Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie ... otóż zamówiłem właśnie ringi CCFL i myślę nad kupnem xenonów ponieważ mam lampy na soczewkach tylko jest jedno ALE

 

otóż jedną lampe mam firmy hella a drugą boscha ... poniważ auto było stuknięte w jeden bok i lampa jest innej firmy przy zakładaniu ringów podejrzewam nie bedzie problemu ale czy przy zakładaniu ksenonów i później regulacji ich nie bedzie problemu ?

 

a pytanie drugie czy któryś z Was koledzy mógłby doradzić mi jaki zestaw ksenonów kupić na 6000K ale jakiej firmy prosze ewentualnie o linki do aukcji

 

Pozdrawiam

Opublikowano
nie ma roznicy jaki zestaw kupisz jak kupujesz te najtansze od 200 w gore to wszystko jest to samo made in china sam tez mam 6000k i nie narzekam poki co wszystko dziala tylko musisz je wyregulowac bo beda krzywo swiecic
brak
Opublikowano

Wg mnie montaż xenonów do odbłyśników po żarówkach H1 to partyzantka... Ksenony to całkiem inne żródła światła. Odbłyśnik żle będzie kierował światło.

Dochodzi jeszcze opcja samopoziomowania i spryskiwaczy... Powinni brać za coś takiego dowód.

Opublikowano

Hmmm od 200 w góre to chinszczyzna a od ilu zaczynają się dobre xenony ?

 

A czy nie można kupić zestawu z samopoziomowaniem i spryskiwaczami ?

 

rozumiem że dowód powinni zabierać za brak czegoś takiego czy za posiadanie w/w poziomowania i spryskiwaczy ?

 

aha i jeszcze jedno bo samopoziomowanie to wiem po co żeby nie świecic po oczach a spryskiwacze po co ? żeby umyć zabrudzone klosze czy zeby ochłodzić ? pytam bo nie wiem

 

 

No i najważniejsze czy można zamontować zestaw xenonu do dwóch innych lamp (w moim przypadku hella lewa i bosh prawa) różnicę miedzy nimi widać ponieważ jedna z lamp ma mniejszą soczewkę ale czy to nie wpłynie na efektywność pracy xenonu

Opublikowano

dobre ksenony kosztuja ok 1400 1500 zl

 

uwaga co do samopoziomowania i spryskiwaczy to :

NIE ma w prawie polskim takiego wymogu sam tez myslalem ze maja prawo zabrac dowod za xsenony made in china ale jak sie doczytałem nie ma jasno okreslonych przepisów na tem temat pozatym co powiedza wlasciciele pierwszych instalacji xenonowych montowanych w autach gdzie nie bylo jeszcze samopoziomowania i spryskiwaczy im tez nalezalo by zabrac dowody ? dlatego tak jak mowie doczytalem ze nie jest to wymagane nalezy je tylko oczywiscie ustawic odpowiednio aby nie swiecily po oczach kierowcow z naprzeciwka

 

co do montarzu do roznych lamp mysle ze problemu nie ma skoro wchodza takie same zarowki a co do tego ze beda nieco inaczej wygladac calkiem mozliwe ale mysle ze roznica nie bedzie za bardzo widoczna

brak
Opublikowano
pozatym co powiedza wlasciciele pierwszych instalacji xenonowych montowanych w autach gdzie nie bylo jeszcze samopoziomowania i spryskiwaczy im tez nalezalo by zabrac dowody ?

 

z tego co wiem policja nie ma prawa przyczepic sie do instalacji xenonow jesli jest ona wykonana w aucie fabrycznie natomiast do samowolnych przerobek wykonywanych domowymi sposobami moga miec jakies ale - oczywiscie nie wiem tego na 100% wiec reki sobie za to nie dam odciac :P

 

jesli chodzi o sama instalacje zarnikow - ja rowniez mam lampy roznych firm (przebywam w Irlandii i musialem przelozyc lampy na miejscowe wiec wybor padl na lampy starszego typu z soczewka zeby umozliwic montaz xenonow) oczywiscie obie soczewki i wystarczylo tylko odpowiednio wyregulowac lampy. z samym zalozeniem zarnikow nie bylo problemu - idealnie pasuja w miejsce zarowki i nie potrzeba praktycznie nic przerabiac poza zamknieciem lampy przez ktore trzeba przeprowadzic przewody.

Były:

Ford Fiesta XR2i

Opel Calibra 2.0 16v ECOTEC

BMW E36 316I Coupe '98

BMW E46 330D Sedan '00

BMW E36 318 IS '95

vauxhal omega 2.5 v6

BMW E39 540iA '98

vw passat 1.9tdi

e46 328i '00

E46 325Ci kabrio '04

E60 520i '04

E46 330D touring Indyvidual '02

Jest:

BMW E65 730D '06

Opublikowano

 

aha i jeszcze jedno bo samopoziomowanie to wiem po co żeby nie świecic po oczach a spryskiwacze po co ? żeby umyć zabrudzone klosze czy zeby ochłodzić ? pytam bo nie wiem

 

brudne klosze rozpraszają światło i oslepiasz innych a przy tym sam nic nie widzisz.

