Skocz do zawartości

Prosba o porade


tomi290

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich klubowiczow jest to moj pierwszy post mysle ze bedzie ich wiele wiecej :lol: .Obecnie jestem na kupnie bmw 7 e 38 najlepiej w dieslu mysle o 725 bo na 730lub 740 narazie mnie nie stac :cry2: :cry2: :cry2: czy moglby mi ktos doradzic na co zwrocic uwage przy zakupie poniewaz jedna juz kupilem 735 e32 i byl to najgorszy zakup w moim zyciu :mad2: :mad2: :mad2: :duh: auto totalnie zajezdzone chodzi o silnikpo 1500km padl motor itd itp podsumowujac poplynalem ladnych kilka tys.

Nie chcialbym popelnic drugi raz takiego bledu

czy w e 38 mozna sprawdzis faktyczny przebieg na komputerze i na co w silniku zwracac uwage mam juz kilka upatrzonych i mysle ze ktos z was mi co poradzi

Dzieki serdeczne i pozdrawiam

Było e28 524td,e32 735i

I jest e38 735i V8!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomi,

i tu jest problem.

Jak stać Cię na 725 to licz się z tym, że oprócz kosztu zakupu potrzebne będzie jeszcze dołożenie paru (o ile tylko paru) stówek na dopieszczenie auta. Te parę stówek może się przekształcić w parę tysiów (niestety, możesz trafić na egzemplarz "trochę" niezadbany (o co przy silniku 2.5 tds podobno nie jest trudno)).

 

Na Twoim miejscu kupił bym benzynkę z gazem (bo jak rozumiem, ekonomia ponad wszystko).

 

pozdr

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ekonomia ponad wszystko, to nie kupuj E38. Koszty paliwa to tylko niewielki procent calkowitych kosztow utrzymania samochodu tej klasy.

A jezeli juz, to przede wszystkim kupuj samochod bezwypadkowy i w jak najlepszym stanie technicznym.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie sie zastanawiam ciaglo mnie zawsze do diesli i to nie z powodu ekonomi czy oszczednosci mam takie odczucie ze sa to auta niezawodne :D :D no ale juz troche dzis posiedzialem i poczytalem na forum i sie wacham a moze jednak benzyna :modlitwa: i zracj swoich przykrych doswiadczen bez gazu nie zebym cos mial do gazu ale nie w bmce :oops: :naughty: ale to jest tylko moje zdanie

Było e28 524td,e32 735i

I jest e38 735i V8!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o mnie to temat gazu to w ogóle powinien zostać ograniczony na tym forum. Jeśli chodzi o 725 to ja mam taki i w cale nie narzekam. Nie mam z nim problemów. Panowie w ogóle na forum każdy trochę dziwnie zaczyna poszukiwania samochodu ( zaczyna od silnika i koloru).

 

Albo jak widzę ze ktoś chce kupic 725tds to od razu odradzają mu ten silnik posiadacze silników benzynowych i to w dodatku benzyna plus gaz :duh:

 

Poszukaj E38 ( jeśli już to ma być diesel ) to np poszukaj na allegro i pojeździj może akurat Ci sie trafi. Chyba nikt nie kupił samochodu patrząc na zdjęcia więc szukaj , umawiaj się i jazda :mrgreen: .

 

Co do E38 to po prostu popatrz na stan ogólny samochodu , stan zawieszania i stan silnika (jaki kolwiek ten silnik by był to zajeżdżona benzyna z dużym przebiegiem to też będzie problem )

Pozdrawiam,


Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o mnie to temat gazu to w ogóle powinien zostać ograniczony na tym forum.

 

:jawdrop:

 

Chwała Bogu, że nie masz takich możliwości...

