Skocz do zawartości

Zawieszenie - jedna strona niżej stoi


dddpawel

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś coś poradził na przechył auta?

Wymieniłem dzisiaj komplet amorów (wreszcie). Profilaktycznie poduszki amorów z przodu i springi Eibach -30.

 

Auto jak krzywo stało, tak stoi nadal. :mad2: :twisted:

Z prawej strony 2 palce, z lewej 3...

 

 

Pytanie do tych którzy też mają ten problem: Czy Wasze auto było bite? (choćby w lewy przód)

Na podnosniku stoi prosto, a przekoszone po wypadku audi brata juz na podnosniku nawet krzywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Apropo nieroztrzygniętego tematu. Ostatnio byłem na badaniach i jak mi robili pomiary amorów to poźniej oprzytomniałem i zwróciłem uwagę, że lewe koło stanowiło mniejszy nacisk (mniejszy ciężar), niż koło prawe. Różnica dość spora, nie pamiętam ile ale ponad 50kg na pewno, ale nie wiecej niż 100.

To by na logikę coś mówiło, że prawa strona bardziej obciążona, wiec niżej siedzi, niż lewa.

 

Nastepnym razem sprawdzę dokladnie o ile.

 

Jak Wasze spostrzeżenia w tym temcie? Skad to zróżnicowanie mas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 525D z M Technik II i stoi wszystko prosto - czy to z pustym bakiem, czy z pełnym...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manolito77: przyjrzyj sie dokladnie, bo 1cm roznicy na pozór nie robi różnicy. Przy płaskim terenie od frontu jak sie pochylisz to można się dopatrzeć.

Bak jest z tyłu, a przechylenie ewidentnie jest z przodu. Z tyłu różnice są milimetrowe, niezauważalne, bo tył podąża jakby za przechylonym przodem.

Procentowy test amortyzacji potwierdza także, że z prawej strony jest ciężej jak i to, że prawy amorek szybciej się zużył.

 

Wykluczam prace blacharskie, no chyba, że mi szyne z prawej strony wspawali, ale to raczej bym zauważył :-)

 

 

PS. Manolito77, jak możesz, to przy swoim badaniu technicznym do dowodu rej. zwróć uwagę na masę stawianą przez koła. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok - spróbuję odnaleźć gdzieś te moje papiery z badania technicznego jak auto zostało sprowadzone z Niemcowni.

Zastanawia mnie jednak jedna rzecz - jeśli faktycznie naciski na koło są różne to teoretycznie w zimie byłoby to dość mocno odczuwalne dziwnym zachowaniem auta na śliskiej nawierzchni - ale to tylko moje domysły i może nie mam racji...

Pzdr.

P.S. Co do przechyłu to raczej bym go momentalnie zauważył w sytuacji kiedy w zimie łańcuchy zakładałem. Mam m technika wiec tam ręce i tak ciaśniej wchodzą między nadkole a oponę i w obu tylnych kółkach ręce wchodziły mi tak samo ciężko - a zatrzymałem się na dość równym placu z mocno ubitym śniegiem więc wykluczam możliwość krzywego położenia auta, które mogłoby zniwelować ten fabryczny przechyl związany z bakiem, aku itp. Być może m-technik jest na tyle twardszy, że ten przechył niweluje. Oczywiście nie wykluczam też, że faktycznie naciski na koło mogą być różne z uwagi na mocowanie aku oraz zbiornika paliwa. Nie mniej jednak - wizualnie jest wszystko ok. Zwłaszcza, że przy kupnie bardzo dokładnie zwracałem uwagę na położenie kół we wnęce - czy aby nie są w żadna stronę przesunięte podejrzanie po możliwych dzwonach i innych przygodach blacharskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zimie moje auto idealnie sie zachowuje. Ciezko to wprowadzić w poslizg, nawet kontrolowane poslizgi sa do pełnego opanowania. Jako, ze to mój 1-szy tylnonapędowiec jeszcze z takim momentem, obalam mit o strachu zimą z RWD.

 

Moje zawieszenie też jest M-pakietowe, choć juz nieoryginalne (oryginalne było wczesniej), bo z przodu trzymają Eibachy Kit Pro -30 oraz Sachs Advantage, z tyłu mam poduchy poziomujące zamiast spręzyn.

Te eibachy zakupilem tylko dla próby wyeliminowania przechyłu przy okazji, gdy wymieniałem amory. Stoi tak samo przechylone. Stare sprezyny m-technikowe moge oddać za grosze jakby co.

 

Ja przed zakupem pojechałem na pomiar kątów i wszystko jest w perfekcji.

