Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ale ja już tak mam że jak mi coś nie gada w aucie to chodze jak struty. ;)

to tak jak ja,nawet zalatuje mi to paranoja bo na zimnym silniku nie wlaczam radia tylko slucham czy cos nie stuka. :mrgreen: pozdro!

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale ja już tak mam że jak mi coś nie gada w aucie to chodze jak struty. ;)

to tak jak ja,nawet zalatuje mi to paranoja bo na zimnym silniku nie wlaczam radia tylko slucham czy cos nie stuka. :mrgreen: pozdro!

 

Qrde musze to żonie pokazać jak wróci, w końcu będe miał dowód, że nie tylko ja tak mam, a w razie czego bedzie wnioskować żeby nas zamkneli w jednym pokoju. :roll2:

Opublikowano
Ale ja już tak mam że jak mi coś nie gada w aucie to chodze jak struty. ;)

to tak jak ja,nawet zalatuje mi to paranoja bo na zimnym silniku nie wlaczam radia tylko slucham czy cos nie stuka. :mrgreen: pozdro!

 

Qrde musze to żonie pokazać jak wróci, w końcu będe miał dowód, że nie tylko ja tak mam, a w razie czego bedzie wnioskować żeby nas zamkneli w jednym pokoju. :roll2:

 

A ja codziennie sprawdzam suwmiarką poziom oleju, żeby byŁo dokŁadnie.

 

A co do diesla... przeczytajcie podpis.

Opublikowano

A co do diesla... przeczytajcie podpis.

nie da sie nie zauwazyc!

czyli chcac cie ukarac to trzeba cie zmusic do jazdy dieslem :twisted2: i patrzyc na twoja mine :mrgreen:

a tak przy okazji to ostatnio zauwazylem ze jak wylacze silnik to jeszcze kilka sekund przacuje jakies urzadzenie w aucie tylko nie wiem co to moze byc.glos dobiega z okolic radia i klimatronika.wiecie moze co to?

Opublikowano

diesel for ever !

kiedys mialem R6, teraz mam R5 i R4

nic diesla nie przebije ;)

no chyba, ze benzyna ale tego nie wiem, ostatnia moja benzyna to byl F125p jakies 15 lat temu

zh
Opublikowano
Diesel jest fajny, ale do spokojnej jazdy, przemieszczania się z punktu A do B. Do agresywnej jazdy w ogóle się nie nadaje, benzyna jest bardziej uniwersalna i dużo bardziej idiotoodporna.
Opublikowano
Diesle są fajne pocisnąc można, a jak potrzeba to sie kula ekonomicznie po zakorkowanych miastach. Mimo zrównania cen PB=ON, koszt przejechania 100 km dieslem jest niższy. Pomijam serwis, bo wszystko sie moze popsuc, a przed koncem gwarancji i tak trzeba ich ..., i wymienic co potrzeba :wink: .
Opublikowano

A co do diesla... przeczytajcie podpis.

nie da sie nie zauwazyc!

czyli chcac cie ukarac to trzeba cie zmusic do jazdy dieslem :twisted2: i patrzyc na twoja mine :mrgreen:

a tak przy okazji to ostatnio zauwazylem ze jak wylacze silnik to jeszcze kilka sekund przacuje jakies urzadzenie w aucie tylko nie wiem co to moze byc.glos dobiega z okolic radia i klimatronika.wiecie moze co to?

 

Moja mama ma diesela, na którego ja ją namówiŁem biorąc na siebie ewentualne kŁopoty techniczne. (musiaŁa być Alfa, JTD to jedyne sensowne rozwiązanie) waśnie jestem po poważnej awarii....

 

Co do klimatronica, to do 15 min po wyŁączeniu silnika odrabia jeszcze pracę domową i przygotowuje się do następnych zajęć. Nie wiem co robi ale tak ma być. :)

Opublikowano
Jeżeli miałbym wybierać między E60 520iA ,a E60 520dA to wybrałbym 520dA mimo ,że droższa od benzyny o 8000 zł . Jeżeli wybierałbym między 530da (235) ,a 530ia (272) to wybrałbym benzynę .
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

pozostaje jeszcze jedna kwestia.

kto jeździ z prędkościami "katalogowymi"?

osobiście użytkuję benzynę (90 tys. km. w 1,5 roku). dwa duże minusy:

1. spalanie przy dużych prędkościach jest baaardzo duże. radzę przy robieniu

kalkulacji uwzględnić większą różnicę w spalaniu.

2. poziom hałasu. przy dużych prędkościach diesel jest cichszy.

 

Skoro kupujesz nowy samochód to radzę diesla. o awariach zapomnij (gwarancja). natomiast oszczędności w paliwie będą dużo wyższe niż 2 l/100 km.

