Skocz do zawartości

Wymina łożysk tyl ??? TRAGEDIA !!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich serdecznie. Autko to e46 tournig po lifcie

Sprawa następująca, wyje mi najprawdopodobniej łożysko tylne nie wiem ktore wiec chce wymienic oba. Czytalem temat o wymianie łożysk w e36. Czy wszystko jest tak samo jak e46???

 

Czytalem opinie ze do zniany potrzeba zdejmować wachacz, inni pisza ze wystarczy sciagnac połos, a przed tym gumy stabilizatora odkrecic i wydech poluzowac. Chcailem sie zapytac kogos kto zna dobrze temat jak to najlepiej zrobic.

Nie piszcie mi idz z tym do mechanika, bo wiem ze tak jest latwiej, ale ja lubie wiedziec co mam zrobione i jak mam to zrobione...

RYS 1.

http://img293.imageshack.us/img293/9279/piastaprzoddc9.png

 

Czy nakrętka przedniej piasty nr 3 na rys nr1. moze byc wykorzystana ponownie, jak nie jest uszkodzona? czy lepiej sie nie bawic i odrazu kupic nowa ?

 

A jezeli trzeba sciagac polos to jak sie do tego zabrac ktore sroby odkercic, po kolei???

RYS 2.

http://img49.imageshack.us/img49/5464/poosmq2.png

 

A pozniej o ktore czesci zaprzec sciagacz wlasnej roboty???

Czy moze wystarczy wkrecic sroby w piaste i czyms zaprzec od tylu???

Z góry dzieki za wszystkie podpowiedzi

POZDRAWIAM

Edytowane przez has01
Opublikowano

temat był opisywany kilka razy na forum poszukaj miich postów a znajdziesz szczegóły...

w skrócie powiem tak w zestawie z dobrym łożyskiem musi być nowa śruba i pierścień zabezpieczający stara śruba nie nadaje się do ponownego założenia i kup sobie do niej dobrą nasadkę 12 kątną bodajże 28 albo 30 . wachacza nie trzeba ściągać tylko wyjąć półoś a do tego musisz mieć specjalną nasadkę TORX 10 lub 12 ale chyba 10 bo nie pamiętam już, jak zdejmiesz półoś to łożysko wyjmiesz ściągaczem własnej roboty bez problemu tylko dobrze zaprzeć o piastę.

mi do tego wystarczył kawałek śrubunku ze 30 cm 3 nakrętki na klucz 19 do tego i kilka solidnych podkładek oraz kawałek starego łożyska o średnicy lekko większej niż łożysko od BMW poszło w 20 minut a potem złożenie półosi... możesz mieć problem z wyjęciem półosi z piasty ale drewniany klocek i młotek sprawę załatwi i wszystko bez kanału na podwórku... aha w bmw jak wydaje ci się że wyje prawe łożysko to wymieniaj lewe i analogicznie z drugim bo już 2 razy się naciąłem na tym hihihihi więc zacznij wymianę od jednego i jak trafisz nie będziesz musiał drugiego wymieniać... jednak zanim zaczniesz wymianę zmień koła na zimowe i upewnij się że to nie opona wyje

 

a jak będzie ci jeszcze mało to zajrzyj tutaj: http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=55088&sid=10011897c482f833757c2894fc1443d6

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Czyli w e46 jest tak samo jak w e36 ???

Półos odkręcamy od dyfra ??? ,olej sie nie wyleje? czy nie od dyfra?

 

A nakrętki do lozysk na tyl posiadam nowe, byly w komplecie, a chodzlo mi o nakretke piasty na przod - czy jest koniecznosc jej wymiany ??

 

A co do linka ktory przytoczyles to napisalem ze czytalem ten temat, ale nie bylem pewny czy to wszystko jest tak samo :?

 

Dzieki za wskazowki.

POZDRO

Edytowane przez has01
Opublikowano
dokładnie w E46 jest tak samo jak w E36 bo jest to identyczne zawieszenie a o olej się nie martw nic ci się nie wyleje nie ma takiej możliwości bo półoś odkręcasz od kielicha który wystaje z dyfra
Opublikowano
dokładnie w E46 jest tak samo jak w E36 bo jest to identyczne zawieszenie a o olej się nie martw nic ci się nie wyleje nie ma takiej możliwości bo półoś odkręcasz od kielicha który wystaje z dyfra

Spoko dzieki za wszystko, i zostala jeszcze jedna sprawa, co do nakrętki przedniej piasty, konieczna nowa czy moze byc stara ???