Opublikowano
tóż jedną lampe mam firmy hella a drugą boscha ... poniważ auto było stuknięte w jeden bok i lampa jest innej firmy przy zakładaniu ringów podejrzewam nie bedzie problemu ale czy przy zakładaniu ksenonów i później regulacji ich nie bedzie problemu ?

Nie ma to znaczenia, bo i tak musisz je wymienić na nowe dostosowane źródła światła ksenonowego (samo poziomowanie, spryskiwacz wysokociśnieniowy, odpowiednie odbłyśniki i klosz gładki)

 

z tego co wiem policja nie ma prawa przyczepic sie do instalacji xenonow jesli jest ona wykonana w aucie fabrycznie natomiast do samowolnych przerobek wykonywanych domowymi sposobami moga miec jakies ale - oczywiscie nie wiem tego na 100% wiec reki sobie za to nie dam odciac

Lampa musi posiadać homologację (lampa czytaj klosz wraz z odbłyśnikami i źródłem światła - nawet liczy się moc)

Jeśli wymienisz źródło światła na innego typu niż jest przewidziane do danego typu lampy, to lampa już nie traci homologację i samochód nie powinien przejść przeglądu a policjant ma prawo zabrać dowód (i moim zdaniem powinien).

 

I jeszcze jedno, zakładanie ksenownów - taniej chińszczyzny - to jest zwykłe stwarzanie zagrożenia dla ruchu. Nie jesteście sami na drogach i weźcie pod uwagę, że oślepiacie tymi lampami innych użytkowników.

Opublikowano

a jakie lampy i klosze itp itd należy kupić proszę o liste z jakiej firmy i jakie nadają się najlepiej oczywiscie w gre nie wchodzi chinszczyzna tylko coś konkretnego jest cośtakiego dostępne na allegro ? bo ja nie widziałem

 

aha i czy można to kupić w zestawie np. płace X zł i dostaje lampy palniki klosze spryskiwacze samopoziomowanie i inne błyskotki ? czy są takie zestawy czy trzeba samemu "sztukować" to po kolei ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jakie lampy i klosze itp itd należy kupić proszę o liste z jakiej firmy i jakie nadają się najlepiej oczywiscie w gre nie wchodzi chinszczyzna tylko coś konkretnego jest cośtakiego dostępne na allegro ? bo ja nie widziałem

 

aha i czy można to kupić w zestawie np. płace X zł i dostaje lampy palniki klosze spryskiwacze samopoziomowanie i inne błyskotki ? czy są takie zestawy czy trzeba samemu "sztukować" to po kolei ?

 

do e36 to chyba nie ma, a jesli cos jest to ciezko znalezc, bo przeciez fabrycznie takie nie wychodzily, moze hella cos produkowala takiego?? ale cena byla by i tak raczej zaporowa, zwykle lampy helli z ringami i soczewka to cos 1500-1800 zl, wiec z ksenonem jeszcze wiecej

Opublikowano

Oooo mój ulubiony temat...wieelokrotnie poruszany...

Koledzy po pierwsze to nie montować xenonów do lamp bez soczewek, to jest wiocha totalna, niedość że kiepsko to wygląda to jeszcze oślepiasz sąsiadke na pierwszym piętrze. A tak poważnie to JEśLI SIę POLICJANT ZNA TO MOżE ZABRAć DOWóD i nie wygrasz z tym.Zależy na kogo trafisz. Przeczytajcie sobie ten aktykuł http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/uwaga-na-nielegalne-ksenony,992810

A tutaj mamy Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych EKG ONZ - Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej. Punkt 6.2.9 mówi wyraźnie:

http://www.infor.pl/download/site/pl/oj/2007/l_137/l_13720070530pl00010067.pdf

 

 

 

Po krótce musza być spełnione 3 normy:

-Szkło od lampy musi posiadać homologacje na xenon (opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie)

-samopoziomy

-spryskiwacze

 

Jedynym tematem sporym jest e39 z 94 roku , która wychodziła seryjnie na xeononach bez sprysków i samopoziomów...

 

Jak dla mnie to spryskiwaczę są bezsensu , przecież nie działają one automatycznie , więc równie dobrze moge się zatrzymać i sam przetrzec lampe.

saku82pl

Mam te lampy hella o których piszesz i one mają norme E1 na kloszu, czyli mają homolagacje na xenon, ale w świetle prawa i tak nie spełniam wszystkich wymogów bo nie mam samopoziomów i sprysków..

