Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam!

 

Prawdopodobnie zdecyduje się na pozostawienie sobie aktualnego samochodu na dłużej i wszelkie środki będę teraz przeznaczał (niestety) na inne cele, niż auta najlepszej marki :wink:

 

Mam w związku z tym pytanie w temacie zawieszenia - chciałbym, by było idealne, bym mogł jeździć tym autem spokojnie przez najbliższe 2-3 lata.

 

Tak więc w skrócie:

- byłem dwukrotnie na porządnej stacji diagnostycznej z komputerem i szarpakami, szczególnie interesował mnie stan wahaczy, dwóch ludzi sprawdzało bo prosiłem by zrobili to DOKŁADNIE i mówią że ani grama luzów nie ma (rzucało autem mocno na szarpaku), tak więc zakładam że mają racje,

- amortyzatory, mam 105 tys km przebiegu i są zamontowane od nowości, o ile się nie myle niemcy wymieniają je podczas dużego przeglądu, chyba czas najwyższy zamienić je na nowe, by mieć spokój na przyszłość, prawda?

- rodzina z de (składają 5tki w bmw) mowiła że jak wjechali raz na trasę dalszą do Polski, to mieli do wymiany stabilizatory: ja jestem laikiem, czy na szarpaku też panowie to sprawdzają (nie dopytałem ich), czy to się w jakiś inny sposób "testuje"?

- co jeszcze z rzeczy eksploatacyjnych powinienem wymienić w zawieszeniu?

- jak sprawdzić stan elementów układu kierowniczego, tam też są jakieś czułe na nasze dziurawe drogi elementy przeciez?

 

To są pytania laika - ja jednak bardzo lubie dowiadywać się czegoś nowego o tym samochodzie i zbierać informacje z różnych źródeł, za wszelkie rady i informacje będę bardzo wdzięczny :)

Opublikowano

witam

 

na szarpakach da sie sprawdzić wszystko czyli wahacze stabilizator i układ kierowniczy

 

ale możesz to tez zrobić sam, a będzie ci potrzebny do tego kanał lampa i breżka

 

z amortyzatory najlepiej sprawdzić na stacji diagnostycznej i jak maja ok 75% sprawności to mogą zostać

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale możesz to tez zrobić sam, a będzie ci potrzebny do tego kanał lampa i breżka

 

Dzięki za informacje, ja osobiscie się tym nie zajmuje bo mam troche inną specjalizacje. Mój mechanik sprawdzał stan ręcznie na moją prosbę i mówi że wszystko jest OK, ale i tak pojechałęm na szarpak profilaktycznie.

 

Mam kilka rzeczy do zarzucenia jeśli chodzi o pracę zawieszenia (co prawda po przesiadce z 750li może tak być) i podejrzewam że wymiana amortyzatorów poprawi jego pracę.

Opublikowano
witam

 

na szarpakach da sie sprawdzić wszystko czyli wahacze stabilizator i układ kierowniczy

 

i tu się z Tobą nie do końca zgodze,w przypadku 7-mki bardzo ciężko znalezc luzy na szarpakach,jezeli jest maly luz to szarpaki tego nie pokazą.Na szaprkach wychodza juz mega luzy.

 

 

a co do czesci wchodzacych w skład zawieszenie to jest ich b.duzo

m.in. wachacze,tulej,łączniki, amortyzatory,poduszki, drązek i końcówki itd itd, końca nie widac , a co to łączników stabilizatora to są akurat tanie jak barszcz :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i tu się z Tobą nie do końca zgodze,w przypadku 7-mki bardzo ciężko znalezc luzy na szarpakach,jezeli jest maly luz to szarpaki tego nie pokazą.Na szaprkach wychodza juz mega luzy.

 

Jak w takim razie się upewnić, że wszystko jest OK.

 

Wiem że klienci w tych autach zazwyczaj oddają do ASO i proszę o wymianę wszystkiego co sie da, po czym płacą fakture 12-20k PLN i odjeżdząją zadowoleni. Ja jednak chciałbym ponieźć troche mniejsze koszta i też być zadowlonym :)

Opublikowano
i tu się z Tobą nie do końca zgodze,w przypadku 7-mki bardzo ciężko znalezc luzy na szarpakach,jezeli jest maly luz to szarpaki tego nie pokazą.Na szaprkach wychodza juz mega luzy.

 

Jak w takim razie się upewnić, że wszystko jest OK.

 

znalezc zaufanego mechanika - lub kolege z 7-ką np. z tego lub konkurencyjnego forum , postawic mu jasia wędrowniczka zeby poszukał

luzów , stuków itp.Najlepszy test - zanim pojediesz na kanał , to wjechac z mała prędkoscią na kocie łby,otworzyc okna i nasłuchiwac obcych dzwięków

ale ja Tobie w ciemno mogę powiedziec - ze jezeli autko - przjechało 105 tys po polskich drogach na 19 - stakch to masz do wymiany prawie na bank

- komplet wachaczy - przód , tył

- łączniki i gumy stabilizatora

- drążek + końcówki

- tuleje

 

koszt calosci jakies ok. 3 k z robota w e38 nie wiem jak w e65 ale mysle ze podobnie

- amortyzatory - może - tu trzeba by podjechac na trzęsawki - ale pamietaj ze jak pojedziesz na felgach 19 to wynik moze nie byc miarodajny - a ha i jeszcze jedno czy masz edc i nivo z tyłu ?

