Skocz do zawartości

PALIWO V-POWER, a ZWYKLE DIESEL...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Posiadam 530D 02r, tankuje glownie na SHell, zastanawia mnie fakt czy istnieje roznica miedzy V-Power Diesel od Diesel EXTRA(zwykle), roznica 20gr na litrze srednio... podobna sytuacja jest na BP i Orlen.

 

Jesli chodzi o benzyne to roznica jest odczuwalna przy zwyklym a v-power, natomiast o jesli chodzi o rope to za bardzo nie czuje roznicy, nie zauwazam roznicy w kulturze pracy itp. Niby na trasie wg tego co pisza na stronie BP i Shell, mozna wiecej przejechac na tej "lepszej" ropie z dodatkami, czysci wtryski itp.

 

Czy odczuwacie roznice miedzy jakoscia ropy "zwyklej" a "lepszej" na tej samej stacji badz innej dostawcow takich jak : BP, Shell, Orlen w SILNIKU 3.0D , badz innym na ropke ;] ?

 

Wiem, temat walkowany milion razy, ale prosze o wypowiedz, dzieki.

PARTNER BMW AG


POLSKIE MENU BMW NAWIGACJA E60 E61 E70 E71 X5 X6 E90 F01 F07 F10 F25 F30 G01 G05 G11 G20 G30 KONWERSJA USA EUROPA


KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, NAPRAWA NAWIGACJI CCC/CIC/NBT, AKTUALIZACJA, CARPLAY


telefon +48 504384405


http://menupolskie.pl/foto/bmw/baner.gif


http://www.menupolskie.pl/polskie-menu/bmw.html

Opublikowano
Witam,

 

Posiadam 530D 02r, tankuje glownie na SHell, zastanawia mnie fakt czy istnieje roznica miedzy V-Power Diesel od Diesel EXTRA(zwykle), roznica 20gr na litrze srednio... podobna sytuacja jest na BP i Orlen.

 

Jesli chodzi o benzyne to roznica jest odczuwalna przy zwyklym a v-power, natomiast o jesli chodzi o rope to za bardzo nie czuje roznicy, nie zauwazam roznicy w kulturze pracy itp. Niby na trasie wg tego co pisza na stronie BP i Shell, mozna wiecej przejechac na tej "lepszej" ropie z dodatkami, czysci wtryski itp.

 

Czy odczuwacie roznice miedzy jakoscia ropy "zwyklej" a "lepszej" na tej samej stacji badz innej dostawcow takich jak : BP, Shell, Orlen w SILNIKU 3.0D , badz innym na ropke ;] ?

 

Wiem, temat walkowany milion razy, ale prosze o wypowiedz, dzieki.

 

wg pracownikow kilku stacji, ktorych wypowiedzi czytywalem na roznych forach, "lepsze" paliwa różnią się od "normalnych" tylko dodaniem niewielkich ilości pewnych środków chemicznych (1-2 litry środka na 1000 litrów paliwa, z tego co wiem). Mniejsze spalanie Ultimate czy V-Powera to raczej ściema, ani w poprzednich benzyniakach ani w obecnym dieslu nie zaobserwowałem, zeby auto było bardziej ekonomiczne. Rowniez kultura pracy wg mnie jest taka sama (odczucie subiektywne). Takie paliwa dają efekt dopiero po parudziesięciu tysiącach km, kiedy okazuje się, że wtryski są duzo czystsze, jest mniej nagaru i innego syfu i ogólnie silnik znacznie lepiej wyglada. Dlatego tankuje V-Powera :mrgreen: ale raczej nie liczę na jakieś natychmiastowe korzyści, zwiększoną oszczędnosc czy lepsze osiągi, bo to bajki koncernow paliwowych serwowane ludziom dla podbicia sprzedaży. Wzbogacone paliwo to raczej długoterminowa korzyść, niż doraźna :) ale kazdy tankuje to, co lubi.

