Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie znalazłem ten sam post ale dzieki za poprawkę twojego.

U mnie napisane: ohne man. LWR, wiec jest nadzieja ze to prawidłowy do xenon-ów. W sobotę powierci otwory i zobaczę jak bardzo muszę lampy przerobić. Następnie walka z instalacja i wymiana modułu. Pozniej ktoś kto odkoduje...

  • Odpowiedzi 151
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jednak chyba nie xenon :/// i lipa :///

Gdzie widziałeś lcm 3 pod xenon i z kodowaniem?

Opublikowano

Cześć

Na alledrogo widziałem takie ogłoszenia. Nie w tytule tylko w treści ogłoszenia (tak mi się obiło o oczy jak szukałem LCM do siebie)

Opublikowano
Podobno wszystkie od 3 w górę obsługują ledy. Ja mam kupiony lcm 3a. Jak to sklece do kupy to spróbuję zakodować i odpalić :D zobaczymy z jakim efektem.
Opublikowano

Cześć

Operacja zakończona sukcesem, lampki już świecą.

Mam lampy hella ale te z mniejszą ilością połączeń metalowych ( patrząc od strony wtyczki). Całość montażu zgodnie z instrukcją bmw (pdf jaki podałem parę postów wcześniej). Zaletą tej odmiany lamp jest mniejsza żeźba w metalu we wnęce lamp. Lampy podłączone adapterem wtyczek z Aso (nr podałem parę postów wcześniej).

Do tego wymieniony moduł lcm na lcm3a z ręczną regulacja lamp przednich ( nie mam xenona)

Moduł zakodowany w pierwszej kolejności Pasoftem ( zmieniony przebieg i VIN).

Kolejnym etapem to wgranie czystego pliku Man (NCS) do lcm aby moduł na nowo zaadaptował sie do auta ( po podmianie nie miałem długich i kierunkowskazów). Po wgraniu czystego mana wszystko jest ok.

Opublikowano

Ja na szybko wykonałem nawierty, muszę jeszcze lampy rezać, nie wiem jakie sa twoje i czym to odróżnić, w tym tygodniu zabiorę sie za to. Problem polega na tym ze pod schowkiem mam moduł GM III (high) wiec gdzie mam lcm??

Jak z uszczelka?

Opublikowano

Cześć

Ja mam lampy z mniejszą ilością połączeń metalowych, pokazane to jest w tym wątku

viewtopic.php?f=72&t=83600&start=15

 

Wykonaj otwory zgodnie z tą instrukcją

http://www.kzk.neostrada.pl/BMW/RearLights/InstallingRearLEDlights.pdf

Po wykonaniu otworów przymierz lampy i koryguj pilnikiem blachy we wnękach lamp.

W lampach nic nie kombinuj, nic nie przycinaj ( może w ostateczności), ja ze swoimi nie robiłem nic i ładnie pasują.

Wnęk lamp w karoserii również niczym nie tłukłem w celu ich pogłębienia.

 

LCM jest w nogach pasażera z przodu za wykładzina na ściance bocznej pod schowkiem. Gdzieś na wysokości kierunkowskazu bocznego.

tu masz pokazane gdzie on jest

https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?779165-Fix-your-Lighting-Control-Module-(LCM)-for-17-DIY

Opublikowano
Ja mam chyba z większa ilością betami w środku lampy. Czy po za docinaniem otworów nie trzeba było rezać lampy? Blachy tez nie mlodkowales? Jak z uszczelka?
Opublikowano

Wykonałem tylko modyfikacje w karoserii zgodnie z instrukcją BMW (pdf) i to wszystko. Nic więcej nie cięte i młotkowane.

Lampy założone razem z oryginalną uszczelka gabkową :D i wszystko pasuje, nic nie odstaje.

Opublikowano

No to git. Moze i u mnie tak trudno nie bedzie. Sam Kodowałeś moduł?

Ile płaciłeś za przejściówki instalacji?

Opublikowano

Witam

Mam w swojej e39 przedlift (2000r) moduł świateł LCM III o. Można go przeprogramować pod światła tylne poliftowe?

Opublikowano

Cześć

Jeżeli z twoimi lampami trzeba bardziej kombinować tzn młotkować i rzeźbić lampy to chyba bym je sprzedał i polował na te z mniejszą ilością złączy ( takie jak mnie się trafiły). Mniej kombinowania i co najważniejsze nie niszczysz auta ( młotkowanie :D )

Sam zrobiłem kodowanie LCM, poszperałem trochę na forum + YouTube i się udało.

Potrzebny Pasoft i NCS Expert + odpowiednie interfejsy do połączenia z autem.

Samo programowanie banalnie proste.

