Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Przed montażem zaopatrzyłem się w następujące akcesoria :-) :


  • 1) dwużyłowy kabel dł. 2m (śr 1.0 mm)
http://images31.fotosik.pl/282/6297e4f38db46d98.jpg
 
2) końcówki do zaciśnięcia na końcach kabla (małe i duże)
http://images34.fotosik.pl/282/ba2239f0e2744b76.jpg
 
3) silikon neutralny (310 ml)
http://images32.fotosik.pl/281/3301e60fb95aab2f.jpg
 
4) oporniki o wartości 5w75ohm (ale jeden coś odmówił posłuszeństwa, więc założyłem identyczne, lecz o wartości 5w180ohm)
http://images34.fotosik.pl/282/d17e7f487215ed0d.jpg
 
5) pasta silikonowa termoprzewodząca (małe opakowanie)
http://images34.fotosik.pl/282/3eddd8b623574688.jpg
 
6) wiertarka + trzpień ślusarski z podziałką
http://images26.fotosik.pl/228/203a5a7e174aaf4d.jpg
 
7) końcówki do nowych lamp + kabelki (komplet z ASO)
http://images30.fotosik.pl/202/192803a39ed6e25f.jpg
 

 

Montaż wyglądał następująco:

 

1) ściągnięcie uszczelki i spiłowanie (np. nożykiem) krawędzi z tyłu nowych lamp (w miejscach jak na zdjęciu):

http://images23.fotosik.pl/205/f397d7541bd81087.jpg

 

http://images28.fotosik.pl/228/5c65f546f72bbeea.jpg

 

http://images26.fotosik.pl/228/8a66962d228989a6.jpg

 

 

2) przełożenie zacisków na tylnej części lamp i dorobienie kabla z końcówkami, podpięcie kabelków jak na zdjęciu:

http://images25.fotosik.pl/227/b0466c2d2959b94d.jpg

 

 

PRZED założeniem kabelków:

 

http://images33.fotosik.pl/282/30a2d508f0cd5bcb.jpg

 

http://images34.fotosik.pl/282/73297a6270ee35ad.jpg

 

http://images27.fotosik.pl/227/76f95cdee41cdadb.jpg

 

http://images34.fotosik.pl/282/b8b9bf629d660c4c.jpg

 

 

PO założeniu kabelków:

 

http://images33.fotosik.pl/282/f325cd5df5d1c940.jpg

 

http://images30.fotosik.pl/228/72696e8d6127f262.jpg

 

http://images34.fotosik.pl/282/356ef5073fa8785a.jpg

 

http://images33.fotosik.pl/282/bc7864b9b64d8548.jpg

 

http://images31.fotosik.pl/282/7bc1369fcfc9be66.jpg

 

3) wywiercenie dwóch dziur pod dolnymi z dotychczasowych lamp, poszerzenie otworu w okolicy żarówki stopu (ja robiłem to za pomocą wiertarki i trzpienia ślusarskiego z OBI :-):

 

PRZED:

http://images34.fotosik.pl/282/fac1eeaf9068b33d.jpg

 

PO:

http://images34.fotosik.pl/282/366b57e394772266.jpg

 

http://images25.fotosik.pl/227/95523a20a50aeb03.jpg

 

http://images27.fotosik.pl/227/dd1eaad44d0e3080.jpg

 

 

4) drobne poprawki (dopiłowanie itp.) w celu dokładnego dopasowania lamp :-)

 

5) spiłowane krawędzie w karoserii zamalowałem farbą w kolorze auta :-)

 

6) nałożenie grubej warstwy silikonu na krawędzie lampy oraz na wnęki na lampy (jak na zdjęciu):

 

http://images31.fotosik.pl/282/49fdc30c30cf7945.jpg

 

7) przyłożenie lamp, przykręcenie od wewnątrz śrub (dwie górne i jedna dolna poprzedzona podkładką. Ostatniej nie przykręcałem, ponieważ nie miałem takiej grubej podkładki, albo czegoś co ją zastąpi :-). Sprawdzenie czy lampy dokładnie dolegają.

