Skocz do zawartości

E39 535i czy E38 735i...wasze opinie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
oczywiscie bez zlosliwosci ale powiedz co jest drozszego w V8 a R6?? poza 2 swiecami wiecej??

 

Wiele rzeczy jest droższych, choć nie wszystko, bo R6 to też drogi w utrzymaniu silnik (np. są takie same ceny kompletnego sprzęgła, filtrów, wahacza itp.). Przykładowo tarcza hamulcowa Febi Bilstein w IC kosztuje do R6 2.8 196 zł, do V8 273 zł. Klocki też droższe. Pompa wody 528i 256 zł Febi Bilstein, do 540i 460 zł tej samej firmy. Zawieszenie : przykładowo amortyzatory przód droższe o 30% w przypadku Sachsa, tył cena taka sama. Nie chce mi się pisać więcej, można porównać ceny na realoem lub IC. Sam serwis jest droższy, bo nie tylko świec jest więcej, ale do V8 wchodzi np. więcej oleju itp. O większym spalaniu nawet nie wspominam, a jeśli np. ktoś chce założyć sobie intalkę to do R6 masz sekwencję za 2,5 tys. a do V8 za 5 tys. w górę. W "moim" warsztacie robocizna w przypadku 8-cylindrowców jest droższa jeśli chodzi o sam silnik (zaczynając od samych pasków, wymiana wieloklinowego i od alternatora w R6 jest śmiesznie proste i biorą od 20 do 30 zł za sztukę, w V8 cena 60 zł w górę), na szrotach części też są droższe, gdzieniegdzie jak słyszą V8 to dostajesz "podwójną karę" - za BMW i za V8. W przypadku V8 masz też wyższe coroczne opłaty. Tutaj 100, tam 200 zł i robi sie spora sumka. Wg moich obliczeń różnica w utrzymaniu pomiędzy R6 i V8 jest mniej więcej taka jak pomiedzy R4 1.6-1.8, a R6 2.8.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Mi bardziej podoba się E38, wiem że napewno bedzie droższa w utrzymaniu, ale chyba warto sie skusić.

Obecnie jeżdżę 525 tds i 100 km kosztuje mnie prawie 49 zł :mad2: , jak E38

4,4l będzie paliła 20 litrów gazu, to koszt 100 km bedzie około 44 zł.

Jazda 146 konnym dislem nie równa się do 286 konnej V8, a koszty paliwa podobne.

003.jpg
Opublikowano
E38 to super autko, sam miałem ogromny dylemat jeszcze niedawno, czy brać E39 528i czy E38 728i lub 740i, ponieważ ceny są zblżone. 7-mka również zawsze mi się podobała, bo choć nieco toporna i surowa z wyglądu, jest bardziej "klimatyczna" i komfortowa, choć w E39 też jest sporo miejsca. 2.8 w E38 jest jednak dla mnie zdecydowanie za słabe oraz stwierdziłem, że wolę R6-tką jeździć na V-Power Racingu i naprawiać w najlepszych warsztatach, na najlepszych częściach i olejach, aniżeli w przypadku "siódemki" V8 gazować ją i dodatkowo oszczędzać.
Opublikowano
oczywiscie bez zlosliwosci ale powiedz co jest drozszego w V8 a R6?? poza 2 swiecami wiecej??

 

Wiele rzeczy jest droższych, choć nie wszystko, bo R6 to też drogi w utrzymaniu silnik (np. są takie same ceny kompletnego sprzęgła, filtrów, wahacza itp.). Przykładowo tarcza hamulcowa Febi Bilstein w IC kosztuje do R6 2.8 196 zł, do V8 273 zł. Klocki też droższe. Pompa wody 528i 256 zł Febi Bilstein, do 540i 460 zł tej samej firmy. Zawieszenie : przykładowo amortyzatory przód droższe o 30% w przypadku Sachsa, tył cena taka sama. Nie chce mi się pisać więcej, można porównać ceny na realoem lub IC. Sam serwis jest droższy, bo nie tylko świec jest więcej, ale do V8 wchodzi np. więcej oleju itp. O większym spalaniu nawet nie wspominam, a jeśli np. ktoś chce założyć sobie intalkę to do R6 masz sekwencję za 2,5 tys. a do V8 za 5 tys. w górę. W "moim" warsztacie robocizna w przypadku 8-cylindrowców jest droższa jeśli chodzi o sam silnik (zaczynając od samych pasków, wymiana wieloklinowego i od alternatora w R6 jest śmiesznie proste i biorą od 20 do 30 zł za sztukę, w V8 cena 60 zł w górę), na szrotach części też są droższe, gdzieniegdzie jak słyszą V8 to dostajesz "podwójną karę" - za BMW i za V8. W przypadku V8 masz też wyższe coroczne opłaty. Tutaj 100, tam 200 zł i robi sie spora sumka. Wg moich obliczeń różnica w utrzymaniu pomiędzy R6 i V8 jest mniej więcej taka jak pomiedzy R4 1.6-1.8, a R6 2.8.

