Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, orjentuje się ktoś czy w 330d e46 podciśnienie powinno być na tyle silne (na wolnych obrotach) aby podciągać zawór (gruszkę) przy turbinie ?
Opublikowano

Tak, ale na wolnych obrotach zawór przy turbinie sam z siebie nie zadziała i nie zmieni ustawień kierownicy w turbosprężarce - jest on sterowany przez tzw 'elektrozaworek' - pressure converter.

Podlączajac samochód pod np. DIS'a można wykonać test elektrozaworka i wtedy na wolnych obrotach w odstępach kilkusekundowych ta 'gruszka' przy turbinie bedzie zmieniać polożenie zaworu z minimalnego na maksymalne.

Możesz też, dla sprawdzenia podlączyc przewód podciśnieniowy bezpośrednio do tej 'gruszki' przy turbinie.

Opublikowano
Właśnie tak zrobiłem. Podłączyłem podciśnienie bezpośrednio do gruszki i jest zbyt słabe aby ją zassać. Servo jest szczelne, pozostałe podciśnienia również. Chyba wychodzi na vacum pompę.
Opublikowano
Nie wiem jaka turbina siedzi w 330D, ale w VW wskutek zbyt spokojnej jazdy zapiekały się łopatki w turbinie i grucha nie mogła udźwignąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.