Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znalazłem ładną 328Ci. Jedyna jej wada jak dla mnie to automat...

A moze nie?

 

Co możecie powiedzieć o tej skrzyni? Jak się sprawdza w połączeniu z 2.8? Czy często spotykają ją usterki?

 

I czy zmiany sekwencyjne + i - można porównać do manualnego stopniowania?

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Nie mysl tylko bierz, po pierwsze automat jest zdecydowanie wygodniejszy na trasie, po drugie zmienia biegi szybciej od przecietnie zdolnego kierowcy wiec spod swiatel jak i na autostradzie masz zawsze minimalna przewage, jest wlasciwie bezawaryjny, a sekwencyna zmiana...... jak dla mnie bajka :D Osobiscie wolalbym poszukac 325i lub 330i ze skrzynia smg ;D

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

SMG to w tym momencie nie ten przedział cenowy ;)

 

Ciekaw jestem o ile wzrasta spalanie z udziałem automatu.

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano

Witam

 

Co do spalania w automacie - przy umiejętnej jeździe nie spali dużo więcej niż manual, a uśredniając dolicz sobie około 1litr na 100km... Zalety automatu niepodważalne, wad prawie brakuje i to uczucie przy kickdownie...bezcenne :]

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Miałem 528i manual - nie przekraczało 14.5L/100

Mam 328Ci automat - spalanie to ok 18 L/100, jeżdżac mega delikatnie.

Edytowane przez Kyokushin
Opublikowano
Ja zawsze też sceptycznie podchodziłem do automatów, aż kupiłem 330i w automacie. Rewelacja. :cool2: Skrzynia zmienia biegi bardzo szybko, zero jakichkolwiek opuźnień. A kickdown... Malinka... :mrgreen:
Opublikowano
Bezcenna jest redukcja z 5 na 3 :twisted2:

Którą automat także potrafi wykonać :)

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bezcenna jest redukcja z 5 na 3 :twisted2:

Którą automat także potrafi wykonać :)

 

Co nie zmienia faktu, że zwykły automat pasuje tak do coupe jak łysemu grzebień. :twisted2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz nieco rozwinąć myśl? :roll:

 

A co tu rozwijać, zwykły automat po prostu nie pasuje i już, tak samo jak trampki do garnituru. Chodzić można ale... Skrzynia SMG to co innego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niektórzy też nie rozumieją i chodzą w skórze i trampkach albo sandałach i garniturze. :twisted2:
Opublikowano

Ale nadal nie rozumiem co to ma do automatu.

Może wyłóż kawę na ławę i opisz krok po kroku, dlaczego skrzynia automatyczna nie pasuje do coupe. :?

 

Nie mieści się?

Ma zły kolor, jest na przykład zielona?

Wolno zmienia biegi?

 

Do prawdy nie rozumiem :?

Poproszę jakiś argument.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podałem Ci analogie, widać jej nie rozumiesz.
Opublikowano

Ale owa analogia ma się nijak do tematu. Choć być może jej nie rozumiem.

 

Wyłóż więc, używając analogii 'jak krowie na miedzy' dlaczego automat nie pasuje do coupe a np. kolor zielony pasuje.

 

Jest taka firma, Aston Martin, która robi fajne, zielone coupe w automacie, czy to źle?

 

Automat doskonale pasuje do coupe, zresztą, moim zdaniem (ale to moje zdanie) jest fajniejszy od manuala.

 

Czekam na rzeczowe argumenty, dlaczego automat niby nie pasuje do coupe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Wyłóż więc, używając analogii 'jak krowie na miedzy' dlaczego automat nie pasuje do coupe a np. kolor zielony pasuje.

 

A chodzisz w trampkach i garniturze albo sandałach i skarpetkach, koniecznie bialych? Jeśli nie to pomyśl dlaczego w ogólnie przyjętych standardach takie połączenie po prostu nie uchodzi co wcale nie oznacza, że nie da się tego połączyć i tak się ubierać.