 

to tak moim zdaniem...

 

Aha , ja swoja przygodę z xenonem zaczołem 7 lat temu, kiedy to przerabiałem lampy od asterki F , wstawiając soczewki bi-xenonowe od audi A6. Wtedy za xenon płaciło się ponad 1000zł.Myśle że jak jest to wszystko z gustem zgrane , nie oślepia , to nie powinno być problemów, jak ich nigdy nie miałem podczas kontroli...

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

Lampa samochodowa jest elementem z homologacją... Dlatego wszelka ingerencja w jej budowę nie jest legalna... To tak jak mocowanie w aucie wystających przedmiotów... czy dorobienie do opon kolców... Nie wolno :nienie: Mimo iż jestem za Xenonami (nie wiem czy koledzy jeździli kiedyś Calibrą, ale tam światła bez Xenonu to tragedia :mad2: ) to ich montaż na własną rękę nie jest legalny... Jedyną opcję jaką producent lamp dopuszcza to zmiane żarówek które powinny także posiadać homologację... Jeśli jakaś firma stworzy homologowane Xenony których montaż nie wymaga ingerencji w budowę lampy to ich montaż będzie legalny :cool2:

 

A ja mam pytanie z innej beczki... Ja także podobnie jak któryś z poprzedników mam dwie inne lampy... Ale jedna lampa jest na żarówkę H1 a druga na H3 czy H7 (nie pamiętam)... można tak śmigać??

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
znalazlem na angielskim eBay'u lampy HELLA fabrycznie przystosowane do Xenonow z samopoziomowaniem tylko koszt troche przeraza - normalne lampe HELLA to koszt rzedu 300 Funtow natomiast te razem z zestawem Xenonow to juz koszt rzedu 750-800 Funtow. jak kto woli - ja mam Xenon na zwyklych lampach ustawione nieco nizej i jakos nikt mi nie mruga ze go oslepiam i sam nawet testowalem (jechalem samochodem kumpla a on moim) i faktycznie nie oslepiaja a widocznosc o wiele lepsza niz na normalnych zarowkach

Były:

Ford Fiesta XR2i

Opel Calibra 2.0 16v ECOTEC

BMW E36 316I Coupe '98

BMW E46 330D Sedan '00

BMW E36 318 IS '95

vauxhal omega 2.5 v6

BMW E39 540iA '98

vw passat 1.9tdi

e46 328i '00

E46 325Ci kabrio '04

E60 520i '04

E46 330D touring Indyvidual '02

Jest:

BMW E65 730D '06

Opublikowano

Koledzy uważajcie przy zakupie angielskich lamp, Jest mała szansa, że będą pasować. One mają trochę inne odbłyśniki ze względu na ruch lewostronny!!!! Radze przed zakupem się dokładnie zorientować, czy nadają się do samochodów w ruchu prawostronnym.

Pozdrawiam

Opublikowano
ja obecnie przebywam w UK - konkretnie Irlandia Pln wiec nie ma problemu a z tego co sie dowiadywalem nie bedzie rowniez problemu z tymi lampami w polsce ze wzgledu na mozliwosc regulacji kata zalamania swiatla - po przestawieniu swieca jak normalne w ruchu prawostronnym (tak wyczytalem tutaj na forum)

Były:

Ford Fiesta XR2i

Opel Calibra 2.0 16v ECOTEC

BMW E36 316I Coupe '98

BMW E46 330D Sedan '00

BMW E36 318 IS '95

vauxhal omega 2.5 v6

BMW E39 540iA '98

vw passat 1.9tdi

e46 328i '00

E46 325Ci kabrio '04

E60 520i '04

E46 330D touring Indyvidual '02

Jest:

BMW E65 730D '06

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja obecnie przebywam w UK - konkretnie Irlandia Pln wiec nie ma problemu a z tego co sie dowiadywalem nie bedzie rowniez problemu z tymi lampami w polsce ze wzgledu na mozliwosc regulacji kata zalamania swiatla - po przestawieniu swieca jak normalne w ruchu prawostronnym (tak wyczytalem tutaj na forum)

 

Dokladnie, tez mam aktualnie lampy z anglika i przed kupnem pytalem na tym forum czy mozna je wyregulowac na przeglad w polsce. A ze koledzy pisali ze jak najbardziej, wiec kupilem.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
u mnie jak wyciagneli lampe, to z tylu byl taki jakby przelacznik nie wiedzieli co to i przesuneli bo mysleli ze cos jest zle, i jak pojechalem na ponowna regulacje to sie okazalo ze ta lampa swieci symetrycznie , zamiast asymetrycznie :D wiec problemow chyba z tym nie ma ;D

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.