Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, auto przyjechało i stoi w salonie ale...

 

Okazało się, że z fabryki wyszła wadliwa seria '5'. Musi zostać wymieniona tylna belka i bedzie to zrobione w serwisie. Czy to poważna operacja i czy powinienem na cos zwrócić uwagę w tej sytuacji? Trochę się boję, że co zrobiła fabryka, to zrobiła fabryka, a serwis to jednak inny poziom, ale może się mylę. Poradźcie proszę jak zachować się w tej sytuacji i pozdrawiam.

 

speedofsound

Opublikowano
oglądałem auto i wygląda z zew i wew idealnie, może poprosić o pisemne potwierdzenie tej akcji serwisowej?

zrobiom ci z tego auta składaka :duh:

Opublikowano

poproś żeby pokazali Ci dokładnie na czym polega ta usterka i napisz na forum.Jest tutaj sporo osób i napewno coś się wymyśli,i za prędko tej fury nie odbieraj bo potem to po sprawie.Jaki silnik?

hej

Opublikowano

na pewno możesz żądać obniżenia ceny.

 

co najmniej z dwóch powodów:

 

1. naprawy poza fabryką

2. przedłużenia czasu oczekiwania na auto.

 

i nie daj się zbic słodkim pierdzeniem że auto będzie w pełni sprawne itd itp. każdy samochód naprawiany jest po to aby był taki jak przed naprawą (w twoim przypadku po prostu w pełni sprawny), ale przy tym każda naprawa wpływa negatywnie na wartość samochodu.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

  • Moderatorzy
Opublikowano
Z tego co sie mi wydaje to auto tak kolo 200tys i jeszcze beda ci PL magicy w tym grzebac. Ja bym grzecznie podziekowal i pojechal do Monachium to odebrac bezposrednio w BMW-Welt nic nie grzebane przez PL magikow.
Opublikowano

Tak..., wielu ma oryginalne pomysły, a to żeby nie odbierać, a to żeby żądać obniżenia ceny, a to żeby odbierać, ale tylko w Monachium (??).

A przecież wystarczy przeczytać umowę i ogólne warunki, które kolega nabywca podpisał i wszystko jasne ...

  • Moderatorzy
Opublikowano

No tak ale towar nie zgodny z zamowieniem mialo byc nowe auto a nie po akcji serwisowej :) Chcialbys kupic takie? Ja tylko wyrazilem swoja opinie ze za spore pieniadze oczekuje czegos konkretnego.

Co do odbioru w Monahium jak najbardziej realne w koncu po cos jest BMW-Welt.

Opublikowano

Zadaj nowki sztuki z fabryki, zamoiwles nowe i chcesz nowe w stanie nienaruszonym , placisz za nowe itp. Moze i nic nie bedzie, wszystko zrobia dobrze itd. , ale pscyhiocznie napewno uraz pozostanie i mozesz zle sie z tym czuc :) Chyba ze sie z toba dogadaja na bardzo korzystnych warunkach, pozatym jest tos takiego jak rzecznik ochrony konsumenta, moze zadzwon i zapytaj co on o tym sadzi. Jesli powie ze ma byc nowe, to napiszesz do PIH zdaje sie pismo i oni zalatwia to za ciebie. Wiem z doswiadczenia ze sa skuteczni, a skoro w przypadku butow byli w stanie wyegzekwoac zwort i wymiane na nowe to w przypadku auta nie bedzie zadnych problemow. Niestety ale Polska to taki kraj gdzie nie obowiazuja zadne prawa, a jak obowiazuja to sa poprostu smieszne albo maja na celu okrasc podatnika. Niestety o swoje trzeba walczyc.

 

http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/rzecznicy/go:7/page3.html

 

http://www.giih.gov.pl/bip/main.php

 

popytaj, kto pyta nie bladzi i nie daj sie oszukac.

Opublikowano

wszystkie akcje serwisowe sa oglaszane na stronach Komisji Europejskiej

jesli tam sie twoja znalazla to ok, jak nie tzn ze ktos cie robi w bambuko

 

a swoja droga nie przejmowalbym sie tym zbytio, ze jest akcja - jest to jest, tyle

najgorzej to pozwolic sobie na "skaze" w glowie - wtedy na pewno sie okaze, ze masz auto "z wada" - jak nie taka to siaka

zh
Opublikowano

Podobno tylna belka została wykonana z wadliwego materiału. Część samochodów poszło w świat.

 

Zamówienie i powiązane z nim Ogólne Warunki Sprzedazy nie regulują tego typu kwestii jak moja, jest jednak jasno zapisane, że kupuję pojazd nowy. Chyba dam sprawę do prawnika, choć wolałbym dogadac się z nimi polubownie i otrzymać jakieś zadośćuczynienie a nie bujać się po sądach.

 

Salon twierdzi, że naprawa nie jest poważna ponieważ wymieniają cały element, tylną belkę. Podobno trwa to 40 minut i to pikuś. Czy Waszym zdaniem wymiana tylnej belki (kompletnej) to 'drobiazg'? Może wystarczy żeby ktoś kompetentny z mojej strony był przy wymianie a straty moralne zrekompensuje coś innego ;)

 

Samochód zastępczy oczywiscie dostałem.

