Skocz do zawartości

kierownica wielofonkcyjna nie działaja przyciski


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zakupiłem BMW 525D niestety nie działaja przyciski w kierownicy.Odwiedziłem warsztat elektryczny w ktorym powiedziano mi ,że musze odwiedzić serwis ,który zajmuje się sam.marki BMW ponieważ może to być wina oprogramowania i przy użyciu odpowiedniego programu przyciski prawdopodobnie mogą zaczać działać.Nie wiem co o tym myślec.Proszę o podpowiedz.Jestem po mraz pierwszy więc przepraszam jeżeli moja wypowiedz jest trochę niezgrabna.
  • Moderatorzy
Opublikowano
A podświetlenie działa?Bo jeśli nie to pewnie multifunkcja dołożona.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie działa podświetlenie.Więc co można z tym zrobić.Dzięki za zainteresowanie tematem.

 

Poszukaj na forum kolega thenygoos dokładnie opisał temat.

Opublikowano

Jam już jest :norty:...

 

Drogi Kolego... Najpierw sprawdź w jakimś serwisie po numerze VIN, czy auto miało MF jak wyjeżdżało z fabryki, być może to tylko kwestia uszkodzonej taśmy pod kierownicą... Jeśli natomiast auto nie miało MF, to może ktoś zamienił kierę, ale tylko samą kierę... Podaj mi m-c i rok produkcji auta i coś poszukamy...

 

Aaaa!!! "Zrób to sam" odnośnie MF/tempomatu masz tu:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=73602&highlight=multifunkcja

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Drogi THENYGOOSIE dziękuję za zainteresowanie tematem widzę że sprawy związane z sam.m-ki BMW są ci bardzo dobrze znane.Ja dopiero poznaję zalety tych aut.Moje autko jest w tzw.M-pakiecie rok produkcji to 2002 a m-c marzec.Jeśli możesz mi jakoś pomóc to proszę.
Opublikowano

Ponawiam radę: poproś o specyfikację w ASO, jak sie okaże, że auto miało fabrycznie MF, to trzeba sprawdzić:

- bezpiecznik 45 (z tego co pamiętam, jak sprawdzę to potwierdzę),

- jak bezpiecznik OKI, to padła taśma kierownicy (myślę, że to na 99

% padło)

 

Jak u siebie montowałem MF/tempomat to nic nie trzeba było programować - MF/tempomat działają od razu, a w najgorszym razie po skasowaniu błędów DME/DDE (sterownik silnika), które ewentualnie mógł złapać.

 

Jeśli jednak się okaże, ze w specyfikacji nie było fabrycznie MF, to "stay in touch" :mrgreen:, a MF uruchomimy, a w zasadzie uruchomisz sobie sam...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Miejsce na bezpiecznik 45 jest puste.

 

Jeśłi tak to być może nie miałeś MF i ktoś tylko zamienił poduszę w nadziei, że "samo zacznie działać" :mrgreen:... Zacznij w takim razie od odkręcenia dolnej osłony kolumny kierownicy. Pod kierownicą będzie wiązka z zieloną wtyczką. Policz kabelki, jełśi jest 6 to nie miałeś MF/tempomatu... no i czas dołożyć :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
No to masz sprawę jasną... Tak jak u mnie... Ktoś Ci założył samą kierę z guziorami i nie masz podłączenia... Odsyłam do działu zrób to sam, link masz w moim poście powyżej... Podaj mi tylko jaki masz silnik m-c produkcji auta, a sprawdzę w WDS, czy podłaczenia są identyczne jak u mnie. Jeśli tak to masz jak na patelni i zrobisz to sobie sam...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Silnik to 2500 cm 3 diesel ,miesiąc produkcji - marzec.Bardzo dziękuję za okazaną pomoc.Jestem wdzięczny.Forum to piękna sprawa. :modlitwa:
Opublikowano

Przejrzałem WDS... Bez względu na to jaką masz elektronikę, podłączenie jest identyczne i zgodne z tym co jest w moim "zrób to sam" odnośnie dołożenia MF/Tempomatu... Mimo, że masz moduł DDE pin do tempomatu jest ten sam (27) i we wtyce o takiej samej ilości pinów (40). Jak odsłonisz moduł silnika DDE możesz się przerazić o którą wtykę chodzi, ale taka co ma 40 pinów jest tylko jedna :mrgreen:.

 

Jaką masz kierownicę? Z podgrzewaniem? Jakie funkcje obsługuje lewa i prawa strona?

Jakie masz radio? Jak mi podasz to wyszukam schemat kostki aby podłaczyć się z zasilaniem "+". Z I-bus prosta sprawa, bo gdziekolwiek nie jest doprowadzony to ma biało-szary kabel z żółtymi poprzecznymi paskami.. Aaaa!! I nie dziw się, że do sterowania tylu guzików jakby brakowało kabli: wszystkie dane o tym który guzik jest naciśnięty "idą" po I-bus w postaci specjalnego kodu pozwalającego modułowi zidentyfikować jaką czynność chcesz wykonać i czy na plus, czy na minus... Takie to mądre ustrojstwo!!!!

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.