BMW Sauber F1 Team; only Pb
Opublikowano
o jest właśnie rzeczywistość , większość piszę mój benzyniak spali 7-8 w trasie a miasto 9 max , tylko przy jakiej jeżdzie ?? diesel przy 150km/h spala tyle co benzyniak przy 90 km/h , mając wcześniej A4 1.8T i obecne a oba o takich samych mocach mam porównanie , wszystko pięknie ale.... pocisnąć benzyniakiem po autostradzie to lej w baku :twisted2:
Opublikowano

Ja mam właśnie ten dylemat... 330D z ręczną skrzynią czy 328i z automatem ale z dobrą sekwencją...

Jeździłem jednym i drugim dzisiaj... CHyba jednak D ;)

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
odiesel przy 150km/h spala tyle co benzyniak przy 90 km/h , mając wcześniej A4 1.8T i obecne a oba o takich samych mocach mam porównanie , wszystko pięknie ale.... pocisnąć benzyniakiem po autostradzie to lej w baku :twisted2:

 

I tak ma być, gdyby jeszcze ropniaki palily tyle samo co benzyna, albo litr mniej to już w ogóle by się do niczego nie nadawaly. :wink:

Opublikowano

I tak ma być, gdyby jeszcze ropniaki palily tyle samo co benzyna, albo litr mniej to już w ogóle by się do niczego nie nadawaly. :wink:

kris widze ze nadchodzi czas zmienic auto, bo w opisie sama benzyna :twisted2:

Opublikowano

Różnica w spalaniu benzyna-diesel o tej samej pojemności i mocy to z moich obserwacji ok. 3 l np. diesel spali 7 l ,a benzyna 10 l . Przy przebiegach 30 000 km rocznie i różnicy w cenie Pb98-ON wyjdzie ,że na benzynie stracimy ok. 5000 zł (przy dzisiejszych średnich cenach paliw ze strony autocentrum i średnim spalaniu Pb98-13 l i ON-10 l ) . Już nie brałem pod uwagę porównania 535d vs 530i (272 KM) ,bo śr.spalanie katalogowe 530i na poziomie ok. 7 l Pb98 musiałby ktoś potwierdzić ,chociaż w testach gazetowych wychodzi ok. 10 l Pb98 (moje E39 530i paliło w testach 13 l) ,a 535d w testach ok. 9.5 l ON.

 

Taka ciekawostka :

http://www.autobild.de/artikel/test-bmw-530i-_-mercedes-e-350_60285.html

vs

http://www.autobild.de/artikel/bmw-535d-gegen-mercedes-benz-e-400-cdi_47886.html

Opublikowano

I tak ma być, gdyby jeszcze ropniaki palily tyle samo co benzyna, albo litr mniej to już w ogóle by się do niczego nie nadawaly. :wink:

kris widze ze nadchodzi czas zmienic auto, bo w opisie sama benzyna :twisted2:

 

:wink: Myślałem o 3.0d, ponieważ nie mam jakieś awersji do ropniaków, a spalanie 10 zamiast 14 litrów w mieście byłoby mile widziane. :) Kocham jednak BMW za charakter, dźwięk, za niezniszczalność i idiotoodporność. Diesel jednak wymaga troskliwej opieki i traktowania, poza tym klekot zamiast melodii, nie dla mnie, jeszcze nie teraz.

Opublikowano
Różnica w spalaniu benzyna-diesel o tej samej pojemności i mocy to z moich obserwacji ok. 3 l np. diesel spali 7 l ,a benzyna 10 l . Przy przebiegach 30 000 km rocznie i różnicy w cenie Pb98-ON wyjdzie ,że na benzynie stracimy ok. 5000 zł (przy dzisiejszych średnich cenach paliw ze strony autocentrum i średnim spalaniu Pb98-13 l i ON-10 l ) . Już nie brałem pod uwagę porównania 535d vs 530i (272 KM) ,bo śr.spalanie katalogowe 530i na poziomie ok. 7 l Pb98 musiałby ktoś potwierdzić ,chociaż w testach gazetowych wychodzi ok. 10 l Pb98 (moje E39 530i paliło w testach 13 l) ,a 535d w testach ok. 9.5 l ON.

 

 

Moj kumpel ma E60 530i 258KM liczone z tankowań 12,7 litra benz/100 km, na firme tankuje wiec sie szarpie o każda złotówkę. Jezdze z nim, to wiem, ze jezdzi plynnie. Te 7 litrów to marketingowa ściema producenta. Pojemnosc swoje musi spalić, cudów nie ma.

Dla mojego 320 d średnio 5,7 l ON/100 km :mrgreen: , ale nigdy w życiu, takiego małego zyzycia nie było, średnio wychodzi 6,6 teraz, zimą więcej.

Opublikowano
Ja mam właśnie ten dylemat... 330D z ręczną skrzynią czy 328i z automatem ale z dobrą sekwencją...

