Skocz do zawartości

PALIWO V-POWER, a ZWYKLE DIESEL...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie macie jakieś nieaktualne informacje. Jak jakość paliwa może zależeć od personelu stacji jeśli on nie ma żadnego bezpośredniego kontaktu z tym paliwem? Przyjeżdża cysterna, zrywane są plomby (przez kierowcę), pracownik stacji otwiera zbiorniki, kierowca wrzuca konkretne wężę do konkretnych zbiorników, zostają wlane paliwa i obaj idą spisać protokół. Wszystko. Ponadto nie przypominam sobie, aby NIK po skontrolowaniu jakiegokolwiek Shella stwierdził jakieś nieprawidłowości.

 

Tak naprawdę problemem Shella jest ogromna rotacja pracowników. Nie wiem czy tak jest na każdej stacji, ale na wielu Shellach pracownicy obsługi klienta (nalewacze) czy kasjerzy wytrzymują po kilka miesięcy, później się zwalniają, tworzą się plotki i Shell cierpi na własne życzenie.

Opublikowano (edytowane)

.......................http://miasta.gazeta.pl/plock/1,35710,4905374.html

co prawda dość stary artykuł ,lecz już są kolejne wpadki....., teraz pytanie : czy wiesz co tankujesz ?? myślę ze jest 50/50 z myślą ze ON jest z legalnego źródła, reszta przykładów nielegalnego pozyskiwania ON z Oleju opalowego: http://www.google.de/search?hl=de&q=odbarwiali+olej+opalowy&btnG=Suche&meta=

Edytowane przez Elvishh
Opublikowano
.......................http://miasta.gazeta.pl/plock/1,35710,4905374.html

 

U mnie w mieście do niedawna było lub nadal jest kilka takich stacji (no-name), które biorą paliwa właśnie od takich dystrybutorów. Choć w raportach NIKu tworzą czołówkę, ludzie tankują tam dopóki fury nie zaczynają odmawiać im posłuszeństwa, a później narzekają na jakość paliw w Polsce. :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mam wrazenie, ze to jednak troche autosugestia :) nie pamietam zadnych badan (a bylo ich wiele) ktore wykazalyby roznice w mocy czy przyspieszeniu auta pomiedzy tymi paliwami. Jedyna wyrazna roznica to poziom czystości silnika po dlugim uzytkowaniu oraz czystosc spalin.

 

Roznica jaką opisujesz (niedoszacowanie mocy auta) musialaby sie brac z roznicy mocy na poziomie co najmniej kilkunastu koni (mniejszej roznicy bys nie odczul), a te kilkanascie koni w Twoim aucie to jakies 10% mocy. Sorry, ale absolutnie nie wierze w 10% roznice mocy na zwyklym paliwie i v-power :P

 

No niby tak, ale jednak ropa niemiecka jest te 8-10% wydajniejsza (a obecnie już tańsza niż w Polsce żeby było śmieszniej) więc jeżeli Shell przywiózłby paliwo, które sprzedaje w Niemczech, to mogłoby to być prawdą. Ja generalnie tankuję BP Ultimate, ale zrobię parę testów na V-Power i sprawdzę jak to się ma w rzeczywistości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

VP diesel tankuje od ok. 2 lat, nie widze roznicy w spalaniu i mocy (nie wyobrazam sobie, aby odczuc taka roznicy przy tej mocy)

 

wczesniej tankowalem "zwyklego" diesla, wydaje mi sie, ze czasem bardziej mi zadymil niz teraz to robi - nadal od czasu do czasu widze w lusterku chmure dymu, gdy wcisne mocno pedal gazu, ale wczesniej bylo gorzej

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Był kiedys test lali paliwo z supermarketu, ultimate i V power, najpier na renault było 81km 81 km 81 km potem na vw golfie, na supermarket było o jakieś 3 km miej niz na ultimate i chyba 7 mniej niz na v-power. Potem zalali subaru impreze i była spora róznica na ultimate kilkanascie koni a na v-power kilkadziesiąt. BMW tez sa autami troche wysylinomy wiec dobrze paliwo powinni byc czuć.

znalazłem link troche zle napisałęm bo chyba nie chodziło o KM tylko V-max.

http://pl.youtube.com/watch?v=ZAGtyKubAFg&eurl= testy były robione chyba przed powstaniem BP 102 oktan, a szkoda bo ciekawe czy 3x droższe paliwo jest 3x lepsze.

 

I nikt mi nie odpowiedział mogę sobie z Niemiec przywieść V-powera w większych ilościach ? bezżadnych konsekfencji po spotkaniu z policja ? w koncu mamy schengen, a z GB tez mozna dowolną ilość schować do bagaznika i prom :]

Opublikowano

http://pl.youtube.com/watch?v=ZAGtyKubAFg&eurl

znalazłem link troche zle napisałęm bo chyba nie chodziło o KM tylko V-max.

 

Ciagle zle piszesz. Tam byly robione testy na hamowni i chodzi o moc silnika.

Ale dzieki za linka, to wlasnie byl ten test, ktory pokazuje, ze lanie tych wynalazkow do normalnych, wolnossacych silnikow (przynajmniej jesli chodzi o silniki benzynowe) jest wywalaniem kasy w bloto.