 

8) założenie opornika na kabel z każdej lampy i wyprowadzenie końcówki z opornikiem (opornik zawieszony w powietrzu:-), póki co, a później pasta silikonowa termoprzewodząca i zostanie przyczepiony do karoserii, aby sie nie nagrzewał za bardzo, lub zostanie zastąpiony żarówką 5W oświetlającą bagażnik podczas gdy są włączone światła mijania :-)

 

%5B400%3A480%5Dhttp%3A//images23.fotosik.pl/227/2e080b3787c93663.jpg

 

9) podłączenie nowej wtyczki oraz kabelków do nowej lampy, a końcówek do starej wtyczki w aucie

 

http://images28.fotosik.pl/228/6cc401bafb5d19b8.jpg

 

%5B400%3A480%5Dhttp%3A//images33.fotosik.pl/282/c0233095f12366e1.jpg

 

 

PRZED ZAŁOŻENIEM LAMP:

 

http://images34.fotosik.pl/282/550f4070ad3ac595.jpg

 

 

PO ZAŁOŻENIU LAMP:

 

http://images32.fotosik.pl/281/bcb46b84cf483800.jpg

http://images32.fotosik.pl/281/e7918b29a22e30d1.jpg

 

http://images31.fotosik.pl/282/152c4cf648ae3aae.jpg

%5B400%3A480%5Dhttp%3A//images23.fotosik.pl/227/a19ad33aed60e0e3.jpg

 

http://images34.fotosik.pl/282/ffebd8f263560e10.jpg

%5B400%3A480%5Dhttp%3A//images32.fotosik.pl/281/8ee201bdd7c8275e.jpg

 

%5B640%3A447%5Dhttp%3A//images33.fotosik.pl/282/1b020cdd34a268e2.jpg

 

http://images26.fotosik.pl/228/929aa022b255cc7a.jpg

 

http://images34.fotosik.pl/282/183c556710995fb5.jpg

Edytowane przez Ratovnik
  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 151
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W celu wyeliminowania błędnych wskazań komputera o przepalonej żarówce wstawiłem drugi opornik (w sumie są dwa oporniki na jedną lampę). Każdy opornik ma wartość 5W180ohm.

 

Wygląda to tak:

 

http://images32.fotosik.pl/286/822814de3cc849b4.jpg

 

http://images30.fotosik.pl/230/fe382743f6656b56.jpg

 

Jeszcze tylko pozostaje obcięcie nadmiernej ilości silikonu, który uszczelnia lampę :-)

 

 

 

Do kierunków polecam żarówki chromowane firmy CARPOINT, które pasują idealnie i zlewają się z przezroczystym kloszem, są całkowicie srebrne, ale świecą na pomarańczowo. Cena za komplet dwóch sztuk: 14 zł.

 

http://www.allegro.pl/item381629852_chrom_clear_zarowki_carpoint_ala_sliver_vision.html

 

 

http://images31.fotosik.pl/292/a82bf34b0a8f8df9.jpg

 

http://images27.fotosik.pl/233/e3d1d60d062c7a93.jpg

 

http://images33.fotosik.pl/294/e4daf36cd32c8cef.jpg

 

http://images23.fotosik.pl/233/14a6ba96178351ac.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam !

