Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja tam sie nie dziwie, robiłem to na podnośniku - niewiele dostepu, malutki klucz a i do Herkulesa dużo mi brakuje :wink:

Łącznik FEBI i też nie chciało się dokręcić :wink:

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
moge sprzedac zainteresowanym wahacze gorne do e34 lemfordera po 190 zl za sztuke. NOWE! bez tulei, tuleja lemfordera 58 zl lub tansszej firmy za 30 zl.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

kupilem ten wahacz za 193zl gorny, do e36 compact

czy to nie wysoka cena? prosze o kontakt gdzie moze taniej dostane (to oddam ten drozszy hehe)

Opublikowano
kupilem ten wahacz za 193zl gorny, do e36 compact

czy to nie wysoka cena? prosze o kontakt gdzie moze taniej dostane (to oddam ten drozszy hehe)

 

a po co kupiles caly wahacz? w e36 sa wymienne dwa sworznie i tulej. po co przeplacac za caly wahacz? chyba ze jest skrzywiony...

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

kupiles tanio, bo TRW kosztuje okolo 300. Tylko nie wiadomo jak bedzie z trwaloscia.....

ja nie jestem za oszczedzaniem w zawieszeniu. Moze sie to zle skonczyc.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

  • 5 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dokladnie rok po zamontowaniu gornych wahaczy Teknort moge powiedziec ze sa OK (przebieg niewielki bo ok 14-15 kkm)

Po zimie odezwaly sie dolne wahacze i chyba tez kupie tej firmy (hehe jakosc za rozsadna cene :D )

Opublikowano
Postanowiłem, że zaryzykuje i też zakupie wahacze firmy teknorot. Wczoraj pytałem w sklepie i górny kosztuje 320zł, a dolny 280zł. Natomiast teknorot górny 130zł, a dolny 100zł. Cena kusząca. Jak ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenie z tymi wahaczami to prosze o komentaże. Pozdrawiam.
Opublikowano
Ceny wahaczy Teknorot są naprawdę imponujące i bardzo kuszące ale nie na allegro z tego co jeden z Was napisał, bo przyślą co innego. Z tego co napisaliście nie są zwykłymi bublami. Czy ktoś potrafi podać mi jakiś numer wahacza lewego dolnego i prawego dolnego do E32 730, bo mam możliwość kupić u kumpla bez marży ale muszę mu powiedzieć czego chcę.
Opublikowano
ma ktoś moze jakieś pojęcie ile oryginalne wachacze w BMW moga wytrzymać? słyszałem opinie, że wachacze w BMW bardzo szybko sie zuzywają, nie można wymieniać samych sworzni tylko trzeba caołośc, koszty są koszmarne itd. mam na mojej przejechane 158 tys. km, wahcacze są 100% fabryczne bo jest na nich data 1991 i logo BMW a zachowują się prawie jak nowe, podobnie wszystkie drązki, końcówki i amortyzatory (też oryginalne), które mają skutecznośc od 71-77%... facet który przeprowadzał test zawieszenia na stacji diagnostycznej nie mógł uwierzyć i powiedział, że 3 latki przyjeżdzają z gorszymi zawieszeniami. w poprzedniej miałem ponad 300 tys. i tam napewno wszystko było już robione bo poprzedni własiciel zrobił remont zawieszneia na 5,5 tys. (!) przy 260 tys. ale nie wiedział czy to byo oryginalne.

Discreet charm in automobile Elite - 7 series

http://img388.imageshack.us/img388/1317/img0099a2ol.jpg

Opublikowano

Na pewno zawieszenia są trwałe. Oczywiście pomijając wpadnięcie w megadziurę przy 120 km/h. Ja przy mojej byłej e 34 robiłem remont przy ok 240 tys.

Z zawieszeniem BMW jest taki problem, że luzów na szarpakach nie idzie wyczuć. Zużycie najlepiej ocenić na słuch podczas jazdy po nierównościach np Przejazdy kolejowe. Jezeli są stuki to trzeba wymienić.