Opublikowano
nakrętki obowiązkowo nowe jak wyżej napisałem porządne łożysko ma nakrętkę w zestawie a to dlatego że nakrętka po dokręceniu jest zagięta w nacięciu aby się nie odkręciła sama a jak ją odkręcisz to już się nie nadaje do przykręcenia bo pęka i lub wykrzywia się jej kołnierz.... są jednorazowe
Opublikowano

OK dzieki za wszysto, dam znac co i jakpo zmianie...

A teraz chyba juz ostanie pytanie, bo zapomnialem dodac o tych dekielkach, jak zdejme bez uszkodzenia, koniecznie nowe czy mozna zaklepac stare czy lepiej tez nie ryzykowac i zakupic odrazu nowe ??? :D

Opublikowano

dekielkami się nie przejmuj jak dobrze zdejmiesz to założysz ponownie a jak nie będą drogie to kup sobie zapytaj o ceny w aso albo zobacz tutaj

http://bmwfans.info/original/E36/Lim/316i-M40/ECE/L/M/1991/12/ do ceny dodaj jeszcze jakieś euro podatku i cena czasem tańsza jak u nas w serwisie BMW ostatnio kupowałemkilka plastyków to kupiłem 2 razy taniej niż w polskim serwisie

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich raz jeszcze, dzisiaj się zabrałem za robienie tego łożyska bo dopiero znalazłem chwilkę czasu...

 

I się zaczęło, zdjęcie koła no i zonk jak zobaczyłem tą nakrętkę to zwariowałem wygladała tak :(Zdjęcia słabej jakości bo komórką robione)

Klik na foto to się powiększy.

FOTO 1.

http://img510.imageshack.us/img510/3623/lozysko1pm3.th.jpg

FOTO 2.

http://img178.imageshack.us/img178/1290/loysko2it2.th.jpg

Zabrałem się za czyszczenie z rdzy itp. itd. , wypsikałem pół puszki odrdzewiacza, postukałem, wyczyściłem wszystko co się dało i znowu napsikałem, potem nałożyłem nasadkę nr 32, 12 kątową i powoli zacząłem próbować kręcić, no i tu drugi zonk przy próbie przekręcenia urwały/ścięły się wszystkie ząbki na nakrętce :( . Długo nie myśląc wziąłem przecinak i zacząłem "odkręcać"... ale nic to nie pomogło bo nawet nie drgnęła, a nakrętki już prawie nie ma a boje się o gwint:( :shock:

 

Teraz wygląda tak :

FOTO 3.

http://img233.imageshack.us/img233/8421/lozysko3ph4.th.jpg

 

Podpowiedzcie co zrobić, jak to można jeszcze odkręcić jakie znacie sprawdzone sposoby i sztuczki.

Prośba.

POZDRAWIAM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nieduży przecinaczek i pod odpowiednim kątem trzeba opukać nakrętkę.

Są specjalne nasadki do odkręcania zerwanych łbów śrub, ale w tym wypadku chyba nie ma dobrego dostępu i raczej nie wiele sie nimi zdziała.

Opublikowano

No właśnie w tym rzecz że ja już 2 godziny przecinaczkiem próbowałem ją odkręcić i nic nie dało rady - nawet nie drgnęła :( w niektórych miejscach na nakrętce robi się niebezpiecznie bo jest już blisko gwintu, myślałem nad naspawaniem jakiejś rurki migomatem i nią próbować odkręcać, ale nie wiem czy sie nie zerwie.

Dajcie jakieś pomysły, tyle tęgich i pomysłowych głów na tym forum, nie wieże że ktoś nie ma sposobu na takie dolegliwości, jakoś to się robi ...

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te nakrętke po nakręceniu na półoś zabezpiecza się dodatkowo zaginając jej kołnież w specjalnie wyfrezowane nacięcie. Nie odkręcisz jej jak tego niewyprostujesz, a nawet jak by ci się udało to uszkodzisz gwint.

 

Zwoją drogą to wygląda to tragicznie, czy aby to auto nie stało gdzieś w wodzie bo u mnie w 12 letnim bmw te śruby wyglądały jak nowe.

Opublikowano

nie... to auto nigdy nie stało w wodzie, to jest 2004 rok i tym bardziej jestem zaskoczony takim stanem tych nakrętek, jestm drugim właścicielem, wcześniej jeżdził mój wujek i auto było garażowane, :shock:

Odgięłem ten kołnież, a gwint jest troszkę głębiej, gwint jest na całej nakrętce, ale ona i tak nie wchodzi do samego końca.