 

Ważne żeby nie tankować na żadnych podejrzanych stacjach, zwłaszcza nowoczesnych diesli - te są bardzo wrażliwe na jakość paliwa

Opublikowano
Ja zalewam od początku gdy kupiłem bmw tylko shella diesel extra, czasami v-power diesel, spalanie na v-power 0.5 mniejsze, na diesel extra kolo 10 l / 100 km po miescie, zatankowałem raz na orlenie i spalanie bylo ponad 12 litrow, oczywiscie styl jazdy taki sam....
Opublikowano
pamiętajcie też że to wszystko zalezy od stacji i ludzi tam pracujących,niestety.

hej

Dokładnie stacje benzynowe to przecież franczyza. Na każdej nawet dobrej stacji, występuje prawdopodobieństwo zatankowania jakiegoś syfu. Oczywiście to ryzyko jest o wiele mniejsze niż w przypadku stacji "no name", ale też trzeba o tym pamiętać.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja nie tankuje na Shellu gdyż w Gdańsku ma bardzo złą opinię i jedne z gorszych paliw.Gdy miałem TDSa to czułem jakąś niewielką różnicę między zwykłym a ulepszonym paliwem a teraz moja 530d połyka te paliwka bez widocznych różnic. :mrgreen:
Opublikowano

Przecież te paliwa maja mniejszą zawartość siarki.

 

Gdyby dwa auta nowe eksploatować na dystansie 50-70 tys km jedno na tych ultimatach drugie na zwykłych. Różnica może by była ale np. przy ukł. wydechowym ten na zwykłym by był bardziej "posunięty" oraz silnik bardziej brudny (bardziej nie wiadomo jak nikt testów nie robił na takim dystansie)

 

A reszta: lepsze osiągi itd. to tylko autosugestia właściciela ona potrafi uwierzyć we wszystko :mrgreen:

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

słuchajcie, a tak BTW to ile powinna palić e61 525d w manualu?

 

bo mi srednio po miescie wychodzi około 11... ale na trasie też było około 10 a za bardzo wcale nie poganiałem jej (do skierniewic katowicką z piaseczna, a z powrotem do Warszawy przez Żyrardów i Grodzisk... średnio około 100 - 140 km/h choć i testowe 200 się zdażyło pod mszczonowem...)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
Hej. Ja tankuje czesto za wschodnia granica. Juz prawie od 9lat. Paliwo jest rozne. Zalezy od dostawy. W ostnim okresie tankuje tam w LUKOIL. Jak narazie nie narzekam. Aczkolwiek nie polecam wyjazdow za wschodnia granice nowoczesnymi dislami,gdyz olej napedowy jest tam zlej jakosci. Sam kiedys tego doswiadczylem-zapieczone wtryski. Z problemem zlej ropy wiaze sie male zainteresownia Rosjanow na zakup nooczesnych disli. Czesciej wybieraja benzynowki.
Opublikowano
słuchajcie, a tak BTW to ile powinna palić e61 525d w manualu?

 

bo mi srednio po miescie wychodzi około 11... ale na trasie też było około 10 a za bardzo wcale nie poganiałem jej (do skierniewic katowicką z piaseczna, a z powrotem do Warszawy przez Żyrardów i Grodzisk... średnio około 100 - 140 km/h choć i testowe 200 się zdażyło pod mszczonowem...)

Mi pali co prawda, 3.0 automat, 10 w mieście i to bez szaleństw, jakby cały czas z butem w podłodze jeździć to i 12 spokojnie się spali, a typowo na trasie jeszcze nie sprawdzałem ale chyba da się zejść poniżej 9l/100km?!

Opublikowano
słuchajcie, a tak BTW to ile powinna palić e61 525d w manualu?

 

bo mi srednio po miescie wychodzi około 11... ale na trasie też było około 10 a za bardzo wcale nie poganiałem jej (do skierniewic katowicką z piaseczna, a z powrotem do Warszawy przez Żyrardów i Grodzisk... średnio około 100 - 140 km/h choć i testowe 200 się zdażyło pod mszczonowem...)

Mi pali co prawda, 3.0 automat, 10 w mieście i to bez szaleństw, jakby cały czas z butem w podłodze jeździć to i 12 spokojnie się spali, a typowo na trasie jeszcze nie sprawdzałem ale chyba da się zejść poniżej 9l/100km?!

