Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Własnie wróciłem z małej wycieczki po zachodzie zrobiłem 2500 km. Wydaję mi sie, że moje kochanie zaczęlo więcej palić. Wracając wyzerowałem średnią spalania, przy wjeździe do Polski wyszła średnia 12,5 l/100, a jazda tylko po autostradach z prędkością 140-160km/h. Jechałem spokojnie trzymając stałą predkość, nie szalalem wcale.

 

Tu jest moje zdziwienie ponieważ ostatnio kiedy robiłem tę samą trasę wyszlo spalanie ok. 8,9l/100km.

Utrzymanie stałej prędkości 140km/h wymagało wciśnięcia pedału gazu tak, że wskazówka spalania chwilowego trzymała sie 12 litrów i nie dalo się mniej, kiedyś bylo 9. Co może być nie tak? może sondy padly?

 

JEŚLI KTOŚ MA 3,0 bądź 4,0 V8 niech sprawdzi ile mu pali przy utrzymywaniu stałej prędkości 140km/h, tak żeby nie zwalniać i nie przyśpieszać.

 

DZIĘKUJĘ I POZDRAWIAM.

Opublikowano

140 to mam kolo 10, jak jest rowno i nie pod gorke i dobra nawierzchnia, rzadko wiecej. mowie o wskazowce spalania chwilowego przy ustalonej predkosci. Przyy 80km/h 8l Najgorzej przy tym naszym przepisowym 90, bo jakos tak kolo 10-12, ale ciezko rowno utrzymac wskazowke, bo zaraz biegi przerzuca i che szybciej lub wolniej. Fakt, ze najlepiej i najekonomiczniej to jest przy 130-140 km/h. Powyzej zaczyna juz brac wiecej.

 

A sprawdzalaes, czy po zimie klocki ci nie tra o tarcze, moze hamulec ktorys delikatnie trzyma. Od razu daje wynik w spalaniu.

 

Nie bylo silnego wiatru w nos?

(OO=[][]=OO)
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Prawdopodobnie trefne paliwo. Ale warto rzucić okiem na:

- filtr powietrza

- ogumienie + zbieżności [zima i dziury mogły swoje zrobić] + ciśnienie

- świece + układ WN

weź pod uwage pozostale warunki : obciążenie auta, klima czy nawet pogodę

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Paliwo tankowałem na Shellu w Amsterdamie, ogumienie przed wyjazdem sprawdzone i wyważone, świece i cewki także. Auto nie było przeciążone (3 osoby, właściwie zero bagażu), filtr powietrza nie jest jakoś mocno zabrudzony, ale niedlugo go wymienie. To jest dziwne właśnie, że przy naszych 80-100km/h, pali mało tzn. wskazówka spalania chwilowego jest na 7-8 l.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
To tak na szybko mozna jeszcze zrobić analizę spalin - moze to cos zasugeruje. Jak wszystko ok. To można przyjzeć się bardziej automatowi ale to robota dla fachowców.

UIHZ9556.JPG

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Coś nowego w temacie? Znalazłeś przyczynę? :?:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

To jest albo zle paliwo, albo gdzies sobie zarabales filtr powietrza. Wymien filtr to sa grosze. Ja miale 530i V8 i tez zaczela mi palic wiecej, wymienilem filtr i wydaje mi sie, ze sie polepszylo.

 

P.S. A tak do konca to moze akurat byla taka pogoda, albo wiatr wial w przeciwna strone do jazdy samochodu i byly duze opory. Przyczyn moze byc duzo :)

 

Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Robiłem analizę spalin ponieważ pomyślałem że własnie któraś z sond nie działa prawidłowo. Fakt filtr powietrza muszę wymienić, zrobię to jutro i napiszę jakie efekty. Zaglądałem wiele razy do niego i nie wydaje się jakoś fatalnie brudny...
Opublikowano

I domyślam się że że każda z nich ma oddzielna wtyczke pod maską.Tak się zastanawiam czy w przypadku awarii jednej z nich mozna by bylo rozdzielić sygnał ze sprawnej na dwa gniazda.Skoro znajdują się na jednej wysokości to myślę że to zdałoby egzamin.Inna sprawa jeżeli jedna z nich znajdowałaby się przed a druga za katalizatorem ale z tego co piszesz tak nie jest.