 

BTW: to o jakim coupe Ty piszesz, bo raczej wątpie aby obecnie Aston robił coś ze zwykłą skrzynią.

 

A tak całkiem na boku to jakoś klasyczny automat i sportowe auto ni jak do siebie nie pasują, może dlatego nikt nigdzie ich nie stosuje w sporcie. I może o to chodzi w całej tej dyskusji. A może dlatego, że tabelach przyspieszeń automat zawsze wypada gorzej od manuala, a przecież w coupe nie chodzi aby było wolniej, tylko szybciej bo to nie '7' dla prestiżu i bujania się ;)

Automat był z założenia skrzynią dla wygody podróżujących przez swoje miękkie zmiany biegów dlatego stosowany był najczęsciej w limuzynach typu '5' czy '7'. Oczywiście obecne automaty są daleko inne od tych kiedyś stosowanych co nie zmienia faktu, że samochody takie jak coupe kojarzone są ze sportowym charakterem co raczej nie zmierza w kierunku automatów. Oczywiście każdy ma prawo patrzeć na to po swojemu, szczególnie Ci którzy mają coupe w automacie i uwarzają, że jest lepsze ;) Tyle, że rynek w przypadku coupe sądzi odwrotnie, wystarczy porównać ceny, które wersje są więcej warte.

 

Pozdro.

Edytowane przez BaX
Opublikowano (edytowane)

Jakich aut sportowych? Od kiedy E46 coupe jest autem sportowym.

Przecież to jest 2 drzwiowy sedan a obok sportowego auta to nawet nie stało.

 

Poza tym o jakich standardach ty piszesz? Gdzie jest napisane że coupe ma być w manualu?

Jeżeli chcesz sięgnąć wstecz, na klasyczne auta coupe to popatrz za wielką wode na muscle cary z lat 70 i pokaż mi któregoś w manualu... tam nikt nie wiedział co to manual (ani zakręt, ale to temat na inną dyskusję)...

 

Od kiedy w coupe 'ma być szybciej'?

Popatrz na subaru imprezę czy lancera evo. Robią z większością 'szybkich coupe' jak to nazywasz, co chcą, piorą jak tylko a są zwykłymi sedanami....

 

Autem zahaczającym o sport to jest M3.

 

A 328 czy 330 to takie bulwarowe bujaki miejskie.... i tutaj automat najbardziej pasuje.

 

Co za różnica czy zwykły automat czy smg skoro i jedno i drugie zmienia biegi szybciej niż zwykły kierowca??

 

Mylisz pojęcia, auta sportowego, auta GT czy auta o sportowym charakterze....

To że coś jest coupe ma się nijak do tego że ma być sportowe albo szybkie.

 

Czyli co, auta typu 318Ci czy 320Ci w/g ciebie nie powinny istnieć bo są za wolne jak na coupe?

 

Poco w aucie którym się jeździ na codzień manual? Żeby ręką machać?

 

Bo to że w F1 jest automat ale sterowany ręcznie to rozumiem, choć manuala tam już od dawna nie ma...

Edytowane przez Kyokushin
Opublikowano
A może dlatego, że tabelach przyspieszeń automat zawsze wypada gorzej od manuala

 

Na nowych skrzyniach ZF to raptem 0,1s różnicy - nawet przy ostrzejszej jeździe niesposób tego wyczuć.

 

Poza tym automatem każdy osiągnie katalogowe przyśpieszenie bez szkody dla auta, a w manualu nie jest to już takie proste.

 

Dlatego jak dla mnie coupe + automat = TAK :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakich aut sportowych? Od kiedy E46 coupe jest autem sportowym.

Od czasu jak coupe jest za takie uważane? Ok ale niech będzie "sportowym"

 

A 328 czy 330 to takie bujaki miejskie.... i tutaj automat najbardziej pasuje.