Przelotki wtyczek kupiłem w ASO za komplet ~230zł (115zł sztuka)

Przewód adapt. tylnego św. poz., lew. 63 12 0 025 517

Przewód adapt. tylnego św. poz., praw. 63 12 0 026 771

 

Jeżeli chodzi o LCM III to on chyba ma już obsługę LCM ale sprawdź jego datę produkcji ( jeżeli jest poliftowy to ma obsługę LCM).

Najprościej to sprawdzić podpinając tylne lampy ledowe i obserwować czy pojawia się błąd na zegarach. Jeżeli nic się nie pojawi to LCM obsługuje LED. Jeżeli nie obsługuje to programowo tego nie zmienisz, musisz wymienić LCM na inny.

Opublikowano

U mnie wiecej rzeźbienia i walenia młotkiem i chyba spróbuje zakupić te z kabelkami na żarówce, moze kupie uszkodzone i da sie przełożyć klosze??

LCM nabyłem III B i po podłączeniu o dziwo wszystko działa :)

Opublikowano

Samemu raczej tego nie zrobisz, nie wiem czy to możliwe ale jakoś to przecież musieli zlozyć :D Lampy są klejone.

Szukaj tych "innych lamp" i jak trafisz to brać :) ale najpierw sprawdź jak to rzeczywiście wygląda z Twoimi :8)

Posprawdzaj całe oswietlenie, ja nie miałem długich i kierunkowskazów.

Opublikowano
Udało mi się dorwać przetwornice HELLA, tylko niestety nie mam do nich kabli z kostkami. Wie ktoś może jak podłączyć je bez tych oryginalnych kabelków?
Opublikowano
Cześć

No rzeczywiście nie wiele się w tym temacie dzieje. Posiedziałem trochę na necie w wolnym czasie bo sam przymierzam się do zmiany u siebie na lampy po fejsie więc konkluzja moich poszukiwań jest taka.

1) Można kupić gotowca Hella typu plug&play ale cena daje dużo do życzenia, oraz to że w europie nigdzie tego nie znalazłem dopiero w USA :(

Rozmawiałem z nimi mailowo i mają dostępne te zestawy i mogą wysłać do krajów europejskich.

https://www.turnermotorsport.com/p-3948-led-taillight-upgrade-pair-e39-528i540im5/

Tu gość montuje taki zestaw

Jeżeli ktoś by się decydował na taki zakup to należy pamiętać aby zamówić wersję europejska lamp ( USA nie ma chyba pomarańczowych kierunków)

 

2)Są dwa rodzaje lamp Hella do e39 po fejsie strona 2 z tego tematu, Jest zestawienie wyglądu lamp od strony wtyczek.

viewtopic.php?f=72&t=83600&start=15

Ja osobiście poluję na wersję 2 z tego linku jest podobno mniej rzeźbienia :)

Tu gość montuje lampy wersja 2

http://bmwdiy.info/celis-rear/index.html

Instrukcja BMW instalacji lamp wersja 2

http://www.kzk.neostrada.pl/BMW/RearLights/InstallingRearLEDlights.pdf

 

Sam montaż przeprowadził bym z użyciem oporników wlutowanych w przewody zasilające aby wyeliminować błąd przepalonej żarówki, tak jak to jest opisane w tym temacie.

Wyeliminował bym tylko osadzanie lampy na silikon bo co w przypadki jak zajdzie potrzeba zdjęcia lampy? ZONK. Trzeba osadzić lampę na oryginalnej uszczelce ( gąbka) :D

Do podpięcia nowej lampy BMW oferuje przejściówkę wtyczek

Przewód adapt. tylnego św. poz., lew. 63 12 0 025 517

Przewód adapt. tylnego św. poz., praw. 63 12 0 026 771

Na forach piszą że potrzebne są przetwornice itp itd. a moje pytanie jest takie skoro samo BMW oferuje do aut przedliftowych wyłącznie samą przejściówkę bez przetwornic to widocznie nie są one potrzebne :D

 

Pozdrawiam

 

Tu podawałem linki do zestawu hella z przetwornicami. Z tego co ja wywnioskowalem to do przetwornicy wpinasz się ori kostka natomiast co wychodzi z przetwonicy ( jaki kabel) to nie mam pojęcia.

Raczej wymienił bym moduł lcm, mniej kombinacji no chyba że znajdziesz kogoś kto to ma i zrobi Ci fotki.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Dla zainteresowanych posiadam schemat podłączenia przetwornic Hella 5DS 008 584 00 z lampami poliftowymi w przed lifcie jeśli nie posiadamy oryginalnego przewodu łączącego> Ja w ten sposób mam podłączone i działa. Przestrzegam wszystkich że do prawidłowego działania jest potrzebna oryginalna przetwornica. Na opornikach spaliłem ledy.

