Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich .W moim bmw e39 odczuwam lekkie drgania przy predkosci 120km/h, dodam ze tylko przy tej predkosci te drgania wystepuja. Po przekroczeni lub zwolnienu juz ich nie ma,nawet gdy jade 140km/h i daje na luz to przy tych 120 znowu sa lekkie drgania.Co moze bys przyczyna ??Prosze o pomoc i z gory dziekuje..
Opublikowano
sprawdz koła, wywarzenie, i czy na oponie nie ma sladow pekniecia, jakies gulek itp, jesli wszystko ok zerknij na tarcze hamulcowe czy wszystko ok. sprawdz podpore wału, to takie najbardziej popularne miejsca jesli chodzi o wibracje.
Opublikowano

możesz doważyć kołą na samochodzie...

 

jeżeli ci zdejmą kołą to takze od razu pewnie sprawdż czy nie masz zgiętej felgi...

 

czasami wibracje też powodują luzy w elementach gumowych zawieszenia oraz nieprawidłowa geometria...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam.

 

U mnie były takie wibracje przy 90km/h... koła miałm dobrze wyważone, a opony nowe, ale na małych nierównościach pukało mi z prawej strony.

Okazało sie że mam luz na lewym wachaczu.

Po wymianie wachaczy wibracje ustały.

 

Moje pytanie wojtusa.

Czy jadąc po małych nierównościach słyszysz delikatne pukanie w przednim zawieszeniu? (pukanie może pojwiać się również przy delikatnym hamowaniu na nierównościach).

Jeśli tak to sprawdź czy nie masz luzu na wachaczach.

 

Pozdrawiam

003.jpg
Opublikowano
Wlasnie wrocilem od mechanika i okazalo sie ze mam do wymiany lewy lacznik stabilizatora.. Mam nadzieje ze to bedzie przyczyna tych drgan
Opublikowano

u mnie rowniez wystepuja drgania przy 90 i 140 km/h. nadmienie ze samochod jest kilka dni po wymianie lacznika elastycznego i podpory walu. przed wymiana rowniez drzal.

 

co do lacznika stabilizatora, rowniez jest do wymiany, choc mam watpliwosci czy to moze byc powodem az takich drgan ??

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie też są drgania koło 120 km/h.

Niestety nie wiem co je powoduje ale wiem , że nie felgi i opony.

Drgania wyczuwam raczej z tyłu.

Słyszałem , że może być zgięta półoś.

Jak znajdziesz rozwiązanie to napisz bo jestem ciekawy co i jak.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Cześć

 

Ja się dołączę bo sam to miałem w nie jednym aucie wibracje powyżej 110 km/h.

Na pewno są to koła wyważ ewentualnie zamień stronami mnie wystarczyło zamienić po przekątnej i spokój chodzi cichutko bez wibracji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć

 

Ja się dołączę bo sam to miałem w nie jednym aucie wibracje powyżej 110 km/h.

Na pewno są to koła wyważ ewentualnie zamień stronami mnie wystarczyło zamienić po przekątnej i spokój chodzi cichutko bez wibracji.

 

Nie pierwszy radzisz sprawdzać koła.

Ja za taką doradą kupiłem nowe felgi x4 i opony x4< nowe a nie następne>

Nic to nie dało.

Mam teraz tyle opon i felg , że stanowczo wykluczam koła jako przyczynę tych drgań.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Cześć

 

Ja się dołączę bo sam to miałem w nie jednym aucie wibracje powyżej 110 km/h.

Na pewno są to koła wyważ ewentualnie zamień stronami mnie wystarczyło zamienić po przekątnej i spokój chodzi cichutko bez wibracji.

 

Nie pierwszy radzisz sprawdzać koła.

Ja za taką doradą kupiłem nowe felgi x4 i opony x4< nowe a nie następne>

Nic to nie dało.

Mam teraz tyle opon i felg , że stanowczo wykluczam koła jako przyczynę tych drgań.

 

Dyzio 255 ma racje, nie zawsze mogą to być koła. Wiadomo że trzeba zacząć od kół.