 

Bez zadnego problemu zejdziesz do 8, a przy spokojnej jezdzie ze stala predkoscią nawet 7 jest mozliwe

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupowałem V-Power i też nie zauważyłem różnicy, ale ciężko ją zauważyć generalnie bo musielibyśmy jeździć zawsze po idealnie płaskich drogach bez wzniesień i spadów.

 

Jeżdżę często do Niemiec z lawetą i tam jest dużo lepsze paliwo. Nie ma znaczenia jakie się wleje, nawet najtańsza ropa jest tam średnio 10-15% wydajniejsza niż u nas najlepsze paliwa. Jadąc autem obciążonym lawetą ze stałą prędkością na długim dystansie da się to zauważyć na średniej spalania, która spada o jakiś litr do dwóch na niemieckim paliwie (przy średniej spalania na polskim 10 litrów/100 km). Tak to niestety jest gdy na naszym rynku nie ma konkurencji. Oplen i Rafineria Gdańska robią gówniany olej napędowy a i tak zarabiają na tym koszmarne pieniądze i nie mają żadnej motywacji żeby polepszyć jego jakość.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Więc jak myślicie V-power racing, v-power diesel i ultimate sa z importu ? a cała reszata v-power 95 i inne sa krajowe, czy może te wszystkie super paliwa to Verva z domieszkami ?

ja myślę że V-power racing naprawde może byc z importu po w końcu jest odpowienik OPTIMAX ale nie ma w GB np. optimax 95, a ultimate w GB maja nawet 102 oktanowe teraz to może do nas puscili choc to 98 czy 99,

albo może do nas są sprowadzane tylko systetyczne częsci tych paliwbo słyszłem ze to dzieki 5% paliwa sytetycznego VPR czy BPU maja swoje wartosci. Jak myslicie ?

I czy jest jakieś ograniczenie co to przewozu paliwa z zachodu, można teraz np. z Niemiec zabrać z 400l w kanistrach ? to by był prawdziwy V-power. :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko Shell V-Power jest przywożony cysternami-wagonami do Polski, resztę paliw dla wszystkich koncernów dostarczają polskie rafinerie. Co wcale nie znacza, że na polski rynek Shell nie wysyła jakiegoś byle czego. :wink:
Opublikowano

Cała linia V-power czy tylko VPR i VPD. pytałem w shellu i piszą ze VPR - VPD pochodzą w pełni z Niemiec a VP 95 to 50% z Niemiec z reszta to domieszki(chyba chodzi o paliwo z Polski.

A ultimate nie jest z importu :| ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem.. dla mnie V-Power to V-Power. Jest diesel i benzyna i te są z importu. Inne paliwa Shella są polskie. BP nic nie ma z importu.
Opublikowano
Tylko Shell V-Power jest przywożony cysternami-wagonami do Polski, resztę paliw dla wszystkich koncernów dostarczają polskie rafinerie. Co wcale nie znacza, że na polski rynek Shell nie wysyła jakiegoś byle czego. :wink:

 

a ja wlasnie slyszalem (tez od pracownika Shella) ze tylko v-power racing jest z importu, z jakiejs rafinerii w belgii jesli dobrze pamietam. To by znaczylo ze wszystkie inne paliwa (łącznie ze "zwykłym" v-powerem) są polskie. Z tym że ta informacja jest sprzed dwóch lat, wiec nie wiem na ile jest aktualna

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na stronie shella czytalem jakis czas temu (dzis nie moge tego znalezc), ze VP diesel jest sprowadzany z rafinerii w niemczech - mysle, ze to najpewniejsze zrodlo informacji

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Ja pisałem maila i dostałem taka odpowiedz jesli to prawda to jest niezle

 

Szanowny Panie,

 

dziękuję za korespondencję.

 

Pragnę poinformować, iż paliwa V-Power Racing oraz paliwa V-Power Diesel

pochodzą w 100% z rafinerii Shell w Niemczech.

Natomiast pochodzenie paliwa V-Power w 50% jest z rafinerii Niemieckich

natomiast 50% są to domieszki,jest to wyselekcjonowany produkt najwyższej

jakości.

Opublikowano
Ja pisałem maila i dostałem taka odpowiedz jesli to prawda to jest niezle

 

Szanowny Panie,

 

dziękuję za korespondencję.