 

Chętni pisać na priv

 

Pozdrawiam :D

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć możesz udostępnić ten schemat podłączenia z przetwornicami? [email protected]

Możesz sprawdzić jakie napięcie jest u Ciebie na zasilaniu ledów na wyjściu z przetwornicy.

 

Temat z lampami do tyłu jest trochę bardziej skomplikowana niż mi się początkowo wydawało :-/

Mianowicie dla lamp:

-Oryginalnych poliftowych OEM napięcie zasilania ledów to 12v ( na obudowie jest wyłączone 12V 1W) i wymiana modułu Lcm i kodowanie teoretycznie załatwia sprawę.

-Zamienników Hella przeznaczonych na retrofit (bez cięcia i klepania blachy wnęk lamp) konieczna jest przetwornica napięcia ponieważ nie mogą być one zasilane 12v. Teoretycznie z tego co wyczytałem to napięcie zasilania powinno być w zakresie 6-10v. Fajnie jak sprawdzi wartość napięcia i potwierdzi tą teorię bosman6 :-)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Kolego sprawdziłem jakie jest napięcie na wyjściu z przetwornicy jest 6V

Z kodowaniem LCM jest trochę zabawy proponuje szukać przetwornic o symbolu 5DS 008 584 00 czasem pojawiają się na aukcjach są dedykowane do tych lamp najlepiej żeby były z przewodami 5 min montażu przy piwku. Jeśli nie ma przewodów tez bez problemu można sobie zrobić samemu przewody posiadam schemat podłączenia.

Co do montażu lamp ja nie klepałem blachy trochę odstają ale mi to nie przeszkadza. Jedynie trzeba wywiercić nowe otwory na śruby i dobrze uszczelnić lampy przy montażu bo będą ciekły. Nie polecam silikonu bo potem będzie problem z ewentualnym demontażem. Mój patent podkleiłem dodatkowo oryginalną uszczelkę uszczelką do okien 2 warstwy i nie cieknie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Cześć

Czyli jednak 6V. Zastanawiające jest to dlaczego na obudowie lampy retrofitowej jest napisane ECE 12V 1W skoro nie jest to prawda :-/. Ja mam przelotki z ori wtyczki na nową. Dodatkowo w kabel odpowiadający za zasilanie ledów wlutuje ogranicznik napięcia z 12V na 6V (płytka scalona wielkości monety 5zł) i zobaczymy jak to będzie działać B-)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć

Ciężko powiedzieć bo nie widać strony wewnętrznej, o jakości lamp DEPO krążą bardzo rożne opinie co do jakości. Lampa ta różni się wyglądem od oryginalnej, często zamiast podświetlenia LED w lampach postojowych (jak to mam miejsce w lampach poliftowych) dalej są żarówki i wygląda to tragicznie. Ogólnie to na twoim miejscu szukał bym retrofitowych lamp od HELLA - wierz mi pojawiają się na aukcjach a ludzie często nie wiedzą co sprzedają :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Siemka :)


Wymieniłem lampy, dzięki Waszemu tematowi, który czytałem 3 razy pod rząd :) Kolega sprzedawał swoją e39 FL na szrot (spalił mu się przód) więc miałem dwie godziny żeby szabrować co lepsze do mojej beemki :D Przekładka lamp zajęła nam 15 minut.


1. Przewody: Od Lampy z po lifta obciąłem przewody przed kostkami i tak samo moje stare lampy. Podłączyłem nowe w miejsce starych szybkozłączkami, nic nie lutowałem ponieważ zależało mi na czasie. Kolory kabelków w starych i nowych lampach mają identyczny kolor więc nie było problemu, nawet nie odłączałem oryginalnych kostek. Został tylko jeden przewód wolny w każdej lampie od pozycyjnych, który zabezpieczyłem taśmą izolacyjną.

2. Spasowanie lamp: Oczywiście wywierciłem po dwa otwory żeby zamocować nowe lampy i nic więcej. Nie poszerzałem otworów na kierunki. I faktycznie lampy odstawały. Więc użyłem gumowego młotka i wgniotłem miejsce w karoserii, które przeszkadzało. Kilka uderzeń i Lampy pasują jak oryginalne, nic nie rzeźbiłem z plastikami i zostawiłem oryginalną gąbkę uszczelkę.

3. Na początku trochę lampy wariowały ale to była wina styków na kostkach. Oczywiście mam zapalony błąd żarówki ale wszystko działa jak należy. W weekend usiądę i zamontuję oporniki i polutuję wszystko jak trzeba. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.