Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

opis wedlug schematow udostepnionych w linku

opis bez podlaczenia check control jak ktos potrzebuje jest w schematach

x1071/1 = wtyczka o oznaczeniu x1071 pin1 z tej wtyczki laczymy z pinem15 w wtyce o oznaczeniu x1659

rysunki gdzie znajduja sie dane wtyczki w udostepnionych schematach

 

link http://rapidshare.de/files/39650617/bmw.rar.html (schematy)

 

OPIS

X1071/1 z X1659/15 code (czarno/zielony)

X1071/4 z X32/10 Manetka (przycisk przy kierownicy )(brązowo/czerwony)

X1071/5 z X6000/88 Komputer DME (czerwono/fioletowy) lub sprawdź X10182/11

X1071/6 z X16/21 Fuel consumption (biało/czarny)

X1071/7 z X6000/87 Komputer DME (czerwono/żółty) lub sprawdź X10182/9

X1071/8 z +12V przez bezpiecznik 5A (F31) (czerwono/żółty)

X1071/9 z X17/10 (biało/szary)

X1071/13 z masą (brak danych)

X1071/14 z X607/4 (K450) czarna 9 pinowa wyczka (wentylacja) (czerwono/biało/żółty)

X1070/2 z X181 (światło hamowania) (niebiesko/czerwony)

X1070/6 z X17/269 (niebiesko/brązowo/żółty)

X1070/8 z 1240.0 starter lub X10182/12 (czarno/zielony)

X1070/9 z X16/13 prad 2 pozycja stacyjki przez bezpiecznik 5A (F23) (brak danych)

X1070/10 z X518/3 Gong (biało/niebieski)

X1070/11 z X518/2 Gong (biało/czerwony)

X1070/12 z czujnikiem temperatury (brązowo/biały)

X1070/13 z X17/2 (Czarny/bialy)

X1070/14 z +12V 1 i 2 pozycja stacyjki bezpiecznik 7,5A (F45) (brak danych)

X1070/15 z X17/24 (niebiesko/fioletowo/biały)

X1070/16 z podświetlaniem wnętrza (można podłączyć pod włącznik świateł ) (szaro/czerwony)

GONG H10

X522/2 z X17/9 (czarno/czerwony)

X522/1 z X173 masa (brak danych)

X522/3 z +12V bezpiecznik 5A (F31) (czerwono/żółty)

X363/1 z X14/9 lub X300/21 (niebiesko/szary) (system parkowania)

X1426/1 z X511/3 (niebiesko/żółty)

X518/2 z X1070/11 (biało/czerwony)

X518/3 z X1070/10 (biało/niebieski)

OPIS WTYCZEK (tlumaczenie przy uzyciu translatora)

X14 - Natural kostka lewa tylnia strona oraz lewy tylni bok (30pin)

X16 - Biała kostka zegarów (26pin)

X17 - Niebieska kostka zegarów (26pin)

X32 - Biała kostka lewy tylni bok w spodzie kolumny kierownicy (12pin)

X173 - Masa

X181 - Sygnał światła hamowania

X300 - Czarna kostka w tylnej części bagażowej (26pin)

X363 - Czarny z lewej tylniej strony pod kreską (1pin)

X511 - Czarna kostka centrum konsoli w pobliżu dźwigni zmiany biegów (8pin)

X518 - Czarna kostka z lewy tylni bok (4pin)

X522 - Biała kostka z lewy tylni bok(3pin)

X607 - Czarna kostka z lewej tylniej strony pod kreską (9pin)

X1070 - Czarna kostka komputera

X1071 - Biała kostka komputera

X1426 - Brązowy po prawej tylnej stronie silnika za schowkiem (1pin)

X1659 - Czarna kostka lewa tylnia strona pod kreską za schowkiem (15 pin)

X6000 - Czarna kostka lewa tylnia strona pod kreską za schowkiem (88pin)

X10182 - Czarna kostka za schowkiem (18pin)

 

pamietaj podminasz na swoja odpowiedzialnosc!!

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam!!

