Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Po wciśnięciu na klimatroniku AUTO, znikają mi wszystkie kreski i nawiew działa z jedną prędkością. Gdy obniżam temp to wentylator przyspiesza, a jak dodaję temp to wentylator zwalnia. Przy 22st jest już całkiem cichy a na panelu widnieje tylko AUTO. Na manualu mam pełną regulację obrotów. W czym może być problem? Czy za to również odpowiada jeż?

 

Dzięki. Pozdrawiam.

Opublikowano

Nie dziw się - masz przecież klimatronik... W zależności od tego jakie masz życzenie, komputer ustala prędkość dmuchawy, która ponadto może się zmieniać w czasie w zależności od tego co mówią czujniki. Jeśli chodzi Ci na minimalnych obrotach, to znaczy, że tyle wystarczy aby temperatura była taka jaką chcesz. Jak zmniejszysz żądaną temperaturę o kilka stopni, to układ aby wykonać Twoje polecenie jak najszybciej, musi zadać większe obroty dmuchawy... Poczekaj w takim stanie kilka minut i przekonasz się, że po ochłodzeniu o te kilka stopni dmuchawa zwolni :mrgreen:

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

Po wciśnięciu na klimatroniku AUTO, znikają mi wszystkie kreski i nawiew działa z jedną prędkością. Gdy obniżam temp to wentylator przyspiesza, a jak dodaję temp to wentylator zwalnia. Przy 22st jest już całkiem cichy a na panelu widnieje tylko AUTO. Na manualu mam pełną regulację obrotów. W czym może być problem? Czy za to również odpowiada jeż?

 

Dzięki. Pozdrawiam.

 

Tak powinno być.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Chyba jednak nie tak. Wszyscy moi znajomi z BMW mają inaczej i raczej wiem jak to powinno działać. ;) Na AUTO klimatronik sam powinien regulować obroty nawiewu a tego nie robi. Po 20minutach jak już dokładnie zmrozi w aucie nadal wieje na dużych obrotach i muszę przełączyć na manual bo robi się za zimno. Dodatkowo na wyświetlaczu jest dużo kresek. U każdego po wciśnięciu auto kreski nie znikają tylko w zależności od prędkości rosną albo maleją a u mnie po prostu znikają wszystkie! Teraz klima działa jak by na manualu. :(
Opublikowano
U mnie "kreski" też znikają w trybie AUTO, chyba, że w tym trybie sam zaczniesz regulować obroty dmuchawy. Moim zdaniem wszystko jest ok (jesli ustawiasz temp. min. 16st to przy słonecznej pogodzie na pewno klima będzie chłodziła na pełnej mocy).
Coat of arms of NEPAL
Opublikowano

Witam

Tak powinno być , a jeśli jest inaczej to cos jest nie tak myślę ze Jeż jest odpowiedzialny za regulacje obrotów dmuchawy , albo czujnik temp,i czujnik słońca

U każdego po wciśnięciu auto kreski nie znikają tylko w zależności od prędkości rosną albo maleją a u mnie po prostu znikają wszystkie :(

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i5.photobucket.com/albums/y167/Elvishh/M5/17062008347.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No jeśli ilość wyświetlonych kresek nie odpowiada ilości obrotów dmuchawy to faktycznie jest coś nie tak.

Z wcześniejszych twoich postów nie wynikało to jasno.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
A z jakimi autami to porównujesz bo inaczej jest w E 38 a inaczej w E 39. W E39 w trybie auto nie powinno być żadnych kresek, a prędkość dmuchawy jest dobierana do potrzeb. Dmuchawa będzie Ci pracowała na wysokich obrotach bardzo długo (lub cały czas) jak chcesz utrzymać 16 stopni przy 30 na zewnątrz. W E38 zasada jest taka sama tylko wyświetlacz w trybie auto po prostu pokazuje zakres jej pracy i taka jest róźnica.
Opublikowano

Porównuję z E39 i E46. I na AUTO powinny być kreski. Ja ustawiam na 19st. i jeśli jest na zewnątrz 23st. to wentyl wali na wysokich obrotach i nawet po 20min nic się nie zmienia, mimo, że w aucie jest już lodówka. :) Wiem jak reaguje w innych BMW i wiem, że to nie jest prawidłowa praca. Poprawnie pracuje u Elvishh. :)

