Skocz do zawartości

Olej w skrzyni automatycznej ? zmieniac czy nie .


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam

 

zmienia sie olej w skzyni automatycznej ? jak ostatnio ogladalem ja od spodu , to na szkryni jest naklejka LIfetime Oil - NO CHANGE ( czy jakos tak) w kazdym razie juz sam juz nie wiem , po ponoc powinno sie zmieniac , a na skrzyni widze co innego . W razie wymiany jaki olej zalac ? z tego co gdziec czytalem zolty syntetyk ? Przbieg auta to 166 tys km i jest on prawdziwy.

Edytowane przez Rych
Opublikowano
a moja odpowiedz brzmi ZMIENIAJ. Napewno nie zaszkodzi tylko wydłuży żywot Twojej ASB. Też sie wachałem aż w końcu zmieniłem było dobrze i jest teraz bardzo dobrze. A bardzo dobrze bo sumienie czyste i noce przespane w pełni :lol:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie zmieniaj!! :mrgreen:

 

To na pewno zmienisz skrzynię!! :duh:

Opublikowano
ja spytałem się w ASO przy okazji przeglądu i powiedzieli że oleju w skrzyni się nie zmienia. stosuję się do ich zaleceń a auto mam serwisowane od samego początku tylko w ASO.
Opublikowano

no widzisz to już wyboru dokonałeś. Servis kłamie jak z nut. No ale nie musisz zmieniać tak jak to już słusznie zostało wyżej napisane: "zmienisz skrzynie" No oczywiście nie jestem prorokiem i obym sie mylił. Tu sie tylko sugeruje a ostateczna decyzja należy do urzytkownika.

 

P.S w silniku też niektórzy nie zmieniają :mrgreen:

Opublikowano
no widzisz to już wyboru dokonałeś...

P.S w silniku też niektórzy nie zmieniają :mrgreen:

 

powszechnie dostępny olej do wspomagania, który jest używany przede wszystkim w automatycznych przekładniach, zawiera dużo wiskozatorów, które z reguły bardzo szybko się ścinają, co objawia się zmniejszeniem lepkości w niskich, ale bardziej w wysokich temperaturach. Bardzo stary olej może powodować niedostateczną ochronę przeciwzużyciową w lecie (ekstremalna sytuacja).

Nie ma się jednak co oszukiwać: olej do wspomagania nie pracuje w ciężkich warunkach, wręcz przeciwnie, więc serwis ma trochę racji. Tam nie działają potężne siły ścinające. Co innego CVT lub inny AT. Jednak normalne ATFy typu DXII, DXIII zawierają olej mineralny, który sam z siebie postarzeje się w przeciągu 10 lat odrobinkę:wink:

Jeśli jednak wiesz, że olej jest bardzo stary - zmieniaj, jak masz okazję! Teoretycznie powinien wytrzymać we wspomaganiu dożywotnio, ale praktycznie zmiana co 5 - 8 lat nie zaszkodzi. Jak mawiał Einstien: "W teorii praktyka zgadza się z teorią, ale w praktyce często nie".

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Panowie szkoda gadać.Skrzynia w 530d to Oplowska GM 5L40E .

Oczywiście GM zaleca wymianę oleju chyba co 60 tys. ale skoro ktoś myśli że ta skrzynia zmieniła właściwości po zastosowaniu w BMW to proszę bardzo nie zmieniać tego cholernego oleju i liczyć na cud.Olej zastosowany w tej skrzynce nazwanej przez BMW A5S360/390R to Texamatic ETL7045E który nawet nie jest pełnym syntetykiem.

Więc wolna wola każdy robi co chce....

Ja zmieniłem :wink:

Edytowane przez Kruk
Opublikowano
Tylko żeby potem nie zakładać kolejnego wątku że: a to szarpie a to tryb awaryjny a to przeciąga biegi itd.. "koledzy pomocy!" potem to juz nawet wymiana jej nie pomoże. A ASB kosztuje oj kosztuje!!! No ale co tam róbta jak chceta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.