Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ja do swojego TDS'a leję czasami EkoDiesel (z tego co zauważyłem spotykany na większości stacji) i nie zauważyłem żadnych różnic jeśli chodzi o zachowanie się silnika pojazdu. BioDiesel'a jeszcze nie sprawdzałem ale póki co daruje sobie gdyż TDS'y to niezbyt trwałe silniki z tego co mi wiadomo. BioDiesel może być szkodliwy dla silnika z tego co czytałem, ale ile w tym prawdy to ciężko powiedzieć, na pewno jak zalejesz raz na 20 tankowań Bio to nie powinno się nic stać.

Opublikowano

Witam.

Ja pracuję w Norwegi i tam mają niestety 5% zawartego bio paliwa w każdym litrze.Nie zauważyłem jak narazie żadnej różnicy,myślę że jest to tak znikoma ilość,że nie powinno nic zaszkodzić oby :)

Opublikowano
Ja tylko czytałem jakiś artykuł że przy 100% biopaliwie (nie wspominali o mieszance normalnej ropy z bio) mogą występować problemy z prawidłowym działaniem silnika po dłuższym laniu takowego paliwa. Teraz nie pamiętam o co się dokładnie rozchodziło, ale coś się zatykało i zostawał jakiś osad z takiego paliwa.
Opublikowano

B100 czyli 100% biopaliwo wyczyszcza w zbiorniku te syfy z normalnego oleju napedowego i moga sie zapychac filtry, ktore niestety trzeba wymienic.

W autach starszych niz 1995r moga tez sie rozpuszczac przewody w silniku po zastosowaniu B100 poniewaz sa z gumy a nie ze specjalnego tworzywa.

Z tego co czytalem kiedys na roznych forach to w normalnym ON ktore tankujemy jest juz troche biododatkow ale narazie w PL nie moga one przekraczac 3% lub 5% wiec jest to niewiele i w takiej ilosci nie sa szkodliwe.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Tankuje ostatnio ( 3 baki ) biodiesel (dostępny na stacjach Bliska - nie mylic z ekodiesel) i wszystko oprócz innego aromatu jest ok .... no i oczywiście 30gr taniej za litr dla zainteresowanych

 

http://www.e-biopaliwa.pl/bioester/jakosc.html

 

 

Z tych informacji wynika,że biodiesel jest lepszy od zwykłego ON i to sporo

 

Najwazniejesze chyba jest również to,że sporo mniejsze jest wytwarzanie emisji CO2 i to się liczy :cool2:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich na forum :D oficjalnie przedstawie siebie i swoją E34 jak porobie fotki i przemyśle co napisać :P

 

Odkopuje temat ponieważ mam z tym pewne doświadczenie.

Raz właśnie skuszony ceną 30gr taniej na litrze zatankowałem BioDiesla z Bliskiej do swojego 525TD, nigdy więcej tego nie zrobie nie było w zasadzie żadnych negatywnych skutków w pracy silnika, poza zwiększonym spalaniem. Beti spaliła mi ok. 12l/100km :/ więc żadna oszczędność...

Jeśli chodzi o mój styl jazdy to średnio dobrego paliwa np Diesel Ultimate bądź na sprawdzonej stacji No-Name w pobliżu spalam 7-8l /100km :D

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Cieszę się ze temat ruszył ..... moja 1,8tds 7,2 l/100 bioester ...... a tds`y wrażliwższe niby NIE ROZUMIEM choć dzięki "czyszczacym" właściwościom musiałem wymienic przewód paliwa
Opublikowano

qlas niewiem...

U mnie akurat wyszło tak dlatego wole tankować inne paliwo.

Jeżdże dosyć dużo i widze różnice w kilometrażu na różnym paliwie.

Akurat zatankowałem tego Bioestra właśnie skuszony ceną, niepowiem może jakaś trefna dostawa nie mam pojęcia,

wole dopłacić za Diesla Ultimate na 23 litrach tego paliwa przejechałem 340 km...

Jakim cudem nie pytaj, większość w trasie... miasto sporadycznie i w umiarkowanym ruchu.

Było to liczone circa na oko ale wynik mnie zaskoczył.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W oryginalnej instrukcji obsługi do e39 jest napisane, żeby nie stosować paliwa na bio-estrach, (biodiesla). Dla mnie te oszczędności kilkunastu groszy na litrze i zostawianie za sobą obrzydliwego zapachu oraz narażanie elementów układu wtryskowego/paliwowego na drogą naprawę są BEZ SENSU.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

BMki aby mogły być tankowane BioDieslem (wg ETK zwanym RME) muszą mieć dostosowany układ paliwowy. Jak sprawdzicie w ETK, to są inne części do normalnego Diesla a inne do RME. W zasadzie są to wszystkie części stykające się z paliwem i zawierające elementy elastyczne takie jak węże, uszczelki, oringi itp. Jak wcześniej kolega napisał uszczelki i węże (guma olejoodporna) standardowo nie są odporne na BioDiesla i dlatego układ paliwowy dostosowany do RME ma elementy elastyczne wykonane z innych materiałów.

Guma olejoodporna (odporna na produkty ropopochodne) w kontakcie z estrami z olejów roślinnych ulega uszkodzeniu (puchnie, pęka, rozpuszcza się). Skutki tego ujawniają się po paru miesiącach, a nawet paru latach eksploatacji. "Zasyfiony" filtr paliwa jest raczej skutkiem rozpuszczania się elementów gumowych układu paliwowego, a nie jakiś "nadzwyczajnych" właściwości myjących BioDiesla.

Jeśli na samochodzie nie ma naklejki dopuszczającej stosowanie RME to ja bym nie ryzykował, a na pewno spytał bym wcześniej ASO.

Myślę że starsze BMki nie miały takiego wyposażenia, potem BMW oferowało to jako opcję (np w mojej 530D), a nowsze może mają to w standardzie. Ale najlepiej sprawdzić w ETK: sprawdzić które elementy się różnią, spisać numery OEM i sprawdzić pod maską jakie macie zamontowane), lub spytać w ASO.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.