 

 

proszę o wymianę wszystkiego co sie da, po czym płacą fakture 12-20k PLN i odjeżdząją zadowoleni. Ja jednak chciałbym ponieźć troche mniejsze koszta i też być zadowlonym :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po Polscie zrobiło niecałe 60 tys, tak że nie jest to jakaś tragedia. Ale roznice pomiedzy rocznym 750 a moim odczuwam, tak ze na pewno da się poprawić to i owo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ne, specjalnie szukałem wersji bez EDC. Kupowanie używanego auta z EDC na nasze drogi to sprawa dla ludzi ktorym 10k w tą czy w drugą stronę nie robi różnicy - dokładnie jak piszesz.
Opublikowano

Ponoć jest jedna firma co je regeneruje w dziale seria 6 i 8 ktos regenerował i jest zadowolony z tego co pisze koszt 200zł za jeden.

 

Bez EDC to same amorki 2600-3000zl chyba że na hurtowni po zniżkach kupisz to cena o 1/3 się zmniejszy. 750 może mieć inne zawieszenie stąd inne odczucia w jeździe.

Opublikowano

Witam

Jak wszystko sprawne to najlepiej nic nie ruszaj w zawieszeniu bo tylko sobie kłopotów narobisz

Jak już koniecznie chcesz coś wymienić to tylko orginały zakładaj

 

105tyś km to malutki przebieg nawet po polskich drogach chyba że jezdzisz jak tyran :lol:

 

troche denerwujące są gadki że napewno do wymiany cały zawias,,,,

Jeśli byłeś na stacji i u mechanika i wszystko ok to co chcesz poprawić :duh:

Ciesz się autkiem i nie szukaj sobie problemów jak ich nie ma

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

dokładnie jeżdzę na 19 i oprócz luzu na maglu po lewej stronie (wada maglownic z tego okresu) luzów czy innych uszczerbków na zawiasie przednim czy tylnym nie ma na ułamek milimetra

hej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowałem że wymienie tylko gumowe elementy, końcówki stabilizatorów i amorki przód (72%), reszte zostawiam bo byłem w wielu miejscach i mówią że jest OK. Może jestem troche przewrażliwiony na punkcie tego zawieszenia - na naszych drogach cięzko jest mi ocenić, czy działa bez zarzutu (żadnych stuków nie ma więc raczej powinno byc ok).
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdecydowałem się jednak na wymianę (częsci oryginalne, 23% rabatu z Niemiec więc cena bardzo dobra) kilku elementów:

- amortyzatory oraz elementy przy nich (poduszka, odboje, etc),

- drążki stabilizatora,

- 2 wahacze przednie (profilaktycznie),

- kilka gumowych elementów.

 

Efekt: R E W E L A C Y J N Y !

 

Przyznam się, że bardzo pozytywnie zakoczył mnie efekt. W końcu auto na drodze zachowuje się świetnie, przy ostrych zakrętach nie ma żadnego efektu przechylania w bok (wcześniej przy szybkiej wjeździe na małe rondo było to dość częstym zjawiskiem, nie mam Dynami Drive), amortyzacja genialna. Trakcja genialna. Teraz nie widzę róznicy pomiędzy moim autem, a wspomnianym wcześniej 750, jeśli chodzi o pracę zawieszenia.

 

Trochę mnie to kosztowało, ale biorąc pod uwagę właśnie koszta (stosunkowo niewielkie, gdyby doszły do tego wszystkie wahacze byłoby 2x droiżej pewnie) efekt przerósł moje oczekiwania :)

Opublikowano
Zdecydowałem się jednak na wymianę (częsci oryginalne, 23% rabatu z Niemiec więc cena bardzo dobra) kilku elementów:

- amortyzatory oraz elementy przy nich (poduszka, odboje, etc),

- drążki stabilizatora,

- 2 wahacze przednie (profilaktycznie),

- kilka gumowych elementów.

 

Efekt: R E W E L A C Y J N Y !

 

Przyznam się, że bardzo pozytywnie zakoczył mnie efekt. W końcu auto na drodze zachowuje się świetnie, przy ostrych zakrętach nie ma żadnego efektu przechylania w bok (wcześniej przy szybkiej wjeździe na małe rondo było to dość częstym zjawiskiem, nie mam Dynami Drive), amortyzacja genialna. Trakcja genialna. Teraz nie widzę róznicy pomiędzy moim autem, a wspomnianym wcześniej 750, jeśli chodzi o pracę zawieszenia.

 

Trochę mnie to kosztowało, ale biorąc pod uwagę właśnie koszta (stosunkowo niewielkie, gdyby doszły do tego wszystkie wahacze byłoby 2x droiżej pewnie) efekt przerósł moje oczekiwania :)

 

 

a nie mówiłem :lol:

 

pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.