Wielkie dzięki za zamieszczenie tej instrukcji ! Wykonywałem u mnie taką samą operację jakiś czas temu z ta różnicą że nie użyłem lamp HELLA tylko InPro ale też z dziodami LED. Wszystko fajnie działa tylko nie mogę się pozbyć komunikatu o spalonej żarówce przy wyłączonych światłach. Zastosowałem taki sam manewr jak Ty tzn. podłączyłem równolegle do zasilania diód LED opornik - a właściwie żarówke 5 W i w momencie włączenia świateł wszystko jest w porządku - sygnalizacja błędu gaśnie, ale przy wyłączonych światłach dalej wyświetlany jest błąd. Zauważyłem że Ty zastosowałeś dodatkowy opornik żeby wyeliminować ten błąd, ale niestety nie mogę na zdjęciach dokładnie rozpoznać gdzie go podłaczyłeś - wydaje mi się że szeregowo do masy - dobrze myślę ? Jeśli źle to odczytałem to popraw mnie proszę i przy okazji napisz jak długo masz to już zamontowane i czy wszystko działa prawidłowo.

pozdrawiam

Krystianos

Opublikowano
Chyba lepiej nie zakladac opornikow zeby sie komunikatu pozbyc, tracisz moc na opornikach niepotrzebnie, pozatym taki opornik 5 W potrafi sie ladnie nagrzac... a to wiadomo nie jest najlepsze wyjscie.
Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
no tak, to na pewno nie jest optymalne wyjście - najlepiej jest zaprogramować odpowiednio Licht Kontrol Modul, ale odwieczny problem to gdzie to porzadnie zrobić - w BMW ASO nie maja pojecia o co chodzi - dla nich ten modul jest programowalny tylko raz a wiec trzeba kupic nowy. A ja wiem dokladnie ze mozna to zrobic zreszta na tym forum kilka osob mialo to zrobione, ale jak dotad nie udalo mi sie dowiedziec od nikogo gdzie i za ile :(
Opublikowano

Witam, ja też myślałem o przeprogramowaniu modułu LCM, albo kupnie nowego modułu LCM (poliftingowego), wybrałem sposób z dwoma opornikami na lampę, ponieważ w samochodach z rocznika 96 (i chyba 97) modułu nie da sie updateować.

 

W starej lampie są dwie żarówki, które są zasilane po jednym kabelku na żarówkę ( i do każdej żarówki idzie kabel z masą, do każdej ten sam). W nowej lampie diody są zasilane jednym kabelkiem, wiec drugi (w przypadku montowania lampy po lifcie do auta sprzed liftu) pozostaje wolny.

 

Ja zrobiłem to tak: do diody postojowej podłączyłem masę i jeden z kabelków zasilania. W ten sam obwód podłączyłem jeden opornik 5W 75ohm (albo 5w180ohm). Pozostaje jeszcze problem z drugim kabelkiem (miejscem we wtyczce), który odpowiadał za zasilanie drugiej żarówki w starej lampie. Ten kabel podłączyłem do drugiego opornika i do tej samej masy , do której podłączyłem diody postojowe.

 

Oporniki są "ciepławe", ale już mam pastę termoprzewodzącą i będę je montował do blachy w bagażniku, aby oddawały ciepło :-)

Opublikowano

Acha, wszystko jasne - wielkie dzięki !

Powiedz mi jeszcze czy nie masz w tej chwili zadnego bledu - zarówno przy włączonych jak i wyłączonych światłach ?

Opublikowano

Nie wyświetla sie żaden błąd, zarówno przy włączonych światłach jak i przy wyłączonych.

Żadnych oznak nieprawidłowości.

Jedyne co, to oporniki są "ciepławe", ale podkleję je za jakiś czas do blachy w bagażniku :-)

 

Jeżdżę już tak chyba z 3 miesiące i jest bez zarzutu.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Ja zrobiłem to tak

 

z uwagi iz gdy miałem lampy z opornikami, LED-y mrugały jak LCM puszczał kontrolny sygnał do lamp,i te mruganie mnie wkurzało,poza tym nie lubie jakis oporników i dodatkowych żarówek, więc kupiłem LCM od fury po FL i zakododowałem go NCS-em tzn wpisałem dane mojego silnika bo ten był od benzyny,potem nalezy programem PA SOFT zmienić VIN na swój i licznik KM(wtedy zgaśnie czerwona kropka) i wszystko jest ORI.Mozna tez zastosować przetwornice lamp ale one się cenią 400zł a koszt LCM po FL z kodowaniem to około 200zł i jest bez druciarstwa :wink:

