Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam i kolejny problem w mojej "beacie" szaleje mi wskaznik temp wody wychyla sie do końca na zimnym silniku albo całkiem lezy lub dziwnie pulsuje sprawdzałem czujniki są ok mam problem w zegarach są bez kompa i inspekcji wymieniałem w nich baterie i jak najade na jakąs dziure to wskaznik szaleje czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia go w liczniku czy jest ok? dzięki za pomoc i pozdro
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ojciec też tak miał. wskazówka świrowała, nie mogła sie uspokoić. auto się szybko nagrzewa, czy musisz długo pojeździć żeby chwycił temp? bo jeśli słabo, to wymień termostat. wtedy wskazówka powinna się uspokoić. przynajmniej u ojca tak pomogło.. jeśli się się mylę to koledzy napewno mnie poprawią :8) :arrow:
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To raczej wina elektryczna.

Zrób test zegarów.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To raczej wina elektryczna.

Zrób test zegarów.

 

Jak ma bateryjki to nie zrobi testu, bo ma zegary starego typu, tzw. bębenkowe.

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To raczej wina elektryczna.

Zrób test zegarów.

 

Jak ma bateryjki to nie zrobi testu, bo ma zegary starego typu, tzw. bębenkowe.

 

 

Edit:

mike1919 jak auto Ci sie grzeje? wolno czy szybko?

 

Edit 2:

 

Mała pomyłka z edycją :(

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

Prawdopodobnie zaśniedziałe połączenie masy silnika z karoserią. Możesz to sprawdzić mierząc napięcie (woltomierzem) pomiędzy silnikiem a dowolnym metalowym elementem karoserii. U mnie było 0,3 - 0,5 V (dość mocno pływało) i wskazówka temperatury wariowała na maxa. Pomogła wymiana linki łączącej silnik z karoserią.

Generalnie jest to dość "ciekawa" usterka. W moim E34 są dwa czujniki temperatury: jeden dwuprzewodowy dający informację do kompa sterującego silnikiem i drugi, jednoprzewodowy, do zegarów. Ten jednoprzewodowy w przypadku zimnego silnika ma dużą rezystancję a przy zimnym prawie zwarcie do masy. Jednocześnie zegary porównuja napięcie w aucie z tym idącym od czujnika (w celu stabilizacji wskazań temperatury). Dodatkowo zegary mają pewną zaprogramowaną bezwładność - wiadomo przecież, że silnika nie przegrzejesz w ułamku sekundy. Jeśli masa "nie styka" czujnik dostaje napięcie "od tyłu" i zegary wariują...

$M$
Opublikowano
beata grzeje sie normalnie dosc szybko zwłaszcza ze odpalam na benzynie i po chwili juz przełaczam na gaz z którym odziwo jak na bmw zadnych problemów ale w zegarze te bateryjki są chyba zle wlutowane bo ekonomizer tez niepokazuje a jak były wstawione baterie to napocztku pokazywał chyba ten kto mi je wstawiam niezrobił tego najlepiej no ale cóż wyjme go i sprubuje je jakos umocowac moze pomoze tą mase tez sobie spawdze ja w mojej tez mam 2 czujniki jednen do licznika drugi podający na pompe ale z wodą jest okej nieznika w silniku nieprzegrzewa sie jest cały czas ten sam stan zaczne od zegarów i tej masy z góry dzięki
Opublikowano
O co chodzi? Mike - czy możesz używać kropek i przecinków?
$M$

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.