Mi zakładali kilka różnych kompletów kół i drgania były na każdych.

Powodem drgań mogą byc również tarcze, ale tylko wdedy gdy wibracje występują przy hamowaniu.

Sprawdźcie luz na wachaczach, jak wcześniej pisałem drgania ustały po wymianie wachaczy (lewy miał luz).

 

Pozdrawiam

003.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano
W poniedzialek dam znac czy po wymianie lacznika jest wszystko ok...

 

Myslę że wymiana łacznika nic nie pomoże, ale próbój.

 

Pozdro

003.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tarcze też wykluczam bo też zmieniłem na nówki.

zresztą prawie całe hamulce zmieniłem.

A co sądzicie o amortyzatorze jako powodzie takich drgań?

Zauważyłem też , że zanim przejadę parę km to drgania są słabsze lub wcale nie drga.

Po przejechaniu około 20 - 50 km się nasilają. :mad2:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
to ze opony sa nowe to nie znaczy ze to nie wina koł.opony i nowe moga byc krzywe co wcale tego nie bedziesz widzial.najlepiej zmien cale koła ,wes od kogos innego kto nie ma zadnych drgan zaloz i zobacz jesli beda dalej drgania to wymien tuleje wachaczy(drgania przy90km/h i raz sa drgania a raz nie ma)to najczestrza przyczyna tego,a ich raczej nie wykryje Ci mechanik czy dobre czy zle sa juz.a lacznik stabilizatora nie ma nic wspulnego z drganiem.pozdrawiam!
Opublikowano

Ja miałem drgania od czasu gdy przy parkowaniu podczas upałów wjechałem w smołę, która przykleiła się do koła i podczas jazdy z wyższą prędkością były odczuwalne drgania.

Po zeskrobaniu i wydłubaniu smoły z bieżnika opon drgania zniknęły.

Opublikowano
Ja jeździłem samochodami ,które mogły mieć 10 letnie opony ,żużyte i zniszczone ,a kierownica nie drżała . Dlaczego ? Też miałem problem z drganiami w BMW i ile nerwów straciłem i kasy ,żeby to zdiagnozować (opony NOWE były wadliwe i to renomowanej marki ) . Czy tak musi być w tym samochodzie ? Czy w nowych E60 też zdarza się drgająca kierownica ? Czy lekka wada opon , nawet wjechanie na rozgrzaną smołę może mieć aż taki wpływ na przyjemność z jazdy BMW ? Czy coś jest źle dopracowane czy coś jeszcze trzeba wymienić ,żeby nowa :mad2: opona nie miała wpływu na ten samochód . To wynika z konstrukcji zawieszenia czy 90% samochodów na forum to "powypadkowe trupy" ?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
lacznik wymieniony ale nic to nie dalo .......

 

Tak jak Ci wcześniej pisałem, że wymiana łacznika nic nie pomoże.

Pojedź do dobrego mechaniora niech sprawdzi Ci luz na wachaczach.

Ja stawiam właśnie na wachacze.

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano
Ja jeździłem samochodami ,które mogły mieć 10 letnie opony ,żużyte i zniszczone ,a kierownica nie drżała . Dlaczego ? Też miałem problem z drganiami w BMW i ile nerwów straciłem i kasy ,żeby to zdiagnozować (opony NOWE były wadliwe i to renomowanej marki ) . Czy tak musi być w tym samochodzie ? Czy w nowych E60 też zdarza się drgająca kierownica ? Czy lekka wada opon , nawet wjechanie na rozgrzaną smołę może mieć aż taki wpływ na przyjemność z jazdy BMW ? Czy coś jest źle dopracowane czy coś jeszcze trzeba wymienić ,żeby nowa :mad2: opona nie miała wpływu na ten samochód . To wynika z konstrukcji zawieszenia czy 90% samochodów na forum to "powypadkowe trupy" ?

 

W e60 nie spotkałem się jeszcze z drganiami, może to ma związek ze sztywniejszym wspomaganiem, bo w porównaniu do e39 to w e60 kierownica dużo ciężej pracuje. Pozdr!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.