 

Chcialem uzupełnic poprzedni post o instrukcje podłączenia Check Control Module (CCM). Po podłączeniu tego modułu można w pełni korzystać z funkcji OBC - tzn w razie wystąpienia awarii którejś z żarówek lub braku płynu spryskiwaczy/chłodzenia na ekranie pojawi sie komunikat z informacją co jest nie tak.

 

X109 – Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy - trzeba dokupić i zamontować w przetłoczeniu z boku zbiorniczka, albo najlepiej zainstalować kompletny zbiorniczek z czujnikiem np. ze szrotu.

X112 – Czujnik poziomu płynu chłodzącego - zainstalować w miejsce niebieskiej (tak bylo u mnie) zaślepki w chłodnicy.

X503 – przełącznik świateł (12pin) bialy

X630 – zlącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnim czarny

Check Control Module - kupić/wymontować z samochodu które mialo pełny OBC od nowości - znajduje się za przekażnikami pod kierownicą w górnym lewym rogu

X1074 – Białe złącze Check Control Module (15pin)

X1075 – Czarne złącze Check Control Module (15pin)

 

 

Check Control Module

 

X1074/1 z X109/2 czujnik poziomu płynu spryskiwaczy (brązowo/fioletowy) a drugi do masy

X1074/2 z X112/2 (brązowo/biały) Czujnik poziomu płynu chłodzącego, a drugi do masy

X1074/3 z X1070/5 (bialo/zielony)

X1074/5 z X1070/3 (bialo/niebieski)

X1074/6 z bezpiecznikiem F45 – 7,5A (X10018/30)

X1074/7 z X1070/4 (biało/zielony)

X1074/8 z bezpiecznikiem F11 - 7,5A (X10016/2)

X1074/9 z czujnik naciśniecia sie pedału chamulca pin 2 (niebiesko/czerwony)

X1074/10 z X503/6 (szaro/fioletowy) przełącznik światel głównych

X1074/11 z X503/2 (szaro/żółty) przełącznik światel głównych

X1074/12 z X130/3 (żółto/zielony) Lewe światła przednie

X1074/13 x X135/3 (żółto/niebieski) Prawe światło przednie

X1074/14 z X503/1 (szaro/czarny) przełącznik światel głównych

X1074/15 z bezpiecznikiem F12 – 7,5A (X10016/4)

 

 

X1075/1 (szaro/czarno/żółty) z prawe światło podświetlania tabl. rejestracyjnej

X1075/2 (szaro/czarny) z lewe światło podświetlania tabl. rejestracyjnej

X1075/3 (szaro/żółty) z X630/5 – zlącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnim

X1075/4 (szaro/bialo/zółty) z X318/5 tylne światło pozycyjne prawe

X1075/5 (szaro/fioletowy) z X630/7 – zlącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnim

X1075/6 (szaro/fioletowo/żółty) z X319/2 – tylne światło pozycyjne lewe

X1075/7 (niebiesko/czerwony) z X630/6 – zlącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnim

X1075/8 (niebiesko/czerwone) z tylne światlo stopu Prawe

X1075/9 z masą

X1075/10 (szaro/niebiesko/żółty) z X318/7 tylne światło pozycyjne prawe

X1075/11 - ??

X1075/12 (szaro/zielono/żółty) z X319/3 – tylne światło pozycyjne lewe

X1075/13 - ??

X1075/14 (niebiesko/czerwone) z dodatkowym światłem stopu (3-cie)

X1075/15 (niebiesko/brązowe) z tylne światlo stopu Lewe

 

 

I pamietajcie, żeby odłączyc akumulator w trakcie instalowania i nie podłacząć akumulatora jak cała instalacja nie bedzie zamknieta bo wyskoczą błędy i komputer samochodu może wejść w awaryjny (mniej wydajny) tryb pracy.

