Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

kupiłem niedawno siódemkę ale niestety przy odpaleniu i mocniejszym wdepnięciu gazu mocno dymi a spaliny mają ostry ''zapach'' :) Czytalem juz na forum ze 750 potrafi spalać sporo oleju, ale moja chyba pali go aż za dużo:D . W związku z tym mam pytanko czy lepiej remontować stary silnik czy szukać innego, lub tez ile wynosi remont V12 ( oczywiście orientacyjnie ). Z góry dziękuję i pozdrawiam:)

Opublikowano
oczywiście lepiej jest remontować stary silnik ale koszt takiej zabawy to około 10000zł z oryginalnymi częściami lub dobrymi zamiennikami. Moja rada jest taka, kup autko które ktoś chce sprzedać na części będziesz miał możliwość przejechania się itd, oczywiście istnieje ryzyko, że kupiony silnik rozkraczy się po 2000km ale to już Twój wybór. Pozdrawiam.
Opublikowano

Remont silnika w BMW, to nie remont Fiata 125p, niestety ostatnio się o tym boleśnie przekonałem.

Cztery lata temu wyremontowałem moje M30b28 (6 cylindrów 2800ccm), zrobiłem 100 000km, i silnik zaczął niszczyc dociski sprzęgła... okazało się że podczas remontu wał korbowy został źle wyważony, efekty mam dopiero teraz.

 

Kupiłem drugie jeżdzące 728i, ze sprawnym silnikiem nigdy nie otwieranym i robię przekładkę.

 

Koszty:

Za remont dałem 4000zł cztery lata temu, za sprawne 728i 1500zł, tydzień temu, na częsciach zarobię jakieś 3000zł, także będe do przodu 1500zł.

 

 

Moim zdaniem nie opłaca sie remontować, chyba że chcesz autko na naprawdę długo i znasz ludzi którzy juz remontowali V12 i znają te silniki idealnie :D

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Opublikowano
Może źle sprecyzowałem pytanie:) chodzi mi o wymianę uszczelniaczy na zaworach czyli remont samych głowic bez ruszania dołu. Kompresję najprawdopodobniej mam ok także chodzi o same głowice - dziękuje za objaśnienia
Opublikowano
Hm, skąd pewność że do roboty mogą być pierścienie? Auto było używane na codzień więc myślę że nie będą zapieczone, poza tym czytałem że silnik z przebiegiem 300 000 całkiem nadaje się do jazdy - mój ma mniejszy przebieg. No ale załóżmy że będą do wymiany, jaki to koszt - orientacyjnie na niezłych zamiennikach :) Dzięki i pozdrawiam
Opublikowano
Pewnie, przebieg nie musi być oryginalny ale na tyle co się orientuje nie jest to 500 tys km:) Być może przegrzany chociaż nie wiem jakie są szanse a robotę samych głowic, pewnie po rozebraniu się okaże. Ale chyba tego silnika nie da się aż tak łatwo przegrzać? ;)
Opublikowano
a i jeszcze jedno, czy podczas pomiaru kompresji - jeśli mam zapieczone pierścienie - będzie ona prawidłowa? Czy raczej słaba?Chodzi o to czy gość który będzie mierzył będzie wiedział czy wystarczy remont głowic czy niestety :( cały silnik.
Opublikowano

Jeżeli dymi podczas przyspieszania to na 90% pierścienie.

Jeżeli uszczelniacze to dymi podczas hamowania silnikiem.

 

Pierścienie w M70 zapiekają się nie z powodu przegrzania

silnika ale z powodu nierawidłowo działających zaworów PCV (odpwietrzanie skrzyni korbowej).

 

Jeżeli są zapieczone pierścionki to można je

próbować "odpiec". Jest kilka metod. Nie zawsze są

skuteczne ale w porównaniu z rozkładaniem silnika i wymianą

pierścieni to tylko delikatna zabawa.

 

Są zakłądy, które wykonują takie usługi. Nie ma oczywiście

pewności, że to odpuści.

 

Co do drożności i prawidłowego działania zaworów odpowietrzających

silnik (są 2) to jest to konieczność sprawdzenia i ewentualnego udrożnienia.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Wiec pewnie czeka mnie remont całości lub wymiana, ale chodzi o to jaki będzie wynik przy pomiarze kompresji, jeśli pierścienie są zapieczone- będzie dobra czy nie?
Opublikowano

Jeżeli masz zapieczony np. pierścień zgarniający to

pomiar ciśnienia pokaże dosyć dobre wartości.

 

Ogólnie może być nawet tak, że pomiar będzie robiony

ala "próba olejowa" (nie zgarnia już oleju) i wartość

ciśnienia będzie duża.

 

Prawidłowa wartość dla M70 to okolice 12 barów +/- 0,5 bara

 

Jeżeli góra silnika jest OK to pokaże wartości powyżej 13 bar...

a to oznacza, że jest źle...

 

Najpierw pomiar ciśnienia sprężania, później dyskusja.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
No nic więc wybiorę się niebawem na pomiar kompresji i napiszę jaki był wynik :) jeszcze raz ponawiam pytanko o koszty na dość dobrych zamiennikach - chodzi o cały silnik, pierścienie i głowice, przeprawszam za zawracanie głowy, ale nie jestem mechanikiem a to dopiero moje drugie 750 - poprzednie tak nie dymiło :) . Także jeśli ktoś się orientuje to proszę o odp ;) Z góry dziękuje
Opublikowano
Jeszcze pytanko do Marekp750, gdzie szukać zaworów odpowietrzających? czy widać je po otwarciu maski? I jaki jest sposób na sprawdzenie ich drożności?
Opublikowano

jeśli dobrze kojarze to wchodzą one do gum łączących przepływomierze z przepustnicą . kiedyś jeden miałem uszkodzony i zalewało mi filtr powietrza olejem .... wymieniłem ( koszt ok . 15 zł w ASO ) i jest OK...

ja mam większy problem bo od 2 m-c auto stoi z komunikatem check control ................... :(

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
TC a Tobie też dymiła? I po sciągnięciu gumy był tan olej tak?Jak mniej więcej wygląda taki zawór chodzi o to czy go rozpoznam :) Dzięki i pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.