Skocz do zawartości

problem z przekładką elektryczbych szyb - tył


silver86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zacznę od opisu tego co zrobiłem:

Podłączyłem do wiązki pod konsola przy dźwigni hamulca awaryjnego przełączniki szyb - jest napięcie w kablach, po naciśnięciu któregokolwiek z nich słychać pstrykanie w module komfortu. Wyciągnąłem kostkę do elektryki drzwi. Niestety podłączonych jest tam tylko 6 kabli z 10 potrzebnych - 4 brakujące powinny prowadzić do przełączników szyb z drzwi. 3 kable prowadzą do siłownika zamka, 2 do mikro wyłącznika, 2 do silniczka szyb i tu jest właśnie problem. Dodam, że mam el. szyberdach i zawsze działa, natomiast traci mi się napięcie z tych kabli do drzwi. Naciskam przełącznik szyby leci 12V a nawet 13V lecz tylko przez sekundę - minimalnie silniczki tylko drgają. Sprawdzałem je pod prostownikiem i działają bez problemów. Ktoś miał już może taki problem? Dlaczego traci się napięcie na tych kablach - czy może być uszkodzony przełącznik szyb? Czy instalacja szyb jest pociągnięta do jakiś bezpieczników lub przekaźników? Jeśli tak to gdzie? Sprawdzałem moduł a nawet dwa i jest w porządku.

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowych przekażników tam nie masz. Wszystko to co ma być jest tylko w module (przekażniki) Czekaj ale nie pasuje ci tylko instalacja którą masz w drzwiach??? Ta która idzie w części kości w słupku ma brakujące przewody??? Ja w E34 jak zakładałem elektryczne szybki to zakładałem z wiązkami drzwiowymi. Wszystko się zgadzalo i śmigało jak należy. A moduł komfortu masz taki jaki powinien być? Obsługuje tylne szybki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moduł komfortu mam z auta, w którym były wszystkie el. szyby. mój tez obsługuje, a co do przewodów to w słupku mi brakuje (czterech do otwierania lub zamykania szyby z przycisku w drzwiach) wiązki w drzwiach w ogóle nie miałem i przełożyłem ją
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy naprawdę nikt nie miał takiego problemu? Założyłem w przodzie elektrykę i nie miałem żadnych problemów. Sprawdzałem teraz druga stronę z tyłu i tu to samo - nacisnę przycisk szyb, poleci napięcie, minimalnie drgnie silniczek i stop. Chciałbym sprawdzić instalację ale bym musiał ściągnąć dywanik. Ściągał może już ktoś? Jak to zrobić żeby nic nie uszkodzić?
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak składałem u siebie drzwi i nie był podłączony przełącznik w drzwiach to ten koło ręcznego jak dobrze pamiętam zamykał ale nie otwierał czy odwrotnie, jakoś tak, podobne objawy co u Ciebie. sprawdż to.... :doh: :doh: :doh:
KAŻDY SAMOCHÓD MA COŚ W SOBIE , B M W MA WSZYSTKO....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak składałem u siebie drzwi i nie był podłączony przełącznik w drzwiach to ten koło ręcznego jak dobrze pamiętam zamykał ale nie otwierał czy odwrotnie, jakoś tak, podobne objawy co u Ciebie. sprawdż to.... :doh: :doh: :doh:
KAŻDY SAMOCHÓD MA COŚ W SOBIE , B M W MA WSZYSTKO....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakmiałby nie być podłączony? Mam podpięte obie kostki (czarna i biała) do przełączników na środku konsoli. Jak naciskam przełącznik tylnich szyb to normalnie pstryka w module (tak samo w przypadku przodu) i puszcza napięcie do silniczka szyb, tylko że przez ułamek sekundy :/

 

Niech ktoś mi też napisze jak zdjąć ten dywanik dobrze to sprawdzę po kablach

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyciski w drzwiach musza byc zamontowane ! inaczej da sie tylko domykac szyby. podaj napiecie na silnik bezposrednio , zjedz szyba do polowy i zobacz czy chociaz domyka. jeden sygbal sterujacy jest puszczony przez tylnie wlaczniki po to zeby modul nie swirowal jak ktos z tylu bedzie chcial otwierac a z przodu zamykac szyby.

 

wlacznik - krancowka jest tylko do domykania szyby - tzn do wykrycia calkowitego zamkniecia. bez niego modul podaje caly czas napiecie na silnik jesli trzymamy przycisk. moze to spowodowac spalenie sie silnika. krancowka informuje modul ze szyba dojechala i odcina zasilanie silnika po okolo 2 sekundach pomimo ze dalej trzymamy przycisk.

 

byly 2 rodzaje instalacji - 1 tylko grube kable i druga z mala niebieska wtyczka z cienkimi kabelkami.

 

i jeszcze jedno z bialej wtyczki musi byc podlaczona masa na brazowym (ewentualnie brazowym z pomaranczowym paskiem) do przyciskow. odlaczana jest przyciskiem blokady w konsoli srodkowej. ale gdyby to swirowalo moglbys nadal sterowac z konsoli srodkowej.