Dziwne to, bo u mnie zawieszenie stukoało a na szarpakach zero luzów :shock:

Ale z tego co się orientuję inni użytkownicy forum mówią to samo.

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Opublikowano

Na pewno zawieszenia są trwałe. Ja przy mojej byłej e 34 robiłem remont przy ok 240 tys.

Z zawieszeniem BMW jest taki problem, że luzów na szarpakach nie idzie wyczuć. Zużycie najlepiej ocenić na słuch podczas jazdy po nierównościach np Przejazdy kolejowe. Jezeli są stuki to trzeba wymienić.

Dziwne to, bo u mnie zawieszenie stukoało a na szaepakach zero luzów :shock:

Ale z tego co się orientuję inni użytkownicy forum mówią to samo.

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Opublikowano

"Jezeli są stuki to trzeba wymienić. "

 

No dobrze tylko co trzeba wymienić, wszystko?Skoro na szarpakach nie wyjdzie to gdzie sprawdzić co się zużyło na tyle, że wymaga wymiany?

Opublikowano
Najprostszy sposób i najbardziej prymitywny to wziąść zwykłą breche podważyć konkretny element zawieszenia, ruszać i sprawdzać czy ma luz. Ja jak byłem na szarpakach to wyszły mi luzy na dolnych wahaczach. No a mój kolega mechanik tą prymitywną metodą potwierdził dolne wahacze i lewy górny. Pozdrawiam.
Opublikowano

Ta prymitywna metoda jest najlepsza ze wszystkich mi znanych. Szarpaki to tylko elektroniczne urzadzenie przystosowane do kazdego autka - wiec wszystkie wartosci sa usrednione.

Widac to prz tescie amortyzatorow. Sprawdz amortyzatory przy prawidlowym cisnieniu w oponach a nastepnie spusc 0.5 atmosfery i zobacz ponownie. Sprawnosc bedzie duzo wieksza.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Co do sprawdzenia zawieszenia to polecam auto na podnośnik tak aby koła wisiały swobodnie i dobry czyli duży łom umiejętnie wkładany przy elementach pracujących,naciskać lub ciągnąć z dosyć dużą siłą i będzie widać co "lata"(nie powinno nic).pozdro.
Opublikowano

do zawieszenia z wyjątkiem amortyzatorów nie należy wkladać żadnych nieorginalnych części typy: swożni drązków itp

To są bardzo ciężkie autka i jakieś zamiennki nie są w stanie za wiele wytrzymać niby wydaje ci się że wszystko wymienione a tu za 2 lata okazuje się że wszystko jest tak rozp.. no jeszcze gożej niż było podczas gdy orginały były tam poprzednie 10 czy nawet więcej lat

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

Ja latam na oryginałach - osobiscie zrobiłem 100 tys km - wahaczy dolnych nie ruszałem jeszcze i w sumie nie wiem jaki mają przebieg ale ja sam na nich juz zrobiłem tak jak piszę 100 tys km po naszych drogach (zero stuku czy luzu) na górnch (wymieniałem osobiście i załozyłem Lemfordery wraz z nowymi lulejami gumowo-metaowymi tez lemfordera - zrobiłem juz 60 tyś km i tez cisza - zero luzu a słuch mam wyczulony na takie rzeczy.

Wiec tyle co moge powiedzieć o oryginałach (nie kupowałem ich oczywiscie w ASO gdyż tam duzo droższe)

Drążek środkowy mam TRW - też wymieniałem i tez ma 60 tyś km - też cisza.

Łączniki drążka stabilizacyjnego mam firmy Febi - zrobione koło 60 tyś km i też cisza.

Tył mi za to łupie gdy wpadnę w większą dziurę - podejżewam poduszki pod amorami gdyż wszystko inne mam zdrowe - cena za sztuke 39 PLN firmy Febi - niebawem będę patrzył.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.