Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Dzisiaj pojechałem do warsztatu, bo zaczęło coś mi pukać przy przednim zawieszeniu. Okazało się że do wymiany są oba wahacze. I teraz, chciałem zapytać czy kwota 2100 za wymianę 2x wahacz (w wymiennym sworzniem) + 2x tuleja wahacza na tył + geometria przód i tył, to wszystko razem z robocizną - to dużo czy ok ?

 

Czy ktoś robił podobną operację w niedawnym czasie ? Trochę mnie osobiście zszokowała ta cena...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kwota z kosmosu, takie warsztaty trzeba omijać z daleka. Kolesie widzą BMW i od razu chcą przyciąć. No chyba że byłeś w ASO, to cena OK :mrgreen:

części spokojnie znajdziesz za 1000 (+/- 100zł). Na takim zamówieniu łatwo wyrwać jakiś upust nawet w normalnym sklepie. Robota 400-500 zł max.

Opublikowano

w aso tyle ci zaspiewali, :?: wachacz na allegro meyle to 380pln szt , dlaczego tuleja tylnego wachacza jak przod puka. tuleja tylnego wachacza

ok38 szt a przednia jakby ci byla potrzebna to z mocowaniem ok100sz a sama bez mocowania ok 55szt , geometria ok 150 pln ,dolicz koszt wymiany zalezy od warsztatu ale 2100pln to troche duzo

Opublikowano
to nie ASO, ale warsztat specjalizujący się w BMW, słyszałem wcześniej że za części trochę kasują ale ponoć bardzo dobrze naprawiają. Sam nie wiem co o tym myśleć - czy oprócz wahaczy MAYLE są jakieś inne jeszcze z wymiennymi sworzniami ? Bo mówili mi że nie wkładają chińskich podróbek po 300 zł tylko same dobre części. BTW W ASO chcą 1400 zł za wymianę tylko jednego wahacza :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Bo mówili mi że nie wkładają chińskich podróbek po 300 zł tylko same dobre części.

http://moto.allegro.pl/item358614988_wahacz_bmw_e46_bmw_3_wzmocniony_hd_meyle.html

360 zł i nie jakieś tam badziewo. lepiej kup sam części i poszukaj innego warsztatu. Wymiana tych elementów nie należy do "wyższej szkoły" i normalny kumaty mechanik sobie poradzi z tym bez problemów.

Edytowane przez kwiatus19
Opublikowano
jezdze na meyle i jest ok a chinszczyzny nikomu bym nie polecil , jest sporo firm ktore maja wachacze do bmw : boge ,febi , lemford itp tylko nie wiem czy mają wymienne sworznie , meyle mają wymienne ,wybor należy do ciebie
Opublikowano

Dzięki chłopaki,

 

właśnie dzwoniłem do innego mechanika i powiedział że 2100 to za dużo i żebym przywiózł mu furkę, to zobaczy i co by nie było to 2100 nie wyjdzie. Mam tylko nadzieje że dobrze to zrobi.

Opublikowano
a jeszcze jedna sprawa, czy po wymianie wahaczy z przodu i tulei z tyłu trzeba robić geometrię ? Czy jest to obowiązkowe ? czy nie bardzo jedno z drugim ma coś wspólnego...
Opublikowano
Obowiązkowe nie jest, ale jeśli chcesz żeby samochód nie szedł prosto to trzeba.
Opublikowano

Nieźle,

Dzisiaj byłem u jednego znajomego, sprawdził dokładnie samochód, wstawiliśmy go na "szarpaki" i powiedział, że nic mu nie dolega. Jedynie są gumy wyrobione od tulei tylnej przedniego wahacza i tylko to by było do wymiany. Zdębiałem :jawdrop:

 

Jeden warsztat który robi w większości BMW powiedział że do wymiany wahacze i tuleje z tyłu wszystko za 2100, a kolega który masowo naprawia mnóstwo samochodów mówi, że tylko tuleje z przodu. Sam nie wiem już co z tym robić.

 

Mam wrażenie, że tamci chcieli mnie nieźle naciągnąć. bo jeszcze klocki mi wcisnęli, a mam z 6 mm po każdej stronie, także powinno jeszcze na kilka tysięcy starczyć.

 

Poradźcie chłopy, generalnie mam z prawej strony stuki, ale nie metaliczne tylko takie pup pup pup, i tylko jak wjadę na nierówności.

