Skocz do zawartości

bijaca kierownica przy delikatnym hamowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Czy moze mi ktos powiedziec jak rozwiazac problem z bijaca kierownica podczas hamowania? Mam e34 540i i podczas jazdy z 100 km/h lub szybciej i gdy zaczyunam hamowac delikatnie kierownica zaczyna mi bic. wyrywa sie strasznie z rak, lecz gdy nacisne mocna juz nie bije. Nie mam zadnych luzow w zawieszeniu. Nic nie stuka, a auto jezdzi jak po sznurku. Nic nie znosi. Czy przyczyna moga byc opony, ze tak dziwenie sie zachowuje. Czy tarcze hamulcowe. Wulkanizator przy zmianie opon na letnie powiedzial mi, ze mam wszstkie opony po delikatnym przychamowaniu. Bija lekko. Nie wiem czy to ma jakis wplyw, czy to jest powodem tego, ze bija przy hamowaniu (delikatnym). Za pomoc z gory dziekuje.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Członkowie klubu
Opublikowano
podczas jazdy z 100 km/h lub szybciej i gdy zaczyunam hamowac delikatnie kierownica zaczyna mi bic. wyrywa sie strasznie z rak, lecz gdy nacisne mocna juz nie bije. Nie mam zadnych luzow w zawieszeniu. Nic nie stuka, a auto jezdzi jak po sznurku. Nic nie znosi.
Miałem dokładnie te same objawy w E34 520i. Sprawdź bardzo dokładnie drążek środkowy.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano (edytowane)
Witam. Czy moze mi ktos powiedziec jak rozwiazac problem z bijaca kierownica podczas hamowania? Mam e34 540i i podczas jazdy z 100 km/h lub szybciej i gdy zaczyunam hamowac delikatnie kierownica zaczyna mi bic. wyrywa sie strasznie z rak, lecz gdy nacisne mocna juz nie bije. Nie mam zadnych luzow w zawieszeniu. Nic nie stuka, a auto jezdzi jak po sznurku. Nic nie znosi. Czy przyczyna moga byc opony, ze tak dziwenie sie zachowuje. Czy tarcze hamulcowe. Wulkanizator przy zmianie opon na letnie powiedzial mi, ze mam wszstkie opony po delikatnym przychamowaniu. Bija lekko. Nie wiem czy to ma jakis wplyw, czy to jest powodem tego, ze bija przy hamowaniu (delikatnym). Za pomoc z gory dziekuje.

 

szerokie opony maja tendencje do bicia przy hamowaniu, tym bardziej ze zwykle drogi nie sa rowne i bez hamowania rzuca na prawo i lewo

Edytowane przez Marcin978
http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Witam. Czy moze mi ktos powiedziec jak rozwiazac problem z bijaca kierownica podczas hamowania? Mam e34 540i i podczas jazdy z 100 km/h lub szybciej i gdy zaczyunam hamowac delikatnie kierownica zaczyna mi bic. wyrywa sie strasznie z rak, lecz gdy nacisne mocna juz nie bije. Nie mam zadnych luzow w zawieszeniu. Nic nie stuka, a auto jezdzi jak po sznurku. Nic nie znosi. Czy przyczyna moga byc opony, ze tak dziwenie sie zachowuje. Czy tarcze hamulcowe. Wulkanizator przy zmianie opon na letnie powiedzial mi, ze mam wszstkie opony po delikatnym przychamowaniu. Bija lekko. Nie wiem czy to ma jakis wplyw, czy to jest powodem tego, ze bija przy hamowaniu (delikatnym). Za pomoc z gory dziekuje.

 

szerokie opony maja tendencje do bicia przy hamowaniu, tym bardziej ze zwykle drogi nie sa rowne i bez hamowania rzuca na prawo i lewo

 

Tak, ale co powiecie no tym wulkanizatorze? Czy te opony po lekkim przyhamowaniu moga powodowac takie bicie ?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
podczas jazdy z 100 km/h lub szybciej i gdy zaczyunam hamowac delikatnie kierownica zaczyna mi bic. wyrywa sie strasznie z rak, lecz gdy nacisne mocna juz nie bije. Nie mam zadnych luzow w zawieszeniu. Nic nie stuka, a auto jezdzi jak po sznurku. Nic nie znosi.
Miałem dokładnie te same objawy w E34 520i. Sprawdź bardzo dokładnie drążek środkowy.

