Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam jestem nowy i tak czytam ten wątek i zdębiałem :jawdrop: w innych autach kiedy zaczyna coś pukać wymianie podlegają tuleje metalowo gumowe a w bmw e-46 wymienia się wachacze i do tego taka kasa :shock: no zaczynam mieć wątpliwości czy kupować e-46 w kombi diesla .
Opublikowano
Witam jestem nowy i tak czytam ten wątek i zdębiałem :jawdrop: w innych autach kiedy zaczyna coś pukać wymianie podlegają tuleje metalowo gumowe a w bmw e-46 wymienia się wachacze i do tego taka kasa :shock: no zaczynam mieć wątpliwości czy kupować e-46 w kombi diesla .

 

Ja również jestem jak narazie szczęśliwym posiadaczem e-46 kombi 2.0 disel, miałem podobną przygodę co kolega zaczynający ten wątek i pierwsza diagnoza mechaników RUTKOWSKI SERWIS była taka że dwa wahacze z przodu są do wymiany, ale po sprawdzeniu w drugim warsztacie okazało się że to tylko łącznik stabilizatora!!! 90pln + 20pln wymiana. Więc sie nie martw nie od razu należy wymieniać wahacze. Mechanicy albo idą na łatwiznę albo szukają jelenia, wiec zawsze warto sprawdzic dwa razy zanim sie wyda kase!!!!

Opublikowano

Witam ,

od 3 dni jestem szczesliwym ale i zestresowanym nabywcą Bmw e46 316 ti . mam takie dwa pytania do was drodzy uzytkownicy :

1. w zawieszeniu przednim slychac na nierownosciach stuki , bylem z ciekawosci w servisie mercedesa bo blizej :) , gosc stwierdzil ze gumy whacza zarowno jednego jak i drugiego sa do wymiany lecz blizej nie potrafil okreslic jakie to gumy jak je nazwac .Czy sa to tuleje wahacza czy ..... ??? nie mam pojecia Dodam ze samochod ponoc byl servisowany w bmw w warszawie ASO.

Moje drugie pytanie odbiega od tematu zawieszenia i z gory za to przepraszam lecz bardzo prosze o pomoc.

2. Konkretnie chodzi mi o numeracje szyb . Przednia ma inny numer niz tylna lecz ta sama kategoria (E1) w bocznych drzwiach jedna obok szyby uchylej drugiej rowniez inne numery ale szyba z pierwszych drzwi i drugich drzwi jest identyczna i podobna sytuacja jest w szybach uchylnych jako pary maja takie same numery . Troche to skomplikowane :( Moje pytanie brzmi czy to normalna sytuacja czy cos bylo wymieniane. Gosc w Mercedesie powiedzial zeby sie tym nie przejmowac , powiedzial rowniez ze w merolach zdarza sie ze szyby potrafia miec nawet rozne roczniki wybite na szybach to ciekawe co uslyszalem. Z Gory dziekuje za odpowiedzi ... Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow B. Motor Werke :D

Opublikowano
Naczytałem się o wersji e-46 i sam nie wiem czy wziąć 318 czy 320 który mniej pali .Czy poza softem i turbiną są róznice .Ceny na 318 są dobre więc czy warto dopłacić ?Czy z wersji 318 da się zrobić 137 km .
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
no i koniec problemu z tulejami, niestety kupilem te drozsze z obejma odrazu 220 zł nie pamietam firmy ale niemieckie oby dobre :) , i zdecydowalem sie na wymiane samotnie . DALEM RADE i jestem do przodu o jakies 120 - 180 zł :P
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja za wymiane wahaczy z przodu 2x, łączników stabilizatora 2x i drążków 2x i końcówek drążków 2x dałem u mechanika ok 1500zł!!!! Robocizna + części wszystko 1,5tys. Także wydaje mi się że ponad 2 tysiące to lekkie przegiecie.... POZDROWIONKA
Opublikowano
ja mam znajomego mechanika , i zawsze mozna by powiedziec mnie olewa mowi ze nie ma czasu itd, i w ten sposob mnie motywuje do samodzielnej pracy , zazwyczaj jest to kwestia sprzetu ktorego nie posiadam za wiele ale czasami trzeba troche pomyslec i da sie zrobic. niebylbym w stanie zostawic u kogosc 2 koła za robocizne. NIE MA OPCJI. Tak wiec do roboty Panowie :)
Opublikowano
a jeszcze jedna sprawa, czy po wymianie wahaczy z przodu i tulei z tyłu trzeba robić geometrię ? Czy jest to obowiązkowe ? czy nie bardzo jedno z drugim ma coś wspólnego...

