Skocz do zawartości

Czujnik wałka rozrządu


thenygoos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Koleżanki i Kolegów...

Mam pewien problem... Podczas "dłubania" przy aucie zauważyłem, że wypięta jest 3-pinowa wtyczka z czujnika wałka rozrządu (tak ustaliłem po nr katalogowym). Czujnik jest przykręcony na przodzie vanosa po prawej stronie (siedząc za kierownicą). Blaszki w czujniku na które nachodzą konektorki wtyczki były skorodowane, co świadczy, że nie spadła ostatnio a dawniej. Około 1 m-ca temu podłączałem auto pod kompa i nie wyszły żadne błędy. Wczoraj podłączyłem tą wtyczkę i nie zauważyłem nic nienormalnego (w stosunku do dotychczasowej eksploatacji auta), nie miałem jednak czasu na podłączenie auta do kompa. Może ktoś z Was miał problem z tym czujnikiem i pomoże wyjaśnić, dlaczego przy nie podłączonej wtyczce nic się nie dzieje i nie ma żadnych błędów???

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem po numerze katalogowym i to nie jest nic innego. Też mnie to dziwi... Numer nadrukowany na tym czujniku to 1 438 082 B. Poza "B" numer zgadza się z ostatnimi cyframi dłuższego o kilka znaków numeru katalogowego na www.realoem.com/bmw...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej czujnik wałka. Auto bez czujnika będzie jeżdzić w trybie awaryjnym. Trudno tego nie zauważyć 2000-3000 obr straszny muł.

Pali kilka litrów więcej.

Parę miesięcy temu przerabiałem ten temat.

Jeśli nie wykazuje błędu to użyj innego interfejsu. Powinien wykazać przerwę w odwodzie. Przynajmniej Caresoft 6.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie za bardzo wiem jaki masz silnik ale szóstki czujnik wałka mają z tyłu silnika

 

Ale tu ewidentnie jest z przodu!!!

 

[...]Auto bez czujnika będzie jeżdzić w trybie awaryjnym. Trudno tego nie zauważyć 2000-3000 obr straszny muł.

Pali kilka litrów więcej[...]Przynajmniej Caresoft 6.5

 

Nie mam błędów, nie świeci mi się kontrolka, choć jest sprawna... To, że auto jest muł to inna sprawa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:, ten typ (2.0i) tak już ma :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:... Więcej niż powinien palić nie pali... Na kompie mam CS 6.5 i - jak wspomniałem - żadnych błędów!!!!

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ponieważ już zgłupiałem postanowiłem jeszcze dzisiaj po raz kolejny podłączyć auto pod kompa. "Przeskanowałem" :norty: DME przy włożonej wtyczce czujnika impulsów wałka rozrządu, a następnie przy wyjętej... Jak pisałem wcześniej - żadnych błędów!!!!!!!

O czym to może świadczyć???

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A nie świadczy to przypadkiem o "wysokiej skuteczności" carsofta?

Masz teraz okazję sprawdzić jak to jest z carsoftem.

Wystarczy teraz podjechać gdzieś na "innego" kompa.

A jeśli tak zrobisz to napisz co wyszło bo też mam Carsofta i mułowate autko pomimo braku błędów na nim :think:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. czy Caresoft podaje, że jest poprawna komunikacja z DME?

2. Łatwo oszukać sterownik, on wykrywa zwarcie lub przewę w obwodzie,

wystarczy wlutować rezystory na wyprowadzeniach sterownika. Caresoft nic nie wykryje. Może masz taki myk.

 

Może masz problem nr 1 brak komunikacji z DME

 

Normalne spalanie tzn. ile. Po wymianie czujnika spalanie spadło mi z 16 na 12 l na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie świadczy to przypadkiem o "wysokiej skuteczności" carsofta?

 

Jeśli wogóle to raczej o pomysłowości "menahyrów" :mrgreen:

 

A jeśli tak zrobisz to napisz co wyszło bo też mam Carsofta i mułowate autko pomimo braku błędów na nim :think:

 

A widziałeś lub słyszałeś kiedyś o niemułotej 520i ??? Ona zaczyna żyć jak sie kręci powyżej 4000...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. czy Caresoft podaje, że jest poprawna komunikacja z DME?

 

Tak, nawet wyrzuca mi błędy jakiegoś czujnika ciśnienia w zbiorniku paliwa...

 

2. Łatwo oszukać sterownik, on wykrywa zwarcie lub przewę w obwodzie,

wystarczy wlutować rezystory na wyprowadzeniach sterownika. Caresoft nic nie wykryje. Może masz taki myk.