 

A nie wiem jak w tym aucie o którym piszesz ale w tej e46 z tyłu nie ma dekielków tylko te co przykrywają felgi

 

Dawajcie jakieś pomysły bo normalnie załamka

Opublikowano
Nic tu mysleć poprostu mały ostry przecinak jak trzeba to naostrz go na szlifierce i pod dużym kątem udeżasz tak aby ściąć nakrętkę. Też tak kiedyś robiłem bo nie miałem odpowiedniego klucza do takiej śróby a czas mnie gonił więc zciąłem nakrętkę i było OK a nową nakręciłem bez problemu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdybyś miał pod ręką jeszcze mały palnik(np. opalarkę na gaz do zapalniczek) mógłbyś dość precyzyjnie rozgrzać nakrętkę dzięki czemu pewnie by łatwiej puściła.
Opublikowano
Nic tu mysleć poprostu mały ostry przecinak jak trzeba to naostrz go na szlifierce i pod dużym kątem udeżasz tak aby ściąć nakrętkę. Też tak kiedyś robiłem bo nie miałem odpowiedniego klucza do takiej śróby a czas mnie gonił więc zciąłem nakrętkę i było OK a nową nakręciłem bez problemu.

 

A czy czasami jak nagrzeję nakrętke czy nie nagżeję też półosi i jej nierozchartuje ??

 

W niektórych miejscach już po próbach odkręcania przecinakiem, nakrętki zostało mało i boję się że uszkodze gwint na półosi. Trochę się boje ze dojdą mi koszty tej półosi jak pojadę troszkę za głęboko i zniszcze gwint. Mimo wszystko dzięki za podpowiedzi, czekam na inne propozycje. POZDRAWIAM

Opublikowano
musisz mieć taki mały palnik na gaz do zapalniczek i podgrzać samą nakrętkę która jest pierścieniem więc szybciej się rozszeży niż gruba stalowa półoś która jeszcze ciepło odprowadza ale musiałby ktoś ci pomóc i między czasie udrzać w kołnierz tak aby odkręcić albo żeby pękła nakrętka i wtedy nawet po kawałku ja zdejmiesz a gwint zostanie tylko mówię uderzaj w kołnierz nakrętki ostrym przecinaczkiem
Opublikowano
musisz mieć taki mały palnik na gaz do zapalniczek i podgrzać samą nakrętkę która jest pierścieniem więc szybciej się rozszeży niż gruba stalowa półoś która jeszcze ciepło odprowadza ale musiałby ktoś ci pomóc i między czasie udrzać w kołnierz tak aby odkręcić albo żeby pękła nakrętka i wtedy nawet po kawałku ja zdejmiesz a gwint zostanie tylko mówię uderzaj w kołnierz nakrętki ostrym przecinaczkiem

 

Mówiąc w uderzaj w kołnierz masz namyśli ta rozszerzoną cześc nakrętki która przylega do piasty???

O to ci chodzi ???

http://img142.imageshack.us/img142/331/nakretkaliniasj5.jpg

Opublikowano
tak dokładnie bo jest ona najdalej od gwintu i jakją dobrze przecinakiem przytniesz to nakrętka pęknie i rozejdzie się dostając luzu a wtedy odkręcisz to palcami
Opublikowano

nakretke sciolem szlifierka i zalozylem nowa

co do zdejmowania wachacza to ja musialem zdjac bo nie wyjdzie poloska-320 coupe e46

te gusta conducir? BMW
Opublikowano
nakretke sciolem szlifierka i zalozylem nowa

co do zdejmowania wachacza to ja musialem zdjac bo nie wyjdzie poloska-320 coupe e46

uwazaj przy wkladaniu lozyska.

te gusta conducir? BMW
Opublikowano
a dlaczego nie chciała ci wyjść półośka przecież rozkręca się 6 śrób od strony mostu i rozłączasz ją od kielicha i pukniesz w nią od strony piasty to wyłazi elegancko... więc w czym miałeś problem????
Opublikowano
nakretke sciolem szlifierka i zalozylem nowa

co do zdejmowania wachacza to ja musialem zdjac bo nie wyjdzie poloska-320 coupe e46

 

Jaką ty miałes ta szlifierkę, tam jest sie ciężko dostac przecinaczkiembo kołnierz piasty przeszkadza, a co dopiero szlifierką ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.