Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam e39 530d z 1999r i dziwny objaw- gdy wrzucam jedynkę to bieg nie wchodzi gładko tylko jest taki jakby mały opór. Dzieje się tak tylko przy jedynce-pozostałe chodzą naprawdę gładko. Gdy przytrzymam sprzęgło kilka sekund dłużej to wtedy jedynka wchodzi normalnie-gładko. Co może być przyczyną?
Opublikowano
Mam e39 530d z 1999r i dziwny objaw- gdy wrzucam jedynkę to bieg nie wchodzi gładko tylko jest taki jakby mały opór. Dzieje się tak tylko przy jedynce-pozostałe chodzą naprawdę gładko. Gdy przytrzymam sprzęgło kilka sekund dłużej to wtedy jedynka wchodzi normalnie-gładko. Co może być przyczyną?

Podobnie jest u mnie. Jestem ciekwy odpowiedzi,podpowiedzi.

Opublikowano
też tak miałem i trochę mnie to martwiło, wymieniłem olej w skrzyni i teraz jedynka ładnie wchodzi ( okazało się że mam malutki wyciek i ubywało oleju ze skrzyni)
Opublikowano

albo konczy sie synchronizacja na pierwszym biegu i dlatego ciezko wchodzi. Zazwyczaj synchronizatory 1 i 2 biegu najszybciej padaja choc jak na auto 99 to troche szybko by to nastapilo (szczegolnie w bmw).

A jak ze wstecznym, bo jezeli wsteczny tez ciezko wchodzi to moze sprzeglo nie do konca rozlacza i dlatego ciezko wchodza biegi

Opublikowano
albo konczy sie synchronizacja na pierwszym biegu i dlatego ciezko wchodzi. Zazwyczaj synchronizatory 1 i 2 biegu najszybciej padaja choc jak na auto 99 to troche szybko by to nastapilo (szczegolnie w bmw).

A jak ze wstecznym, bo jezeli wsteczny tez ciezko wchodzi to moze sprzeglo nie do konca rozlacza i dlatego ciezko wchodza biegi

 

Wsteczny wchodzi ok, może nie za lekko ale chyba w bm-kach wsteczny tak wchodzi-miałem okazję starszymi siódemkami pojezdzić i wsteczny wchodził tam dość ciężko. Natomiast dodam, że bieg 2 wchodzi jak masło i pozostałe również-tylko jedynka szwankuje. Wymienię olej w skrzyni biegów i to powinno chyba pomóc, bo po kupnie jakiś rok temu nie zrobiłem tego. Jaki olej będzie optymalny i ile litrów wchodzi? Samemu da radę wymienić w garażu?

Dodam, że auto ma na liczniku koło 200 tys. , było kupione od niemca i wygląda, że poprzedni właściciel dbał o nie, więc nie podejrzewam, żeby sprzęgło było do wymiany.

Opublikowano
Panowie jaki olej do manualnej skrzynki E-60,530i z 2004r?

 

musisz looknąc na lepę na skrzyni i co na niej napisano.

może byc: pomaranczowa z napisem ATF, czyli taki jak do wspomy i automatów

żółta MTF LT1 lub LT2 - dostepny w ASO, nie ma zamienika na rynku

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Opublikowano
Też tak miałem. Brakowało ok 150ml oleju. Kupiłem syntetyk Valvoline 75W90 do skrzyń i dyfrów podniosłem auto lekko lewarkiem z prawej strony, dolałem oleju i teraz chodzi jak marzenie. Na skrzyni mam oznaczenie LT-1
Opublikowano
Panowie jaki olej do manualnej skrzynki E-60,530i z 2004r?

 

musisz looknąc na lepę na skrzyni i co na niej napisano.

może byc: pomaranczowa z napisem ATF, czyli taki jak do wspomy i automatów

żółta MTF LT1 lub LT2 - dostepny w ASO, nie ma zamienika na rynku

czy te same oznaczenia występują na E39 ? Czy da się zobaczyć bez podnośnika i wyjazdu u mechanika tzn. lewarek albo inna metoda wglądu ?

Opublikowano
Panowie jaki olej do manualnej skrzynki E-60,530i z 2004r?

 

musisz looknąc na lepę na skrzyni i co na niej napisano.

może byc: pomaranczowa z napisem ATF, czyli taki jak do wspomy i automatów

żółta MTF LT1 lub LT2 - dostepny w ASO, nie ma zamienika na rynku

czy te same oznaczenia występują na E39 ? Czy da się zobaczyć bez podnośnika i wyjazdu u mechanika tzn. lewarek albo inna metoda wglądu ?

 

w e36 raczej nie, u Ciebie pewnie też. skrzynia jest w tunelu a lepa jest z boku skrzyni, więc zostaje podnośnik lub kanał

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Opublikowano
dzięki Dakun. Na realoem wychodzi, że do mojej skrzyni podejdzie ATF, albo MTF lt2, oczywiście sprawdzę w piątek u mechanika. Skoro nie ma zamienników mtf to ile kosztuje w ASO i w jakich pojemnościach bo potrzebuję 1,1 :mad2: ?
Opublikowano
dzięki Dakun. Na realoem wychodzi, że do mojej skrzyni podejdzie ATF, albo MTF lt2, oczywiście sprawdzę w piątek u mechanika. Skoro nie ma zamienników mtf to ile kosztuje w ASO i w jakich pojemnościach bo potrzebuję 1,1 :mad2: ?

 

nie wiem ile w ASO, ja brałem z warsztatu ze specjalizacją bmw - mieli ten olej w większym opakowaniu i mi przelali te 1,1 litra. dałem chyba z 60-70 zł. Myslę ze w ASO też mogą miec większe opakowania i przelac 1,1.

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.