Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Od początku użytkowania auta (pół roku) obserwuję pojawiający się raz na parę dni, czasami tygodni problem. Otóż silnik zaczyna pracować dziwnym buczącym, basowym, niskim tonem i jednocześnie automat ma problem z przerzuceniem biegu na wyższy. Przykładowo normalnie jeśli jadę spokojnie, ze stała prędkością zawsze przerzuca na wyższy poniżej 2tys obr., a po pojawieniu się tego niskiego dźwięku silnika mogę jechać non stop przy 2tys. obr. i nie przerzuci wyżej. W ogóle zauważyłem ten problem jadąc 120 km/h, gdzie powinno być ok 1600 obr. na 6tce, a przez kilka minut było 2000 obr, bo okazało się że automat nie przerzucił z 5ki (niski dźwięk silnika był wtedy niesłyszalny, bo słychać go tylko przy niskich obrotach).

Co jakiś czas zauważam też, że wskazówka obrotomierza leciutko drga czasami i auto minimalnie szarpie, a dzisiaj te dwa problemy połączyły się: pojawił się buczący dźwięk silnika, automat nie przerzucał poprawnie, po czy obrotomierz zaczął drgać przez 2-3 s i silnik zaczął pracować poprawnie, automat przerzucił bieg. Auto ma 105 tys przebiegu i 4 lata. Wszystkie przeglądy i wymiany eksploatacyjne były robione.

Czy przychodzi Wam coś do głowy? Dzięki za pomoc. Carver.

Opublikowano

Jeśli jest faktycznie jak piszecie to uffffff......

Już myślałem, że to jakieś problemy z automatem, naczytałem się na tym forum o sypiących się E60 (szczególnie automatach i elektronice), a moje auto do tej pory jeździ jak nowe (mimo, że ma 4 lata) ;)

 

Pozd!

Carver

Opublikowano
To buczenie i niemoc silnika brzmi zupelnie jak moje problemy podczas deszczu. Ciekawe czy moze to miec zwiazek. Orientuje sie ktos co zmusza silnik do czyszczenia tego filtra?
Opublikowano
Sterownik go zmusza, bierze sygnał z czujnika nasycenia, jeśli jest spadek ciśnienia spalin poza ustaloną granice zapisaną w mapie sterownika, silnik ma odpowiednią temp, spaliny również a kierowca jedzie spokojnie, następuje opóźnienie zapłonu i dodatkowy wtrysk paliwa w tym momencie następuje cykl dopalania sadzy w PDF.
Opublikowano
Sterownik go zmusza, bierze sygnał z czujnika nasycenia, jeśli jest spadek ciśnienia spalin poza ustaloną granice zapisaną w mapie sterownika, silnik ma odpowiednią temp, spaliny również a kierowca jedzie spokojnie, następuje opóźnienie zapłonu i dodatkowy wtrysk paliwa w tym momencie następuje cykl dopalania sadzy w PDF.

 

Dzieki Max. Czy na pewno spadek cisnienia, a nie wzrost? Tzn nie wiem gdzie jest ten czujnik, ale przytkany filtr chyba spowoduje wzrost cisnienia?

 

Myslisz , ze nagle ostudzenie wydechu przez wode mogloby uruchomic taka procedure? Jak dlugo moze trwac dopalanie?

Pozdrawiam

Opublikowano
Tzn wzrost za katem spadek za filtrem. Nie wiem czy woda ma na to wpływ ale czujniki temp. spalin są na kacie i filtrze więc woda tam może problemy robić. Czujnik nasycenia jest nad turbina jest połączony gumowym wężykiem z katalizatorem. Są dwie opcje dopalania pierwsza uruchamiana co około 400km tak jak wyżej wspominałem, a druga w momencie szybszej jazdy po autostradzie wtedy temp spalin jest wysoka i następuje częściowa regeneracja.
Opublikowano
Tzn wzrost za katem spadek za filtrem. Nie wiem czy woda ma na to wpływ ale czujniki temp. spalin są na kacie i filtrze więc woda tam może problemy robić. Czujnik nasycenia jest nad turbina jest połączony gumowym wężykiem z katalizatorem. Są dwie opcje dopalania pierwsza uruchamiana co około 400km tak jak wyżej wspominałem, a druga w momencie szybszej jazdy po autostradzie wtedy temp spalin jest wysoka i następuje częściowa regeneracja.

 

Ale jaja, to ja juz smigam od pol roku, jakies 30 000 km zrobilem i podobne zjawisko zaobserwowalem tylko po skapaniu autka podczas deszczu. I to nie zbieg okolicznosci, bo nastepnego dnia celowo lyknalem kaluze prawym kolem i znowu - buczy glosno i nie chce za bardzo jechac, po okolo 1 km ustaje, ale stopniowo.

Ciekawe czemu chlopaki w serwisie tego nie skojarzyli z dpf tylko rece rozkladali.

Dzieki Max za wyczerpujacy opis.

Pozdrawiam

Opublikowano
No rzeczywiście dziwnie się zachowuje twoje auto, musiał byś podjechać do kogoś z DIS-em (ja próbowałem instalować tego z forum ale jakoś mało cierpliwy jestem) niech uruchomi procedurę serwisową regeneracji filtra. Ale wcześniej trzeba zrobić naprawdę dogłębna diagnostykę silnika (nie na postoju jak to w Aso zazwyczaj robią) ale w czasie jazdy i znaleźć odchyłki od normy.
  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witajcie,

 

Od początku użytkowania auta (pół roku) obserwuję pojawiający się raz na parę dni, czasami tygodni problem. Otóż silnik zaczyna pracować dziwnym buczącym, basowym, niskim tonem i jednocześnie automat ma problem z przerzuceniem biegu na wyższy.

 

U mnie jest podobnie w E61 525dA - i do tego żaluzja na chłodnicy jest zamknięta, silnik buczy, a po chwili wszystko wraca do normy. Co dziwne, kiedy "buczy" jest lekko zamulony. U Was też tak jest :!: :?: :idea:

 

Napiszcie czy ten praktik... filter wymienia się czy zalewa do paliwa jakiegoś dodatku - co z nim - u mnie na kompie mam serwis tego czegoś za 29000km. Co wtedy należy zrobić :?:

 

Krzysiek.

 

P.S. Miałem tds-a - to jest i był bardzo dobry i prosty silnik - a tu kosmos jakiś :idea:

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.