 

Pragnę poinformować, iż paliwa V-Power Racing oraz paliwa V-Power Diesel

pochodzą w 100% z rafinerii Shell w Niemczech.

Natomiast pochodzenie paliwa V-Power w 50% jest z rafinerii Niemieckich

natomiast 50% są to domieszki,jest to wyselekcjonowany produkt najwyższej

jakości.

 

hmm czyli 50% paliwa i 50% domieszek? :mrgreen: ciekawe jakie domieszki ma na mysli :)

Opublikowano

Ja moją 530D mam krótko i ciężko mi coś powiedzieć , ale kolega ma 725TDS i na 100% jak wleje olej VERwa silnik chodzi ciszej , dużo lepiej się wkręca ,a pali podobnie.

Sprawdzaliśmy to na bardzo długiej trasie w pl (kilka tankowań)

Na liczniku ma nakręcone ponad 400 tkm , w mieście pali 9 - 10 L ,a na trasie od 6,5 do 8 , zależnie jak ciśnie.

Benia po chipie od ponad 100 tkm (162 km i moment ileś tam , robione u świątka w bydgoszczy)

 

pozdro

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano
Ja tankuję Shell-VP przez cały czas od ponad roku. Przy skoku cen do 4.9 zł wlałem kilka razy zwykłego Shell Ekstra i w aucie o masie ok 1,8 tony z silnikiem 2,5d widać sporą różnicą przy reakcji na gaz. Wcześniej przy wcisnięciu pedału ok 3/4 auto miało ten sam efekt co po całkowitym wciśnięciu pedału gazu na paliwie Shell Ekstra. Widać to szczególnie przy wyprzedzaniu. Czuje, się wtedy że jade jakimś mułem a nie BMW :). Kilka razy na tym paliwie przeszacowałem swoje możliwości przy wyprzedzaniu na szczęście miałem jeszcze niewielki zapas by zdażyć. Jednak ja różnicę odczuwam pomiędzy tymi paliwami i to bardzo.
Opublikowano
Ja tankuję Shell-VP przez cały czas od ponad roku. Przy skoku cen do 4.9 zł wlałem kilka razy zwykłego Shell Ekstra i w aucie o masie ok 1,8 tony z silnikiem 2,5d widać sporą różnicą przy reakcji na gaz. Wcześniej przy wcisnięciu pedału ok 3/4 auto miało ten sam efekt co po całkowitym wciśnięciu pedału gazu na paliwie Shell Ekstra. Widać to szczególnie przy wyprzedzaniu. Czuje, się wtedy że jade jakimś mułem a nie BMW :). Kilka razy na tym paliwie przeszacowałem swoje możliwości przy wyprzedzaniu na szczęście miałem jeszcze niewielki zapas by zdażyć. Jednak ja różnicę odczuwam pomiędzy tymi paliwami i to bardzo.

 

mam wrazenie, ze to jednak troche autosugestia :) nie pamietam zadnych badan (a bylo ich wiele) ktore wykazalyby roznice w mocy czy przyspieszeniu auta pomiedzy tymi paliwami. Jedyna wyrazna roznica to poziom czystości silnika po dlugim uzytkowaniu oraz czystosc spalin.

 

Roznica jaką opisujesz (niedoszacowanie mocy auta) musialaby sie brac z roznicy mocy na poziomie co najmniej kilkunastu koni (mniejszej roznicy bys nie odczul), a te kilkanascie koni w Twoim aucie to jakies 10% mocy. Sorry, ale absolutnie nie wierze w 10% roznice mocy na zwyklym paliwie i v-power :P

Opublikowano

Te tzw. lepsze paliwa to ściema. Nie zauważyłem różnicy pomiędzy nimi a " zwykłym " napędem, przynajmniej jezeli chodzi o zuzycie paliwa.

Możliwe że cały układ zasilania i wnetrze silnika będą w lepszym stanie po dłuższej eksloatacji ze względu na stosowane (?) w tych paliwach dodatki.

Słusznie zauważyli tu koledzy że bardzo dużo zależy od personelu stacji. Nigdy nie masz pewności co wlewasz, nawet na stacjach gdzie jakości broni orzeł ( a może zwłaszcza na nich ).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.