Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

:lol: :lol: :lol: ?

 

Czytałem kilka razy, ale nie rozumiem sensu pytania? Co to znaczy czy obsługuje?? Albo jest przełącznik na SPORT albo go nie ma :8) Wajcha na lewo i już masz tryb sportowy, wówczas zmiana ręczna + , -

Opublikowano
Podczas jazdy na D, przełącz skrzynie w lewo i masz tryb sportowy, a jeżeli ruszysz w przód lub tył to masz wtedy zmianę ręczna.
Pozdrawiam
Opublikowano

To nie jest tryb sportowy tylko sekwencyjna zmiana. To wszystko. Są skrzynie które mają tzw. tryb sportowy(albo zimowy gdzie ruszają z wyższego biegu) i zmieniają biegi później niż tradycyjnie albo szybciej robią kickdowna. Jeśli tego nie masz pozostaje ci tryb ręczny i zmiana biegów według własnego widzi mi się. Ale tam też działa automatyczne sprzęgło więc nie pozbędziesz się efektów jakich sie domyślam ;)

Uroki automatu...

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Hiv- jesteś w błędzie..... ;-)

automat w 330cd posiada tryb sportowy, a tryb manualnej zmiany biegów jest jego częścią. (o ile mamy do czynienia z skrzynią z funkcją Steptronic).

Tak jak napisali inni powyżej- z pozycji D wajcha w lewo (do siebie) i masz tryb sportowy (na wskaźniku pod prędkościomierzem zapali się S D).

Skrzynia ciągnię wyżej na każdym biegu, nie przerzuca na wyższy gdy odpuścisz gaz, tylko hamuje silnikiem..... To tak w skrócie.

 

A na przyszłość proponuję przeczesać ;) forum, było wielokrotnie..... :)

Proponuję również zassać manual do E46 w PDFie. Kolega Dunaj2 w dziale Zrób to sam zamieścił takowy.

 

EDIT- znalazłem link:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=480185#480185

Edytowane przez Nurek

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Pod warunkiem, że sam sie nie bawisz + i - ?

 

To by wyjaśniało dlaczego nie ma przełącznika. Jego rolę spełnia wychylenie wajchy w lewo ;)

 

Wszystko jasne. Ja wczoraj pierszy raz tym jeździłem i myślałem, że jest to jak w innych automatach.

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pod warunkiem, że sam sie nie bawisz + i - ?

 

Oczywiście..... to jest tryb w którym "wymuszasz" zmianę biegu niezależnie od elektroniki. Oczywiście wciąz jesteś "na smyczy", gdyż nie wrzucisz za wcześniej niższego biegu (np. 3-ki powyżej 120 kmh, 2-ki powyżej 80 kmh), skrzynia sama zmieni bieg na wyższy przed odcinką, jak również sama zredukuje przy zwalnianiu.....

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Pod warunkiem, że sam sie nie bawisz + i - ?

 

Oczywiście..... to jest tryb w którym "wymuszasz" zmianę biegu niezależnie od elektroniki. Oczywiście wciąz jesteś "na smyczy", gdyż nie wrzucisz za wcześniej niższego biegu (np. 3-ki powyżej 120 kmh, 2-ki powyżej 80 kmh), skrzynia sama zmieni bieg na wyższy przed odcinką, jak również sama zredukuje przy zwalnianiu.....

 

Ale jeśli nie będziesz dotykał lewarka w tym połozeniu bedzie zmieniac biegi sama?

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pod warunkiem, że sam sie nie bawisz + i - ?

 

Oczywiście..... to jest tryb w którym "wymuszasz" zmianę biegu niezależnie od elektroniki. Oczywiście wciąz jesteś "na smyczy", gdyż nie wrzucisz za wcześniej niższego biegu (np. 3-ki powyżej 120 kmh, 2-ki powyżej 80 kmh), skrzynia sama zmieni bieg na wyższy przed odcinką, jak również sama zredukuje przy zwalnianiu.....

 

Ale jeśli nie będziesz dotykał lewarka w tym połozeniu bedzie zmieniac biegi sama?

 

Oczywiście :D przecież to wciąż jest automat :mrgreen: :roll2: :mrgreen: Pewnego rodzaju zabezpieczenie przed uszkodzeniem ....

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
ale jak u Was zmienia bieg na wyższy przy wysokich obrotach macie chwile opóźnienia czy wskakuje odrazu jak jak przy niższych obrotach?
Opublikowano
Pod warunkiem, że sam sie nie bawisz + i - ?

 

Oczywiście..... to jest tryb w którym "wymuszasz" zmianę biegu niezależnie od elektroniki. Oczywiście wciąz jesteś "na smyczy", gdyż nie wrzucisz za wcześniej niższego biegu (np. 3-ki powyżej 120 kmh, 2-ki powyżej 80 kmh), skrzynia sama zmieni bieg na wyższy przed odcinką, jak również sama zredukuje przy zwalnianiu.....

 

Ale jeśli nie będziesz dotykał lewarka w tym połozeniu bedzie zmieniac biegi sama?

 

Oczywiście :D przecież to wciąż jest automat :mrgreen: :roll2: :mrgreen: Pewnego rodzaju zabezpieczenie przed uszkodzeniem ....

 

Ale będzie zmieniał biegi normalnie ale przy wyższych obrotach albo przytrzymywał wyższy bieg przy hamowaniu silnikiem czy bedzie to robił tylko przy wartościach granicznych czyli w momencie gdy nie zrobisz tego manualnie? Działa też wtedy kivkdown?