 

Tego nie można wykluczyć... choć nie podejrzewam tego speca co naprawiał auto, że byłby taki bystry, skoro nawet miał problem nawet z podłączeniem... ba: z doborem właściwego wentylatora klimy...

 

 

Może masz problem nr 1 brak komunikacji z DME

 

To nie wchodzi z grę, bawiłem się zresztą własnym interface'm i wszystko jest OKI

 

Normalne spalanie tzn. ile. Po wymianie czujnika spalanie spadło mi z 16 na 12 l na LPG.

 

Czy jeśli "liżąc gaz" na trasie ("wsiowa" krajówka) V max ok. 100 km/h tylko 6,5-6,8 l/100 km, a jeżdżąc po mieście (ok. 400 tys. miszkańców) ze staniem na skrzyżowaniach "tylko" ok. 10,5-11,0 l/100 km to mam uważać, że dużo??? Chyba nie... Nie przy 1,5 t aucie...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silnikach z podwójnym vanosem to jest czujnik położenia wałka tak wynika z real oem. Pojedyncze vanosy mają z boku głowicy.

Dziwne tylko że twój silnik nie reaguje na podłączanie odłączanie

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w połowie rozwiązany :mrgreen:. Wczoraj ponownie podłączyłem kompa, bo mi to spędzało sen z powiek... Jak znajdę chwilkę czasu to załączę zrzut ekranu z CS: jednak jest info o błędzie tyle, że po kodzie opis zaczyna się od "EWS" (immobilizer), więc nigdy nie zwracałem uwagi na to, że na końcu zdania jest napisane "/camshaft signal", a jakoś wczoraj na to zwróciłem uwagę. Błąd można skasować i nie ma go po ponownym odczycie danych... pojawia się po uruchomieniu i zgaszeniu silnika lub jak dane są czytane w trakcie, gdy silnik pracuje. Czujnik zamówiony (ASO = 350 PLN, Allegro 100 PLN), czekam... O wynikach poinformuję. A jeśli chodzi o przyczynę dla której nie ma problemów z pracą silnika/zużyciem paliwa to pewno dlatego, że padnięty czujnik jest od wydechu, a nie dolotu...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już nowy czujnik 110 PLN z przesyłką (jak nówka sztuka, ciekawe, czy sprawny :mrgreen:) i wtyczkę - 8 PLN, bo stara była "trochę" połamana...

 

Nie mogę się doczekać na montaż, ale nie mam czasu przed sobotą :mad2:... Mam nadzieję, że błąd zniknie i już nigdy się nie pojawi... A może jeszcze się obudzi jakieś mało stadko koników pod maską :norty:? ...choćby pony :mrgreen:???

 

Poniżej jest raport odczytu błędów z DME Carsoftem 6.5 , który obiecałem podłączyć:

 

%5B500%3A480%5Dhttp%3A//images26.fotosik.pl/233/13d6ec9926494e92med.jpg

 

Linijka w której jest błąd czujnika wałka rozrządu zaczyna się od "EWS" czyli modułu immobilizera... Nie analizowałem wcześniej całęgo komunikatu, a nawet jak to nie skojarzyłem go z czujnikiem, którego luźną wtykę ostatnio znalazłem pod maską...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OKI, już po bólu... Demontaż samego czujnika to max 5 min, gorzej było z wtyczką, ponieważ była połamana i wymagała wymiany. Problem powstał, bo jak się później okazało piny we wtyczce (3 szt.) są jednorazowe... Były dwa wyjścia: zakup nowych i lutowanie bądź po-1-milimetrowa destrukcja wtyczki aby odzyskać piny wraz z oryginalnymi kabelkami. Wybrałem drugą opcję, tyle, że to zajęło dobrą godzinę. Po zamontowaniu jeszcze przed uruchomieniem silnika odczytałem dane z DME i błąd jeszcze był... Po skasowaniu i czytaniu danych na uruchomionym czujniku błędu już nie było... Mile zaskoczyłem się podczas jazdy: czasami miałem wrażenie, że przy zmianie podczas delikatnej jazdy z 1 na 2 bieg auto jakby przydychało, ale tak delikatnie, prawie niezauważalnie... Teraz nie ma tego efektu... Ponadto zauważyłem, że jest ciut bardziej żwawe (no chyba, że to tylko efekt psychologiczny wynikający z zainwestowania 110 PLN :mrgreen:)... Chciałby aby się potwierdziło również i to, że BC pokazuje mi ok. 1,5 l/100 km mniej niż poprzednio, mimo, że profil tras przez ostatnie 2 dni był identyczny jak wcześniej (chyba, że to jakiś zbieg okoliczności, albo wmawianie samemu sobie, podobnie jak z żwawością)...

 

Mówiąc krótko: niech żyje CS 6.5 :clap:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.