Opublikowano
Ja bym sie raczej zastanowil o jaka tylna belke chodzi :?: :jawdrop:

 

Ha ha ha - no właśnie o jaką tylną belkę chodzi???

 

Czyżbyś kupił BMW z napędem na przód i miał z tyłu zawieszenie zależne w postaci belki??? ( może kupiłeś audi B4 - bo te miały takową belkę i strasznie to hałasowało przy przejazdach przez tory i inne poprzeczne nierówności ).

 

Pzdr,

Opublikowano
Ja bym sie raczej zastanowil o jaka tylna belke chodzi :?: :jawdrop:

 

ehhh - jak zwał, tak zwał - wiadomo, o co chodzi.

 

Jeżeli chodzi o wymianę "uzbrojonego" elementu (tzw. wspornika tylnej osi, potocznie - tylnej belki) - wydaje mi się, że to rzeczywiście nie jest wielka sprawa dla nich (choć nie wiem, czy akurat na 40min, bo kiedyś mówiono mi, że w przypadku demontażu tylnej belki w E34, to robota na dłuższą "chwilkę").

 

Wiadomo, dla psychiki dużo lepiej jest wiedzieć, że zapłaciło się za auto złożone w pełni fabryce, ale może wszystkie obawy nie są w tym przypadku potrzebne.

pozdrawiam.

 

P.S.

Swoją drogą, wiedzieliście, że wspornik tylnej osi w E60 jest tańszy niż w E34? :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
No ale wiadomo jak jest. Jak oni są winni to 40 min. A jak przyjeżdża się z usterką do zrobienia na swój koszt to będzie dłuższa chwila:) Ale ja bym się nie bał, nadal będzie miał gwarancję. To w końcu nie powłoka lakiernicza, że źle nałożona mogłaby robić różnicę. Tutaj śruby, zawias w dół i z powrotem nowe. Prosiłbym o raport z BMW że akurat taka seria poszła i że jest akcja serwisowa. Jak ci coś będzie nie pasować w czasie eksploatacji na pewno będą brali bez oporów i reklamować do woli (no ale fakt auto się ma do jeżdżenia a nie stania w ASO)
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

A ja bym sie na takie auto nie zdecydowal.

Prawda jest taka , ze jak z fabryki wyjezdza autko to na ogol jest wszystko cacy. Serwis sie tylko dotknie i juz moga byc problemy. Mechanicy w Polsce sa madrzejsi od konstruktorow i watpie zeby zachowali przy tej robocie procedury przewidziane przez producenta.

A wystarczy, ze odpowiednim momentem srub nie podakrecaja tylko na oko i problem gotowy. Jak pozniej bedziesz narzekal, ze cos nie tak to Ci powiedza, ze wszystko jest dobrze i usterka nie wystepuje. Czesto nawet z ustawieniem geometri maja problemy.

A co do nazewnictwa - mysle, ze moze chodzic o rame pomocnicza, ktora w zaden sposob belki nie przypomina. No i kto jak kto, ale ASO powinno sie znac na tyle, zeby bzdur nie gadac. Wniosek dla mnie jest taki, ze licza , ze klient sie nie zna i gadaja bzdury. Nie zdziwilbym sie wiec jesli problem w tym aucie byl powazniejszy.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

To uściślijmy – jeżeli chodzi o nr 1 – to oficjalnie w Polsce jest to „wspornik tylnej osi” – a potocznie belka tylnego zawieszenia, tylna belka.... itd.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC31&mospid=48801&btnr=33_1174&hg=33&fg=30

 

Ja też mając wybór:

– nówkę z „bonusem” w postaci wymiany czegoś, co nie powinno być zdefektowane

lub

– nówkę bez konieczności stosowania takich gratisów

 

oczywiście wybieram to drugie,

 

Nie wiem, jak bardzo autor wątku jest już związany z tym konkretnym egzemplarzem, ale jeżeli zmiana na inny miałaby być nadzwyczajnie kłopotliwa – to może na pocieszenie napiszę, że chyba nie trzeba się obawiać serwisów ASO jeżeli chodzi o jakość napraw.

Ok. rok temu rozmawiałem z jednym z doradców Działu Serwisu w Bawaria Motors Katowice. Rozmowa była bardziej na polu prywatnym (mimo, że w pobliżu wspomnianego ASO) – dlatego może dość wiarygodna. Przede wszystkim dowiedziałem się, że pracownicy-mechanicy są wyjątkowo dobrze szkoleni – jeżeli pamiętam, obowiązkowo w Niemczech. Ogólnie, jakość napraw jest bardzo wysoka, co może też potwierdzają różne testy serwisów – a chyba niedawno właśnie Bawaria katowicka została nr 1 w Polsce. Inne ASO BMW też pewnie trzymają dobry poziom.

 

Podejrzewam, że o sprawy takie, jak odpowiednie momenty dokręcania, czy innego rodzaju dbałość nie należy się obawiać.

Tak czy inaczej – jakieś zadośćuczynienie wskazane w tej sytuacji – może dodatkowy komplet alu :) (albo jakieś Mini dla żony ;) ;) )

 

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Solaris520: ale mini-spódniczka czy Mini - samochód ? ;)
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
Solaris520: ale mini-spódniczka czy Mini - samochód ? ;)

 

hehe – niech zaproponują jedno i drugie, ale to już tylko sama zainteresowana może rozstrzygnąć ;)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.