To taka małą dygresja poza tematem ale zastanawiam się po co BMW dało dwie sondy.Pewnie jedna z nich odpowiada za 4 cylindy po jednej stronie a druga za pozostałą czwórkę ale skoro tak to po co zwiększać koszty skoro obydwie podają ten sam sygnał ?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Odnośnie duzego spalania - sprawdź jeszcze jak auto się toczy. Bylem u mechanika, który u kolesia wymieniał łożyska na tylnej osi potem okazało sie ze spalanie spadło o 1,5 litra [ do sprawdzenia łożysk podobno trzeba wysunąć półosie]

No i pozostaje jeszcze sprawność skrzyni.

UIHZ9556.JPG

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Odgrzewam temat, mam wrażenie że spotkało mnie to samo co Jelito. Co bym nie robił w trasie trudno zejść poniżej 15l/100km w mieście szkoda gadać ok 20 l/100 km przy umiarkowanej jeździe, Wcześniej było 2 lub 3 litry mniej. Jelito a jak u Ciebie?

Ja sprawdzałem wszystkie sugestie powyżej i nic to nie dało.

Co o tym mysleć?

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

13,1 l po miescie i jak była potrzeba to poszła 200 km/h. Po wymianie filtra powietrza.

 

Pzdr

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Guti jak to zrobileś w mieście ok.13litrów - jeszcze troche i nie będę mógł robić zakupów w Media Markt.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

jak podajecie zuzycie w miescie, to podajcie srednia predkosc i bedzie wszystko jasne

 

miasto miastu nie rowne!

zalezy ile jest prostych jakie korki

 

podawanie zuzycia paliwa wraz ze srednia predkoscia dla tego zuzycia to bedzie dopiero obiektywne

 

u mnie 18 litrow dla predkosci sredniej 22-28km/h

tak sie jezdzi we wroclawiu po centrum :)

 

guti a ty ile miales? zaloze sie ze duzo ponad 30

 

wyzerujcie licznik km, wyzerujcie spalanie i wyzerujcie srednia predkosc w kompie a potem zrobcie 100km i wtedy podajcie dane :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Moja średnia za 300 km to ok.50 km/h. Czy to mozliwe, że na spalanie wieksze o 4 litry składa się: mineła zima więc jeździ się dynamiczniej, zmieniłem opony z zimowych 215 na letnie 230, wyciąłem katy, silnik zalany 100% koncentratem - teperatura pracy ok 113 stopni. Mam wrażenie, że jak przełącze skrzynie na tryb S to pali mniej. No może ma jeszcze znaczenie za 1 tyś, km wymiana oleju [po 14 tyś, km zgasly kontrolki]. :doh:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Panowie- bez urazy, ale za kazdym razem jak paliwo podrozeje pojawiaja sie takie posty- pali mi wiecej itd. Moze to jest przyczyna :-) ?
Opublikowano

moze pali wiecej bo bez katalizatorow?

minimalnie moze chodzi tez o opony

 

ale uwazam ze twoje spalanie jak na 740 nie jest znow jakies strasznie duze :)

 

inna benzyne moze zatankoj i sprawdz jeszcze raz

 

co znaczy silnik zalany 100% koncentratem bo nie rozumiem?

 

 

ja mam wlany teraz olej mobil one 5w50 wczesniej mialem 10w40 i wydaje mi sie ze pali mi z litr mniej paliwa na tym oleju, kiedys 17l w miescie nie bylo ciezko, a ostatnio to mam 16 max

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
jak jechalem do luxemburga z polski to na pelnym banku w e28 524td zrobilem 900km, a jak zatankowalem w luxemburgu i jechalem do polski to na tym samym zbiorniku zrobilem 1100km, na prawde jest roznica miedzy paliwami, ale to tak dal informacji
Opublikowano
Odgrzewam temat, mam wrażenie że spotkało mnie to samo co Jelito. Co bym nie robił w trasie trudno zejść poniżej 15l/100km w mieście szkoda gadać ok 20 l/100 km przy umiarkowanej jeździe, Wcześniej było 2 lub 3 litry mniej. Jelito a jak u Ciebie?

Ja sprawdzałem wszystkie sugestie powyżej i nic to nie dało.

Co o tym mysleć?

 

Niestety (stety) sprzedałem samochód. Kupiłem 740 v8 i wydaje mi sie, że pali dużo mniej niż tamta 730 v8 spokojnie przy równej prędkości np 140, wskazówka ekonomizera oscyluje w granicach 9l. I wydaje mi sie że tak własnie powinno być.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.