Skocz do zawartości

Vibration damper


kwk222

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

po małej trasie ok 90 km wróciłem do domu. auto postało chwile po czym pojechałem do kolegi. nagle lewarek od zmiany biegów dziwnie sie ruszył i takie dźwięki obijające. wystraszając sę ze coś poważnego (skrzynia :? ) udałem się na podnośnik do znajomego mechanika. okazało się (jak myślałem) padł taki element o numerze 24

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//static.bmwfans.info/images/epc/MzQxNl9w.png

 

czyli mianowicie takie ustrojstwo

http://images27.fotosik.pl/227/0bb8ac02b3e8dbcf.jpg

 

Trzeba było rozciąć. po wyciągnięciu wszystko git. tylko

 

1. czy bez tego można dłużej jeździć

2. na allegro patrzyłem, ale były tylko takie coś

 

http://moto.allegro.pl/item374255553_przegub_gumowy_miedzy_skrzynia_a_walem_bmw_e39.html

 

ale to chyba nie to samo.. jak sie ten element nazywa, gdzie go szukać i jakie koszty zakupu.

 

Proszę o ewentualne uwagi dotyczącej tej części i ogólnie porady czy ktoś wymieniał itp.

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest to część która nie w każdym bmw występuje.

Np w e36 320 < m52 > Jest ta część a w e39 520 < też m 52 > nie występuje.

U mnie takowej brak.

Ale jeśli fabryka to zastosowała to może czemuś to służy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej :)

Tak, to tłumik drgań, ale tym razem to Cię już wkurzę, jak Ci napiszę cenę ASO-wej nówki... Dlatego Ci nie napiszę... ;)

Albo jednak napiszę.... (jak coś, to czytaj z zamkniętymi oczami ;) ) – 555,17zł

Tak na szybko patrząc w ofercie InterCars niestety nie widzę VibraDampera (a byłby pewnie tańszy niż w ASO)

Ta aukcja, którą podałeś, to co innego (zresztą powinieneś ten łącznik (skrzynia-wał) widzieć tuż obok tłumika drgań)

 

Co do jazdy bez tłumika drgań, to.... hmm – np. u mnie w 520i takiego elementu fabrycznie nie stosuje się i jest dobrze :) – ale nie potrafię powiedzieć na jak długo możesz zapomnieć o tym u siebie.

 

Pozdr.

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tego łącznika u siebie właśnie nie posiadam.. ale za to miałem tamto ustrojstwo. element numer 2 mogę kupić za 30 zł w stanie bdb, tylko z silnika 2.4 TD i nie wiem czy podejdzie.. :?
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie łącznika elastycznego - z moich źródeł wynika, że zarówno do 524td, jak i 525i M20 pasuje element 26 11 7 511 454

 

 

Ale, przede wszystkim – Ty masz automat, czy manual?

W przypadku automatu – na łączeniu wału z skrzynią chyba nie ma takiego łącznika elastycznego (lub nie zawsze jest)

Jeżeli masz manual – dziwne, że nie masz "Universal Joint" ...

 

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wizualnie sa bardzo podobne albo takie same choc roznia sie numerami.

 

no wlasnie dziwne ze nie ma go w ogole... ;) i tu pytanie sie nasuwa - jak jest zamocowany wal do skrzyni w tym wypadku ?

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wizualnie sa bardzo podobne albo takie same choc roznia sie numerami...

 

no to jakie masz numery łącznika do 524td i 525i M20?

 

Wg mnie porównując MANUAL 524td i 525iM20 - łączniki są te same (tak jak podałem wcześniej 26117511454)

 

W przypadku AUTOMATU – 524td ma inny numer (26111225624), a 525i M20 chyba nie ma wcale takiego elementu.

