Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam E46 320 D 136PS wszystko w zasadzie Ok, tylko nie wiem czy jest to normalne, że jak odkręce korek od wlewu oleju silnikowego na włączonym silniku to korek szaleje, unosi się lekko do góry i rozchlapuje troche oleju (jakby było zbyt duże ciśnienie). Man nawet wrażenie, że olej troszke wylatyje przez zakręcony korek.

Dodam, że olej i wszystkie fitry wymienione miesiąć temu, w tym odma (odpowietrzenie skrzyni korbowej). Na inspekcji komputer nie znalazł żadnych błędów. Jeździ dobrze, nie traci mocy, nie bierze oleju i nie puszcza dymku.

Czy może to turbina daje oznaki swojego końca? :shock:

Ps. Czy fakt, że mechanik wlał za dużo oleju (jakies 3mm za 2 kreske na bagnecie) i jeździłem tak miesiąc może mieć zły wpływ?

Z góry dziękuje za odpowiedz :modlitwa:

Opublikowano

Nie odręcamy korka oleju na włączonym silniku :!:

Jeśli myślisz że w ten sposób można sprawdzic stan silnika lub czegos innego to się mylisz :nienie:

To że silnik wtedy zacznie falowac lub zgaśnie to normalne.

W szukajce masz o tym sporo tematów.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

Byłem u dobrego mechanika (zajmują się BMW) i on sprawdzał w ten sposób stan odmy i stwierdził, że może być już do wymiany. Wymieniliśmy i jest to samo. Stwierdził w końcu że to może być turbina, albo co innego, ale żeby to spradwdzić dokładniej, to trzeba by poszperać. Ale ponoć można jeździć, byle by sprawdzać stan oleju, czy nie ubywa.

Więc pytanie jest takie, czy ktoś rozwiązywał taki problem, czy może nie ma powodu do zmartwien.

Opublikowano
Byłem u dobrego mechanika (zajmują się BMW) i on sprawdzał w ten sposób stan odmy i stwierdził, że może być już do wymiany. Wymieniliśmy i jest to samo.

To chyba najdobitniej ukazuje bezsens tej metody :) Najlepiej udac sie do fachowca od turbin i niech on to obada bo koszta sa juz za duze by ot tak dla sprobowania czy sie naprawi robic turbine... Mysle ze najlepiej bedzie jak wlasciciele diesli wypowiedza sie jak im sie korek zachowuje choc w sumie ile interesuje sie samochodami to nigdy mnie nie naszlo by odkrecac korek od oleju podczas pracy silnika... Pozdrawiam!

Opublikowano
odkrecanie korka wlewu oleju podczas pracy silnika to byl sposob na sprawdzenie motoru w polonezie -podobno , a w bmw to tylko porzadny warsztat ci sprawdzi stan poszczegolnych podzespolow silnika :cool2:
Opublikowano
OK, dzięki koledzy. Ten warsztat właśnie mi proponował taki przegląd, ale wiadomo troche kosztuje to czasu i pieniedzy. A nie wiem czy trzeba szukac "dzióry w całym" skoro na razie jezdzi ok. Ale za 3 dni szykuje mi się duża trasa i nie wiadomo... :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.