Skocz do zawartości

diagnostyka auta - co polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

jakiś czas temu zacząłem się zastanawiać nad własnym prostym zestawem do diagnostyki. Poszukałem trochę na forum i dowiedziałem się rożnych rzeczy. Założyłem też taki sam temat w dziale z elektronika ale tam chyba nikt nie zagląda..

Najlepszą ofertę takiego sprzętu można chyba tylko tu znaleźć:

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=4

 

Mam 524TD (e34) i podobno najwięcej jest problemów z diagnostyką tego silnika. W boschu w Piekarach Śl. nie potrafili go podpiąć nawet :/ (stwierdzili, że ich sprzęt jest zbyt nowoczesny żeby to zrobić).

 

Dlatego mam prośbę do osób, które mają taki silnik i posiadają owy sprzęt - czego używacie i co polecacie? Ja zastanawiam się nad zakupem tego: http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=4&prodid=173

 

Zależy mi na potwierdzonych propozycjach. Chciałbym kupić odpowiedni sprzęt i mieć pewność, że na 100% zadziała.

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

VIAKEN lub

 

http://moto.allegro.pl/item380278749_interfejs_diagnostyczny_bmw_carsoft_1987_2006.html

 

Pewno mają taką samą funkcjonalność i porównywalna cenę... Na temat VIAKENA nie chciałbym się wypowiadać, bo nie korzystałem. Interface z Autosoftu mam, używam i nie mam zastrzeżeń... Jak na włąsne potrzeby oczywiście

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
a wiesz może czy dają kompletny wtyk, czy na kabelki trzeba podłączać?
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
VIAKEN lub

 

http://moto.allegro.pl/item380278749_interfejs_diagnostyczny_bmw_carsoft_1987_2006.html

 

Pewno mają taką samą funkcjonalność i porównywalna cenę... Na temat VIAKENA nie chciałbym się wypowiadać, bo nie korzystałem. Interface z Autosoftu mam, używam i nie mam zastrzeżeń... Jak na włąsne potrzeby oczywiście

 

 

nie polecam tego urzadzenia, kupilem od nich i szybko oddalem. udalo sie tylko skasowac airbag z niczym innym nie dzialalo. oddalem urzadzenie bo okazalo sie ze nie wspolpracuje z samochodami przed 1996r mimo ze w aukcji pisze inaczej. kontakt i pomoc beznadziejna, jedyny plus to bezproblemowy zwrot pieniedzy.,

Opublikowano
a wiesz może czy dają kompletny wtyk, czy na kabelki trzeba podłączać?

 

Wtyka Ci nic nie załatwia... problem polega na tym, że jak masz wtykę to masz tylko jedną konfigurację "kabelki interface'u - linie po których idą dane" i w zależności od tego jak jest podłączone może Ci nie czytać większości modułów. Ja mój interface zmodyfikowałem przez zastosowanie trzech przełączników, mam wtyk i jak nie czyta danych, to siedząc przy kompie mogę przełączyć przełącznikami dany kabelek do danej linii oraz zmostkować kabelki. W efekcie bez ruszania się z miejsca mam osiągalne wszystkie moduły.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
nie wiem ile w tym prawdy ale problem z carsoftem polega ponoć na braku komunikacji. Spowodowane to jest stosowaniem przejściówek na port USB. Przy korzystaniu ze starszego laptopa z portem COM ponoć chodzi wszystko bez problemu czy to prawda? Też mam zamiar nabyć interfejs tylko już zgłupiałem jaki. Konkretnie moze ktoś podpowiedzieć co zakupić?
Opublikowano

Ja nie mam tego problemu, bo tofika z fizycznym portem RS232 mimo, że ma 2 lata. Brak komunikacji wynika z tego, że jak podłączysz kabelki w jednej konfiguracji, to moduł z którego chcesz czytać dane wymaga innej. Przy wykorzystaniu interface'u i CS da się odczytać dane z wszystkich modułów, ale trzeba "trafić" z odpowiednim kabelkiem interface'u (biały i niebieski) do odpowiedniej linii z danymi z pojazdu (pin 15 i 17/20 w gnieździe diagnostycznym auta). Sprowadza to sie do przetykania pinów w różnych kombinacjach aż się trafi. Ja zanim "zmodyfikowałem" swój interface to podczas diagnozowania ABS/ASC (świeciła mi kontrolka) dopiero przy 7-8 kombinacji podłączenia kabelków trafiłem i dało się odczytać dane z modułu...