 

 

jednak ropa niemiecka jest te 8-10% wydajniejsza

 

Szczerze mowiac, to w to nie wierze. Raczej sklanialbym sie ku twierdzeniu, ze te 8-10% procent wiecej, ktore przejezdzasz na jednym tankowaniu spowodowane sa spokojniejsza jazda bez przyspieszania i zwalniania na niemieckim autobahnie (a taka jazda jest w PL po zwyklych drogach praktycznie niemozliwa)

pozdrowienia

Krzysztof

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jednak ropa niemiecka jest te 8-10% wydajniejsza

 

Szczerze mowiac, to w to nie wierze. Raczej sklanialbym sie ku twierdzeniu, ze te 8-10% procent wiecej, ktore przejezdzasz na jednym tankowaniu spowodowane sa spokojniejsza jazda bez przyspieszania i zwalniania na niemieckim autobahnie (a taka jazda jest w PL po zwyklych drogach praktycznie niemozliwa)

 

To uwierz na słowo. Nie widzę związku z tym czy jeżdże po autostradzie w Polsce czy Niemczech. Zresztą jak wjeżdżam do Niemiec to pierwsze 500-600 km robię na polskim paliwie, potem tankuję niemieckie więc porówanie mam takie, że lepszego już nie trzeba. I właśnie ja mogę to porównać bo jadę równo, mocno obciążonym autem i wszelkie różnice widać od razu na spalaniu. Zresztą nie tylko na spalaniu bo moc też jest większa co czuć na większych górkach.

 

Zresztą ja nie wiem czemu Ty się dziwisz. Na rynku polskim wszystko jest gorsze od paliwa zaczynając na misiach Haribo kończąc, które kupione w Niemczech smakują niebo lepiej niż te z Polski (nie mówiąc już, że są w niemcowni trzy razy tańsze :P ).

Opublikowano
Paliwo Shella Diesel Extra jest w moim mieście przywożone z hurtowni Orlen. Wiem to na 100% bo widziałem przypadkowo fakturę. Hurtownia ta dyktuje ceny na wszystkich stacjach bo do nich dostarcza swoje paliwo :mad2: . Dlatego od czasu E60 tankuję tylko VP Diesel, który jest z importu (Niemcy). Paliwo to jest przede wszystkim bezsiarkowe na czym napewno korzysta katalizator i wtryski. Po zakupie jeździłem na niemieckim dieslu i jak zatankowałem zwykły nasz to dało się odczuć sporą różnicę :mad2: . Od tamtej pory tylko VP Diesel :duh: .
Opublikowano
Różnice napewno bardziej odczuje się na wysilonym silniku (2.0d oraz 2.5d) 3.0d ma sporo większy moment i ciągnie lepiej od niskich obrotów. Jego moc jest wystarczająca do tej masy pojazdu i nawet na słabszym paliwie pojedzie wystarczająco dobrze. Na silnikach o mniejszej pojemności też da się jeździć jednak tam bardziej tam odczujesz różnicę w jeździe po zalaniu lepszym paliwem. Tak jak ktoś wcześniej napisał ja również zauważyłem, że pod górkę auto jest słabsze na gorszym paliwie (Shell Extra) oraz więcej kopci przy wciśnięciu pedału w podłogę. Różnica w przyspieszaniu nie jest jakaś ogromna ale ja ją odczuwam. W ilości przejechanych km nie zauważyłem różnicy na obu paliwach.
Opublikowano

ja z kolei po zatankowaniu na niemieckiej stacji paliwa: zwykłego diesla- nie odczułem żadnej różnicy w jeździe i spalaniu...

może jakbym zatankoiwał diesel extra( to droższe) byłoby inaczej...

Opublikowano
ja z kolei po zatankowaniu na niemieckiej stacji paliwa: zwykłego diesla- nie odczułem żadnej różnicy w jeździe i spalaniu...

może jakbym zatankoiwał diesel extra( to droższe) byłoby inaczej...

 

 

Ja to odczuwam nawet w moim busie a co dopiero w osobówkach...

 

Bus na niemieckim paliwie z lawetą idzie pod górki jak strzała a na PL już trzeba go piłować :twisted:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
Paliwo Shella Diesel Extra jest w moim mieście przywożone z hurtowni Orlen. Wiem to na 100% bo widziałem przypadkowo fakturę. Hurtownia ta dyktuje ceny na wszystkich stacjach bo do nich dostarcza swoje paliwo :mad2: . Dlatego od czasu E60 tankuję tylko VP Diesel, który jest z importu (Niemcy). Paliwo to jest przede wszystkim bezsiarkowe na czym napewno korzysta katalizator i wtryski. Po zakupie jeździłem na niemieckim dieslu i jak zatankowałem zwykły nasz to dało się odczuć sporą różnicę :mad2: . Od tamtej pory tylko VP Diesel :duh: .

 

Tego ze zwykłe paliwa z shella sa z orlenu nikt chyba nawet nie ukrywa Orlen -eurosuper 95 shell ta sama nazwa o dieslu sie nie wypowiadam bo nie wiem czy sie tak samo nazywa.

Opublikowano
pracowalem ponad rok na Shell-u i z tego co mi wiadomo z tego co dostawcy mowili to nie ma roznicy jesli chodzi o diesle jest roznica miedzy najmocniejszy V-powerem ale w benzynie bo ten slabszy to juz jest zwykla 98 tylko nazywa sie inaczej
Opublikowano
biceps51 pracowałeś rok na Shellu a takie bzdury pleciesz :mrgreen: Shell nie ma paliwa 98-oktnowego. V-Power 95 to uzupełniona uszlachetniaczami Eurosuper95, a V-Power Racing to 100-oktanowe paliwo zastępujące 98-oktanowe na stacjach Shella.
Opublikowano
a ja ostatnio tankowałem na Leclerc w Rzeszowie diesel po 4.08 zł. Miałem wrażenie że auto jest słabsze i głośniejsze. Za to spalanie w trasie Polska Węgry wyszło mi 7,4 l/100 czyli całkiem ok. Pisze to tak dla informacji
Konrad

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.