Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj w trasie (pofalowana droga) auto zaczało dopompowywać tył co okolo 1-2km. Po dojechaniu do celu zauwazylem ze lewy tyl mi syczy (jakby powietrze z opony schodzilo) ale opona jest cała. Nivo wyrownywalo zawieszenie ale znowu zaczyna syczec i znowu pompuje. Otwierałem bagaznik (tam mam ten metalowy klosz z pompą) ale zadnego syczenia nie slychac.

Wiem ze wymiana pompy jest droga. Czy jest mozliwosc ze w moim przypadku jakiś węzyk sie tylko poluzował i ucieka nim powietrze? Jak na zlosc nie mam kanału i dopiero jutro bede mogl szukac przyczyny.

Co o tym myslicie?

 

p.s. moje auto to E39 touring '98r.

p.s. wiem ze podobne tematy byly na forum ale nie bylo odp. na moje pytanie. Dziekuje ze wszelką pomoc.

 

Podobnie jak w poprzednim poście - brak oznaczenia typoszeregu. Moderator - qb

Opublikowano
Możliwe że to tylko wężyk ale najprawdopodobniej walnęła ci poduszka pneumatyczna. Koszt wymiany 1 szt. na nową ok 700zł. Ja tak miałem.
Opublikowano

kiedyś miałem podobnie - i na szczęście był to poluzowany wężyk.

od tego czasu jest ok, jednak auto nie stoi idealnie prosto z tyłu- wniosek : po grzebaniu w nivo trzeba jechać do aso, żeby ustawili wysokość samochodu od nowa

Opublikowano

Wymiana nie jest jakos specjalnie skomplikowana. Przy odrobinie zdolności manualnych na pewno dasz rade sam.

 

Jak u siebie wymieniałem to nie musiałem nigdzie jezdzis i ustawiac, tylko że ja wymieniałem od razu obie. Z resztą Tobie też radze wymienić od razu dwie bo najprawdopodobniej druga też juz jest na wykończeniu.

 

650 zł za sztuke oginalna plus po 50zł za wymiane jedej.

 

Teraz juz bym sam to zrobił.

Ale może to wężyk...

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Opublikowano

bylem na kanale i w sumie to nie widzialem zadnego wezyka. On gdzies od dołu jest podłaczony czy od góry powiniennem szukac? Poduszka widac ze nie jest pierwszej swiezosci,bo ma na całym obwodzie popkania (pelno małych rysek jak to stara guma)

a za 50 zł to w warsztacie ktos ci robił czy ASO?

Opublikowano

w "zaprzyjaźnionym" warsztacie.

 

Czyli masz odpowiedz, wężyki masz pod podłogą bagażnika. Musisz sciągnąc klape nad kołem zapasowym i ten fragment podłogi tuż za oparciami. Śrubki są w uchwytach do mocowania.

 

Z góry bedziesz miał dwie zawleczki i jedną nakrętke, no i oczywiście węzyk od powietrza, a od dołu o ile wiem jest jedna śruba tylko.

 

Dlatego lepiej wymieniać od razu obie, druga na pewno wygląda nie lepiej. U mnie tez poducha się ze starości rozleciała.

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Opublikowano

U mnie jak zaczęło syczeć to po dwóch dniach NIVO nie mogło nadążyć z pompowaniem i zgłosiło błąd. Efekt był taki, że tył siedział (na odbojach), zero amortyzacji i jak jechałem do ASO BMW to musiałem upuścić powietrze z tylnych kół i max. 30km/godz.

Wymienili obie poduchy bo druga też była sparciała, test komputerem z regulacją wysokości tylnego zawieszenia - razem około 1600zł.

Niestety tak jak opony się starzeją i mimo że mają dobry bieżnik po max.8 latach i tak trzeba je wymienić bo guma parcieje i w każdej chwili mogą strzelić tak i te gumowe poduchy trzeba wymieniać. Moje miały 8 lat.

Opublikowano
dzis zamowilem 1 sztuke bo nie przewidywałem na chwile obecną takiego wydatku :/ Dałem 680zl. POwiedzcie mi tylko czy konieczne jest ustawienie poziomu w ASO? W moim miescie (Piła) nie ma autoryzowanego serwisu. Do Poznania mam 100km... ale zeby tylko po to jechac? :mad2:
Opublikowano
dzis zamowilem 1 sztuke bo nie przewidywałem na chwile obecną takiego wydatku :/ Dałem 680zl. POwiedzcie mi tylko czy konieczne jest ustawienie poziomu w ASO? W moim miescie (Piła) nie ma autoryzowanego serwisu. Do Poznania mam 100km... ale zeby tylko po to jechac? :mad2:

 

sam zobaczysz, czy po tej naprawie samochód dobrze sie ustawi -może się ustawić dobrze, a może stać krzywo - wtedy trzeba jechać do aso, gdzie na kompie serwisowym wprowadza ponownie poprawne nastawy

Opublikowano

Stajesz samochodem na płaskiej powierzchni.

Bierzesz centymetr i mierzysz odległość tylnego nadkola w najwyższym punkcie od jezdni - po lewej i prawej stronie. Powinno być równo i ileś tam centymetrów w zależności od typu zawieszenia (zwykłe, sportowe). Dokładnie ile centymetrów to nie wiem. Ale jeśli masz sportowe to mogę zmierzyć w swoim bo niedawno miałem nastawiane w ASO.

Opublikowano
Stajesz samochodem na płaskiej powierzchni.

Bierzesz centymetr i mierzysz odległość tylnego nadkola w najwyższym punkcie od jezdni - po lewej i prawej stronie. Powinno być równo i ileś tam centymetrów w zależności od typu zawieszenia (zwykłe, sportowe). Dokładnie ile centymetrów to nie wiem. Ale jeśli masz sportowe to mogę zmierzyć w swoim bo niedawno miałem nastawiane w ASO.

PS

Zapomniałem dodać, że wcześniej trzeba włączyć stacyjkę aby NIVO napompowało zawieszenie i sprawdzić trzeba ciśnienie w kołach aby było zgodne z tabliczką we wnęce drzwi kierowcy.

Opublikowano

U mnie jest tył 64,5cm.

Przód 66cm - ale to bez znaczenia bo przód nie reguluje się. Jedynie tak dla porównania, żeby mieć pewność, że mamy to samo zawieszenie.

Przed regulacją tył wyglądał jak bym miał kilka worków ziemniaków w bagażniku. Teraz lepiej się prezentuje i chyba lepiej trzyma się drogi przy większych prędkościach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.