 

Najciekawsze jest to że Ci co chcieli mnie naciągnąć, chcieli wymienić wszystko oprócz tych tulei !! Mad Surprised

 

Mieli na mysli tylne tuleje w przednim zawieszeniu i od razu zaproponowali ci wymiane calosci (z przodu) razem z wahaczami bo tak sie zwykle robi.

:clap:

 

Co sie tak robi ? co Ty za glupoty piszesz ?

 

jak sa do wymiany tuleje to wymienia sie tuleje... i tyle a nie wachacze z nimi :duh:

 

nie wiem skad sie biora takie bzdury...

 

ja mam kilku znajomych mechanikow i diagnostow... kazdy z nich mi mowil ze jak cos jest ewidniete padnietego niczego nie wymienia sie na zapas. wiadomo sa czesci co wymienia sie parami tak jak tuleje... ale nie z wahaczami.

 

Koledzy jak cos Wam padnie wtedy wymieniajcie i nic na zapas bo czesto te czesci jezdza dluzej jak te po wymianie...

 

chcieli Cie naciagnac kolego i tyle...

 

a jak stuki zlikwiodwane ?

Opublikowano

 

Co sie tak robi ? co Ty za glupoty piszesz ?

 

jak sa do wymiany tuleje to wymienia sie tuleje... i tyle a nie wachacze z nimi :duh:

 

nie wiem skad sie biora takie bzdury...

 

 

Fakt, moze troche brzmi glupio ale chodzilo mi o wymiane tuleji w przypadku gdy sworznie na wahaczach sa padniete. Po prostu zle napisalem. Ten temat pokazal, ze niektorzy z nas mogli pochopnie wymienic calosc zamiast tuleji. Ja uwierzylem dwom roznym mechanikom ze to sworznie ( bo tak przewaznie sie dzieje w e46) i poszla calosc do wymiany...

Opublikowano
dlatego warto jechac wczesniej na stacje diagnostyczna , oby dobra . Ja smigam teraz do mercedesa na kresowej w sosnowcu . Gosc powie fachowo co i jak , pieniadze tez chcial na poczatku duze za sprawdzenie samochodu ale da sie dogadac :) i pochwale rowniez Forum bo po opsiach roznych przypadkow bylem pewnien co u mnie jest nie tak. Ciekawe co sadzicie o regeneracji sworzni wahaczy ?>>?? bo słyszalem ze i tak mozna to naprawic.
Opublikowano
Ja ostatnio wymienilem oba wahacze + tuleje. Cala zabawa wyszla mnie 260 funtow (czesci+robota), a w uk taniej napewno nie jest.

 

Jak nie jestes pewien czy wahacze to jezdzij az bedzie na 100% wiadomo co stuka. A jak hamujesz pulsacyjnie to jest luz?

 

Ps moja bunia ma 75k km I oba wahacze byly do wymiany.

 

Hej! a pamiętasz może jak nazywają się tuleje wahacza? Czy to może "wishbone bushes", bo nie za bardzo znam po angielsku takich zwrotów. Byłem w ASO na wymianie oleju i przy okazji dowiedziałem się że potrzebne są właśnie "wishbone bushes". Dziwne o tyle że 2 miesiące temu byłem na przeglądzie (tym obowiązkowym jak MOT u Was) i powiedzieli że perfect condition a tam sprawdzają szczegółowo. Nie wiem czy próbują mnie naciągnąć czy co? No i tak naprawdę nie wiem co to te wishbony...Będe wdzięczny za odp

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.