Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc, Witam wszystkich forumowiczow.

Mam problem z xenonem w e46 ,po zakupie samochodu jeden z ksenonow raz dzialal raz nie. Otworzylem klape ,sprawdzam a tam 'dymek', przysmolilo sie na styku zarowki i wtyczki (wtyczka nie byla dobrze zalozona ). Wyczyscilem to przysmolone i zalozylem -dziala OK z jednym malym wyjatkiem.

Jesli wylacze swiatlo po czym znow wlacze swiatlo nie dziala i slychac takie szybkie tykniecia przez sekunde ale jesli odczekam ok 3 min. wlacze ponownie nie ma tego problemu i swiatlo dziala normalnie(tak jakby cos sie musialo rozladowac )

Prosze o pomoc ,czy musze wymienic cala lampe ?

jeszcze jedno ,czy zmiana xenonow na normalne lampy to jakis problem czy popostu kupuje komplet i powinno dzialac?

Wielkie dzieki za kazda pomoc i odpowiedzi ,pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Problem będzie z zasilaniem bo do normalnych lamp idzie 12V ,do xenonów duużo więcej ;) /nie wiem ile dlatego nie zgaduje/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmmm. oj Bax coś chyba nie tak :wink: przecież instalacja w samochodzie hula na 12V. Przetworniki przy xenonach zapewniają to "coś więcej". Ale myślę że jakiś spec od elektryki powinien się wypowiedzieć...

pozdrawiam

Paweł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmmm. oj Bax coś chyba nie tak :wink: przecież instalacja w samochodzie hula na 12V. Przetworniki przy xenonach zapewniają to "coś więcej". Ale myślę że jakiś spec od elektryki powinien się wypowiedzieć...

 

No zgadza się ale podłączenie wtyczek od xenonow bezposrednio do żarówek w zwykłych lampach raczej nie wchodzi w gre, a tak zrozumiałem pytanie.

Opublikowano
nie, nie, zalezy mi bardziej na rozwiazaniu problemu z xenonami niz na ich zmaianie . Chcialbym wiedziec na wszelki wypadek co i jak bo nowe xenonki strasznie drogie i jesli bede musial zmienic cala lampe to musze to przemyslec. Widzialem rozne ogloszenia z angelami ladnymi za polowe taniej niz jeden xenon,,no ale ,,
Opublikowano

witam,

mam ten sam, czy tez podobny problem.

wczoraj zalozylem xenony na przetwornicach Hella wyciągniętych z e38.

Raz sie zapala jedna lampa a raz dwie. Dziwne bo po wlaczeniu ta jedna mignie na chwile i zdycha. Slychac przy tym takie tyr tyr :) z przetwornicy (czy tez szybkie cykanie). Za drugim razem zapala sie normalnie.

I tak raz na jakiś czas, nie wiem o co kaman. może jedna przetwornica jest padnięta?

spróbuje wymienić jutro swoją to dam znać czy cos to zmienilo

pozdr

Opublikowano
Hmmm. oj Bax coś chyba nie tak :wink: przecież instalacja w samochodzie hula na 12V. Przetworniki przy xenonach zapewniają to "coś więcej". Ale myślę że jakiś spec od elektryki powinien się wypowiedzieć...

 

No zgadza się ale podłączenie wtyczek od xenonow bezposrednio do żarówek w zwykłych lampach raczej nie wchodzi w gre, a tak zrozumiałem pytanie.

 

Jak więc podłączyć xenonowe lampy do seryjnej instalacji?

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmmm. oj Bax coś chyba nie tak :wink: przecież instalacja w samochodzie hula na 12V. Przetworniki przy xenonach zapewniają to "coś więcej". Ale myślę że jakiś spec od elektryki powinien się wypowiedzieć...

 

No zgadza się ale podłączenie wtyczek od xenonow bezposrednio do żarówek w zwykłych lampach raczej nie wchodzi w gre, a tak zrozumiałem pytanie.

 

Jak więc podłączyć xenonowe lampy do seryjnej instalacji?

 

No na pewno trzeba elektrycznie pominąć przetwornice, pewnie "nauczyć" komputer zwykłych lamp. Trzeba by elektryka przepytać najlepiej.

Opublikowano
w e38 w seryjnej instalacji xexony mialy przetwornice takie same jak HIDy. Tylko wtyczka do żarówki była inna. Trzeba poucinać kable i zrobić nowe wtyczki
Opublikowano
Hmmm. oj Bax coś chyba nie tak :wink: przecież instalacja w samochodzie hula na 12V. Przetworniki przy xenonach zapewniają to "coś więcej". Ale myślę że jakiś spec od elektryki powinien się wypowiedzieć...

 

No zgadza się ale podłączenie wtyczek od xenonow bezposrednio do żarówek w zwykłych lampach raczej nie wchodzi w gre, a tak zrozumiałem pytanie.

 

Jak więc podłączyć xenonowe lampy do seryjnej instalacji?

 

No na pewno trzeba elektrycznie pominąć przetwornice, pewnie "nauczyć" komputer zwykłych lamp. Trzeba by elektryka przepytać najlepiej.

 

Z tego co wyczytałem na tym forum wystarczy przełożyć lampy i wszystko.. Wtyczki powinny pasować... :roll:

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli przechodzimy z xenonów na H4/H7 to pewnie trzeba tylko pominąć przetwornicę w obwodzie i zmienić w LCMie rodzaj światła z xenonu na halogen.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Jeśli przechodzimy z xenonów na H4/H7 to pewnie trzeba tylko pominąć przetwornicę w obwodzie i zmienić w LCMie rodzaj światła z xenonu na halogen.

 

Co to ten LCM? JA myślałem o przejściu z H4/H7 na ksenonowe ale oryginalne lampy. Podobno wystarczy zamiana lamp, wtyczki pasują tylko na desce wywala spalenie żarówek ale po włączeniu ksenonów komunikat znika(czyli jeżdzac teraz 24h na dobę na światłach nie pojawia się wcale).

 

Tylko czy ktoś to potwierdzi? I czy w tym LCMie można zlikwidować ten problem "przepalonej" zarówki?

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
LCM to moduł kontrolujący pracę świateł, tak w uproszczeniu.... A przy xenonach wywala komunikat o przepaleniu gdyż xenony dają mniejszy opór w układzie elektrycznym niż H4/H7 a pod takie żarówki (opór) jest ustawiony LCM. To samo jest z zamianą kierunków na diodowe... Trochę już było o tym na forum, cierpliwości a znajdziesz ;)

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
. Podobno wystarczy zamiana lamp, wtyczki pasują tylko na desce wywala spalenie żarówek ale po włączeniu ksenonów komunikat znika(czyli jeżdzac teraz 24h na dobę na światłach nie pojawia się wcale).

 

Tylko czy ktoś to potwierdzi? I czy w tym LCMie można zlikwidować ten problem "przepalonej" zarówki?

wystarczy wymiana lamp- wszystko pasuje- nawet wtyczki.

Reszta co piszesz jest prawda,

podlaczam sie do pytania- jak przeprogramowac komp zeby nie widzial "przepalonych zarowek" ?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam,

tez mialem ten sam problem po zalozeniu bi-xenon do e46 po lifcie. po odpaleniu silnika przez moment xenony swiecily i po chwili zaczely mrugac, problem ten rozwiazuje wymiana wlacznika swiatel przystosowanego do xenonow lub wgranie odpowiedniego programu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.