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale będzie zmieniał biegi normalnie ale przy wyższych obrotach albo przytrzymywał wyższy bieg przy hamowaniu silnikiem czy bedzie to robił tylko przy wartościach granicznych czyli w momencie gdy nie zrobisz tego manualnie? Działa też wtedy kivkdown?

 

Przy trybie manualnym zmienia biegi tylko przy wartościach granicznych. Nie wiem czy działa kickdown, raczej nie.... cyfra na wyświetlaczu się nie zmienia jak wcisnę gaz ostro, czyli raczej nie redukuje sam żeby przyspieszać efektywniej. Zresztą po to jeżdżę na trybie manualnym żeby sam wybrać moment redukcji :mrgreen: :mrgreen:

 

Odnośnie pytania blackjacka29: u mnie czasami się zastanawia nad zmianą biegu w trybie manualnym, szczególnie przy redukcjach, przede wszystkim o 2 biegi na raz, np z 5 na 3. W górę idzie raczej płynnie, jednostkowe przypadki wolniejszej zmiany z 3 na 4. Dla porównania skrzynie SMG robią to szybciej ale i "brutalniej" zmieniają przełożenia.

 

BTW oczuwam znaczną różnicę między przełożeniem 3 i 4 biegu. Też tak macie? szczególnie przy redukcji. Jadąc z prędkością X redukcja z 5 na 4 to tylko taki lekki opór, natomiast z 4 na 3 to już czuć wyraźnie że skrzynia/silnik stawiają opór kołom.....

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Ale będzie zmieniał biegi normalnie ale przy wyższych obrotach albo przytrzymywał wyższy bieg przy hamowaniu silnikiem czy bedzie to robił tylko przy wartościach granicznych czyli w momencie gdy nie zrobisz tego manualnie? Działa też wtedy kivkdown?

 

Przy trybie manualnym zmienia biegi tylko przy wartościach granicznych. Nie wiem czy działa kickdown, raczej nie.... cyfra na wyświetlaczu się nie zmienia jak wcisnę gaz ostro, czyli raczej nie redukuje sam żeby przyspieszać efektywniej. Zresztą po to jeżdżę na trybie manualnym żeby sam wybrać moment redukcji :mrgreen: :mrgreen:

 

Odnośnie pytania blackjacka29: u mnie czasami się zastanawia nad zmianą biegu w trybie manualnym, szczególnie przy redukcjach, przede wszystkim o 2 biegi na raz, np z 5 na 3. W górę idzie raczej płynnie, jednostkowe przypadki wolniejszej zmiany z 3 na 4. Dla porównania skrzynie SMG robią to szybciej ale i "brutalniej" zmieniają przełożenia.

 

BTW oczuwam znaczną różnicę między przełożeniem 3 i 4 biegu. Też tak macie? szczególnie przy redukcji. Jadąc z prędkością X redukcja z 5 na 4 to tylko taki lekki opór, natomiast z 4 na 3 to już czuć wyraźnie że skrzynia/silnik stawiają opór kołom.....

 

Czyli to nie jest żaden tryb sportowy tylko manual z kontrolą komputera ;)

Tryb sportowy różni się od normalnego automatu wyłącznie tym, że po wciśnięciu przycisku(nie znam innego rozwiązania) skrzynia zaczyna szybciej reagować na wciśniecie gazu, "rozpoznaje" sposób jazdy kierowcy, kickdown załącza przy delikatniejszym traktowaniu pedału gazu, pozawala częściej hamować silnikiem itd... Ale ciągle jest automatem czyli nie dotykasz lewarka zmiany biegów!

Najczęściej też sa dwa przyciski SPORT i WINTER czyli zimowa charakterystyka.

W opisywanej sytuacji ta skrzynia więc tego trybu nie posiada ;)

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
Przy trybie manualnym zmienia biegi tylko przy wartościach granicznych. Nie wiem czy działa kickdown, raczej nie.... cyfra na wyświetlaczu się nie zmienia jak wcisnę gaz ostro, czyli raczej nie redukuje sam żeby przyspieszać efektywniej. Zresztą po to jeżdżę na trybie manualnym żeby sam wybrać moment redukcji :mrgreen: :mrgreen:

 

mylisz się .jadąc na manualu działa kick down ,a żeby było ciekawiej to potrafi zmienic nawet o 2 lub 3 biegi zależy jaka prędkośc i jaki bieg mamy załadowany.wiem bo często tak się bawię.mam nawet takie wrażenie ,że dodatkowo na chwilę ma dużo lepsze pociągnięcie,niż bym sam zmienil bieg np.z 5 na 3. :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta skrzynia ma tryb sportowy (S D).... a to że nie ma przycisku to nic nie zmienia....

 

Wyżej kręci, trzyma bieg do poziomów granicznych, co do reakcji na gaz nie wypowiadam się bo to jest subiektywne odczucie, kickdown też jest.

 

Natomiast tryb manualny jest rozwinięciem trybu sportowego (SD), bo możesz sam zrzucić bieg na niższy tam gdzie SD tego nie zrobi, albo zrobi dopiero po wciśnieciu głębiej pedału gazu.... Tu jest zaleta trybu manualnego, sam decydujesz o przełożeniu skrzyni.

pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.