 

Jak na moje srodek cięzkosci przesuwa albo silnik, albo jeszce coś innego. Na pewno nie akumulator, ani bak, ktore są z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także potwierdzam - z tą elektroniką w aucie nie ma się co bać w zimie RWD. Ja takie obawy miałem kiedy w listopadzie 2008 kupiłem swoje E39, że będzie ciężko. Jak kilka razy na zaśnieżonych parkingach powywijałem trochę bąków żeby zobaczyć jak tym jeździć to się uspokoiłem - elektronika czuwa :norty:

Ale już po wyłączeniu jej jest masakra - chwila, moment i auto obraca się o 180 stopni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu. Moja 520i na zwykłym zawieszeniu również jest lekko pochylona w prawą stronę - tył. Nie jest to wielka różnica i pewnie bym tego nie zauważył gdyby nie ten post. Nie zamierzam nic z tym ronić i szukać dziury w całym bo geometrię ma prawidłową i prowadzi się idealnie. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja specjalnie po wyjściu z pracy zwróciłem na to uwagę. Stałem na równym placu zaparkowany. I z prawej i z lewej między oponę a krawędź błotnika wchodzą idealnie 2 palce. Wszystko jest równo.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, miałem dokładnie ten problem w autku o którym dyskutujecie, prawy tył stał niżej niż lewy o mniej więcej grubość palca, e39 touring, niby nic, troche głupio wygląda ale straszni mnie to drażniło. W pierwszej kolejności zabrałem sie za szczegółowe sprawdzenie tylnego zawieszenia pod kątem luzów, zużytych elementów, liczyłem wtedy na wybitą tuleje pływającą, wszystko było ok. Następnie kupiłem nowe sprężyny tył, wymieniłem ale nic to nie dało. Oryginalne wyciągnięte były tej samej długości, więc niedługo potem wróciły oryginały do auta. Gdy tylnie zawieszenie było sprawdzane poraz n-ty, tym razem pod kątem zbadania stanu mocowania sprężyny, okazało się że regulacja (śruba na mimośrodzie) pochylenia kół jest inaczej ustawiona prawa i lewa strona. Ustawiliśmy prawe koło według tego jak jest lewe, a wiele roboty to nie jest, i tu sie konkretnie zdziwiłem gdy okazało się że koło jest nie tylko skierowało się minimalnie do pionu ale też podniosło się o brakującą wysokość palca :mrgreen: zmiana ta nie wpłyneła w żaden sposób na prowadzenie auta, a miałem lekkie obawy. Przed tą regulacją, optycznie, prawe koło rzeczywiście było bardziej pochylone niż lewe. Pamiętam kiedyś to pochylenie porównywałem lew i prawa strona przy użyciu poziomicy, wychodziło podobnie, może dlatego że cała buda była lekko przechylona na wysokość tego palca. Tylko optycznie prawe tylnie koło bardziej leżało. Popatrzcie na tą regulacje, a nóż sie uda
życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam

 

U siebie mam identycznie. Prawa strona jest o 1cm niżej od lewej. Geometria wyszła dobra, amorki i cale zawieszenie tez. Auto prowadzi się idealnie, nic nie ściga.

Co jest z tymi E39? Po zimie będę chciał zabrać się do tematu.

 

Zawieszenie mam bez nivo

 

PS. Czy tylne zawieszenie się reguluje?

PS2. A moze to wina baku paliwa? U siebie mogę max zatankować 40 l i zawsze odbija mi już zawór na stacji (sprawdzałem na kilku).

 

pozdro

Tomek

Edytowane przez polowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manolito, a Ty jaki masz zawias? M-technik fabryczny?

Masz nivo z tyłu?

Ja mam jeszcze fabryczny M Technik bez nivo.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w stanie uwierzyc, ze ten typ tak ma, zwlaszcza z zawiasem M.

Kilka osob mi pokazało wydruk geometrii i jest niemal identycznie. A ci, ktorzy twierdzą, że mają prosto, niech sie lepiej przyglądną albo staną w naprawdę równym terenie i wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dołączam się do problemu, który nie został w pełni rozwiązany. U mnie wszystko sprawne, nowe sprężyny m-pakiet oryginalne, a różnica 1cm dalej jest po prawej tylnej stronie. Mechanik stawia na akumulator :mad2: Nie zadowala mnie ta odpowiedź :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byl juz podobny temat i okazalo sie ze jest z tylu jakas regulacja kata pochylenia kola na mimosrodzie. Tylne kolo w E39 jest lekko pochylone gora do srodka (czasem za bardzo) i przywrocenie go do bardziej pionowej pozycji powoduje rownierz podniesienie zawiasu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
witam

odświeze troche temat,problem z zawieszeniem tylnym mam ten sam czyli prawy tył siedzi niżej o ok 1cm,mechanik poradził mi żeby rozprężyć sprężyne,co wy na to rozwiązanie?

To niech Pan Mechanik jeszcze potwierdzi to pisemnie że po pewnym czasie nie zrobi się tak samo jak przedtem :duh: , wg mnie takie zabiegi są dobre na krótką mete. Poprostu sprężyna jest już wyeksploatowana i koniec. Ja bym wymieniał sprężyny ale cóż Twoje auto, Twój wybór :wink:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
panowie z tego co ja sie orientowałem bo mam tak samo to gumy na stabilizatorach sa do wymiany na wiosne sie za to zabieram to dam znac http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530i-M54/LHD/A/2001/july/browse/front_axle/stabilizer_front/ element nr2 z przodu i z tyłu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.