 

Jeżeli zaś chodzi o 725, to prawdopodobieństwo kupienia egzemplarza z niskim przebiegiem jest raczej znikome. Diesel z reguły robi kilometry, co za tym idzie przez te dajmy na to 10 lat, natłukł ich już ze 400 tysięcy, więc młodość i świerzość ma już za sobą (tym bardziej, że 150 km w e38 to niezbyt, że tak powiem optymalny stosunek mocy do masy...) Problem w Dieslu jest taki, że przy ewentualnej awarii, koszty naprawy pewnych podzespołów są wyższe, niż przy silniku benzynowym, a prawdopodobieństwo wystąpienia usterki w relatywnie słabym silniku z dużym przebiegiem, jest dość wysokie. Osobiście polecam benzynę. Wiem, że V8 pozornie może przerażać, ale np. m60b30 jest ciekawym kompromisem między dobrymi osiągami a spalaniem. Założenie do niego sekwencji, czynie je jeszcze przyjemniejszym, i pozwala zostawić TDS z tyłu zarówno pod względem osiągów, ekonomiki, o awaryjności nie wspominając. Oczywiście, istnieje szansa, że znajdziesz zadbane 725 z niskim ( w miarę) przebiegiem, ale nie liczył bym na pierwszy strzał... 730 w benzynie, jest przynajmniej trzy razy tyle, zatem szansa na dobry egzemplarz większa. Pamiętaj, że jeżdzenie i szukanie samochodu to czas i pieniądze, a skoro piszesz, że szukasz czegoś, co nie zrujnuje Twojego budżetu, wnioskuję, że liczy się każdy grosz. Zresztą, każdy ma swoje powody, żeby radzić to, czy tamto. Jedne są bardziej racjonalne, inne mniej. Poczytaj forum, przeanalizuj, co piszą koledzy i sam podejmiesz decyzję.

 

wlasnie sie zastanawiam ciaglo mnie zawsze do diesli i to nie z powodu ekonomi czy oszczednosci mam takie odczucie ze sa to auta niezawodne

Niezawodna, to była beczka 200D reszta nie jest już taka rewelacyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mowie ze silniki diesla BMW są do bani, uważam ze są to jedne z lepszych silników

tylko jak już mieć wypasione BMW to fajnie żeby było w benzynce,ale to jest kwestia gustu

pozdrawiam i życzę udanego zakupu :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banol zle mnie troche zrozumiałeś , nie mowię całkowicie ale częsciowo bo naprawdę jak ktoś założy gaz ( albo kupi benzyne z gazem ) jakiejś marnej firmy to potem pisze że ma problemy . Masakra poprostu jeśli ktoś zakłada to ma to zrobic dobrze.

 

A nie mówię już o gazie do V12 bo to już przesada.

Pozdrawiam,


Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście w tds bym nie wchodził. Znajomi mieli, ściągane nawet z tak egzotycznych krajów pod względem użytkowników jak np. Włochy i ogólnie sobie chwalili. Nie zmieniało to faktu, że ciągle jak o aucie opowiadali że jest super, itp, dodawali że mają do uszczelnienia pompe czy cos tam z wtryskami do wymiany. I to mimo że auto miało REALNY przebieg 240k km i było kupione od pierwszego właściciela (prywatnie, osobiście).

 

Tak więc kupno auta w różnych dziwnych miejscach w naszym kraju jak dla mnie i trafienie na na prawdę zadbany egzemplarz, to prawdopodobienstwo mniejsze niz trafienie 6 w totka.

 

Tak jak mówią inni, benzyna to jednak benzyna, mniej problematyczna (wiadomo że w tych autach już mających troche lat zawsze jest coś do roboty), bez turbin i problemow notorycznych z wtryskami (bo nie wiadomo kto jakie paliwo lał przez te 400 czy 500 tys km) czy pompami to jak dla mnie zdecydowanie lepsze rozwiązanie.

