Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

oto moj dzisiejszy odczyt diagnostyczny.czy ktos mi powie co tu jest uszkodzone?

total codes 001

CODE 001

038 wheel speed,front left

 

total codes 003

CODE001

033 wheel-speed signal,front left

CODE002

007 wheel-speed signal,front left

CODE003

067 intermittent interference

 

P.S.chodzi o ABS.ale niewiem czy to tylko czujniki czy sterownik.prosze o pomoc

  • Moderatorzy
Opublikowano

Podlacz sztuczne obciazenie i skasuj bledy. Ponow odczyt jak problem dalej bedzie na tym samym kole. To sprawdz kable jak i tu wsio ok to sterownik ma problem.

 

Bylo na forum w dziale zrob to samo jak testowac czujniki :search:

Opublikowano

Bylo na forum w dziale zrob to samo jak testowac czujniki :search:

Najprosciej zamienic lewy z prawym i sprawdzic kompem, jezeli pokaze drugie kolo to czujnik, jezeli ponownie te samo kolo - sterownik.

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bylo na forum w dziale zrob to samo jak testowac czujniki :search:

Najprosciej zamienic lewy z prawym i sprawdzic kompem, jezeli pokaze drugie kolo to czujnik, jezeli ponownie te samo kolo - sterownik.

 

Wydaje mi sie ze szybciej podlaczysz sztuczne obciazenia niz zamienisz miejscami czujniki (2x tyle roboty). Tylko trzeba troche sie znac na tym :mrgreen:

Opublikowano
[...] Wydaje mi sie ze szybciej podlaczysz sztuczne obciazenia [...]

 

Sorki, jakie obciążenie??? Sama rezystancja to nie wszystko. Daje ogólny pogląd na sytuację, ale czujniki powinny być sprawdzane oscyloskopem, bo rezystancja to nie wszystko... Jak u mnie zaświeciły się kontrolki ABS/ASC to najpierw sprawdziłem Carsoftem (wyszło uszkodzenie przewodu czujnika koła T/P). Potem w WDS znalazłem schemat i mierzyłem "na głupa" rezystancję na pinach wtyczki sterownika ABS. Rzeczywiście wyszły różnice na dobrych czujnikach i na złym (na dobrych rzędu kilka-kilkanaście MegaOhm, na złym rzędu kilkuset Ohm). Po wymianie sprawdziłem ponownie Carsoftem i wszystko było bez błędów, po uruchomieniu auta również.

A może zdradzisz jakież Ty dajesz obciążenie i w jakich jednostkach :norty:

 

P.S. Najlepiej jest jak podali koledzy zamienić czujniki stronami tyle, że jak są stare frędzle to możesz podczas demontażu połamać je (u mnie plastik był baaardzo kruchy i połamał się). Ja na Twoim miejscu przepiąłbym piny we wtyczce sterownika od czujnika do czujnika, będzie szybciej i jakby bardziej czysto :norty:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

po przeczytaniu kilku wypowiedzi... sorry ale mało nie spadłem z fotela ze śmiechu...

Ale nic, do tematu wróćmy. Pisania jest dość dużo a pora już późna i łóżko prosi abym je przytulił :D , oczywiście chętnie Ci pomogę, dlatego zadzwoń do mnie np. jutro 0-506-16-36-75 po około 9,00 to wszystko Ci powiem co i jak po kolei posprawdzać.

Pozdrawiam.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano
po przeczytaniu kilku wypowiedzi... sorry ale mało nie spadłem z fotela ze śmiechu...

 

Uff.. Mam nadzieję, że nie z mojego powodu i nie z powodu oscyloskopu :mrgreen:... A jeśli z ostatniego powodu to popytaj się mądrzejszych od siebie, którzy wiedzą cokolwiek o zasadzie na jakiej działają czujniki ABS, jaki dają sygnał i jak się powinno go sprawdzać i w jakich warunkach... o ile tacy są :norty:

 

Pisania jest dość dużo a pora już późna i łóżko prosi abym je przytulił :D

 

No i jak? Dobrze spałeś :lol:???

 

pzdr

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

thenygoos

jako jedyny wiesz co piszesz, akurat Twoja wypowiedź, a zwłaszcza co do oscyloskopu, jest trafna w 100%, więc spoko, masz rację i zgadzam się z Tobą. Oscyloskop jest jedynym urządzeniem do poprawnego sprawdzania czujników optycznych (hallotronowych).