 

A interface, bez względu na to od jakiego sprzedawcy polecam, jak na swoje potrzeby... Z tego co czytałem trochę, to urządzenia od wszystkich sprzedawców są wykonane na bazie jednego schematu :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
GT1 nie jest mi potrzebne. Prawdopodobnie kupię ten co poleca thenygoos, ale chciałbym mieć jakąś odpowiedź od kogoś, który używa podobnego sprzętu w 524Td. Napisałem do autosoftu maila czy aby na pewno można się połączyć z silnikiem 2.4TD jednak do dziś żadnej odpowiedzi :/
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam takiego carsofta z autosoftu.

Jest tak , że z moim autkiem się łączy bez problemów i wszystkie moduły czyta.

Działa też LIVE DATA co uważam za najważniejszą i najbardziej przydatną funkcję. Już mi pomógł w diagnozie padniętej sondy lambda.

Ale z bmw mojej siostry nie chce za diabła się połączyć. Tylko poduszki odczytał.

Żadne kombinacje kabelkami nic nie pomogły.

A czy kupisz u viakena czy w autosofcie to nie powinno być istotne.

Tylko pamiętaj , że są dwa rodzaje carsoftów i interfejsów do nich.

Te prostsze są do starszych modeli bmw < pewnie taki potrzebuję dla siostry>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
napisałem kolejny mail do autosoftu i przy okazji do viaken, z prośba o przedstawienie oferty interfejsów do mojego silnika, zobaczymy co odp, jeśli w ogóle to zrobią..
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

Przerobiłem ten temat na własnej skórze.

E34 sterownik Siemens. Z autosoftu wykrył tylko poduszki i immobilizer, więc odesłałem. Kupiłem z Viakena i jest znacznie lepszy, przedewszystkim wykrywa sterownik silnika i jeszcze kilka modułów, live data nie działa.

W tym pierwszym przekładanie kabelków nic nie dało.

Jeśli już decydujesz się na Caresofa to tylko Viaken. Z Autosoftu ponoć sprawdza się, ale w e39.

Opublikowano

dostałem odpowiedź od firmy viaken i niestety nie posiadają żadnego urządzenia, które by obsługiwało silnik 2.4TD :/

Zna ktoś jeszcze inne firmy, które się tym zajmują?

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

Mam takie pytanie do posiadaczy tego typu urządzeń z carsoftem:

w czym najlepiej się Wam to przydało i czy można zdiagnozować np. usterkę zamka centralnego?

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
Mam takie pytanie do posiadaczy tego typu urządzeń z carsoftem:

w czym najlepiej się Wam to przydało i czy można zdiagnozować np. usterkę zamka centralnego?

 

Najlepiej wejdź sobie na Allegro i poczytaj, praktycznie przy każdej ofercie jest lista modułów, z którymi da się skomunikować. Twierdzę już nie po raz pierwszy, że każdemu posiadaczowi E39 i innych wynalazków z logo BMW interface się przyda i basta :mrgreen:. Mój już mi się zamortyzował kilkakrotnie, licząc ile razy musiałbym się meldować w ASO na kompie...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

dostałem odpowiedź z autosoftu i według nich ten interfejs jest odpowiedni dla mojego silnika: http://www.autosoft.pl/product_info.php?cPath=24&products_id=60

 

Mieliście jakieś problemy przy pierwszym podłączaniu tego typu urządzenia?

Co sądzicie jeszcze o tej firmie i ich ofercie?

http://www.ascomp.info.pl/index.php?d=katalog&k_id=18

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
dostałem druga odpowiedź z autosoftu (wysłałem do nich takie same zapytanie również przez allegro) i teraz odp brzmiała, że nie ma pewności czy sprzęt będzie działał :/ sami nie wiedzą chyba co sprzedają.. - widać zależy na kogo się trafi i chyba rożne osoby odpisują na maile :/
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jaki interfejs polecacie? Miałem kiedys VIAKEN na 1 com, oddałem go po tygodniu - ciągle zgłaszał w carsoft "MODULE DOESN'T RESPOND". Mimo to skasował mi inspekcje, czyli podłączenie było sprawne.

Dzisiaj rozmawiałem z człowiekiem w swoim mieście który miał do czynienia z paroma interf., zaproponował EUROSCAN na 2x com. Do tego nie użyje juz laptopa tylko złoże jakiś Pentium 2/3 stacjonarny..

Maszyna to E36 320i 1991 SEDAN.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Odświeżam trochę ten temat.

Mianowicie mam zapytanie co do EUROSCANU.

Co o nim sadzicie? Oferuje go autosoft (http://www.autosoft.pl/product_info.php?cPath=24&products_id=63) i podobno działa w przypadku mojego silnika 2.4TD

Miał ktoś już z tym kontakt?

Chyba, ze może ktoś się pochwalić lepszym sprzętem diagnostycznym, dzięki któremu można się połączyć z moim dieslem..

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.