Co myślicie ? wahacze ? czy tylko tuleja, samochód ma 85 tys przejechane z czego 1,5 roku w Polsce jest. Nie chce wydawać tysięcy jak to niepotrzebne i przeklinać moją furkę.

Opublikowano (edytowane)

To kup same tylnie tuleje tylko dobrej firmy (np wlasnie Meyle) i zobaczysz czy dalej bedzie stukac. Jak trzeba bedzie dokupic wahacze to bierz Meyle HD. Umow sie jakos z mechanikiem, zeby nie kasowal cie duzo za same tuleje bo byc moze do niego wrocisz jak bedzie cos wiekszego. Caly komplet Meyla powinien cie wyniesc do 1100 zl max plus robocizna.

Zbieznosc sprawdz koniecznie.

Edytowane przez f33m
Opublikowano
Witam,

 

Dzisiaj pojechałem do warsztatu, bo zaczęło coś mi pukać przy przednim zawieszeniu. Okazało się że do wymiany są oba wahacze. I teraz, chciałem zapytać czy kwota 2100 za wymianę 2x wahacz (w wymiennym sworzniem) + 2x tuleja wahacza na tył + geometria przód i tył, to wszystko razem z robocizną - to dużo czy ok ?

 

Czy ktoś robił podobną operację w niedawnym czasie ? Trochę mnie osobiście zszokowała ta cena...

 

aż tyle to nie , wahacze np Meyle to 350zł szt więc 700 + 230zł za 2 swoznie + komputerowa geometria 70zł no i oczywiście wymiana wahaczy chyba 50max 100zł więc wychodzi jakieś 1150zł bo tyle mnie to w marcu kosztowało

Opublikowano

Ja ostatnio wymienilem oba wahacze + tuleje. Cala zabawa wyszla mnie 260 funtow (czesci+robota), a w uk taniej napewno nie jest.

 

Jak nie jestes pewien czy wahacze to jezdzij az bedzie na 100% wiadomo co stuka. A jak hamujesz pulsacyjnie to jest luz?

 

Ps moja bunia ma 75k km I oba wahacze byly do wymiany.

Opublikowano
Jak hamuje pulsacyjnie, to nie mam żadnych luzów, jedynie co czuje to że przy 160-170 km/h zaczyna coś samochód pływać, jest trochę miękki. Jutro się umówiłem na przegląd układu zawieszenia do ASO i to będzie dla mnie ostateczne potwierdzenie. Zobaczymy co wyjdzie jutro. Mam znajomego co ma E46 z 2001 i ma 220 tys. najechane i nic nie wymieniał przy zawieszeniu jeszcze, także wydaje mi się cały czas że 85 tys na wahacze to nie dużo, ale może sie mylę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpuść ASO z badaniem auta, rób stopniowo naprawę, zacznij od wymiany tych tulei, i zobacz przejdzie. W ASO z diagnozę skasują Cię tyle co za wymianę tulei w niewielkim warsztacie, a 100% pewności miał nie będziesz.
Opublikowano

Nom, zgadzam sie z kwiatusem. Szkoda siana na sprawdzanie.

 

A co do 200tys km na liczniku, wszystko zalezy od tego jak auto jezdzilo, moze kolega 90% jezdzil autostrada ? Mi tez sie wydawalo, ze 75tys km to malo jak na wahacze, ale wiem, ze zdarzaly sie przypadki, kiedy ludzie po 40 wymieniali :)

 

U mnie objawy wygladaly tak : Przy wolnej jezdzie (10km/h)i ostrym pulsacyjnym hamowaniu bylo czuc luz z przodu i delikatne stukanie, na nierownosciach podobnie, a wszystko znikalo przy szybszej jezdzie.

A Tobie w jakiej sytuacji stuka?

Opublikowano
hmmm... Właśnie, generalnie tak samo, przy wolnej jeździe głuche bicie, ale jak szybko jadę to kompletnie nic - no chyba że przy 80 km/h wjadę w dziurę - to też czuje bicie tak samo. Na równej drodze przy jakiejkolwiek prędkości nic nie czuje. Koszt sprawdzenia auta w ASO to tylko 100 zł, przy okazji chce przetestować ich czy nie wymyślają za wiele i czy nie będą chcieli naciągnąć mnie, bo może przeglądy roczne będę u nich robił.
Opublikowano
No to jak masz sytuacje podobna to polecam robic caly zestaw, zaoszczedzisz sobie czasu i nerwow, co z tego, ze zrobisz teraz tuleje jak za 2 miesiace bedzie znowu stukac i bedziesz musial robic wahacze, a tak przynajmniej za jednym razem sie wszystko zrobi.
Opublikowano

ok, już wszystko wiem. Byłem dzisiaj w ASO, do wymiany mam tylko tuleje wahaczy przednich. NIE WIECEJ !! :dance: ASO wcale nie chcieli mnie na nic naciągnąć, będę tam serwisował auto na pewno. Ponadto stan wahaczy jest bardzo dobry i nic sie nie zanosi na wymianę !!! Uważajcie na przyszłość żeby i Was nikt nie próbował zrobić w bambuko.