 

Obawiam się, że w następnym poście będzie autem rodzinnym do przewozu lodówek. :duh: Do kompletu proponuję hak, bagażnik na rowery lub kufer na narty. :norty:

 

Co za różnica czy zwykły automat czy smg skoro i jedno i drugie zmienia biegi szybciej niż zwykły kierowca??

 

Taaa? Złóż podanie na oblatywacza do BMW, może w końcu w tabelkach czasy automatów będa lepsze jak manuali. :lol:

 

plg: temat dotyczy E46, tu różnice są przynajmniej w/g tabelki 0.5s dla 330, w dodatku cały czas mówimy o tradycyjnej skrzyni, dla konkretnego segmentu.

Opublikowano

Wyluzuj. :)

 

Poprostu e46qp w manualu nie ma zalet w stosunku do e46qp z automatem. A raczej, wady i zalety się równowarzą.

Dla mnie automat ma więcej zalet.

 

Owszem, czasy 0-100 ma manual troche lepsze, ale co z tego?

Ścigasz się tym autem non stop?

Jak dla Ciebie to istotne to OK, nie neguję tego.

Niektórzy wolą wajchować bo sprawia im to przyjemność wolą mieć możliwość szybszego startu z pod świateł...

 

Ale to nie jest kwestia lepsze/gorsze, tylko kwestia wyboru.

 

Bo ja wolę mieć szybkie auto w którym nie musze wajchować biegami.

Przy wyprzedzaniu, czy zmianie na żółte wolę wcisnąć kickdown niż machać wajchą, bo machanie w użytkowej drogowej sytuacji jest trwa więcej czasu i ma niską sprawność.

 

Zobacz na nowe konstrukcje, automaty poprostu są przyszłością, manual to relikt. W taki czy w inny sposób realizowany, ale automat.

Automat w e46 nie jest jakimś reliktem - to dobra, szybka skrzynia.

 

Zobacz na 330Ci.

W/g kartki manual ma 6.5s a automat ma 7s w 0-100. Co to zmienia? Nic.

 

Automat więcej pali, ale kogo to obchodzi - wolę jak mi pali więcej a mogę reką trzymać żonke za nóżkę niż mam macać gałkę zmiany biegów ;).

 

Taaa?

:duh:

Opublikowano

Panowie...

Dla mnie uzasadnianie że automat pasuje do coupe jak białe skarpetki(tudzież sandały) do czarnego gangola ma się nijak.

To pierwsze-to jest kwestia gustu,nigdzie,w zasadach dobrego wychowania,savoir-vivre, nie jest zapisane że automat nie pasuje do coupe.

Natomiast to drugie-sprawa gangola-to nie jest kwestia gustu.Tylko ogólnie przyjęte zasady.

 

No i tak jak napisał Kyokushin:

Co za różnica czy zwykły automat czy smg skoro i jedno i drugie zmienia biegi szybciej niż zwykły kierowca??

To jest prawda.Bo człowiek nie zmieni tak szybko biegu jak dobry automat.Może auto z taką skrzynią jest wolniejsze,ale z zupełnie innych powodów,bynajmniej nie szybkości zmian biegów.

A F1?Tam przecież pół (a nawet większość) roboty odwala automat -człowiek tylko manetki naciska...Why?

 

No i chyba najważniejsze-autor nie pyta czy pasuje czy nie,tylko czy sie psuje,jak się sprawuje itp.

 

Pozdrawiam.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kyokushin: wszystkie podane przez Ciebie argumenty 'ZA' to tylko subiektywne odczucie i nic więcej.

A wystarczy tylko jedno założenie, że dla mnie nie ma znaczenia wajchowanie biegami i wszystkie Twoje 'ZA' przestają być '+'

 

Basti735: ale autor zaznaczył, że SMG go nie interesuje bo jest po za zasięgiem, a F1 to raczej nie skrzynie tradycyjne. Gdybyś czytał uważnie to byś wiedział, że SMG w coupe mi nie przeszkadza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.