 

p.s. moja miala orginalnie tylko przednie szyby w pradzie, modul zostal seryjny a obsluguje tylnie rowniez, rowniez domyka wszystkie po zamknieciu i trzymaniu kluczyka w pozycji zamknij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyciski w drzwiach musza byc zamontowane ! inaczej da sie tylko domykac szyby. podaj napiecie na silnik bezposrednio , zjedz szyba do polowy i zobacz czy chociaz domyka. jeden sygbal sterujacy jest puszczony przez tylnie wlaczniki po to zeby modul nie swirowal jak ktos z tylu bedzie chcial otwierac a z przodu zamykac szyby.

U mnie wygląda to tak:

czarno czerwony kabel (17) i niebiesko czerwony (3) idą do silnika szyby. W zależności od tego czy nacisnę na środkowym przycisku góra lub dół to idzie napięcie na odpowiednim kablu ale niestety tylko przez ułamek - to się dzieje po obu stronach z tyłu. [wiem, że się powtarzam]

Mam jeszcze dwa kable: żółto niebieski (4) i brązowo pomarańczowy (2) one poprowadzone są do mikro wyłącznika.

Później są tylko trzy i idą do siłownika zamka.

Brakuje czterech kabli, które powinny iść do przełącznika.

Napisałeś, ze przyciski w drzwiach muszą być zamontowane. Dążę do tego, ale nie wiem jak zdjąć wykładzinę, żeby puścić te cztery kable z przełączników do sterownika pod siedzeniem. Szarpałem ją trochę ale boje się, że mogę ją uszkodzić lub później nie założę jej jak była.

Wiesz może jak są te kable z przełączników z drzwi podłączone do modułu?

A co do sterownika to mam seryjny - przód działa bez problemów, domyka szyby na kluczyku oprócz szyberdachu :( co również by się przydało.

Mam tez drugi moduł, który obsługuje 4x szyby i na nim wszystko to samo poza zamykaniem drzwi.

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej dużej kostce jest miejsce na małą ale jej nie ma. Z przodu w dużej np. miałem tą małą kostkę z kablami, ale nie było w ogóle do niej nic podłączone.

U mnie te kostki są białe, w nowszych BMW widziałem, że są już czarne.

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wysiadam....

mam pomysł :idea:

jak podpinałem carsoftem swoją to tam jak dobrze pamiętam mogłem otwierać i zamykać szyby z peceta, podepnij i sprawdż może to pokaże.

KAŻDY SAMOCHÓD MA COŚ W SOBIE , B M W MA WSZYSTKO....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carsofta mogę mieć, ale nie mam czym podpiąć auta pod komputer niestety

 

to zdjęcie wtyczki z przodu, z tyłu jest prawie taka sama.

http://images29.fotosik.pl/228/a3c6a05631101b8e.jpg

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flash miałeś rację, w kostce idącej do tylnych drzwi jest mniejsza niebieska z cienkimi pinami. Odpowiedziałem z pamięci wcześniej, że nie mam. Są tam kable do przełączników szyb. Zostaje mi teraz przerobienie wtyczki. Potrzebne mi będą piny ale nie wiem jaki rozmiar. Może ktoś się zna i pomoże: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA51&mospid=47372&btnr=61_0522&hg=61&fg=15

chyba będę potrzebował 8 pinów oznaczonych numerem 5, tylko jaki rozmiar???

Jak już jestem przy tym temacie to może ktoś zna numer katalogowy białej kostki i tych dwóch kabli co do niej idą - przy halogenie? Urwał mi się kiedyś i chciałbym to w końcu tez normalnie podłączyć.

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygrzebałem starą wtyczkę do pompy wtryskowej i wyciągnąłem te piny. Mam teraz jeden mały (duży) problem - centralny działa awaryjnie i pali mi jeden z bezpieczników pod kanapą z centralnego właśnie. Myślę, że gdzieś się mogło zwarcie zrobić lub źle podłączyłem kable. W tej małej wtyczce miałem 6 kabli, zgadzały mi się kolory tylko trzech, które podłączyłem. Przełącznik jeszcze nie działał, do wyboru zostały mi trzy: biały w żółte kropki, brązowy z żółtym paskiem i chyba brązowy z czymś tam. Przełącznik szyb w drzwiach działał tylko przy podłączeniu białego kabla lub brązowego z żółtym. Podpiąłem ten biały. Nie zgadzały mi się tez kolory kabli idących do mikro-wył. w dużej kostce ale skoro szyby działały to nic nie zmieniałem (te kable oryginalnie były podłączone).

 

Flash jak podłączyłeś u siebie te kable z małej kostki :?:

I po co jest ten mikro wyłącznik :?: (jak go nacisnę to przestaje silnik szyb pracować i już nic się nie da zrobić, normalnie gdy jest podpięty to tylko ta blaszka się styka z mechanizmem na końcu opuszczania szyby, ale ten biały przycisk w nim nie jest przyciskany)

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.