Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie związane z tym, że w niedalekiej przyszłości zamierzam zakupić 18-stki do swojej e60, a mianowicie: Obecnie odsadzenie felgi (Star Spoke 122) w rozmiarze 17 cali to 20. Myślę o zakupie felg ze stanów w rozmiarze 8.5/18 cali, ale większość tych felg ma inne ET niż moje obecne felgi, a mimo to konfigurator pokazuje, że będą pasować. ET tych amerykańców to np. 15 lub 35. Czy felga 18/8.5/ET15 będzie pasować i nie będzie nigdzie haczyć? Jeżeli nie to jakie wymiary musiała by mieć felga, żeby było ok??

Pozdrawiam Oleg

Opublikowano
większość tych felg ma inne ET niż moje obecne felgi, a mimo to konfigurator pokazuje, że będą pasować. ET tych amerykańców to np. 15 lub 35. Czy felga 18/8.5/ET15 będzie pasować i nie będzie nigdzie haczyć? Jeżeli nie to jakie wymiary musiała by mieć felga, żeby było ok??

Pozdrawiam Oleg

Cześć

W większości przypadków katalog aplikacyjny producenta felgi jest wystarczająco wiarygodny żeby na jego podstawie bez obaw dobrać felgi. Ale nie bardzo chce mi sie wierzyć, że do E60 jakikolwiek producent przewiduje ET 35 :duh:

WIĘKSZOŚĆ felg do E60 ma offset od 14 do 20. A przy szerokości 8,5 cala ET 35 NA PEWNO nie wejdzie :!: :!: :!:

A musisz mieć felgi ze Stanów :?: Ja mam na przykład do do sprzedania piękne 8x18" ALUTEC MAGNUM z polerowanym rantem za baaaaaaaardzo przyzwoite pieniądze :D.

Felgi możesz zobaczyć TUTAJ: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=82055

Opublikowano

E46 ma ET 35-40 nieoryginalne felgi, ET 47-50 oryginaly. Pamietajmy, ze felgi od 3 nie pasuja do 5.

 

Masz obecnie model felg 122: 8x17 ET 20 i opony pewnie 245/45/17. Dlatego tez proponuję zmiane na 8x18 ET 20 z oponami 245/40/18 i będzie idelanie - jest to fabryczny rozmiar dla E60. ET zalezy od szerokości felgi 8x17, 8x18 to ET 20.

 

W doborze felg będzie pomocna ta strona http://felgenkatalog.auto-treff.com/

Opublikowano
Dzieki za odpowiedzi, ale tak jak pisałem interesujące mnie felgi występują w rozmiarze 8.5/18 cali i czy z ET15 da rade to założyć?? ET 35 już odrzuciłem zupełnie :)
Opublikowano

DOKŁADNIE

 

Mam wrażenie że ci co płaczą to nigdy na takich kołach nie jeździli i tylko powtarzają mity.

 

Prawda jest taka, ze komfort jest dużo mniejszy np na 245/40R18 (na takich jeżdżę) niż 205/60R16 (takie mam zimowe).

Ale chyba większość z nasz to dorośli ludzie i wiedzą o tym od dawna. Tak samo jak o tym, że im szersza opona tym gorsze prowadzenie w koleinach.

I decydując się na takie koła trzeba wziąć to pod uwagę i robić to z pełną swiadomościa swojej decyzji. A nie potem lamentować, że trzęsie, że rzuca w koleinach, że szumi.

Zresztą ja wczoraj zrobiłem 500km po n aprawdę kiepskich drogach (trasa Lublin - Kraśnik - Kielce tam i z powrotem + okoliczne zakamarki) i dało się jechać. I nie wyleciałem w kalafiory ani na koleinach ani na wertepach.

 

Podsumowując:

TAK, na szerokich niskich oponach trzęsie

TAK, bardziej buja w koleinach

 

ale:

 

TAK ma być, TAK było jest i będzie i trzeba o tym pamiętać.

Opublikowano
DOKŁADNIE

 

Mam wrażenie że ci co płaczą to nigdy na takich kołach nie jeździli i tylko powtarzają mity.

 

 

Masz rację, gdzieś coć słyszeli ale sami nie sprawdzili, żeby wyrobić włąsną opinię. Ja uważam, że wszystko jest dla ludzi, trzeba uważać przy przejeździe przez tory tramwajowe/kolejowe, podjezdzając pod krawęznik, ale to kwestia przyzwyczajenia. Pozniej to juz wchodzi w nawyk taka ostrożna jazda i robi sie to podświadomie.

Opublikowano

Co prawda, to prawda.

Ale miedzy felga a asfaltem jest jeszcze opona.

Ja ze strachem zalozylem 245/45/17 i .......i jest lepiej niz na 16 zimowych. Opony mam poprostu miekkie bo p zero. Na koleinach moze lepiej nie jest, ale jesli gorzej, to niewiele.

Opony bardzo roznia sie od siebie i mozna napewno takie kupic, ze bedzie sie plakac na dziurach. Nie wspomne nawet o run on flat. Nawet index predkosci bedzie mial tutaj znaczenie. Wystarczy spojrzec na tabliczke - ile napompowac W a ile Y.

Trzeba miec poprostu szczescie, bo malo kto (albo nikt) ma mozliwosc przetestowac dane opony na swoim aucie przed zakupem. Trzeba polegac na doswiadczeniach innych urzytkownikow - oczywiscie mozna sie tutaj przejechac. Albo nie ekspertymentowac jak juz raz sie dobrze trafi.

Moze pomoge komus w wyborze - wspomniany wyrzej rozmiar na p zero rosso z ndeksem w - komfort super - cicho i miekko. Osiagi - akceptowalne, mozna powiedziec dobre, ale nic wiecej. Kompromis - na nasze drogi w sam raz.

  • 8 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.