Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wlasnie przymierzam sie do zmiany oleju i sporo szukalem i czytalem na tym forum na ten temat. wielu sie sprzecza jakie parametry powinien miec olej. jedni mowia 5w30, 0w40,5w50 gdzie 30,40,50 stanowia temperature zewnetrzna w jakiej olej pracuje. i tu moje pytanie na ktore nie moge znalesc odpowiedzi:

- co to za roznica jezeli w rozgrzanym silniku jest stale 90stopni nie zależnie od temperatury na zewnatrz?

Opublikowano

A co wg Ciebie oznacza stwierdzenie "w rozgrzanym silniku"?

Chodzi Ci o temperaturę rozgrzanego bloku, temp. oleju czy może cieczy chłodzącej?

Te 90 stopni to z reguły przybliżona temperatura cieczy chłodzącej i nie jest ona równoznaczna z temperaturą oleju.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
  • Zarejestrowani
Opublikowano

ano roznica jest taka, ze jak jezdzisz to moze i ma te 90kilka sotpni, ale jak zostawisz go na noc na dworze w zimie jak bedzie -10 to juz bedzie gorzej i wlasnie o to chodzi, zeby ci olej nie zmienial za bardzo wlasciwiosci w niskich temperaturach na zewnatrz, poza tym jezeli cos ci strzeli z chlodzeniem i silnik zlapie temp powiedzmy 120-13 stopni i masz kiepawy olej to niestety mozessz sie z silnikiem pozegnac.......

 

Gdzie te moje 100 punktow ?? :norty:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
ano roznica jest taka, ze jak jezdzisz to moze i ma te 90kilka sotpni, ale jak zostawisz go na noc na dworze w zimie jak bedzie -10 to juz bedzie gorzej i wlasnie o to chodzi, zeby ci olej nie zmienial za bardzo wlasciwiosci w niskich temperaturach na zewnatrz, poza tym jezeli cos ci strzeli z chlodzeniem i silnik zlapie temp powiedzmy 120-13 stopni i masz kiepawy olej to niestety mozessz sie z silnikiem pozegnac...

 

a ja od siebie dodam, iż olej w silniku także ma za zadanie chłodzić układ - dlatego powinien mieć dobre właściwości odprowadzania ciepła i znosić wysokie temperatury.

 

Do E46 wg instrukcji zalecany jest 0W30 a dobry 5W-30.

 

Pzdr

Opublikowano
Swoim samochodem [e30 3251C] jeżdzę tylko latem. Używam 15W50 Shell Helix Super High Mileage.

 

Silnik ma 185'000 przyjechanych..... a więc zasługuję na taki olej.

 

 

....a tu jest dobry opis oznaczeń oleju: http://www.motofakty.pl/artykul/dobierz_olej_do_silnika.html

Aż taki dobry ten opis to nie jest, widziałem lepsze. A twój silnik jeśli naprawdę ma taki przebieg zasługuje na lepszy olej niz 15W50

Opublikowano
5w30, 0w40,5w50 gdzie 30,40,50 stanowia temperature zewnetrzna w jakiej olej pracuje

Nie wiem z kąd ty masz takie informajce ale słabe miałeś źródła. Poczytaj jeszcze na necie.

PS. Korzystajcie czasami z google, sporo można się dowiedzieć, naprawdę. Ale trzeba przeczytać parę artykułów bo w jedny moga brednie pisać, a potem powtarzacie te brednie :)

Opublikowano

Nie wiem z kąd ty masz takie informajce ale słabe miałeś źródła. Poczytaj jeszcze na necie.

Takie informacje mam z oryginalnej instrukcji BMW strona 138. cytuje:

,,BMW recommends the use of oils classified SAE 0W-X or 5W-X; in this case X stands for upper value, e.g. 30,40 or 50''

co w przetlumaczeniu wlasnie to oznacza i do tego jest piekny schemat obok.

ano roznica jest taka, ze jak jezdzisz to moze i ma te 90kilka sotpni, ale jak zostawisz go na noc na dworze w zimie jak bedzie -10 to juz bedzie gorzej i wlasnie o to chodzi, zeby ci olej nie zmienial za bardzo wlasciwiosci w niskich temperaturach na zewnatrz, poza tym jezeli cos ci strzeli z chlodzeniem i silnik zlapie temp powiedzmy 120-13 stopni i masz kiepawy olej to niestety mozessz sie z silnikiem pozegnac.......