http://www.bmw5er.pl/


http://img201.imageshack.us/img201/4793/p5010131.jpg

Opublikowano
Witam jestem nowym na tym forum podoba mi sie pomysl kolegi ale oporniki mozna zastapic swiatelkami neon ktore maja 3.6W ale dziala nie trzeba stosowac zarowek 5W i nawet fajnie wyglada w bagazniku
Opublikowano
jak wemilinowac mruganie swiatel pozycyjnych bez wymiany LMC na ten po liftingu mozna jakos oszukac ten system czekam na odp.
  • 2 lata później...
Opublikowano

chcialbym odswiezyc troche temat bo widze ze juz dawno nikt nic tu nie pisal :). No wiec tak jestem w trakcie podjecia decyzji co do tylnych lamp, z racji tego ze obecnie mam depo z ktorych jedna jest peknieta to musze je wymienic... poczatkowo chcialem kupic nowe depo i po sprawie, ale zawsze marzyl mi sie efekt ori. no i zaczalem myslec nad tym szukajac po necie, lampy chce kupic TYC'a lub uzywki helli ( cena podobna a ponoc TYC mniej wiecej ten sam poziom i mam nowe ). No wiec załuzmy ze mam lampy, wiem ze potrzebne sa przerubki aby je wsadzic ale z tym raczej problemu nie bedzie, gorzej jesli chodzi o dzialanie. Auto oczywiscie mam przed FL, a wiec bede potrzebowal przetwornicy lub zrobic to tak jak kolega wyzej opisal. Koszta napewno sa zdecydowanie mniejsze bo komplet przetwornic to 350-400 zl a tak jak tu opisane to mysle 50 zl nie wiem w jakiej cenie oporniki sa... przejsciowki z bmw to 14 zl. szt. wiec chyba warto by bylo tak to zrobic, tyle ze mam pare pytan:

1. Czy to trwale rozwiązanie, bo nie chcial bym pozniej co chwile sie z tym bawic wymieniac oporniki itd...

2. Czy ktos to zrobi po za kolega ratovnikiem, i dziła mu to i czy nie ma zadnych problemow z komunikatami

3. Czy w zwiazku z tym ze minelo troche czasu od zalozenia tego tematu nie pojawil sie jakis inny sposob ? lub nie wiem... lepsze oporniki itd. bo nie mam nic wspolnego z elektronika a wiem ze w tej branzy duzo i czesto zmienia sie wiele rzeczy.

Opublikowano

Witam

Sam mam w planach wymienić i nic ciekawego nie znalazłem, prawda jest taka że można zastosować przetwornice in-pro bez żadnego lutowania i wymiany modułów . Niestety dalej na allegro wiszą za około 350-400 zł wiec trzeba będzie lutować.

Zastanawia mnie jedno dlaczego trzeba piłować brzegi lampy. Grzebiąc na YT znalazłem jakiś film kolesia z US który podmieniał lampy w zestawie in-pro na FL i jedynie co to wiercił dodatkowe 2 otwory w karoserii.

Opublikowano
no faktycznie tu tez nie widac zeby trzeba bylo obcinac cos w lampie. Zobacze to jak bede je mial, ale wydaje mi sie ze skoro osoby ktre zakladaly mowia ze trzeba to chyba trzeba :/ http://www.bmwdiy.info/celis-rear/index.html, ale jak cos to pare min roboty. Ja jutro mam dzwonic do goscia ma mi dokladnie sprawdzic lampy czy dziala wszystko i czy jakies nie popekane itd. Zaproponowal cene 550 za lampy + przetwornice, wiec jesli wszystko bedzie ok to biore i dam sobie siana z opornikami i zabawa z modulami. Za taka cene nie warto :)
Opublikowano
No z przetwornicami to dobra cena. Daj znać czy podchodzą bez szlifowania plastików a jak celuje w wymianę modułu LCM znalazłem z wersji poliftowej za 80 zł
Opublikowano