 

Powodzenia

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Jak był zainstalowany obc z check control 11 przyciskow to mozna smialo podłączyc taki 18 przyciskow (testowane na e36 1991,1995)
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

18 przyciskowy komputer mozna zamontowac nawet w e36 ktora miala zegarek analogowy kwestia tego ze dzialanie funkcji bedzie uzalezniona od wyposazenia autka autko z analogowym zegarkiem nie bedzie mial napewno cheka bez ktorego sie obejdzie nie bedzie czujnika temperatury ktory bez problemu sami zamontujemy a sam montaz obc polega duzo wiekszej czesci na podlaczeniu przewodow do licznika z ktorego sa pobierane dane takie jak predkosc spalanie ladowanie ilosc paliwa w baku funkcje code podpinamy pod moduł fabrycznego alarmu itd

 

Jedna rada dla wszystkich ktorzy decyduja sie na wymiane lub dokladke komputera przed kupnem upewnijscie sie ze komputer jest z tej samej wersji slinikowek do ktorej bedzie montowany bo przelicznie spalania i odleglosci ile przejedziemy na danej ilosci paliwa nie bedzie sie zgadzac a korekta ktora mozna wprowadzic w obc jest minimalna i nie wystarczajaca

Opublikowano

Ponawiam pytanie czy ktoś nie mógłby przypadkiem reuploadować pliku ze schematami :(?

 

I jeszcze takie pytanko - bo zamierzam iść na pełny hardcore (czyli zegarek analogowy -> obc 18 + check control :) ) czy w bmkach z pełnym kompem był też inny wyświetlacz w zegarach? jak choćby w e34/e39? Bo u siebie widzę tylko przebieg, licznik dzienny (czy jak go tam zwał) i segmenciki do oil inspection... ;/

Opublikowano

IRCOWIEC bardzo proszę wrzuć ponownie ten pliczek z pierwszego posta...

 

 

Ew. ja mogę wrzucić na premium, żeby już więcej nie zginął... Ale to podeślij mi go jakoś...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ja kilka dni temu instalowalem CHECK CONTROL w aucie gdzie fabrycznie byl OBC 18 przyciskowy ale nie bylo instalacji pod CHECK'a.

 

I tak trzeba bylo pozlozyc dodatkowo nastepujace przewody:

-trzy przewody od modulu CCM do swiatel tylnych

-trzy przewody od modulu CCM do OBC

-dwa przewody od czujnika swiatel hamowania do OBC

-jeden przewod od licznika do OBC

-dwa przewody od modulu CCM pod maske, do czujnikow

-cztery przewody od modulu CCM do skrzynki bezpiecznikow pod maska, do swiatel przednich

-dwa przewody od modulu CCM pod fotel kierowcy (tam jest zlaczka od oswietlenia tablicy rej.)

-dwa przewody, zasilanie CCM

 

Poza tym do wymiany/przerobienia tylne lampy (sa inne w autach z CCM).

Mozliwe ze w niektorych autach rowniez do wymiany bylby czujnk swiatel stopu, w TDSie akurat byl dobry (4 przewodowy).

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. jestem nowy na forum wiec najpierw wszystkich serdecznie pozdrawiam.

Podepne sie pod temat..

Chwile temu dolozylem do siebie pelny OBC.. standardowo byl tylko zegarek analogowy:) wszystkie funkcje OBC jak najbardziej dzialaja, komputer sam liczy i sa odktyte wszystkie funkcje ale mam problem z podlaczeniem Skrzynki od "CHECK"a.... CCM. :x podlaczylem jakos tam przewody..(przod jest dobrze podpiety) a z tylem namieszalem cos konkretnie... :oops: :mad2: wyskakuja komunikaty ze

-nie swieca swiatla z przodu

-nie swieca swiatla tylne postojowe

-nie swieci podswietlenie tablicy rej.

 

moze ktos napisac jak to dokladnie podlaczyc (ktory przewod z CCM podlaczyc do jakiego przewodu i najlepiej w ktorym miejscu auta)

AA.. i jeszcze jedno.. Jak podlaczyc GONG?? przy gongu sa jakies dwie kostki.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
dajcie ludziska aktualizacje tego linka na rapida :twisted:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witajcie Panowie

mam taki problem z komp pokładowym w e36 mianowicie wypaliły mi sie literki, obecnie jest 11 przyciskowy. a mam sprawny 18 przyciskowy i jest mały myk z podłączeniem bo w aucie mam tylko białą wtyczkę a czarnej nie a jest potrzebna do 18 przyciskowego ale słyszałem że wystarczy tylko przepiąć zasilanie z białej wtyczki na czarną i będe miał dotychczasowe funkcje sprawne a nic więcej nie jest mi potrzebne.

