Skocz do zawartości

BMW | oilservice |


uriel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z olejem silnikowym, po kupnie auta wymienilem olej, byl straszny syf, wlalem nowy i po okolo 7-8 miesiacach zmienilem raz jeszcze, to bylo okolo 2-3 miesiace temu, wlalem castrola diesel taki jaki niby dotad byl wlewany...kontrolki jego jakosci od samego poczatku znikaly szybciej niz po wymianie od razu po kupnie i dzis wyswietla sie napis oilservice i oboko mala pomaranczowa kontrolka, zielonych juz nie ma, wychodzi,ze po dwoch czy tam trzech miesiacach musze znow wymienic olej przy czym jego poziom jest ok nie bierze go auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Te kontrolki nie mówią nic o jakości oleju.

Mówią jedynie , że biorąc pod uwagę dystans oraz styl jazdy przyszedł czas na wymianę oleju.

A jak się zaświeci czerwona to już najwyższy czas!

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A jak poprzednio kasowałeś oilservice?

Kabelkiem czy na kompie?

Jeśli tak szybko znikają te kontrolki to mi to wygląda na awarię liczników.

Zawsze możesz olać te kontrolki i zmieniać olej tak jak wynika to z kilometrów.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem ale wlalem olej bardzo dobrej jakosci i zrobilem na nim nie wiem moze ze dwa tys km, nawet nie a jezdze raczej spokojnie wiec jak moze byc juz czas na zmiane oleju????

2.000 km w 90 dni wychodzi 22km dziennie albo i mniej na niedogrzanym silniku , osobiście unikam odcinków krótszych jak 20km ale to nie problem bo w moim przypadku jak wyjadę to min 70 km robie cegiełki od Oleju gasną po 5-7 tkm 1 czyli sugerowana wymiana oleju 20-26 tkm , a olej i tak wymieniam po około 15tkm bez względu na ilość cegiełek. W twoim przypadku może być coś nie tak , zerknij na jakość oleju gesty zadki i jakiego zabarwienia jest. Gasnące cegiełki oleju są wynikiem wzoru y: średnia prędkość/czas/spalanie*. Konieczne zrobić roczna inspekcje o ile nie była robiona może tak być ze komp myśli ze już drugi rok jedziesz na tym samym oleju ? kto wie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej jest ciemny ale nie gesty, ogolnie nie wygladan na taki ktoremu potrzeba wymiany.

 

Co do kasowania po wymianie oleju to kasowane było kablem.

 

Jesli chodzi o przebieg to troche przesadzilem nie jest tak,ze jezdzilem 22 km dziennie, nie nie nie, mniej, przewaznie dwa razy na dwa tygodnie do szczecina tj. po 80 km, dwa razy w tygodniu wypady po 3 km i okazjonalnie z raz w tygodniu do pobliskiego miasta ok 30 km tyle,ze uważam, że jesli potrzebuje gdzieś jechać to jade, taka chuba jest filozofia posiadania auta a nie czekanie gdy zalatwienie spraw to wiecej niz np 30 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pytałem o sposób kasowania bo na forum było o tym niedawno , że kasowanie kabelkiem może uszkodzić komp.

Osobiście w to nie wierzę ale sam mam carsofta i nim kasuję.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

BMW stosowało różne algorytmy, wydaje mi się że w Twoim przypadku wygląda on tak:

Mileage is estimated based on the following formula:

 

e= a(1+t+r)

 

e=Estimated mileage

a=Actual mileage traveled

t=1 if engine temperature is below operating temperature, else t=0

r=.5 if engine is above 4500 RPM, else r=0

 

Example: If you traveled 5 miles with a cold engine running at 5000 RPM, the SII computer would actually "estimate" 12.5 miles traveled:

 

Solving for e:

 

a=5 (the actual miles traveled)

t=1 (because the engine was cold)

r=.5 (the engine was exceeding 4500 RPM)

e=5 X (1+1+.5)=12.5 estimated miles (from a trip of only 5 miles)

Czyli na krótkich dystansach, na niedogrzanym silniku i ciężkiej nodze przebieg dla 'service oil' drastycznie się skraca

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no dobra ale co w wyżej wymienionej sytuacji powinienem zrobić:

- olać wskaźniki i jeździć ufając, że olej na bank jest ok

- zresetować kompa raz jeszcze tym razem nie kabelkiem

- wymienić olej

 

Problem niby banalny ale z olejem nie ma żartów :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...no dobra ale co w wyżej wymienionej sytuacji powinienem zrobić:

- olać wskaźniki i jeździć ufając, że olej na bank jest ok

- zresetować kompa raz jeszcze tym razem nie kabelkiem

- wymienić olej

 

Problem niby banalny ale z olejem nie ma żartów :mad2:

 

Olej te kontrolki jeśli faktycznie po 2000km każą ci zmienić olej.

Instrukcja podaje , że zmienia się olej co 7500 przy normalnej eksploatacji a przy ciężkich warunkach < np jazda tylko po mieście>

przebieg skracamy o połowę.

Nie patrz , że olej wygląda ładnie a komp każe go wymienić.

Komp nie mierzy parametrów oleju. Po prostu zakłada , że zalałeś odpowiedni olej.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.