 

 

no OK ale jak czesto zmieniasz tarcze/pasek i amorki, niech tarcze beda drozsze o 70zl i wymiana paska o 30 zl a zmieniasz to co 3-4 lata to wychodzi 25zl rocznie, niech bedzie jeszcze troszke innych pierdol no i te 0.8L wieciej oleju to wyjdzie 100zl wiecej w ciagu roku, dlamnie to zadna roznica?? dostajesz zato piekny odlgos V8 i super elastycznosc, kolega ma 728 i naprawde niewidze aby jego auto bylo tansze w servisie a nigdy swojej V8 niezamienie na R6 chyba ze w 3er. jedyne co moge powiedziec to faktycznie instalacja gazowa jest drozsza, ale dostajesz mocniejszy i bardziej zywotniejszy silnik,

 

ps Sam kiedy szukalem e39 i niemowie ze niepodoba mi sie auto :D jest bomba ale jak policzylem ile to pali i jakie sa koszty servisu to postanowiel ze jak i tak bede wozil swoje 4 litery to niech to bedzie w siedem :twisted: i naprawde rozumiem jak ktos woli 5er bo jest troszke dynamiczniejsze i latwiejsze na miasto, ale jezeli juz ktos chcialbym 7 i przeraza go koszt servisu i postanowil kupic 5 to naprawde niema co sie bac, to podobna polka, oba auta sa luksusowe i praktycznie niema roznicy w utrzymaniu tego czy tego a niewspominajac juz o wielu wielku cechach wspolnych :D

www.auto-optima.pl
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

 

Widzę, że jak narazie prowadzi E38 4,4 manual.

Może jeszcze ktoś sę przyłączy.

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano
no OK ale jak czesto zmieniasz tarcze/pasek i amorki, niech tarcze beda drozsze o 70zl i wymiana paska o 30 zl a zmieniasz to co 3-4 lata to wychodzi 25zl rocznie, niech bedzie jeszcze troszke innych [bAD] no i te 0.8L wieciej oleju to wyjdzie 100zl wiecej w ciagu roku, dlamnie to zadna roznica?? dostajesz zato piekny odlgos V8 i super elastycznosc, kolega ma 728 i naprawde niewidze aby jego auto bylo tansze w servisie a nigdy swojej V8 niezamienie na R6 chyba ze w 3er. jedyne co moge powiedziec to faktycznie instalacja gazowa jest drozsza, ale dostajesz mocniejszy i bardziej zywotniejszy silnik,

 

ps Sam kiedy szukalem e39 i niemowie ze niepodoba mi sie auto :D jest bomba ale jak policzylem ile to pali i jakie sa koszty servisu to postanowiel ze jak i tak bede wozil swoje 4 litery to niech to bedzie w siedem :twisted: i naprawde rozumiem jak ktos woli 5er bo jest troszke dynamiczniejsze i latwiejsze na miasto, ale jezeli juz ktos chcialbym 7 i przeraza go koszt servisu i postanowil kupic 5 to naprawde niema co sie bac, to podobna polka, oba auta sa luksusowe i praktycznie niema roznicy w utrzymaniu tego czy tego a niewspominajac juz o wielu wielku cechach wspolnych :D

 

Wszystko można negować, co tam olej, co tam klocki, co tam awarie, utrzymanie R6 jest tylko trochę droższe od R4, ale po co brać R6 skoro V8 jest tylko nieco mniej oszczędne. 3.0 V8 czy 4.4 V8? Różnica w spalaniu minimalna, serwis podobny, więc biorę 4.4 i żałuje że nie ma M7, bo różnica w kosztach utrzymania wg niektórych przedstawicieli tego Forum pomiędzy serią "M" a V8-kami nie istnieje. Sam widzisz jakie to śmieszne myślenie. Poza tym nie każdy ma ochotę pompować w auto miesięcznie pół pensji czy ładować "kuchenkę" do auta. Ja wiem, że utrzymanie mojej 528i miesięcznie kosztuje mnie średnio 700-800 zł w górę, utrzymanie 740i (bo tylko taki silnik przy tej masie wg mnie wchodzi w grę i jest sensowny jeśli chodzi o V8) kosztowałoby mnie o 30-40% więcej z racji spalania oraz kosztów części i serwisu.

Opublikowano
R6 2.8 w E39 pali w mieście 14-15 litrów, V8 3.0 w E38 od 15 do 18, to są sprawdzone dane, w tym użytkowników, więc różnica jest. Mowa o manualach oczywiście.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Pytanie do użytkowników E38.