Co do oscyloskopu, to pracuję z nim od jakiś 6-7 lat :norty:

Najbardziej uśmiałem się z "obciążenia" :clap: :clap: :clap:

 

a"propos, tak wyspałem się, spałem jak zły aż mnie psy obudziły że chcą na dwór :cool2:

 

 

Pozdrawiam.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano

Do Kolegi ALLCAR:

no to widzę, że jesteś konkretny i rzeczowy Gość :cool2:... I nie dajesz obciążenia cholera wie jakimi jednostkami gdzie popadnie :lol:

Mam nadzieję, że nie odebrałeś źle tego co napisałem, bo nie to było moją intencją.

 

pzdr

 

thenygoos

 

P.S. Życzę Ci, aby psy miały codziennie takie suchości, żeby im się nie chciało rano iść siusiu :mrgreen:.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

spoko, nie obraziłem się bo nie mam za co i na kogo, wręcz przeciwnie. Ciebie kolego pozdrawiam i dziękuję za zyczenia....

A kolega autor postu listów nie pisze, nie dzwoni....

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano
nie pisze bo czeka na konkretne odpowiedzi a nie gadanie o psach.wymienilem wlasnie oba czujniki ABS(lewy i prawy przod)z tym ze sa to czujniki z BMW 528(lecz sa takie same)i nadal swieca mi sie ABS i ASC.moze to jednak przetarty kabel lub sterownik?
Opublikowano

Drogi Kolego Grzesiu.reading,

skoro czekasz na rzeczowe odpowiedzi, to może jednak zdecyduj się na opcję z obciążeniem :mrgreen:. Sądzie, że 3 kg wystarczy :mrgreen:...

 

A tak serio to zadzwoń do Kolegi ALLCAR, przeproś grzecznie i poproś o pomoc, a na pewno Ci nie odmówi... A jak mieszkasz lub masz zamiar być gdzieś w mojej okolicy to też chętnie Ci pomogę...

 

P.S. Mam szwagra który jest niby wielce uczonym Panem Doktorem Nauk Ekonomicznych i powinny do niego niektóre rzeczy docierać, jak mu się tłumaczy w miarę klarownie, ale on ma jakąś hmmm "barierę" na umyśle. Bez obrazy, ale jak czytam posty z tego tematu to mi tak trochę moim szwagrem śmierdzi :norty:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Oscyloskop jest jedynym urządzeniem do poprawnego sprawdzania czujników optycznych (hallotronowych).

Oscyloskopem można sprawdzić prawie wszystko, ale czujniki optyczne i hallotronowe to zupełnie co innego, jeszcze nigdy nie widziałem, żeby przy kołach były czujniki optyczne. Chyba coś Ci się pomyliło.

Opublikowano

Witaj.

Z góry dzięki za korektę, oczywiście masz rację, w sumie to błąd wynika z mojego błędu stylistycznego, trudno :oops: zdarza sie, co do czujników to chodziło mi o uzyskanie najlepszych obrazów z przebiegów właśnie na oscyloskopie, obrazu nie zobaczysz na multimetrze, powiedzmy 1obrót na 1s + wartośc zmierzona volt, a głównie o to żeby ustalić przyczynę błędu, np widząc sinusoidę zobaczyć czy koronka jest OK, ale chyba wiesz o co chodzi, zresztą po wypowiedzi o "psach" autora postu nie mam zamiaru tłumaczyć już dalej co i jak zrobić żeby wszystko posprawdzać, cóż dla mnie ten post jest zamknięty, a pisze w celu sprostowania i wytłumaczenia sie bo mi :oops: (dla sprostowanie, czujnik absu to czujnik magnetyczny w którym indukuje sie napięcie przemienne :cool2: )

 

Pozdrawiam.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
  • Moderatorzy
Opublikowano

Teraz to jakos sensowanie bardziej brzmi. Kiedy napisales o czujniku optycznym calkiem zwatpilem w to co wiem.

Co do obciazenie chodzilo mi o podlaczenie rezystancji okolo 1kOhm.

Gdzies widzialem prosty opis z zarowka 12V. Sterownik sprawdza czy czujniki sa fizycznie na kablu podajac chwilowo napiecie i wtedy ta kontrolka ladnie blyska (mozesz wyeliminowac brak polaczenia na kablu).

Co do oscylokopu to tez uzywam go od paru lat z racji wykonywanego zawodu (mam tez prywatny w domu).

 

Jest fajna pozycja "OSCYLOSKOP W DIAGNOSTYCE SAMOCHODOWEJ" jezeli ktos potrzebuje to dysponuje wersja elektroniczna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.