Jeździłem jednym i drugim dzisiaj... CHyba jednak D ;)

 

Ja polecilbym ci jednak 328 ( choc lepiej w manualu) Osiagi na podobnym poziomie a ekonomia 328 z LPG duzo lepsza

 

330D - normalna jazda w trasie (110-160) 8l x 4.8= 38.40 PLN/100km

328i - normalna jazda w trasie (110-160) 12 x 2.2= 26.40 PLN/100km

 

Roznica to 12 PLN x 20 (2k km /mce) = 240PLN oszczednosci x 12 mcy = 2880PLN ( czyli coroczne wakacje np Egipt :) )

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano

temat rzeka....

i nadal sie rozkreca :)

a co gdy porownamy auta PB/ON dla spokojnego kierowcy, ktorego raczej 80% jazdy jest spokojna (oszczedna) zarowno w trasie jak i po miescie. Co waszym zdaniem jest obecnie bardziej racjolnym wyborem? wezmy dla przykladu cos w okolicy 2l, czyli powiedzmy 318d,320d vs 318i(R4), 320i(R6) - E46 . Wezmy pod uwage auta nie starsze niz 5 lat, czyli 2003r. I moze ktos dla porownania mogly nam podac spalanie E90 z tego zakresu?choc jak juz zostalo wczesniej ustalone zakup w salonie to inna bajka i kwestia widzi mi sie... i tu sie zgadzam.

Opublikowano
Ale kiepsko widzę nowe BMW na LPG:

- brak miejsca na koło zapasowe - trzeba dawać butlę w bagażniku

- nowe systemy bezpośredniego wtrysku paliwa.

I teoria o oszczędności bierze w łep

 

ad1. Butle mozna umiescic w miejsce po kole a zamiast kola zapasowego mozna kupic tzw kolo zapasowe w sparayu ( wiele nowych aut posiada je na wyposazeniu a nowe BMW maja juz system w oponach na ktorych mozna jechac nawet po przebiciu.

 

ad2. Sprawa dotyczyla 328i E46 a tam nie ma bezposredniego wtrysku.

 

To nie teoria ale praktyka...

Swoja 328 mam w gazie

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
temat rzeka....

i nadal sie rozkreca :)

a co gdy porownamy auta PB/ON dla spokojnego kierowcy, ktorego raczej 80% jazdy jest spokojna (oszczedna) zarowno w trasie jak i po miescie. Co waszym zdaniem jest obecnie bardziej racjolnym wyborem? wezmy dla przykladu cos w okolicy 2l, czyli powiedzmy 318d,320d vs 318i(R4), 320i(R6) - E46 . Wezmy pod uwage auta nie starsze niz 5 lat, czyli 2003r. I moze ktos dla porownania mogly nam podac spalanie E90 z tego zakresu?choc jak juz zostalo wczesniej ustalone zakup w salonie to inna bajka i kwestia widzi mi sie... i tu sie zgadzam.

 

Naprawde to kwestia gustu... Dynamika Diesla i benzyny jest teraz bardzo podobna (np 330i vs 330d) ale charakterystyka inna i finalnie benzyna wygra.

Ekonomia b.podobna (330i - ok 9l/100km, 330d 8,5l/100km)

Natomiast na duzy plus ( moja opinia) mozliwosci rozwojowe turbo diesla. Niewielkim kosztem ( w porownaniu do benzyny) mozna uzyskac przyrosty mocy 10-30%

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano

Ekonomia b.podobna (330i - ok 9l/100km, 330d 8,5l/100km)

 

:shock:

Nie wiem, skąd takie dane wytrzepałeś :D

Chyba że zapomniałeś dodać, że 9 litrów w 330i to na trasie, przy dość spokojnej jeździe, a 330d przy jeździe normalnej, ale... po mieście :D

  • Moderatorzy
Opublikowano

ad1. Butle mozna umiescic w miejsce po kole a zamiast kola zapasowego mozna kupic tzw kolo zapasowe w sparayu ( wiele nowych aut posiada je na wyposazeniu a nowe BMW maja juz system w oponach na ktorych mozna jechac nawet po przebiciu.

 

ad2. Sprawa dotyczyla 328i E46 a tam nie ma bezposredniego wtrysku.

 

Ale wspomniałem, że za wkrótce będzie z tym problem.

Zresztą w E90 nie ma ma miejsca na koło zapasowe.

I teoria LPG vs diesel upadnie. Będzie benzyna vs diesel.

Zresztą E90 już nie jest takie nowe na rynku od marca 2005r

Opublikowano

Ekonomia b.podobna (330i - ok 9l/100km, 330d 8,5l/100km)

 

:shock:

Nie wiem, skąd takie dane wytrzepałeś :D

Chyba że zapomniałeś dodać, że 9 litrów w 330i to na trasie, przy dość spokojnej jeździe, a 330d przy jeździe normalnej, ale... po mieście :D

Chodzilo mi o trase (120-150)

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.