Jak jest z miejscem w bagażniku po zamontowaniu butli??

Jaką butle montowaliście??

003.jpg
Opublikowano
R6 2.8 w E39 pali w mieście 14-15 litrów

Moje E38 z tym silnikiem pali od 12 do 14 litrów w mieście :D

Ale już mi znajomi mówiłi, że ich E39 palą więcej

 

Pytanie do użytkowników E38.

Jak jest z miejscem w bagażniku po zamontowaniu butli??

Jaką butle montowaliście??

 

Butlę najlepiej w miejscu koła zapasowego, wchodzi 53 litry gazu, słyszałem,

że na wcisk można zamontować jeszcze ciut większą :D

Opublikowano

Moje E38 z tym silnikiem pali od 12 do 14 litrów w mieście :D

Ale już mi znajomi mówiłi, że ich E39 palą więcej

 

E39 2.8 można spalić w mieście 10 litrów. Traktując pedał gazu bardzo lekko wynik niecałych 12 litrów to żaden sukces. O innej jeździe jednak mowa czyt. dynamicznej. :wink:

 

Tak na marginesie jest na Forum człowiek, któremu M5 pali 14-15 litrów w mieście przy dynamicznej jeździe, więc nie można się dziwić. :wink:

Opublikowano
O innej jeździe jednak mowa czyt. dynamicznej.

 

W siedem cięzko mówić o dynamicznej jeździe,

ale napewno nie jestem zawalidrogą :D

 

Generalnie ludzie myślą, że seria siedem jest paliwożerna i droga w utrzymaniu.

Moje zdanie jest takie, jak trafi się na zadbany egzemplarz

i na bieżąco się go serwisuje, jest to samochod do grobowej deski :D

 

Dlatego również polecam E38 740 autorowi wątku.

Opublikowano
W siedem cięzko mówić o dynamicznej jeździe,

ale napewno nie jestem zawalidrogą :D

 

Śmiałem się nie tyle z tego, że ktoś kupuje mocny silnik i jeździ jak emeryt, bo to każdego osobista sprawa, co z tego że wiem ile palą Beemki, wiem że nie ma cudów i katalogi nie kłamią, a to co mówią ich właściciele to jakby osobna kwestia. :wink:

Opublikowano

ja się przesiadłem na e39 3.0i 230 kucyków sekwencja, pali w koło komina przy normalnej jeździe 14 gazowni, przy ostrzejszej 16 - 17,

trasa 11 - 13 literów,

mi tam ta moc wystarcza, Rka jest tańsza w ekspolatacji od Vki i tym się kierowałem, nei tylko sam silnik ale juz zawiecha inna, hamulce inne,

a kupując używańca zawsze się coś tam kończy i trzeba pakować siano,

zbiornik mam w kole, wywalili mi pływak bo wtedy wchodzi o 7 litrów więcej, wlew pod klapką przyscik głeboko pod kieraką w schowku i jak z kims jade a później tankuje to zdziwienie ze to na gaz,

ważne jest fajne wyposażenie bo to jednak cieszy, miałem wcześniej golasy i wiem z czym porównać,

a co do e38 - fajne tapczany, zalezy kto co lubi,

jak jest fajna felga i kolor czarny lub grant to jest to.

Opublikowano
3.0 R6 to chyba idealny kompromis do E39, osiągi jeszcze lepsze od 2.8. a spalanie praktycznie takie samo, czyli do przyjęcia. Obok 3-litrowego diesela to wg mnie dwa najlepsze silniki do tego auta.
Opublikowano

miałem 3.0d miał wiele zalet, ale się naciąłem, wpakowałem sporo siana,

zraziłem się i nie chce diesla,

pewnie jakbym kupił takiego z przebiegiem 150 tyś to by pośmigał,

ale taki egzemplarz to ze świecą tym bardziej w określonym budżecie,

moja 3.0i ma 97 tys przebiegu i jest bez zastrzeżeń,

sam byłem w niemcowie, kupiłem od prywatnej osoby, niemca, zapłaciłem swoje ale było warto,....

co do osiągów,

wiadomo że po czasie zawsze jest mało,

zależy kto gdzie i ile jeździ,

V-ki świetne na trasy a pierdziawki w rzędzie lepiej do miasta,

taka moja opinia,

 

i myśle ze 2.8 i 3.0 oraz 3.0d to są optymalne silniki do e39

Opublikowano
R6 2.8 w E39 pali w mieście 14-15 litrów, V8 3.0 w E38 od 15 do 18, to są sprawdzone dane, w tym użytkowników, więc różnica jest. Mowa o manualach oczywiście.