no przetwornice juz do mnie idą niestety okazalo sie ze lamp juz nie ma, ale mam jeszcze jedna opcje i lampy za 400 wiec wyjdzie mi cena podobna. Jedynie wkurzylem sie troche bo koles dzwonil dzisiaj ze wyslal mi wczoraj przetwornice, ale zrobil mi za freeko wysylke bo jedna przetwornica nie ma kostki jednej :/ ale mysle ze to nie bedzie problem bo kostka to koszt 14 zl, wlasnie zamowilem sobie w aso. Kumpel ma jedna lampe w garazu poliftowa tyle ze przerysowana dosc mocno ale sprawna wiec bede mogl sobie sprawdzic czy przetwornice sa ok :).

Co do modułow kolego to nie wiem czy dobrze wnikales w temat ale z tego co mi sie udalo dowiedziec to nie taka banalna sprawa... bo po za znalezeniem odpowiedniego modulu, trzeba miec kogos kto ci go na auicie zaprogramuje a z tego co wiem to ciezko o kogos takiego. No i jest jeszcze kwestia ingerencji w instalacje a dokladnie w kostke bo trzeba tam cos popodmieniac z kabelkami od kierunkow... bo cos tam bylo inaczej. Gdzies ktos pisal jak to zrobic, wiec pewnie sie da, no ale trzeba to zrobic. Pozatym obawiam sie tez ze nie kazdy modul moze chciec tak idealnei wspolpracowac z kazdym autem, bylo troche tych modulow i wersji aut. Jakie ma oznaczenia ten co znalazles i z kad masz pewnosc ze to poliftowy ? ja mam u siebie LCM III A LWR i nie wiem, niektorzy twierdza ze da sie go zaprogramowac. Nie wiem czy to poliftowy czy nie, napewno ktos go wymienial bo lampy z przodu mam poliftowe wsadzone + czujniki polozenia na wachaczach itd. ale w sumie nie wiem czy ten moj LCM ma tylko obsluge ksenownow czy to juz ten poliftowy z obsluga ledow z tylu.

Opublikowano
Moduł to LCM III MIT MAN. LWR jest wymontowany z wersji po lifcie. A co do programowania to nie wiem czy istnieje taka potrzeba. Przewertuję jeszcze forum ale czytałem że wystarczy podmiana.
Opublikowano
To LCM III MIT MAN jest po lifcie czy ten moj czy oba, bo juz nie czaje :D. Co do samego montarzu to bankowo bedzie potrzebne programowanie bo ci bedzie walic bledy na kompie bo nie beda zgadzac sie przebiegi. Nie wiem jak z opcja sprawdzania obwodow zeby nie mrugaly ale to juz nie wiem... ale wychodzi na to ze byc moze niektore moduly juz byly odrazu przystosowane do pracy z ledami a w innych trzeba bylo ta opcje zmienic, ale tak czy tak przebieg bedzie trzeba wprowadzic. Co do kabelkow to tez napewno bedzie trzeba ale tu chodzi o wtyczki w lampie nie w module ale napewno czytalem i to nie w jednym miejscu ze ilosc kabelkow do kierunkow byla rozna i w innym pinie, i trzeba cos tam z nimi zrobic.
Opublikowano
no to ja juz nic z tego wszystkiego nie czaje :D tak czy siak przyszly mi wczoraj przetwornice, czekam jeszcze na wtyczke polutuje i sprawdze u kumpla czy dzialaja jak bedzie ok to mam przetwornice ori helli za 150 zl :D + 14 zl wtyczka.
Opublikowano
LCM mit man lwr, a LCM a lwr,to nic innego,jak z ręcznym lwr i automatycznym lwr,mówiąc po ludzku,to lwr,to moduł poziomowania świateł,ręczny-bez xenonu,autom.-xenon,oba mogą być po lifcie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.