Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem dotyczy wcieku plynu od wspomagania m.in. kierownicy. Wrzucam fotke, zeby nie bylo niedomowien:

 

http://img386.imageshack.us/img386/1791/dsc00656z1ds6.jpg

 

 

Jesli auto stoi dwa dni, gora trzy, to nie ma problemu. Gorzej jest jesli postoj trwa dluzej. Olej wycieka... gora :D Zaznaczylem to strzalkami :wink: Calosc okraszona jest komunikatem na OBC "Servobrems defekt", ktory na szczescie zawsze po okolo 5-10s odchodzi w niepamiec (znika i pojawia sie dopiero po kolejnym dluzszym przestoju). Przez te kilka sekund mam rowniez baaardzo miekki pedal hamulca, a skutecznosc ukladu hamulcowego jest tak slaba, ze wbicie trybu "D" przerasta ich mozliwosci. Na szczescie trwa to doslownie kilka sekund i potem wszystko wraca do normy.

Czy ktos przerabial ten problem i wie jak go rozwiazac lub chociaz domysla sie? Widzialem ten problem juz w innej osemce, a wiec domyslam sie, ze jest to kolejna typowa usterka w serii 8 (i 7?). Niestety stracilem kontakt z wlascicielem tamtej osemki, a pewnie problem juz rozwiazal :(

Opublikowano
Witam.wyrzucanie plynu powoduje napewno wciskanie pedalu hamulca przed uruchomieniem silnika albo zaczyna Ci wariowac akumulator cisnienia T.Zw.GRUCHA.oby nie.ja mialem z tym duzo roznych problemow szczegulnie z hamulcami.pozdrawiam
Opublikowano
Dzieki za info :!: Jest dokladnie tak jak piszesz, efekt jest taki sam jak po wielokrotnym nacisnieciu pedalu hamulca. Tylko ze to robi sie samo, bez mojej pomocy :( Robert-Lesiu juz przerabial ten temat, nie da sie tego zregenerowac (inaczej, nikt tego nie robi, bo wszystko da sie zrobic), a wiec pozostaje kupno nowego i bedzie spokoj na nastepne 18 lat :D Tylko ciekawe po jakim kursie przeliczal jego serwis ta czesc, skoro wg bmwfans ta czesc kosztuje 219 euro, a Robert zaplacil za to 1050zl :duh: :!:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po naszym osemkowym zlocie odstawilem auto do garazu. Uzupelnilem w międzyczasie poziom CHF (brakowalo okolo 50 - 100ml) i wczoraj, po ponad tygodniu przestoju i rowny tydzien po uzupelnieniu brakow w zbiorniczku od CHF przepalilem auto. Jakie bylo moje zdziwienie gdy naciskajac pedal hamulca nie poczulem metalicznego oporu, tylko miekkosc, taka jaka powinna byc. To mi dalo do myslenia. Fachowa nazwa gruchy to akumulator cisnienia, a wiec wszystko wskazuje na to ze to ona jest odpowiedzialna za to. Jednak nie mam 100% pewnosci. I teraz moje pytanie: jak mozna zdiagnozowac czy to grucha jest za to odpowiedzialna??? Jest jakis sposob na to, czy pozostaje metoda na "chybil-trafil"? Bardzo chetnie bym od razu kupil taka nowa w ASO, jednak nie mam ochoty po tej operacji dosc do wniosku ze to nie grucha jest winna, tylko cos innego. Caly uklad sklada sie nie tylko z gruchy, ale i z innych elementow: http://bmwfans.info/original/E31/Cou/850Ci-M70/ECE/L/A/1991/03/mg-34/ill-34_0496/

 

Skad mam widziec, czy to nie cos innego jest za ten stan rzeczy odpowiedzialne?