 

No i inna sprawa, ropa już jest droższa od benzyny, a niebawem różnica będzie jeszcze większa. Tak więc mało opłacalne jest kupowanie diesla, chyba że jeździsz ciągle po centrum zatłoczonego miasta lub na krótkie dystanse - wówczas benzyna niezależnie czy 3 czy 4 litrowa łyknie dość sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie w tym sek ze malo jezdze w dalekie trasy a wiekszosc kilometrow robie po miescie lub wokol niego.Ogolnie to malo jezdze bo jestem kierowca takzwanym TIROWCEM :lol: :oops: od czsu do czsu jade nad morze lub do znajomych zagranice i tu ktos moze powiedziec to po co ci bmw kup sobie mniejsze :naughty: :naughty: :naughty: a ja jednak mialem juz dwie z tego jedna katastrofa :duh: :duh: :duh: :duh: :mad2: :mad2: ale dalej twierdze i nikt raczej mnie nie przekona ze bmki to jest to :cool2: :cool2: co najlepsze mialem juz kilka innych samochodow ale bmw to BMW

Jeszce jedno czy moglby mi ktos wytlumaczyc czym sie roznia od siebie skrzynie automatyczne tzn tip tronic.step tronic czy jakos tam bo z automatami nigdy nie mialem do czynienia.Dzieki i pozdrawiam wszystkich fanow BMW i nie tylko :D :D

Było e28 524td,e32 735i

I jest e38 735i V8!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomi290 (tirowcu :-) ).

 

Cieszę się, że pomimo złych doświadczeń nadal masz zaufanie do marki bmw.

Miałem dużo różnych samochodów i to Ci napiszę (czyli powiem), że bmw jest suuper ! Z moich doświadczeń (z samochodami) wynika, że kiedyś auta (e32 etc, kosztujące kupę kasy, w dniu sprzedaży), były robione z dużo lepszych materiałów niż te niż w tych czasach i na pewno będą się mniej psuły niż (nie chcę nikogo obrazić) np. Fiat Marea i pochodne, ulubione pojazdy ciężko harujących ludzi.

Osobiście wolę (niedługo kupię) stare e38 (np. rocznik 95-96) niż samochód "tysięcy" polaków rocznik 2001-2004 np. Fiat Marea.

 

pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak już koledzy pisali e38 i wszystkie starsze w dieslu to tylko pozorne oszczędności na paliwie, bo palą prawie tyle co benzyny, na mniej niż 10l po miescie nie ma szans, TDS też delikatnie mówiąc kiła. No i zapamiętaj jedną rzecz, jakakolwiek część do diesla bmw (wtryskiwacze, pompa, turbina) nawet używana, jest droższa od całego silnika benzynowego, a juz niezwodnośc diesla to najszczersza mitologia. Diesel? owszem ale w mercedesie i to starym, ale nie w BMW)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banol zle mnie troche zrozumiałeś , nie mowię całkowicie ale częsciowo bo naprawdę jak ktoś założy gaz ( albo kupi benzyne z gazem ) jakiejś marnej firmy to potem pisze że ma problemy . Masakra poprostu jeśli ktoś zakłada to ma to zrobic dobrze.

 

A nie mówię już o gazie do V12 bo to już przesada.

 

Masz rację, zarówno odnośnie gazu, jak i mojej błędnej interpretacji. Myślałem, że znowu chodzi o popularną już na forum PROFANACJĘ :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dodam coś od siebie jako posiadacz e38 725 TDS i miłośnik marki.

 

Sam ponad pół roku temu stałem przed dylematem, czy kupić 740 w benzynie i "gazować" (do tej pory miałem kilka Beemek w benzynie z gazem), czy szukać "klekota". Sytuacja w moim przypadku była chyba podobna jak u tomi290 - ograniczenie finansowe. O zakupie TDS-a zadecydowało kilka czynników: 1. TDS był blisko (jak się robi kilka setek kilometrów i ogląda szroty, człowiek zaczyna szukać coraz bliżej), 2. TDS jest relatywnie młody - rok 97, 3. Cena TDS-a w moim przypadku była bardzo atrakcyjna (za tą samą kasę prawdopodobnie kupiłbym 740 z początku produkcji), 4. Mam trochę części do TDS-a więc ewentualne naprawy będą tańsze, 5. Poznałem TDS dość dokładnie przy naprawach w 5er, więc ryzyko, że mnie auto zaskoczy w trasie i nie będę wiedział, o co mu chodzi, jest mniejsze (o silnikach v8 od strony praktycznej wiem niewiele, bo nie miałem z nimi styczności a R6 wydało mi się ciut za słabe, zeby brać je pod uwagę), 6. Stan pojazdu był satysfakcjonujący (w kontekście kwoty), 7. Brak instalacji gazowej - większy bagażnik. To tyle w temacie poszukiwań auta.

