Skocz do zawartości

Buja na drodze


rafalb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam takie pytanie,posiadam e39 530 d sedan 2001 zawieszenie M-technic i problem jest w tym że strasznie ja buja na drodze jest niestabilna w zakrętach na koleinach skacze jak piłka sprawdzałem ja u mechanika żadnych luzów w zawieszeniu nie znalazł jedynie z tyłu łącznik do wymiany ale to przodem ja nosi. Pojechałem na szarpaki i sprawdziłem amory wszystko dobrze po 77 procent tylko znowu tam powiedzieli mi że tuleje w wahaczach do wymiany bo gumy popękane ale to raczej niej jest przyczyna jej nie stabilności. Możecie mi poradzić co może z nią być ??

 

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
sprawdz opony, zamien osiami, ja przy wymiania zimowek na letnie zamienilem kola osiami, okazalo sie, ze przod myszkuje - zamiana kol na poprzednia konfiguracje pomogla

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam takie pytanie,posiadam e39 530 d sedan 2001 zawieszenie M-technic i problem jest w tym że strasznie ja buja na drodze jest niestabilna w zakrętach na koleinach skacze jak piłka sprawdzałem ja u mechanika żadnych luzów w zawieszeniu nie znalazł jedynie z tyłu łącznik do wymiany ale to przodem ja nosi. Pojechałem na szarpaki i sprawdziłem amory wszystko dobrze po 77 procent tylko znowu tam powiedzieli mi że tuleje w wahaczach do wymiany bo gumy popękane ale to raczej niej jest przyczyna jej nie stabilności. Możecie mi poradzić co może z nią być ??

 

Proszę o pomoc.

Hi

muszę Ci powiedzieć, że miałem podobny przypadek i takie same objawy jak u Ciebie. Procedura diagnozy też taka sama - mechanik, szarpaki, wymiana wahaczy sprawdzenie amorów 65% sprawności etc. i nic - dalej się bujała i latała po drodze powyżej 100-110 km/h. Później okazało się, że był walnięty jeden amortyzator (kompletnie luźny w ogóle nie trzymał). Dlatego jak piszesz cyt."buja na drodze jest niestabilna w zakrętach na koleinach skacze jak piłka" być może też nie "trzyma" amortyzator i pracuje tylko sprężyna!

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

Mam takie pytanie,posiadam e39 530 d sedan 2001 zawieszenie M-technic i problem jest w tym że strasznie ja buja na drodze jest niestabilna w zakrętach na koleinach skacze jak piłka sprawdzałem ja u mechanika żadnych luzów w zawieszeniu nie znalazł jedynie z tyłu łącznik do wymiany ale to przodem ja nosi. Pojechałem na szarpaki i sprawdziłem amory wszystko dobrze po 77 procent tylko znowu tam powiedzieli mi że tuleje w wahaczach do wymiany bo gumy popękane ale to raczej niej jest przyczyna jej nie stabilności. Możecie mi poradzić co może z nią być ??

 

Proszę o pomoc.

Hi

muszę Ci powiedzieć, że miałem podobny przypadek i takie same objawy jak u Ciebie. Procedura diagnozy też taka sama - mechanik, szarpaki, wymiana wahaczy sprawdzenie amorów 65% sprawności etc. i nic - dalej się bujała i latała po drodze powyżej 100-110 km/h. Później okazało się, że był walnięty jeden amortyzator (kompletnie luźny w ogóle nie trzymał). Dlatego jak piszesz cyt."buja na drodze jest niestabilna w zakrętach na koleinach skacze jak piłka" być może też nie "trzyma" amortyzator i pracuje tylko sprężyna!

 

pozdrawiam

 

 

To po kiego są te szarpaki , że wyszedł amorek na 65 a był do d...???

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam takie pytanie,posiadam e39 530 d sedan 2001 zawieszenie M-technic i problem jest w tym że strasznie ja buja na drodze jest niestabilna w zakrętach na koleinach skacze jak piłka sprawdzałem ja u mechanika żadnych luzów w zawieszeniu nie znalazł jedynie z tyłu łącznik do wymiany ale to przodem ja nosi. Pojechałem na szarpaki i sprawdziłem amory wszystko dobrze po 77 procent tylko znowu tam powiedzieli mi że tuleje w wahaczach do wymiany bo gumy popękane ale to raczej niej jest przyczyna jej nie stabilności. Możecie mi poradzić co może z nią być ??

 

Proszę o pomoc.

Hi

muszę Ci powiedzieć, że miałem podobny przypadek i takie same objawy jak u Ciebie. Procedura diagnozy też taka sama - mechanik, szarpaki, wymiana wahaczy sprawdzenie amorów 65% sprawności etc. i nic - dalej się bujała i latała po drodze powyżej 100-110 km/h. Później okazało się, że był walnięty jeden amortyzator (kompletnie luźny w ogóle nie trzymał). Dlatego jak piszesz cyt."buja na drodze jest niestabilna w zakrętach na koleinach skacze jak piłka" być może też nie "trzyma" amortyzator i pracuje tylko sprężyna!

 

pozdrawiam

 

 

To po kiego są te szarpaki , że wyszedł amorek na 65 a był do d...???

 

na tych "szarpakach" to różne rzeczy wychodzą - zazwyczaj jak buja na drodze to wina wyeksploatowanych amorków

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze istnieje metoda sprawdzenia amorkow "na oko" przez bujanie samochodem. pojedynczo na rogach, osiowo z tylu i z przodu oraz na boki.

 

ja choc mam z tylu kompletnie wywalone zawieszenie to spokojnie smigam 150-160 po zakretach i nic sie nie dzieje...

 

jesli czujesz ze samochod plywa na nierownosciach to ja obstawialbym te tuleje.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,raz jeszcze. Zorientowałem sie i przemyślałem to co pisaliście i wymienię te tuleje tylko nie wiem jakiej firmy?? Lemforder czy febi?? W intercarsie radzili febi niby lepsze od lemfordera co byście radzili?? I wymienię amortyzatory na Sachs. Mam bardzo korzystne ceny mój kolega ma spore upusty to naprawdę tanio wyjdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

podłącze sie pod temat chociaz nie wiem czy odpowiedni dział... otóż coś trzęsie moją śnieżką ( e34). pierw opis -> przy 60km/h słychać jakiś cykliczny dzwięk w kole ( pewnie przednim) przy dokładnie 85 zaczyna całe auto wibrowac nie do wytrzymania, wiec ale szybciej albo wolniej trzeba jechac ;) i teraz koła wywarzałem juz 3 razy wszystkie!!! jedna felga co prawda (alu) była spawana ale jeśli wyważona to chyba nie w tym problem. cóż polecacie zrobic ? zeby nie wydawac zbytnio kasy od razu na geometrie i mechaników, bo to zawsze w ostateczności ;) dzięki z góry za wszystkie odp.

 

pozdrawiam :bmw:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. wejdz pod samochod i posprawdzaj reka czy nie ma jakichs luzow na wahaczach, drazkach itd

 

2. zaloz inny komplet kol, ewentualnie zamien kola z przodu stronami

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.