Czekam na Wasze pomysly, ewentualnie kupie gruche na probe z jakiejs e32 750i, tylko jaka bede mial pewnosc ze kupie sprawny element i bede mogl postawic poprawna diagnoze :duh:

Opublikowano
I teraz moje pytanie: jak mozna zdiagnozowac czy to grucha jest za to odpowiedzialna??? Jest jakis sposob na to, czy pozostaje metoda na "chybil-trafil"? Bardzo chetnie bym od razu kupil taka nowa w ASO, jednak nie mam ochoty po tej operacji dosc do wniosku ze to nie grucha jest winna, tylko cos innego. ...

 

Miałem kiedyś Citroen-a XM. No i tam zawieszenie było "hydro". Gruszki daje się "dobić" azotem (około 25-40 zeta/szt.). Może spróbuj w ten sposób. Jeśli membrana gruszki nie jest pęknięta, to po prostu dobija sie azotu i jeździ dalej.

 

pozdrawiam

Mariusz

Opublikowano
Miałem kiedyś Citroen-a XM. No i tam zawieszenie było "hydro". Gruszki daje się "dobić" azotem (około 25-40 zeta/szt.). Może spróbuj w ten sposób. Jeśli membrana gruszki nie jest pęknięta, to po prostu dobija sie azotu i jeździ dalej.

 

pozdrawiam

Mariusz

 

Pierwsze co, to wlasnie zorientowalem sie, czy da sie zrobic tak jak piszesz. Moj kolega, z ktorym serwisujemy moje 850 u mnie w garazu (

:mrgreen: ) mial, a wlasciwie jeszcze ma BX'a, wiec temat byl juz przerabiany na Citroenie. Niestety rozmawialem z Robertem-Lesiu i podobno w e31 nikt nie regeneruje gruchy, pozostaje tylko kupic nowa. Chyba ze bede pierwszy ktory to zrobi, ale czy warto jak nowa kosztuje raptem 1000zl i bede mial przynajmniej pewnosc ze mam problem z glowy na najblizsze 20 lat :D

Przy okazji zastanawiam sie, czy winy za uszkodzenie gruchy nie ponosi nieprawdlowy plyn w ukladzie (ATF zamiast CHF) :think:

Opublikowano

ATF nie mógł "popsuć" gruchy bo jest praktycznie (w porównaniu z lhm nieszkodliwy :-) ). Azot jakoś tam wycieka z biegiem lat (pory w membranie i takie tam). A im mniejsza ilość azotu tym mniejsza "pojemność akumulatora ciśnienia". Dlatego dopiero pęknięcie membrany wyklucza "gruszkę" z obiegu. Dopompowanie azotu to po regeneracja gruchy (na około 2-3 lata).

 

pozdrawiam

Mariusz.

 

PS.

Dlatego właśnie z powodu hydro nie będę więcej miał pojazdu, który nagle może paść na glebę i nie wrócić do domu. W BMW nie ma tego problemu (z wyjątkiem braku wspomagania hamulców).

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Dzis przy wymianie plynu hamulcowego na nowy ponownie grucha dala znac :( Po wypompowaniu starego plynu hamulcowego (metoda pompowania hamulca noga - wiem, ze nie jest to do konca fachowo robione) zagladam pod maske, zeby dolac go do zbiorniczka i co widze... wysadzilo CHF gora zbiorniczka :duh: Mialbym do Was drodzy osemkowicze prosbe, zebyscie sprawdzili cos w swoich garazach... Tak sobie mysle, ze nie mam jednak objawow uszkodzonej gruchy, tj. hamulce dzialaja bez opoznienia. Chcialbym, zebyscie zaobserwowali dwie rzeczy:

1. nurtuje mnie, czy w innych osemkach tez podnosi sie poziom CHF przy dluzszych przestojach (powinny wystarczyc 2-4 dni do zaobserwowania tego), latwo sprawdzic odkrecajac pokrywe zbiorniczka,

2. Chcialbym, zeby ktos podpompowal hamulcem na tyle, zeby CHF osiagnal maksymalny poziom w zbiorniczku i dalej blokowala go juz tylko pokrywa zbiorniczka (przy prawidlowym poziomie plynu wystarczy podpompowac okolo 10 - 15 razy pedal hamulca). Do czego daze? Ciekaw jestem czy winowajca u mnie nie jest sama pokrywa tego zbiorniczka, wprawdzie uszczelka wyglada u mnie OK., ale moze to ona? Ja juz ja dokrecalem tak mocno, ze byla na granicy zerwania gwintu i nic :( A moze tak ma byc?