 

A czy te opony po przyhamowaniu nie maja na to wplywu ? Rozumiem, ze ty miales drazek srodkowy ? Dzieki

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Witam. Czy moze mi ktos powiedziec jak rozwiazac problem z bijaca kierownica podczas hamowania? Mam e34 540i i podczas jazdy z 100 km/h lub szybciej i gdy zaczyunam hamowac delikatnie kierownica zaczyna mi bic. wyrywa sie strasznie z rak, lecz gdy nacisne mocna juz nie bije. Nie mam zadnych luzow w zawieszeniu. Nic nie stuka, a auto jezdzi jak po sznurku. Nic nie znosi. Czy przyczyna moga byc opony, ze tak dziwenie sie zachowuje. Czy tarcze hamulcowe. Wulkanizator przy zmianie opon na letnie powiedzial mi, ze mam wszstkie opony po delikatnym przychamowaniu. Bija lekko. Nie wiem czy to ma jakis wplyw, czy to jest powodem tego, ze bija przy hamowaniu (delikatnym). Za pomoc z gory dziekuje.

Jak najbardziej przyczyna moze lezec w oponach. Pytanie podstawowe - czy dobrze wywazyli Ci kola (na tych oponach jak rozumiem)?

Jesli tak, ja radzilbym raz jeszcze jechac i niech wywaza ponownie. U mnie jak wymienialem na zimowki (opony wezsze) to niby kola byly wywazone, a tez mialem drgania (i przy jezdzie i przy hamowaniu) w niektorych predkosciach. Kazalem wulkanizatorowi raz jeszcze wywazyc. I problem ustal.

Opublikowano
Witam. Czy moze mi ktos powiedziec jak rozwiazac problem z bijaca kierownica podczas hamowania? Mam e34 540i i podczas jazdy z 100 km/h lub szybciej i gdy zaczyunam hamowac delikatnie kierownica zaczyna mi bic. wyrywa sie strasznie z rak, lecz gdy nacisne mocna juz nie bije. Nie mam zadnych luzow w zawieszeniu. Nic nie stuka, a auto jezdzi jak po sznurku. Nic nie znosi. Czy przyczyna moga byc opony, ze tak dziwenie sie zachowuje. Czy tarcze hamulcowe. Wulkanizator przy zmianie opon na letnie powiedzial mi, ze mam wszstkie opony po delikatnym przychamowaniu. Bija lekko. Nie wiem czy to ma jakis wplyw, czy to jest powodem tego, ze bija przy hamowaniu (delikatnym). Za pomoc z gory dziekuje.

Jak najbardziej przyczyna moze lezec w oponach. Pytanie podstawowe - czy dobrze wywazyli Ci kola (na tych oponach jak rozumiem)?

Jesli tak, ja radzilbym raz jeszcze jechac i niech wywaza ponownie. U mnie jak wymienialem na zimowki (opony wezsze) to niby kola byly wywazone, a tez mialem drgania (i przy jezdzie i przy hamowaniu) w niektorych predkosciach. Kazalem wulkanizatorowi raz jeszcze wywazyc. I problem ustal.

 

Sa wywazone, ale dalej nie dostalem odpowiedzi czy z przyhamowanymi oponami mozna jezdzic. Same opony lekko bija i chociaz sa wywazone dalej beda bily, ale chodzi mi o to czy top jest przycvzyna tego bicia przy hamowaniu.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Ja miałem takie same objawy, o czym pisałem zresztą na Forum i przyczyną były zwichrowane tarcze hamulcowe. Żeby nie narażać się niepotrzebnie na koszty zamiast wymienić przeszlifowałem i problem ustapił. Jeśli to by nie pomogło wymieniłbym drążek o czym pisał Bastek.

Opony raczej nie powinny bić przy hamowaniu, a jeśli koła są źle wyważone będą biły podczas normalnej jazdy, ale to jest tylko moja opinia.

Opublikowano
Ja miałem takie same objawy, o czym pisałem zresztą na Forum i przyczyną były zwichrowane tarcze hamulcowe. Żeby nie narażać się niepotrzebnie na koszty zamiast wymienić przeszlifowałem i problem ustapił. Jeśli to by nie pomogło wymieniłbym drążek o czym pisał Bastek.