 

mi e38 3.0 V8 pali w trasie 9-10 litrow w miescie 13-15L i niewiem jak mosze zapier...c aby spalil z 18

www.auto-optima.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Butlę najlepiej w miejscu koła zapasowego, wchodzi 53 litry gazu, słyszałem,

że na wcisk można zamontować jeszcze ciut większą :D

 

Ja w e39 mam butlę w miejscu koła zapasowego i wchodzi równo 60L a butla nominalnie ma 70L więc myślę że w e38 da się upchnąć jeszcze więcej.

 

 

mi e38 3.0 V8 pali w trasie 9-10 litrow w miescie 13-15L i niewiem jak mosze zapier...c aby spalil z 18

 

A mnie e39 3.0L pali 15-16 w mieście (manual). Wszystko zależy od wielkości miasta (korków). Przejedź się do Warszawy to zobaczysz o czym mówię. Jest dokładnie odwrotnie nisz piszesz - w dużym mieście po prostu nie da się jak napisałeś zapier...c - jedziesz ze średnią prędkością 15 km/h i co chwilę hamujesz i ruszasz z miejsca.

Opublikowano
A mnie e39 3.0L pali 15-16 w mieście (manual). Wszystko zależy od wielkości miasta (korków). Przejedź się do Warszawy to zobaczysz o czym mówię. Jest dokładnie odwrotnie nisz piszesz - w dużym mieście po prostu nie da się jak napisałeś zapier...c - jedziesz ze średnią prędkością 15 km/h i co chwilę hamujesz i ruszasz z miejsca.

 

Dokładnie. Ponadto spalanie to sprawa względna, bo E39 3.0 może spalić w mieście tak jak 2.8 nawet 11 litrów jak nie będzie ruchu w godzinach nocnych, ponieważ miasto to nie tylko korki, ale wiele ulic gdzie można jechać dłuższy czas ze stałą prędkością, a wtedy chwilowe spalanie 8 litrów to norma jadąc np. na 4 biegu 70-80 km/h. Mowa jednak o średnim spalaniu przy dynamicznej jeździe (czyli normalnym naciskaniu na pedał gazu, a nie jego muskaniu i zmianie biegu przy 2 tys. obr./min.) w mieście kiedy nie jesteśmy sami, są światła itd. Wtedy takie V8 3.0 na bank bierze katalogowe 16 litrów, czy nawet więcej jak twierdzą niektórzy właściciele tych aut z tego Forum.

 

Z resztą nie oszukujmy sie, jeśli 2.8 w E39 pali w mieście 14-15 litrów, to cięższa o ... 300 kg 7-mka z małym, benzynowym potworkiem 3.0 V8 ma palić 12-13? :D Cóż, coś za coś.

Opublikowano

Butlę najlepiej w miejscu koła zapasowego, wchodzi 53 litry gazu, słyszałem,

że na wcisk można zamontować jeszcze ciut większą :D

 

Ja w e39 mam butlę w miejscu koła zapasowego i wchodzi równo 60L a butla nominalnie ma 70L więc myślę że w e38 da się upchnąć jeszcze więcej.

 

 

mi e38 3.0 V8 pali w trasie 9-10 litrow w miescie 13-15L i niewiem jak mosze zapier...c aby spalil z 18

 

A mnie e39 3.0L pali 15-16 w mieście (manual). Wszystko zależy od wielkości miasta (korków). Przejedź się do Warszawy to zobaczysz o czym mówię. Jest dokładnie odwrotnie nisz piszesz - w dużym mieście po prostu nie da się jak napisałeś zapier...c - jedziesz ze średnią prędkością 15 km/h i co chwilę hamujesz i ruszasz z miejsca.

 

to schylam glowe, prawda ze miasto tez ma duzo do powiedznie, wiec w bialymstoku moja pali 14 :oops:

www.auto-optima.pl
  • 6 lat później...
Opublikowano
Panowie powiem tak mialem 535i a teraz mam 735i i moje zdanie jest taki jesli ktos robi mniejsze trasy to polecam 535 ajezeli ktos robi dlugie trasy tak jak ja 700-800 km a nawet 1000km tygodniowo to polecam 7-ke z tego wzglendu ze jest ogromna roznica w komforcie jazdy a spalenie podobne koszty utrzymanie tez podobne, ale po miescie 7 nie widze siebie, bo zeby czasmi zaparkowac to musze pare ulic dalej jechac bo jest zaduza a 5 spokojnie parkowalem wiec moje zdanie jest ze na dlugie trasy tylko 7 namniejsze 5 bez dwuch zdan. Pozdrawiam
Opublikowano
Kolega nowy i jeszcze nie bardzo ogarnął forum i nie spojrzał na datę.A swoją drogą dla mnie ciekawy temacik,bo mam 535i :P
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
Oj tam kolega dostanie rangę forumowego archeologa :lol: chyba przebił wszystkich :P
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.