Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od kilku miesiecy jezdze 530d 2004r, nie bylo wiekszych problemow do tej pory. Dzisiaj rano wsiadam, przekrecam kluczyk, ale auto ledwo krecilo, przygasaly wszelkie kontrolki i ekrany (na kompie wyswietlaly sie czasami losowe cyfry) i zero rozruchu. Od paru dni mialem wrazenie, ze auto w ogole jakos gorzej odpalalo, dluzej. Kontrolka akumulatora nie pali sie, poza tym wszystko dobrze funkcjonuje, wiec to raczej nie akumulator.

 

Nie bardzo wiem co robic, bo auto stoi u mnie w bloku w podziemnym garazu...Poradzcie co to moze byc za usterka i jak w TEJ sytuacji postepowac....przeciez nie wyholuje auta z podziemnego garazu...:(

(mieszkam w Wawie, na Kabatach)

 

Mariox

Opublikowano

aku nowoczesne maja to do siebie ze maja praktycznie dwa stany: dobry lub zly

jest szansa, ze masz ten drugi

ja tak mialem w aucie po 1 tygodniu od wyjechania ze sklepu - doladowywanie pomagalo do jutra

wymienili na gwarancji i problemy sie skonczyly

zh
Opublikowano
Akumulator-też to miałem, ale jak mi auto stało trochę w garażu. Spróbuj na kable odpalić i pojeździj trochę. Acha jak będziesz na kable odpalał to niech auto dawca prądu trzyma go na ok 3-3,5 tys. obr. nawet jak kable są marketowe to powinno odpalić. Kabelki podłączasz pod maską, nie musisz od strony bagażnika. Jeżeli po naładowaniu znowu Ci się to stanie to wymiana aku Cię czeka.
Opublikowano
Rzecz w tym, że moim zdaniem akumulator jest OK. Dlaczego tak sadzę? Parę tygodni temu słuchałem dość długo muzyki na postoju i zapaliła się kontrolka rozładowanego akumulatora, wtedy przy próbie uruchomienia auta faktycznie typowo słabo kręciło, ale zapaliło. Teraz nie tylko nie pali się kontrolka akumulatora, ale jak pisałem wszystkie urządzenia elektrycznie działają świetnie, a próba rozruchu powoduje jakby zwarcie i wszystko przygasa...
Opublikowano
A no to jeżeli wszystkie pokładowe urządzenia działają no to wtedy musi być rozrusznik...chyba innej opcji już nie ma.
Opublikowano

nie wiem jak jest w E60, ale w E39 na akumulatorze jest takie światełko, ktorego kolor pokazuje stan naladowania aku.

 

Zielone - OK

Czarne - niedoładowany

Żółte - wymienić aku.

 

Zerknij, moze w Twoim aucie tez takie coś jest.

Opublikowano
Teraz okazuje się, ze zapaliła sie jednak kontrolka rozładowanego akumulatora (mimo tego cała elektronika wciąż działa poprawnie). Może ten rozrusznik potrzebuje jakoś nietypowo dużo prądu? Gdzie dokładnie pod maską podłączałeś te kable? Spróbuje odpalić po kablach, zanim zdecyduje się holować auto do warsztatu...ale to wygląda na walnięty rozrusznik, który robić zwarcie w momencie rozruchu.
Opublikowano
Spróbuje odpalić po kablach, zanim zdecyduje się holować auto do warsztatu...

 

to jest automat czy manual? w tym pierwszym przypadku raczej nie holuj tylko lawete zamów, bo szkoda skrzyni

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozrusznik to taki silnik prądu stałego , który w czasie pracy pobiera NAPRAWDĘ DUŻO prądu.

To jest prąd nieporównywalny z żadnym obwodem w aucie.

A w dieslu to już szczególnie dużo tego prądu pobiera.

Nie bez powodu masz tam taki wielki akumulator.

Jeśli masz słaby akumulator to takie dokładnie będą objawy.

Podładuj , sprawdź poziom elektrolitu < na kontrolce lub przez korki jeśli je masz>

Zmierz napięcie podczas pracy silnika i przy zgaszonym.