 

Najciekawsze jest to że Ci co chcieli mnie naciągnąć, chcieli wymienić wszystko oprócz tych tulei !! :mad2: :duh:

 

Jutro jadę na wymianę i jeszcze potwierdzę że to było na 100% to.

Ale nie do ASO tylko do mojego znajomego - zamontuje tuleje FEBI.

 

Pozdrawiam i dzięki za rady!

Opublikowano

ok, już wszystko wiem. Byłem dzisiaj w ASO, do wymiany mam tylko tuleje wahaczy przednich. NIE WIECEJ !! :dance: ASO wcale nie chcieli mnie na nic naciągnąć, będę tam serwisował auto na pewno. Ponadto stan wahaczy jest bardzo dobry i nic sie nie zanosi na wymianę !!! Uważajcie na przyszłość żeby i Was nikt nie próbował zrobić w bambuko.

 

Najciekawsze jest to że Ci co chcieli mnie naciągnąć, chcieli wymienić wszystko oprócz tych tulei !! :mad2: :duh:

 

Jutro jadę na wymianę i jeszcze potwierdzę że to było na 100% to.

Ale nie do ASO tylko do mojego znajomego - zamontuje tuleje FEBI.

 

Pozdrawiam i dzięki za rady!

Opublikowano

ok, już wszystko wiem. Byłem dzisiaj w ASO, do wymiany mam tylko tuleje wahaczy przednich. NIC WIECEJ !! :dance: ASO wcale nie chcieli mnie na nic naciągnąć, będę tam serwisował auto na pewno. Ponadto stan wahaczy jest bardzo dobry i nic sie nie zanosi na wymianę !!! Uważajcie na przyszłość żeby i Was nikt nie próbował zrobić w bambuko.

 

Najciekawsze jest to że Ci co chcieli mnie naciągnąć, chcieli wymienić wszystko oprócz tych tulei !! :mad2: :duh:

 

Jutro jadę na wymianę i jeszcze potwierdzę że to było na 100% to.

Ale nie do ASO tylko do mojego znajomego - zamontuje tuleje FEBI.

 

Pozdrawiam i dzięki za rady!

Opublikowano
a jeszcze jedna sprawa, czy po wymianie wahaczy z przodu i tulei z tyłu trzeba robić geometrię ? Czy jest to obowiązkowe ? czy nie bardzo jedno z drugim ma coś wspólnego...

 

Najciekawsze jest to że Ci co chcieli mnie naciągnąć, chcieli wymienić wszystko oprócz tych tulei !! Mad Surprised

 

Z twoich postow wynika, ze troche zle zrozumiales mechanikow, ktorzy chcieli cie naciagnac. Mieli na mysli tylne tuleje w przednim zawieszeniu i od razu zaproponowali ci wymiane calosci (z przodu) razem z wahaczami bo tak sie zwykle robi.

Niemniej jednak super, ze udalo ci sie rozwiazac problem. :clap:

Opublikowano

Witam,

 

Na pewno dobrze zrozumiałem, jeszcze mi pokazywali palcem mniej więcej gdzie te tuleje leżą z tyłu samochodu...

 

a druga sprawa to czy jest jakiś powód dla którego powinno się zamieniać dobre oryginalne części na zamienniki zawsze co by nie było gorszej jakości ??

 

Zazwyczaj się robi tak: wymienimy to i zobaczymy dalej co będzie... a nie najlepiej wszystko bo za 30 tys i tak trzeba będzie wymienić, to lepiej od razu :cool2:

Opublikowano
ja myslalem ze w anglii jest drogo za serwis ale w polsce lepsz ece ny daja. ja w aso w angli za wymiane wachaczy z tulejami zaplacilem 420 funtow. a i tak dalej stuka troche, idac za cisem wymienilem jeszcze koncowki drarzkow stabilizatora, i dalej stuka. zlamalem felge, milem 19, zalozylem 17 i przestalo stukac. teraz mam 18 i stuka tylko mniej :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.