wystarczy mi temp, godzina data i check control. z góry bardzo dziękuje za podpowiedź i ewentualnie jakieś foto bo nie mam czarnej kostki tylko bym coś wykombinował tzw."na krótko"

Bramy, Ogrodzenia, Konstrukcje Stalowe, Balustrady nierdzewne, Wiaty i Magazyny, Zadaszenia, Garaże blaszaki, Metaloplastyka. Serdecznie zapraszam Lisia Góra ok.Tarnowa 500-393-863

www.firma-konstal.pl [email protected]

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Chyba nikt nie chce zaktualizować linka do schematów :(

 

Mam zamiar wymienić swój OBC z 7p na 18p i uruchomić wszystkie jego funkcje. Może nawet uda mi się wrzucić na forum dokładną instrukcję zdjęciową całego procesu :)

 

[19.02.2010]

Moduł CM zamontowany. Pełen sukces. Prace trwają nadal...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Chcę podłączyć komputer pokładowy. Dziwna sytuacja, bo mam OBC 18-przyciskowe, a z tyłu miejsce tylko na jedną kostkę. Sprzęt marki BORG. Problem w tym, że nie mam kostki (pewnie dostanę na jakimś szrocie) i nie wiem jak wygląda schemat podłączenia. Przejrzałem forum, ale z takim przypadkiem się nie zetknąłem.

http://img.org.pl/thumb/c6zoqYQBo83.jpg

http://img.org.pl/thumb/c6zrDoBmIuG.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie, dziś zabrałem się za podłączanie full OBC w miejsce zegarka. Zasilanie, podświetlenie podłączone. komputer się włącza, pokazuje datę/godzinę. Problem napotkałem rozbierając zegary... W niebieskiej kostce zegarów nie mam PINów: 24, 26, 10, znaczy są wolne, nie idzie od nich żaden przewód... A powinny one być połączone z czarną kostką komputera - jak wynika ze schematu. Mam zegary z obrotomierzem, ze spalaniem, auto z 95 roku, BMW e36 sedan.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Podłączałem ostatnio Max obc i Mam taki kłopot że w kostce czarnej od nagrzewnicy Mam tylko biało fioletowy przewód a nie Mam biało żółtego z podobnych kabli mam tylko żółto fioletowy spotkał się ktoś z takim problemem jeśl itak to jak go rozwiązać a kolejna sprawa to podłączenie przewodu do stacyjki nie posiadam zadnego przewodu w kolroze podanym w instrukcjii i niewiem też o któą konrketnie kostke od stacyjki sugeruję się przewodami wychdozącymi ze stacyjki jeśli chodzi o kolory ... Jbc Mam E36 Sedana z 1997r. z Klimatronic z automatyczny mzamykaniem obiegu a przekąłdkę obc robił z 7 przyciskowego ...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

to ja odświeżę kotleta.

Na alledrogo natknąłem się na pełen zestaw OBC 18 przycisków - w skład tego zestawu wchodzi również tzw. moduł OBC - taka czarna skrzynka w 2 dużymi wtyczkami: biała i czarna.

 

Mam pytanie do tego - czy tak jak ja, mając tylko zegarek analogowy, a chcąc zamontować OBC 18 przycisków (na razie obejdę się bez Check...) też będę potrzebował własnie taki moduł OBC???

Czy tylko wystarczy mi zakupić komputer??? Pomijam tutaj oczywiście kwestię jego montażu, ale czy sam komputer mi wystarczy aby go prawidłowo podłączyć?

 

pozdrawiam :cool2:

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
Też miałem zegarek analogowy i mam 18-to przyciskowy komputer.Modułu nie posiadam a mimo to komputer pokazuje datę, temperaturę,godzinę,spalanie,prędkość,dystans i resztę funkcji które działają bez modułu.Więc jeśli wannoujesz bez niego będzie działało wszystko poza check control czyli nie poinformuje Cię o przepalonej żarówce czy konieczności dolania płynu do układu itp.Zakładaj bez modułu będzie działało-później jak chcesz zawsze możesz podlaczyć checka

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.