Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
potrzebuje pomocy mam 318 m40 na postoju silnik grzeje sie do konca skali. pozbylem sie termostatu przy stalej predkosci mam jakies 60-70* chlodnice wypłukalem odkamienilem i dalej [BAD]. czy moze to byc wina zalepionej muchami, wrublami i innym syfem chlodnicy na radiatorze czy moze pompa czy... odpowietrzalem ja przy zalewaniu i po rozgrzaniu wiec zapowierzona nie jest. co to moze byc?? dzieki pozdrawiam
pinki020
Opublikowano

oki tylko jak sprawdzic czy sie konczy i dwa czy w bmw jest cos takiego jak 2bieg na wisko czy caly czas tak samo kreci

??

pinki020
Opublikowano
aha jak prawqidlowo odpowietrzyc uklad tak zecy cale powietrze zeszlo jest kolejnosc odkrecania czy na "pałe"??
pinki020
Opublikowano
oki tylko jak sprawdzic czy sie konczy i dwa czy w bmw jest cos takiego jak 2bieg na wisko czy caly czas tak samo kreci

??

 

Im wyższa temperatura tym sprzęgiełko bardziej się zaciska powodując iż wiatraczek kreci się szybciej - to cała tajemnica sprzegła wiskotycznego.

Jak sprawdzić? - obserwuj obroty wiatraka przy nagrzewaniu się silnika, zobacz czy po nagrzaniu wiatrak obraca się łatwiej czy trudniej, możesz też spróbować przytrzymać ( oczywiście umiejętnie - żeby nie obciąć sobie palców i nie połamać łopatek wiatraczka) przy wyższej tempetarurze i sprawdzić czy ciągnie - czy też zatrzymuje się.

 

Co do chłodnicy - wszelki syf wydmuchaj z chlodnicy ( zakładam iż wiesz w którym kierunku się wydmuchuje chłodnicę ). Natomiast ja watpie aby była to wina chłodnicy.

 

Prędzej stawiam na pompę wodną - nie wyrabia już i na postoju nie ma prawidłowego obiegu cieczy chłodzącej. Przy wyższych prędkościach może być troche lepiej - lecz także bez rewelacji.

 

Jak się odpowietrza? - było wielokrotnie na forum :search:. Nagrzewasz auto, otwierasz ogrzewanie na maxa, lekko dodajesz gazu- aby przyspieszyć obieg cieczy, odkręcasz odpowietrznik i obserwujesz kiedy przestanie lecieć powietrze. Ewentualnie możesz odkręcić odpowietrznik przy termostacie.

 

Pzdr,

Opublikowano
Znajomy czyścił chłodnice specjalnym specyfikiem od klimy potem woda pod ciśnieniem i jest spora różnica jak była zasyfiona, obklejona syfem.

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

Opublikowano
nie wiem czy wisko kreci szybciej, wydaje mi sie ze tak. Jak trzymam za skrzydło wentylatora co jakis czas czuje jakby uderzenie, czy to jest objaw załączania sie nastepnego "biegu" na wisko??? czaje sie na nowe ale nie wiem czy jest sens jesli jest dobre. Chłodnice wymienilem w zimie z 1.6 niby jest wieksza czy moze gorzej chłodzic, w zimie bylo dobrze... dzieki pozdro.
pinki020
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak Ci się silnik zagrzeje dobrze, wiatrak powinien zatrzymywać sie praktycznie za raz po zgaszeniu silnika. Jak kręci się jeszcze chwilę znaczy się że wisko do wymiany.
Opublikowano
no to wisko bo kreci po zgaszeniu jeszcze przez tydzien, a zatrzymac je przy rozgrzanym silniku to palcem moge. zamowilem juz nowe nie sa drogie, tyle ze martwi mnie tempo nabierania ciepla w korku z 90 na 120 jakies 10min, nie mam zamiaru jej przegrzac wiec w korki to tylko rowerkiem. mozliwe zeby przez brak wisko az tak sie grzala? czy o pompie wodnej tez powinienem myslec???
pinki020
Opublikowano
Witam!pompę też powinieneś sprawdzić,może oberwały się łopatki.Odpal motor i odkręć korek wlewu płynu i zobacz czy otworem przelewowym takim małym po lewe leci płyn i troszkę zwiększ obroty,jak się przelewa tzn.że pompa jest ok.Tylko pamiętaj musi być odpowietrzony cały układ,może stworzyć się poduszka powietrzna.Ja odpowietrzałem prawie 1 godz.Pozdro
Klema
Opublikowano

dobra chlopaki przydaliscie mi sie wielkie dzieki duzo juz robilem przy mojej bawarce ale z tym wisko nie mialem pojecia. a tera ostatnie dlllugie pyt-kupilem wisko z rozbitej 2,5 litra pasuje prawie rok na lezaco. wlozylem je do m40 wiatrak inny ale ok.

przez pul godz silnik chodzil na luzie ale wskazowka temp. minimalnie byla wychylokna na prawo ponad 90* (nieznacznie) mi to nawed pasi bo bylo gozej i to duzo. ale po zgaszeniu silnika wiatrak wykonuje jeszcze moze 2 obroty:(. czy jest to wina tak dlugiego lezenia czy moze to "nowe" tez dogorywa? pytam bo dalem smieszne pieniadze za nie 4 dychy ze smigłem inaczej oddalbym je odrazu. ale kasa piechota niechodzi... kupic nowe czy zostawic to skoro jest lepiej??? dzieki pozdro

pinki020
Opublikowano
jak po zgaszeniu pokreci sie 2 razy, to znaczy że jest OK. Minimalnie przy postoju moje się wychylać- mowie o takim wychyleniu an skali 1-2mm, nie więcej. Myślę że pompę masz OK, bo jak miałeś wisko walnięte, to w BMW strasznie silniki się grzeją. A i jeszcze jedno na przyszłość - przy sprzęgle wiskotycznym nie ma biegów !!! ;P ono rozpędza się płynnie w o tyle o ile potrzebuje...
Części używane do E36 i E38 !!! TANIO
Opublikowano
Sorki ale nie tak jest!wisko chodzi na początku po mału,zatrzymasz palcem,pózniej jak się olej rozgrzeje to kręci się jak jego ośka,czyli szybko.nie ma mowy żeby po wyłączeniu silnika jeszcze się kręciło.
Klema
Opublikowano
wiem bo sporo o wisko juz przeczytalem i dziala inaczej niz w moim busiku. wychyl wskazowki mam wlasnie 1-2mm nieznaczny. i mam wiecej lopat na nowym wiatraku. przyspiesza napewno to sprawdzilem ale nie natyle sie zalancza zeby stanelo po zgaszeniu. w przyszla sob jade do pragi wiec tam sie okaze jak sie spisuje:)
pinki020

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.