A może pożycz akumulatora od kogoś?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
nie wiem jak jest w E60, ale w E39 na akumulatorze jest takie światełko, ktorego kolor pokazuje stan naladowania aku

 

A to już nie zależy od tego, czy E39, E60, czy E65, a od tego jaki masz akumulator, tj. z - niech Ci będzie - "światełkiem", czy bez

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
nie wiem jak jest w E60, ale w E39 na akumulatorze jest takie światełko, ktorego kolor pokazuje stan naladowania aku

 

A to już nie zależy od tego, czy E39, E60, czy E65, a od tego jaki masz akumulator, tj. z - niech Ci będzie - "światełkiem", czy bez

 

a tego juz nie wiedzialem, wiem tylko ze w E39 po liftingu takie cos bylo standardem fabrycznym, nie mam natomiast pojęcia o E60, wiec wolalem nie mowic nic z pelnym przekonaniem - a tylko zasugerowalem ze moze takie cos byc rowniez w jego aucie

Opublikowano

Sprawdzenie akumulatora u elektryka samochodowego to moment. Zacznij moze od tego bo to najlatwiejsze.

W E60 (na gwarancji) serwis moze wymienic aku jak komputer pokaze blad :jawdrop: wiec to faktycznie moze byc rozrusznik, ale zawsze lepiej zaczac od aku, bo demontaz rozrusznika jest troche bardziej klopotliwy niz akumulatora.

Rozrusznik potrafi pobierac nawet 300 A !

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Właśnie jestem po próbie odpalenia po kablach - nie udało się. Zachowanie auta jest takie samo jak tylko przy moim akumulatorze: wszystko przygasa jakby było zwarcie. Teraz więc mam zagadkę, jak wydostać auto z garażu podziemnego....

 

Mariox

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
moze masz zwarcie w aku... tak tylko gdybam

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Spróbuj odpalić na innym dobrym akumulatorze,ale nie przez kable,tylko załóż klemy bezposrednio na akumulator,twój dotychczasowy,prawdopodobnie nie ma "przejscia".
Opublikowano
Spróbuj odpalić na innym dobrym akumulatorze,ale nie przez kable,tylko załóż klemy bezposrednio na akumulator,twój dotychczasowy,prawdopodobnie nie ma "przejscia".

Na kablach z marketu to w ogóle nie odpali - są za słabe. wiem co mówię bo sam próbowałem i nic z tego nie wyszło. Tylko dobre kable (gruby przewód miedziany), bo te z marketu to mają tylko grubą izolację a drucik cieniutki (gdzieś koszta trzeba przyciąć). Jak to nic nie da to pewno jest gdzieś albo przebicie albo kabel może masowy nie ma przejścia.

Opublikowano
odpalałem kablami z marketu i tragedia. W ogóle nie przewodziły prądu i zachowanie było takie jak na rozładowanym aku co był w aucie
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Witam

typuje na rozrusznik ale to tylko podejrzenia, ważną rzecz przy odpalaniu na Kable podłączasz sie w komorze silnika , jak już uruchomisz Autko to sprawdź poziom ładowania ,może być na tyle niskie ze nie ładuje dostatecznie Akku a przy tym wystarczająco wysokie by komp nie wykrył błędu, powinno być około ~14-14,5 Volt,

ważne przy odpalaniu z drugiego Auta moc rozruchowa Akku powinna byc podobna , jak będzie słabsza to nawet na kablach 1 cm średnicy nie odpalisz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pożycz od kogoś akumulator < tylko dobry a nie taki co to był dobry jak go pół roku temu wyjął z auta>

A te kable to wywal do śmieci. :mlotek:

Kiedyś też takie kupiłem na statoil bo szwagrowi nie chciała w zimę odpalić laguna.

Jeśli chcesz ich użyć to podłącz je i poczekaj.

Auto " dawcy " niech ma włączony silnik to po pewnym czasie troszkę się podładuje akumulator " biorca "

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jakis czas temu mialem problem z pradem (ze wzgledu na jeza), kiedy aku byl wyladowany, to samo podlaczenie na kable nie pozwalalo odpalic samochodu, trzeba bylo podladowac moj aku przez kable (10-15 min), najlepiej na zwiekszonych obrotach "dawcy", dopiero wtedy mozna bylo odpalic bunie - przy rozruchu potrzebne sa b. duzo ilosci pradu

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.