 

Co musiałem naprawić w ciągu miesiąca po zakupie: zawieszenie przednie (wahacze i drążki, amortyzatory zmienił poprzedni właściciel), uzupełnienie kilku brakujących elementów plastikowych z przody (auto miało jakąś "przygodę" i fachowcu nie przyłożyli się do naprawy, wymiana akumulatora. Całość kosztowała około 2tys. zł (robocizna własna). Pozostało do zrobienia koło dwumasowe.

 

Co do walorów użytkowych, nie ma co pisać - autko sprawuje się bardzo dobrze, po wymianie zawieszenia prowadzi się super.

 

Obiektywnie muszę jednak przyznać, że TDS jest po prostu za słaby do gabarytu i wagi karoserii, trzeba nauczyć się tym jeździć, żeby nie przepłacać. Spalanie paliwa, jakie udaje mi się regularnie uzyskać to: w cyklu miejskim około 9l/100km (spokojna jazda), trasa 6,5-7 l/100km (bez gwałtownych zmian prędkości, jadąc z prędkościami 90-120km/h). Najmniejsze spalanie, jakie w trasie udało mi się uzyskać to 5,8l/100km (jazda w kolumnie samochodów, prędkość około 80 km/h)

 

Decydując się na zakup TDS-a w e38 proponuję odrzucić auta z automatyczną skrzynią ze względu na zużycie paliwa - w mieście przy spokojnej jeździe spali około 2l więcej od manuala (przy obecnych cenach to prawie 10 zł więcej za 100 km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wlasnie mialem okazje sie przejechac tds w automacie i jednak macie racje :oops: :oops: nie jedzie tak jak sie spodziewalem :jawdrop: nie chodzi mi tu o jakas super moc czy zryw ale naprawde nie rewelacja :cry: :cry: i zaczynam szukac benzynki mysle cos lepiej bedzie jezdila :idea: :idea:

Postanowilem w ten weekend ostro pojezdzic i poogladac i moze wreszczie cos kupie taka mam nadzieje :lol: :lol: podziele sie z wami jakimis moimi spostrzezeniami a jak kupie to postaram powrzucac jakie foty pozdrawiam :wink:

Było e28 524td,e32 735i

I jest e38 735i V8!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki serdeczne wszystkim za rade i swoje spostrzezenia juz kupilem :!: :!: :lol: :lol: :lol: E38 735 SILNIK M62B35 3,5 V8 32V 235KM Z 1998R oczywiscie z automatem tip tronicjak zrobie jakies fotki to powrzucam udaje sie wlasnie do serwisu na przeglad i wymiane olei i itp :cool2:

Było e28 524td,e32 735i

I jest e38 735i V8!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decydując się na zakup TDS-a w e38 proponuję odrzucić auta z automatyczną skrzynią ze względu na zużycie paliwa - w mieście przy spokojnej jeździe spali około 2l więcej od manuala (przy obecnych cenach to prawie 10 zł więcej za 100 km).

 

Witam

To może ja cos dodam do tematu TDS E38 :

miałem takiego z ASB i jedno co mogę powiedzieć trzeba mieć wyobraźnie i być przygotowanym do dokształcenia sie w przedziale tds i ASB, mój palił w mieście 9 na trasie od 6-9 uwarunkowane prędkością,nie jest to wyścigówka ale jak sie nabierze wprawy to można tym pokonywać nie małe trasy, to ze silnik trochę mały ale w połączeniu z ASB wcale sie nie wysila,no i przy ASB pewno będzie silniczek w lepszej kondycji.wcześniej miałem E34 TDS Manual i po przesiadce na E38 TDS z ASB miałem wrażenie ze jest deko mocniejszy żywszy w E38 i bardzo szybko polubiłem ASB.

Edit

jakoś przeleciał mi ten ostatni post ze już zakup dokonany , co nie zmienia mojego zdania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.