 

Gdzie te moje 100 punktow ?? Laughing

punktow zero bo odpowiedz zla. od tej temperatury ktora moze nas najsc noca i wychlodzic olej zalezy poczatek czyli OW-X lub10W-X co wlasnie przedstawia ten schemat.

 

A co wg Ciebie oznacza stwierdzenie "w rozgrzanym silniku"?

Chodzi Ci o temperaturę rozgrzanego bloku, temp. oleju czy może cieczy chłodzącej?

Te 90 stopni to z reguły przybliżona temperatura cieczy chłodzącej i nie jest ona równoznaczna z temperaturą oleju.

w znaczeniu silnik rozgrzny mam na mysli kiedy temperatura wlasciwa silnika jest osiagnieta czyli jak lecisz po trasie 300km i wszystko osiagnelo temperature taka jak powinno, to nie zaleznie od temperatury na zewnatrz temperatura oleju jest taka sama i stad wlasnie moje pytanie.
Opublikowano
Swoim samochodem [e30 3251C] jeżdzę tylko latem. Używam 15W50 Shell Helix Super High Mileage.

 

Silnik ma 185'000 przyjechanych..... a więc zasługuję na taki olej.

 

 

....a tu jest dobry opis oznaczeń oleju: http://www.motofakty.pl/artykul/dobierz_olej_do_silnika.html

 

 

wiesz co, wspolczuje dla tego silnika, napewno niezasluguje na taki olej, myslac w twoja strone to juz powienienem lac do swojego superol 20w40

www.auto-optima.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydajność układu chłodzenia nie jest nieskończona tj. istnieje temp zewnętrzna, w której układ chłodzenia nie podoła utrzymaniu temp silnika.

Za razem powietrze jest głównym "chłodziwem" chłodnicy jak i samego bloku silnika. Więc silnik pracujący powiedzmy w temperaturze 35-40 stopni będzie miał temp pracy wyższa o kilka stopni niż silnik pracujący w temp 10-15 stopni. A już na pewno częściej będzie narażony na skoki temperatury w okolice załączania się dodatkowego chłodzenia.

A liczba po W to oczywiście lepkość oleju, wyższa lepkość to lepsze właściwości smarne w wyższych temperaturach, ale i wyższe opory stawiane przez olej.

Opublikowano
A liczba po W to oczywiście lepkość oleju, wyższa lepkość to lepsze właściwości smarne w wyższych temperaturach, ale i wyższe opory stawiane przez olej.

A przed W to niby co oznacza. Chyba się za bardzo nie orientujesz w oznaczeniu olei.

Opublikowano

cyfra przed W oznacza klasę lepkości w niskich temp. otoczenia(poniżej 0st. C), cyfra po W, klasa lepkosci w wysokich temp. otoczenia.

I tak np;

 

1. 0W-xx- spełnia warunki smarne już przy temp. -30 st. C

2. 5W-xx - spełnia przy -20st. C

 

3 xW-30, 40 itp. im wyzsza wartosc po W- tym wieksze mozliwosci pracy w wysokich temp. otoczenia

 

No a jesli ktos ostro i czesto katuje auto to najlepiej lać xW-60

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A liczba po W to oczywiście lepkość oleju, wyższa lepkość to lepsze właściwości smarne w wyższych temperaturach, ale i wyższe opory stawiane przez olej.

A przed W to niby co oznacza. Chyba się za bardzo nie orientujesz w oznaczeniu olei.

Kolega uve200 pytał o oleje pod kątem "wysokich temperatur" więc o tym napisałem. A o oznaczeniach olejów wiem tyle ile mi potrzeba.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.