałoby się więcej szczegółów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na pewno całą oponę sprawdzałeś? ...może w niewidocznym miejscu kamyczek wszedł w rowek bieżnika

Albo w najgorszym wypadku gdzieś pękło zbrojenie opony i druty tak "cykają" Niekoniecznie musi być to zbyt widoczne.

Opublikowano

mam dokładnie to samo! sciagnalem kolo sprawdzilem oslonke tarczy -cala, klocki czy sie dobrze trzymaja -ok, wachacz 0-rowniez ok, drazek stabilizacyjny i amortyzator tez

sam juz nie wiem co to moze byc a denerwuje pzry otwartych szybach jak cholera

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

Opublikowano

A masz alu felgi czy jakieś stalówki?

Bo jak stalówki to może być poluzowany wyważnik koła i po prostu lata, miałem tak kiedyś na stalówkach i dlatego pisze. Ale mogą to byc tez druty jak wczesniej kolega pisał. :doh:

W środku wygląda lepiej niż na zewnątrz, jeździ lepiej niż wygląda w środku. BMW

http://www.motostat.pl/user_images/7193/icon1.png

Opublikowano

Podlacze sie pod watek (mam nadzieje ze wautor sie nie obrazi :cool2: ) Otoz mam nastepujacy problem z tylnym zawieszeniem: Gdy najade na nierownosc badz w dziure z tylu samochodu dochodzi dzwiek tak jakby byla poluzowana jakas cienka blacha i trzaska. Sprawdzalem juz kilkukrotnie czy cos jest luzne ale nic nie znalazlem :? moze ktros mial juz podobny problem.... Dodam ze nie jest to nic luznego w bagazniku poniewaz dziwek idzie z zewnatrz i na dzien dzisiejszy jest juz slyszlany takze z zamknietymi szybami.

Z gory dzieki za jakiekolwiek rady :cool2:

Opublikowano
A czy któryś z Panów ściągał przy oględzinach tarczę hamulcową? Wewnątrz jest przecież bębnowy układ hamulca postojowego. Stukało w moim poprzednim E-30, stukało w obecnym E-36, a okazało się że to szczęki od ręcznego.
Opublikowano

właśnie o tarcze. W bębnie tarczy są szczęki hamulca ręcznego.

Szczęki przytrzymywane są przed ocieraniem o tarczę przez 2 nity spłaszczone na końcu. Nity przechodzą przez tylną blaszaną osłonę i się o nią zaczepiają. Być może któryś z nitów wypadł z blachy (przerdzewiała) i brzęczy w kole.

Opublikowano
U mnie słychać takie cos tylko z lewej strony.Musi byc to związane z chamulcem ręcznym bo jak go leciutko podniosę to przestaje.A u was może być też klocek hamulcowy,też to już przerabiałem.Blaszki od niego się wyłamały i dzwonił ale to nie było już cykanie...
Opublikowano
właśnie o tarcze. W bębnie tarczy są szczęki hamulca ręcznego.

Chyba się nie dogadamy. To wkońcu chodzi ci o bęben czy o tarcze na tyle. Nie każda BMW ma z tyłu tarcze a przypuszczam, że MACIEJ 0610 je ma, a nie zwyczajne bębny. :worried: [/b]

W środku wygląda lepiej niż na zewnątrz, jeździ lepiej niż wygląda w środku. BMW

http://www.motostat.pl/user_images/7193/icon1.png

Opublikowano
właśnie o tarcze. W bębnie tarczy są szczęki hamulca ręcznego.

Chyba się nie dogadamy. To wkońcu chodzi ci o bęben czy o tarcze na tyle. Nie każda BMW ma z tyłu tarcze a przypuszczam, że MACIEJ 0610 je ma, a nie zwyczajne bębny. :worried: [/b]

 

Ma bebny

 

W tarczach z tylu tez sa bebny - do hamulca recznego

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Problemem może być nie tylko bolec. Może być wyrobiony rozpierak szczęk. Przy zwolnionym hamulcu ręcznym szczęki opierają się o ogranicznik. Jezeli rozpierak jest wyrobiony to wtedy luźno lata, gdyz szczęki nie mogą się już bardziej scisnąć. Wystarczy wówczas naciagnąc trochę linkę recznego tak żeby wykasować ten luz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.