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg realoem dla manuala:

 

524td

 

02 UNIVERSAL JOINT LK=78MM/D=110MM 1 26111225624 $61.10

LK = BOLT HOLE

 

525i

 

02 UNIVERSAL JOINT LK=96MM/12 1 26117511454 $91.23

 

moze niech kolega poda rocznik autka, wtedy bedzie mozna konkretnie wskazac

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg realoem dla manuala:

524td

02 UNIVERSAL JOINT LK=78MM/D=110MM 1 26111225624 $61.10

LK = BOLT HOLE

525i

02 UNIVERSAL JOINT LK=96MM/12 1 26117511454 $91.23

moze niech kolega poda rocznik autka, wtedy bedzie mozna konkretnie wskazac

 

Bzdura...

W manualu 524td nie ma 26111225624, bo to w przypadku 524td jest element dla wersji z automatem (inaczej niż np. 520i M20 – gdzie jest on również przy manualu)

 

Powtórzę – w obydwu E34 (524td i 525iM20) w MANUALU łącznik elastyczny to 26117511454

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W sprawie łącznika elastycznego - z moich źródeł wynika, że zarówno do 524td, jak i 525i M20 pasuje element 26 11 7 511 454

 

 

Ale, przede wszystkim – Ty masz automat, czy manual?

W przypadku automatu – na łączeniu wału z skrzynią chyba nie ma takiego łącznika elastycznego (lub nie zawsze jest)

Jeżeli masz manual – dziwne, że nie masz "Universal Joint" ...

 

Pozdr.

 

Mam manuala.. a tego elastycznego czegoś nie mam. a ja mam zamontowany "przez ten tłumik, czy jak się to nazywa". w tej chwili nie widzę różnicy w jeździe, żadnych wibracji, czy coś w tym stylu..

 

 

W sprawie łącznika elastycznego - z moich źródeł wynika, że zarówno do 524td, jak i 525i M20 pasuje element 26 11 7 511 454

 

czyli ten od gościa z 2.4 TD ma podejść do mojego M20B25 ma "jakiś" czas hulać? :)

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Mam manuala...
czyli ten od gościa z 2.4 TD ma podejść do mojego M20B25 ma "jakiś" czas hulać? :)

 

Jeżeli pochodzi z 524TD manual – to tak.

(przynajmniej takie mam informacje... nie tylko realoem czy bmwfans.info)

 

Jeszcze nie kupowałem łącznika – nie wiem, czy jest tam gdzieś wytopiony numer BMW, ale jakby co, to popatrz czy jest 26117511454

 

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dzięki Solaris.. Ty zawsze mi poprawiasz humor :D ( no może nie zawsze :mrgreen: ). nie no żartuję.. a jak założę ten element o numerze 26117511454 to mi zastąpi tego dużego okrągłego metalowo-gumowego brzdąca, i będzie prawidłowo spełniać swoją funkcję :lol: ?
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm .... nie wiem, jak to jest z tym tłumikiem.... u mnie w M20B20, ale też M50B25 lub nawet 540i i M5 tego nie ma – jest tylko łącznik elastyczny (w manual) – z kolei np. w M50B20 bywa.... dlatego trudno mi powiedzieć, czy to jest niezbędne też w M20B25. Wg mnie, ważniejsze jest, żeby był łącznik elastyczny – i w dobrej kondycji. Zresztą nawet minimalne nieprawidłowości na wale od razu czuje się podczas jazdy (mniejsze lub większe wibracje) – dlatego łatwo dowiesz się, czy jest ok.

 

pozdr :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie jestem po wymianie lacznika i podpory walu. wymiana lacznika przyczynila sie do tego ze nie czuje uderzen i szarpniec walu przy zmianie biegu. choc wyczuwam drgania przy ok 100km/h i ponad 160km/h, z tego nie jestem do konca zadowolony. podobno wal byl zlozony jak w oryginale, wiec skad te wibracje ?

 

a co do jazdy na samym laczniku. jesli inne samochody jezdza bez niego tzn ze nie jest niezbedny.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no nic.. trzeba będzie to ustrojstwo kupić, bo bez tego to mam wahania czy jeździć. dzięki Panowie za odpowiedzi.. jakby ktoś jeszcze chciał coś napisać to proszę :arrow: :)
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.