 

Gdzie jest czujnik słońca? :) Bo czujnik temp zewn. już zmieniłem. ;)

Opublikowano
W E39 to pokazywanie lub nie zależy również od rocznika, prawdopodobnie te panele z funcją "rest" nie będą pokazywały pracy dmuchawy a te z fukcją "max" będą. W twoim przpadku może to być uszkodzony któryś z czujników zbierających dane o temperaturze.
Opublikowano

No ja mam dogrzewanie "rest". Właściwie nie zwróciłem na to uwagi, czy może panel mieć na to wpływ. Powiedźcie, które czujniki sprawdzić. Temp zewnętrzna odpada bo mam nowy. Panel rozebrałem i wyczyściłem z kurzu. Za jeża się zabiorę ale chciałem do niego zajrzeć na końcu eliminując inne czujniki. ;)

 

PS. Właśnie odpiąłem jeża i dmuchawa zgasła całkowicie. Oznacza to dobrego jeża czy działa częściowo?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja mam panel z funkcją "rest"

W trybie auto pokazuje mi kreski od dmuchawy.

Edytowane przez dyzio255
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Właśnie wróciłem od brata i u niego też jest rest i też są kreski przy AUTO. Te kreski to miał bym gdzieś ale climatronik nie spełnia swojej funkcji dla tego szukam przyczyny. :)
Opublikowano
W takim razie zdania są podzielone odnośnie kresek, ale to właściwie bez różnicy. Jeśli zdechł jeżyk to nie będziesz mógł także np regulować obrotów dmuchawy w trybie "ręcznym". Jeśli możesz to obstawiałbym czujnik temp wewnętrznej (ten przy wiatraczku wewnątrz panela - chyba że jest jeszcze jakiś inny.
Coat of arms of NEPAL
Opublikowano
Ja mam panel z funkcją "rest"

W trybie auto pokazuje mi kreski od dmuchawy.

 

U mnie też jest funkcja REST i jak nacisnę na auto to dmuchawa od razu przyspiesza i pojawia się więcej kresek. Ingerencja i zmniejszenie np. prędkości nawiewu AUTO się odłącza

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodam jeszcze , że jak kiedyś padł mi jeż to na panelu i tak wyświetlały się kreski od prędkości nawiewu

Ale nie wiem czy jeże zawsze tak samo się psują?

< a jeża sam bez problemów naprawiłem stosując się do opisów z niniejszego forum>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Chyba zrobię tak, że wykręcę jeża i podepnę u braciszka. Zobaczę co wtedy jego panel pokaże. Rozebrałem panel i wszystko wyglądało na stan idealny. Ale elektronika różne figle płata więc to może być jego wina. Okaże się na dniach.

 

Edit.

Wyciągnąłem jeża i okazało się, że z laku wystają 3 pręciki i jeden miał luz. Zdjąłem lak, przylutowałem pręty i przy okazji poprawiłem luty na tranzystorach, które są najczęstszą przyczyną złego działania jeża. Po tej operacji podpiąłem go i nadal to samo. Więc wziąłem jeża i pojechałem do brata. Podpiąłem go do jego BMW i AUTO działa poprawnie. Więc dalej muszę szukać przyczyny. Jakieś pomysły?

 

PS. Może to wina braku wentylatora klimy? Niestety mój się rozpadł. :(

Pozdrawiam

 

Update

Chyba jednak reguluje. :) Zauważyłem, że przy starcie nawiewu wieje dość mocno na auto ale miałem otwarte drzwi, szybko się schłodziło w środku i obroty zaczęły spadać. :) Dziś wieczorem to sprawdzę dokładnie. A kresek nadal nie ma. Jeśli nawiew będzie działał poprawnie to kreski nie są mi potrzebne. ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może po prostu padł wyświetlacz od klimy?

A jeż maił taką wadę jak u mnie było. :D

Taki panel klimy na ALLEGRO chodzi około 120 - 200zł.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Wystaw auto na 4 godziny na słońce. Potem odpal i powinien chodzić na maxa, stopniowo prędkość wentylatora będzie spadać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.