Opony raczej nie powinny bić przy hamowaniu, a jeśli koła są źle wyważone będą biły podczas normalnej jazdy, ale to jest tylko moja opinia.

 

Chyba mnie nikt nie rozumie. Czy wiecie co znaczy "opona po hamowaniu ?" Ja wlasnie takie mam wszytskie. Mialem niedawno awaryjne hamowanie przez debila ktory wyjechal mi z podpoorzadkowanej. Zahamowalem skrecilem i lekk mnie zarzucilo przy 80km/h wulkanizator powiedzila, ze lekko bija same opony. Wywazyl mi idelanie. ale powiedzial, zebym je lepiej wymienil. One sa uszkodzone lekko.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Na 100% tarcze hamulcowe, na poczatek mozesz je przetoczyc i zobaczyc czy wszystko jest w porzadku, jezeli bedzie ok. to jezdzij az do czasu gdy znowu przegrzeja sie tarcze i sie odksztalca, wtedy powtorz operacje lub kup nowe tarcze.
Opublikowano

ja tez mialem cos takiego i to były tarcze hamulcowe, poprostu dałem je do przetoczenia i juz ok

według mnie to w momencie kiedy nacisnales na hamulec tarcze zagrzało i je zwichrowało wiec to musisz sprawdzic, czesto sie tak dzieje

Opublikowano
ja tez mialem cos takiego i to były tarcze hamulcowe, poprostu dałem je do przetoczenia i juz ok

według mnie to w momencie kiedy nacisnales na hamulec tarcze zagrzało i je zwichrowało wiec to musisz sprawdzic, czesto sie tak dzieje

 

Czyli lekko uszkodzone opony nic nie szkodza? nie sa przyczyna ? Ok. dzieki. Przetocze tarcze.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Osobiście uważam, że gdyby coś było z oponami nie dobrze to dało by się to wyczyć także w trakcie jazdy - nie tylko przy hamowaniu. Miałem taki sam problem, tylko przy delikatnym hamowaniu bardzo duże wirboacje na kierownicy. Po mocniejszym przydepnięciu w miarę oki. U mnie przyczyną były tarcze hamulcowe. Nie wiem czy były krzywe czy nie bo niewiele ich zostało. W każdym razie powymianie tarcz i klocków wszystko ustąpiło.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano
Osobiście uważam, że gdyby coś było z oponami nie dobrze to dało by się to wyczyć także w trakcie jazdy - nie tylko przy hamowaniu. Miałem taki sam problem, tylko przy delikatnym hamowaniu bardzo duże wirboacje na kierownicy. Po mocniejszym przydepnięciu w miarę oki. U mnie przyczyną były tarcze hamulcowe. Nie wiem czy były krzywe czy nie bo niewiele ich zostało. W każdym razie powymianie tarcz i klocków wszystko ustąpiło.

 

W takim razie zrobie tak samo. Wymienie tarcze i sprawdze. Dzieki bardzo.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

W takim razie zrobie tak samo. Wymienie tarcze i sprawdze. Dzieki bardzo.

 

Nie wymieniaj, tylko przetocz, jeśli się oczywiście da.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Moje się nie nadawały do przetoczenia ponieważ były zbyt cienkie. Spróbuj być może Twoje mają jeszcze regulaminowe ileśtam mm grubości i można je przetoczyć.

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano
jesli sa juz cienkie to nie ma sensu przetaczac bo pierwsze mocniejsze hamowanie i moze byc to samo, ale jak masz grube to tocz, nie trzeba duzo zdzierac to sa dziesiatki milimetra
Opublikowano

Ja mamten sam problem;

przy hamowaniu z prędkości ok 120km/h kierowica szarpie i strasznie bije na kołach. Przeważałem koła i trochę jak by mniej ale jeszcze jest problem. Dam teraz tarcze do przetoczenia i zobaczymy, napisze o efekcie.

Jest:

F45 2016r oraz e61 2005r

Były:

E38 740d 2000r

E90 320d 2005r

525 tdsA '95 Chip na 172 KM

Kawasaki ZX-12R '04 na Power Comander III

740iA '93;


Pozdrawiam

Michał

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.