Za pomoc czteropak piwa, do odebrania na zlocie lub wysle kurierem :D Pamietaj, ze tym szczesliwcem mozesz byc Ty :mrgreen:

Opublikowano
Ja wlasnie mam ten sam problem i chcial bym wiedziec co kest przyczyna. Wyciekl mi caly plyn wspomagania, ale nie wiem dlaczego i gdzie cieknie. Moze jakies macie pomysly?
BMW 850 (BDS) http://www.luxury4play.com/images/l4p/smilies/michael.gif
Opublikowano

przykro mi koledzy, badzo chętnie bym Wam pomógł, ale nie dopuszczam do przestoju dłużej niż 1 dzień :D po prostu nie mogę się opanować i tak bardzo lubię nim jeździć, że zawszę wymyślę jakię pretekst, żeby niby coś załatwić, a przy okazji móc się przejechać :roll2:

pozdrawiam:)

Michał
Opublikowano
U mnie było podobnie.Wywalało olej gdy naciskany był pedał hamulca na przestoju,twardy. Po uruchomieniu miękł i poziom w zbiorniczku obniżał się. Wielokrotnie ustawiałem poziom oleju wg procedury serwisowej i wówczas było jako tako, choć czasem podnosił się dosyć wysoko. Jednak po uszczelnieniu całego układu,bo miałem nietrzymające już opaski poziom był całkiem stabilny.
Opublikowano
U mnie było podobnie.Wywalało olej gdy naciskany był pedał hamulca na przestoju,twardy. Po uruchomieniu miękł i poziom w zbiorniczku obniżał się. Wielokrotnie ustawiałem poziom oleju wg procedury serwisowej i wówczas było jako tako, choć czasem podnosił się dosyć wysoko. Jednak po uszczelnieniu całego układu,bo miałem nietrzymające już opaski poziom był całkiem stabilny.

 

Wlasnie te samo odpowiedz dostalem na zagranicznym forum. Trzeba wszystko uszczelnic i sprawdzic.

BMW 850 (BDS) http://www.luxury4play.com/images/l4p/smilies/michael.gif
Opublikowano
Wlasnie te samo odpowiedz dostalem na zagranicznym forum. Trzeba wszystko uszczelnic i sprawdzic.

 

No dobra, a mozesz bardziej szczegolowo opisac sprawe uszczelniania? Juz wydrukowalem sobie rysunki z realoem jak to idzie i musze przyznac, ze ten uklad jest naprawde skomplikowany. Bezproblemowy dostep mam do moze 10% ukladu, dalej juz trzeba sie gimnastykowac i demontowac elementy na przeszkodzie. Moze jest jakies szczegolne miejsce na ktore warto zwrocic uwage? Albo wrzuc link do tego forum :modlitwa:

Opublikowano

Marcin, tu masz schemat układu hamulce/wspomagania:

 

http://www.bmwtechinfo.com/repair/main/721en/index.htm

 

Ciekawy jest ten test układu:

 

Należy na wyłączonym silniku 20 razy nacisnąć mocno hamulec, aby zużyc całe ciśnienie w układzie. Wcisnąć hamulec i na wciśniętym hamulcu dopalić sinik. Jeśli pedał hamulca "odda" od razu, to powinno być ok, jeśli nie, to może być awaria pompy wspomagania kierownicy, regulatora ciśnienia, akumulatora ciśnienia (gruchy) lub pompy wspomagania hamulców.

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Problem rozwiazny, wymienilem gruche i jak reka odjal. Co ciekawe gruszka nie wykazywala zadnych typowych objawow jej zuzycia, hamulce dzialaly bez opoznienia itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.